Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bobina Tesla cu transformator flyback

Vizitator vladisan

Postări Recomandate

Vizitator vladisan

Salut, Sunt student in ultimul an la inginerie electrica si calculatoare si m-am gandit sa prezint pentru proiectul de licenta o bobina tesla. Am construit secundarul acesteia pe o teava de pvc de 5 cm diametru si am obtinut in jur de 1200 de spire cu fir enamelat de 0.03 mm. Apoi m-am apucat sa construiesc partea de alimentare si primarul. M-am apucat de partea de alimentare si am dat peste marele necaz. Transformatoare NST nu am reusit sa gasesc... Am desfacut un monitor cu tub catodic si i-am extras transformatorul flyback. Aproximativ dupa o saptamana am facut singur o infasurare in jurul miezului de ferita (8 spire) si l-am facut sa mearga obtinand un arc la iesirea transformatorului de peste 1 cm aproape 1.5 cm. Problema mea este ca acum m-am blocat si m-am si speriat. Curentul obtinut la iesirea transformatorului este continuu. Bobinele tesla nu au nevoie de alternativ>? Voi incarca schema pe care vreau sa o implementez impreuna cu driverul cu care imi comand transformatorul in speranta ca cineva ma va lumina mai bine. M-ar interesa un eventual circuit complet atat de alimentare cat si primarul secundarul bobinei. Cu respect,Vlad

post-76668-139829624961_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• cristian_draghiescu

1

• vera

1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Bobinele tesla nu au nevoie de alternativ>?

Bobina Tesla e (în esenţă) un simplu transformator ridicător(adică un transformator al cărui raport de transformare estesubunitar).Pentru a funcţiona un transformator, este nevoie de un fluxelectromagnetic variabil (care poate fi creat chiar şi de uncurent continuu (bineînţeles, cu condiţia variaţiei sale în timp).

Problema mea este ca acum m-am blocat si m-am si speriat.

Nu înţeleg motivul, de ce ?