em2006 Postat Mai 9, 2013 Partajează Postat Mai 9, 2013 ... Este atasata cu TinyPic(pentru a nu consuma din spatiul de memorie al forumului), asa a iesit cand am inserat adresa.... Si eu folosesc de multe ori Tinypic.Cand se insereaza pe forum o imagine uploadata in alta parte, folosind tag-urile "img", imaginea poate fi oricat de lata, putand duce la deformarea exagerata a formatului. Acest lucru nu se intampla la uploadarea direct pe forum, intrucat aceasta nu e posibila daca latimea depaseste 800 pixeli. Deci, cand folosim tinypic, de exemplu, trebuie sa avem grija ca latimea imaginii pe care o uploadam sa nu depaseasca 800 pixeli, daca intentionam sa o inseram direct cu tag-urile img. Daca poza e mai mare pe orizontala, o resizam in prealabil cu programul de imagini folosit. Pe verticala, chiar daca avem mai mult de 600 pixeli cat impune forumul, nu e mare bai, caci nu deranjeaza atat de mult la citirea textului. Link spre comentariu
tommymd Postat Mai 9, 2013 Partajează Postat Mai 9, 2013 Se poate muta capul de taiere pe ce parte doriti. La unele flexuri se pot demonta cele 4 suruburi care conecteaza partea metalica de corpul de plastic si apoi se rasuceste capul de metal si astfel panza poate fi la dreapta sau la stanga butonului de pornire. Discul trebuie sa se invarta in directia sagetii imprimata pe carcasa. Strangeti bine piulita, se poate desface si de la fortele de sens contrar care apar la pornire si oprire. Spor la treaba. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 ...nu e mare bai, caci nu deranjeaza atat de mult la citirea textului.Acum ca s-a trecut pe pagina urmatoare, nu mai deranjeaza deloc, insa pe pagina precedenta, trebuia sa fac scrol orizontal pentru a selecta "vizualizare mesaje proprii". Pentru mine ca moderator, este destul de stresant sa fac acest lucru, in conditiile in care inafara de mesajele proprii, mai trebuie sa le citesc si pe cele la care nu particip. Nu ar fi rau ca participantii la discutii sa inteleaga aceste argumente si sa respecte cel putin normele tehnice de postare. Link spre comentariu
trasorv Postat Mai 10, 2013 Autor Partajează Postat Mai 10, 2013 cineva spunea pe un forum ca schimbarea sensului de rotatie se poate datora si faptului ca s-a umblat la carbuni si le-a fost schimbat axul. Ce o fi vrut sa spuna ca eu chiar nu am inteles? Link spre comentariu
trasorv Postat Mai 10, 2013 Autor Partajează Postat Mai 10, 2013 Se poate muta capul de taiere pe ce parte doriti. La unele flexuri se pot demonta cele 4 suruburi care conecteaza partea metalica de corpul de plastic si apoi se rasuceste capul de metal si astfel panza poate fi la dreapta sau la stanga butonului de pornire. Discul trebuie sa se invarta in directia sagetii imprimata pe carcasa. Strangeti bine piulita, se poate desface si de la fortele de sens contrar care apar la pornire si oprire. Spor la treaba.asa este , ai dreptate dar noi marea majoritate preferam sa nu umblam la o scula sa o modificam chiar de cand am scos-o din cutie, ca ai senzatia ca nu a fost buna, ca te-ai pacalit cumparand-o. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Deplasarea periilor relativ la lamelele colectorului, are consecinte (uneori grave) asupra regimului comutatiei si duce la varfuri de tensiuni induse periculoase pentru izolatia conductorilor. De multe ori aceasta se strapunge datorita regimului mentionat si ne miram ca motorul nu mai functioneaza, desi aparent el nu este ars. Cel putin nu sunt semne evidente in acest sens, cum ar fi bobinaj copt, sau exfoliat. Personal, nu vad motivul logic pentru care un motor poate porni in sens opus, datorita deplasarii periilor relativ la colector. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Se poate muta capul de taiere pe ce parte doriti. La unele flexuri se pot demonta cele 4 suruburi care conecteaza partea metalica de corpul de plastic si apoi se rasuceste capul de metal si astfel panza poate fi la dreapta sau la stanga butonului de pornire. Discul trebuie sa se invarta in directia sagetii imprimata pe carcasa. Strangeti bine piulita, se poate desface si de la fortele de sens contrar care apar la pornire si oprire. Spor la treaba.Discurile,atit de taiere cit si de polizare,nu se vor destringe niciodata la pornire,din contra,datorita pornirii bruste,se vor stringe.Intradevar, discurile de polizat,fiind mai grele, se pot destringe la oprirea flexului.De aceea,obligatoriu,piulita de fixare,se va stringe cu cheia. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Deplasarea periilor relativ la lamelele colectorului, are consecinte (uneori grave) asupra regimului comutatiei si duce la varfuri de tensiuni induse periculoase pentru izolatia conductorilor. De multe ori aceasta se strapunge datorita regimului mentionat si ne miram ca motorul nu mai functioneaza, desi aparent el nu este ars. Cel putin nu sunt semne evidente in acest sens, cum ar fi bobinaj copt, sau exfoliat. Personal, nu vad motivul logic pentru care un motor poate porni in sens opus, datorita deplasarii periilor relativ la colector.Stiu ca la motoarele de curent continuu,periile,sau mai bine zis,suportul de perii poate fi deplasat(rotit) pentru a se pozitiona pe,asa zisa,axa neutra.Orice abatere a suportului periilor de la axa neutra,duce la producerea de scintei puternice la perii,la cresterea curentului absorbit de motor si la functionarea defectuoasa a lui.Pozitionarea suportului de perii pe axa neutra,se facea simplu,urmarind curentul absorbit de motor.Cind curentul absorbit de motor avea valoarea cea mai mica ,suportul se bloca in acea pozitie.Orice deplasare a suportului periilor,in stinga sau in dreapta,ducea la cresterea curentul luat de motor.Cred ca la asta se referea autorul topicului.Din cite stiu eu,asta este valabil doar la motoarele de curent continuu.La motoarele de curent alternativ cu rotorul bobinat,acest lucru nu este valabil.Poate ca ma insel. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 ...Din cite stiu eu,asta este valabil doar la motoarele de curent continuu...De ce?!......La motoarele de curent alternativ cu rotorul bobinat,acest lucru nu este valabil.Poate ca ma insel....La orice tip de motor, comutatia prin sistemul perii - colector are exact acelasi rol functional. Singura diferenta la motoarele AC, este sensul primului impuls la pornire. Fa o experienta la un motor cu pornire pe condensator in monofazat. Porneste motorul intr-un sens oarecare, opreste-l din intrerupator, inverseaza sensul, dar reporneste-l inainte de a se opri definitiv. Vei avea surpriza ca motorul sa porneasca in acelasi sens, datorita cuplului de pornire prea mic pentru compensarea cuplului inertial de rotatie remanent. Dupa aceasta manevra, motorul va functiona absolut normal, dar in acelasi sens de rotire al arborelui, desi din comutator, s-a selectat sensul contrar de pornire. Acest fenomen nu se poate manifesta si la motorul DC. Acesta va porni in sens contrar, dupa o perioada mai lunga, insotita de unele vibratii. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 La motoarele cu rotorul in scurtcircuit,da,rotorul se va roti in sensul in care ii vei da impulsul.Nu am facut experienta cu schimbatul legaturilor de la borne.Aici este vorba de motorul de CA cu rotorul bobinat,cum sint cele de la flexuri,si in general la electrocasnice.Din curiozitate am intrebat un fost coleg,inginer,seful unui atelier de bobinaj,daca si la motoarele de curent alternativ cu rotorul bobinat,periile trebuie pozitionate pe axa neutra.Mi-a spus ca acest lucru nu este valabil la acest tip de motoare,dovada ca suportul de perii nu se poate roti in stinga sau in dreapta. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Nici la motoarele de CC nu se prevad in orice situatie sisteme de reglare, care scumpesc inutil constructia. De exemplu, demarorul autoturismetor, are periile fixe. Cu asta am incheiat divagatia offtopica. Orice raspuns care continua aceasta controversa va fi sters. Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Vad ca se face confuzie intre motorul cu rotor bobinat si motorul cu excitatie serie. Acesta, ultimul, in cauza, functioneaza atat in c.a. cat si in c.c. (desigur aici vorbim de impendanta care este inlocuita cu inductanta, deci in c.c. va lua un curent mai mare). Deasemenea el poate avea rotorul bobinat si stator magnet permanent, rotor cu magnet permanent si stator bobinat (aceste 2 tipuri sunt cu excitatie paralel si lucreaza in c.c.) si, cazul nostru, rotor si stator bobinate (fct in c.c si c.a.). Motoarele cu rotor bobinat sunt alimentate numai in c.a. si sunt asincrone sau sincrone. Mai simplu de spus, primele au turatia in functie de tensiune si ultimele in functie de frecventa. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Aproape toate discutiile referitoare la masini electrice, au degenerat in lungi comentarii offtopice despre teoria masinilor electrice si diferentele dintre diferitele tipuri de motoare. Mai atrag inca odata atentia ca subiectul prezentului topic, este despre o scula electrica de tip polizor unghiular, care in opinia initiatorului se roteste in sens invers. Va rog inca odata sa va rezumati comentariile la acest fenomen. Din cate mi se pare mie, problema a cam fost rezolvata, iar initiatorul a tras deja niste concluzii: viewtopic.php?p=1292137#p1292137. Daca mai aveti deci de comentat relativ la aceasta problema de pozitionare a discului, este ok. Daca nu, atunci abtineti-va de la comentarii generaliste sau colaterale. Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Si care ar fi motivele? De ce aveti aceasta atitudine? Link spre comentariu
philiprobz Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Unde ar fi fost "norocul" sa se invarta flexul altfel decat era normal. Vanzatorul sculei teoretic si chiar practic, ar fi putut suporta consecinte, inclusiv in materie de despagubiri civile destul de importante. Nu cred ca cineva si-ar fi permis , nici macar fabricantii de pe vapoare cum se spune, sa arunce pe piata un flex la care sa se desfaca singur discul datorita unei erori de proiectare. Asa cum am vazut eu sageata de pe carcasa angrenajului este una corecta si confuzia a aparut probabil din cauza stilului de manipulare a asculei. Chiar si asa principiile inertiei ar trebui sa fie aceleasi si la un stangaci si la un dreptaci, si la un amator dar si la un profesionist. Discutia despre schimbarea sensului chiar daca e offtopic e una constructiva si o apreciez personal. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum