cata_124 Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 Am luat o bicicleta de curand de la cineva, si are in dotare si dinam cu far, mai putin stopul pe spate, dar nu functioneaza. Am desfacut farul, si am constatat ca becul pare bun, nu se vede ars. Am citit un topic mai vechi in legatura cu aceasta problema, dar nu am rezolvat punand mase si la dinam, si la far. Eu am constatat ca firul ce vine de la dinam prin cadrul biciletei si vine la far, era legat la masa becului, nu la plus. Dinamul are o singura iesire. Cam care ar fi rezolvarea in acest caz?. Va multumeasc, si astept raspunsurile voastre. Link spre comentariu
Alexutz Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 Verifica cu un multimetru pe scala 200ohmi ce valori obtii. Vopseaua e de obicei problema asa ca e alegerea utilizatorului daca sa razuiasca sau nu. De preferabil nu. Ai de luat in calcul prinderea dinamului, a farului si a stop-ului. As alege un conductor bine mascat care sa aiba rol de masa. Link spre comentariu
Ticu Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 (editat) Firul ar trebui legat intre borna izolata a dinamului si borna izolata a farului. Partea metalica dinamului si partea metalica a farului trebuie sa faca un contact electric bun cu metalul cadruluibicicletei , nu cu vopseaua. Editat Noiembrie 25, 2015 de Ticu Link spre comentariu
cata_124 Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 Pai nu am pus pe vopsea, pe un surub ce vine prinsa aripa de cadru in zona farului. Link spre comentariu
cata_124 Postat Noiembrie 26, 2015 Partajează Postat Noiembrie 26, 2015 Nu am asa ceva de verificat. Ma gandesc ca farul cu bec, sa il schimb cu un capat de la lanternele de cap cu 5-10 lei cu 7 leduri care merg tot la 6 volti(4baterii r6) cum as putea sa il leg sa functioneze. Link spre comentariu
eugenbt Postat Noiembrie 26, 2015 Partajează Postat Noiembrie 26, 2015 plusul de la lanterna il pui pe iesirea din dinam iar minusul, pe masa dinamului, pe carcasa. s-ar putea ca lumina sa fluctueze in timpul mersului, de aceea este cel mai bine sa folosesti acumulatori tampon, dar pentru acta, trebuie sa faci un montaj suplimentar. Link spre comentariu
cata_124 Postat Noiembrie 26, 2015 Partajează Postat Noiembrie 26, 2015 Dinamul este Mondial 6V 3 W cu o singura iesire. Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 26, 2015 Partajează Postat Noiembrie 26, 2015 @cata_124 nu posta de mai multe ori aceelasi lucru. Ai facut bine ca ai cautat si ai gasit subiectul asta! Am unit celalalt subiect cu asta. Link spre comentariu
cata_124 Postat Noiembrie 26, 2015 Partajează Postat Noiembrie 26, 2015 Am vazut ca era vechi, si nu mi-a raspuns nimeni in doua zile, si am zis sa creez un topic nou, dar vad ca s-a raspuns si aici, chiar daca este vechi topicul. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 26, 2015 Partajează Postat Noiembrie 26, 2015 (editat) La unele alternatoare(dinamuri) am vazut pe brida de fixare a alternatorului un surubel cu virful dinspre furca, ascutit.Prin stringerea lui(surubelului) virful facea contact cu cadrul sau furca bicicletei,masa fiind realizata. Editat Noiembrie 26, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
franzm Postat Noiembrie 26, 2015 Partajează Postat Noiembrie 26, 2015 "Dinamul" de bicicleta e de fapt alternator asa ca între el si LEDuri ar trebui pus un redresor. Merge si fara dar pâlpâie mai tare si în unele cazuri ar putea chiar distruge LEDurile care de regula nu suporta tensiuni inverse mari. Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 26, 2015 Partajează Postat Noiembrie 26, 2015 Unele dinamuri scot CC, au colectorul inrrerupt -> redresare mecanica Link spre comentariu
cata_124 Postat Noiembrie 26, 2015 Partajează Postat Noiembrie 26, 2015 Bun . Haideti sa ne axam atunci pe problema principala, nefunctionarea luminii propriuzse. Cum sa le mai leg, cum s le mai icerc, si cum sa il fac functional. Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 26, 2015 Partajează Postat Noiembrie 26, 2015 Pune si tu poze detaliate cu ce ai. Link spre comentariu
eugenbt Postat Noiembrie 26, 2015 Partajează Postat Noiembrie 26, 2015 daca nici asa nu se aprinde, verifica dinamul (pui un led de la bricheta cu plusul pe iesire si cu minusul pe carcasa si invarti de rotita). daca merge, verifici becul din far cu trei baterii de 1,5V, daca se aprinde, verifica sa nu fie oxidate contactele la bec si la dinam. daca nici asa nu merge, ia-ti o lanterna pe leduri si prinde-o cu banda izolatoare de ghidon. succes! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum