Dr.L Postat Mai 11, 2013 Partajează Postat Mai 11, 2013 Pai farurile le aprinz ziua doar cand circuli, deci nu consuma bateria.Iar consumul creste nesemnficativ (100W raportat la cei cativa ba chiar zeci de kW de care are nevoie masina pt a se misca) Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 11, 2013 Partajează Postat Mai 11, 2013 De fapt asa e dar indirect se consuma . Practic ,bateria nu se incarca suficient pe traseele de scurt parcurs (domiciliu-servici de ex) mai ales ca pornirile raportate la numarul de kilometri sant dese . La comuniste iarna nici nu se incalzea motorul bine pana la destinatie . Mai nou,cu ambuteiajele ce se produc motorul se invarteste 1h ,in majoritatea timpului la relanti iar in acel domeniu de turatii nu prea incarca si daca sint si farurile aprinse ... .Oricum intentionez sa subliniez alta idee.Cum ,sa circuli fara lumini ziua? Doar e zi si se vede ,adica eu vad !Problema e ca nu se mai circula cu viteze reduse si trebuie sa fi constient ca a fi cat mai vizibil e o cerinta in ziua de azi ,la viteze mari timpul de observatie e scurt si nu esti singur pe drum . Sau adoptam strategia CFR , investim mai nimic si reducem viteza .In acest sens (lumini de zi) in unele state se pretinde ca lumina de drum sa porneasca o data cu motorul (nu ai posibilitatea sa stingi farurile ) si asta se face prin reducerea costurilor de asigurare la masinile care au asa ceva . In altele te opreste un echipaj dotat cu laborator mobil de verificare tehnica . Link spre comentariu
mihaicozac Postat Mai 11, 2013 Partajează Postat Mai 11, 2013 De aia se pun la maşinile noi baretele de LED-uri din fabricaţie, e directivă europeană asta cu luminile daylight. Dacă maşina e mai veche şi nu e dotată cu ele, obligatorie e aprinderea farurilor, o lumină puternică în mişcare atrage atenţia mai bine, pt. că multe nuanţe de culori de caroserie se deosebesc greu în peisaj de gri-ul asfaltului.Şi apropo, o maşină obişnuită consumă sub 100Wh de energie pt. a se deplasa 1km. Link spre comentariu
Vizitator vladmarcu Postat Mai 11, 2013 Partajează Postat Mai 11, 2013 Categoric nevoia de lumini pe timp de zi este pentru a fi observat de catre cei din trafic, dar daca poti face ceva si dpdv estetic e si mai bine. Oricum, daca nu folosesti luminile pe timp de zi esti amendabil. Iar faza scurta afuma farurile in timp. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 11, 2013 Partajează Postat Mai 11, 2013 La nemti si daca folosesti alte oglinzi decat cele din poza de la TUV (RAR) e amendabil - 50 euro.La benzile cu led/alte improvizatii nu stiu .Ceea ce stiu ca a trebuit sa demontez reflectoarele de pe bara ,probabil ca si la noi o sa inceapa cu benzile led puse pe unde se apuca ;oricum legea prevede numai luminile montate de producator dar inca nu s-a dat 'startul' la amenzi pe seama asta (led) .Ledurile din fabrica -DRL- nu sant banda cu leduri ci leduri de 1W dispuse asemanator (la VW/Audi) si insumeaza 10-15W . Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3 Postat Mai 12, 2013 Partajează Postat Mai 12, 2013 Pai sa fie si la noi ca la nemti, ca stiu aia ce stiu, parca ar fi avut de-a face cu taximetristi romani care pun oglinjoare convexe din alea sa-si beleasca ochii la pitzipoanca sau tuta de pe bancheta din spate, sau cu fraieri care tin CD-uri pe atza, unii de moft altii pentru ca au auzit ca fenteaza radarul Partea buna-n-ar mai lua nimeni ciurucurile la 20-50lei. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum