Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schema Aprindere Electronica cu Senzor Mangetic


Vizitator xwrm001

Postări Recomandate

Vizitator xwrm001

Salut

Vreau sa realizez o aprindere electronica care sa functioneze cu un senzor magnetic(de la aprindere cdi) cu care sa comand doua bobine de inductie.

Am gasit pe net o schema ( http://www.tehnic.go.ro/aprindere.htm ) pe care am modificato pt senzorul respectiv.

Aprinderea vreau sa o folosesc la un motor de motocicleta in 4 timpi pt eliminarea platinii.

Senzorul produce un impuls de aprox 400mV(masurat cu osciloscopul) in momentul aprinderii.

Am facut o simulare pt schema asta in Orcad dar vreau ceva pareri pana nu ma apuc sa cumpar componentele.In schema din link sunt montate doua zenere de 150 v in paralel cu tranzistoarele finale, dar scrie acolo ca nu mai sunt necesare.

 

Astept ceva sugestii/pareri

post-22710-139829624214_thumb.jpg

post-22710-139829624226_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • pinky

    3

  • validae

    2

  • dcimpoiasu

    1

  • Electronicserver

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator xwrm001

Este un ATV modificat cu motor de kawasaki kz400.

Are 2 cilindri in linie si o singura platina, ideea e ca aprind in acelasi timp pe principiul o scanteie pierduta.Si folosesc 2 bobine de dacie pt ca nu mai am bobina originala cu doua iesiri

 

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Link spre comentariu

Vezi ca gotronic face senzori pentru auto/moto care inlocuiesc platinele direct.Cu semnalul de la senzor comanzi circuitul aprinderii.Eu am luat un astfel de senzor si l-am pus in locul platinei la Dacia Break din dotare acum cinci ani si de atunci nu am mai umblat la el.Este comandat direct de axul cu came, nu necesita magneti.

Link spre comentariu
Vizitator xwrm001

M-am gandit si eu la solutia asta dar nu stiu sigur daca as putea lega ambele bobine la aprinderea gotronic, in plus de asta nici nu mai am piesa aia din tabla unde trebuie montata platina.Daca merge cu doua bobine atunci ar fii ok

Link spre comentariu

Sa-mi dau si eu cu parerea, poate facem schimb de idei.

Trebuie separata instalatia pe module, adica:

-senzorul de impulsuri, care va comanda partea de putere

-comanda de putere care va comanda bobinele de inductie

 

O iau de la coada la cap. Pentru partea de putere ai avea 2 variante.

1- Prima varianta, cu tranzistor de putere si tensiune mare. Cu multi ani in urma eu am construit astfel de aprinderi electronice pentru Dacie. Am folosit schema de pe "tehnic.go" cu ceva modificari. Am folosit BU508D. Diodele zenner le-am scos dintre C si E si am pus 2 diode zenner de 82V inseriate intre B si C lui BU508D adica T2. Cel mai tare se incalzeste R4. T1 si T2 nu se incalzesc prea tare, fiind suficient un radiator micut de vreo 100cm2 adica ceva de genul 5cm x 5cm cu aripioare, de prin vreo sursa de PC. Schema asta are dezavantajul ca are cadere mare de tensiune pe T2, parca undeva la 1,3V. Iarna, la pornire tensiunea pe baterie scade pana pe la 10V sau mai putin si ramane cam putin pentru bobina de inductie. Ca sa scap de problema asta, am facut varianta a doua.

2- am cumparat din magazin ( cred ca inca se mai gasesc ) o chestie din asta: http://www.google.ro/search?q=AT01+Daci ... 80&bih=679

Comanda acestei "aprinderi" am facut-o cu un N-mosfet de putere pus in locul contactelor de platina. Avantajul este caderea de tensiune foarte mica, pe la 0,3V. Curentul pentru comanda grilei mosfet-ului este destul de mic, de ordinul a 20mA. Intre grila si masa am pus un rezistor de vreo 3Ko.

 

Acum sa zic ceva si de comanda inductiva. De vreo 3 ani mi s-a stricat aprinderea la Fordul meu. din 87. Saracie mare, bani deloc, asa ca am improvizat. Senzorul Hall a murit, la fel si aprinderea electronica. Pentru partea de aprindere electronica am folosit varianta 2 de mai sus. Pentru partea de senzor am incercat initial un senzor Hall TLE4905L . A functionat vreo 2 ore. Eu banuiesc ca a murit de caldura, desi catalogul zice ca functioneaza la temperaturi mari, peste 150C. Am mai incercat cu inca unul, cu curent de comanda mic, cred ca 10mA. A murit si ala. Asa ca am folosit alta abordare, releu reed mititel scos dintr-o lampa de dulap cu LED si baterie. Alea au in ele un releu Reed de vreo 10mm. Atentie mare la manevrarea lor deoarece fiind de sticla se sparg destul de usor si terminalele se rasucesc foarte usor astfel ca te trezesti ca face contact si in lipsa campului magnetic. Cu multa rabdare si indemanare ai sanse sa pozitionezi releul Reed in asa fel incat sa functioneze OK. Eu am pus releul pe o bucata de cablaj, ca sa nu se mai miste terminalele si sa nu se sparga releul. Imi functioneaza de 3 ani.

In urma cu ceva vreme m-am gandit la o varianta de senzor de proximitate cu o bobina si un oscilator dar m-am gandit ca nu ar functiona bine datorita variatiilor foarte mari de temperatura. Montajul trebuie sa functioneze corect in intervalul de temperaturi: -30C ( iarna la pornire ) pana la +120C ( in locul unde e distribuitorul tamperatura ajunge la 90C sau mai mult daca motorul e racit cu apa ). Problema cea mai mare ar fi cu temperaturile scazute, cand sunt sanse mari sa se rupa firul bobinei de senzor, daca as folosi o bobina mica din aceea ce seamana cu o rezistenta.

 

Deocamdata atatea idei.

Link spre comentariu
Vizitator xwrm001

Pana la urma v-am urmat sfatul si am cumparat o aprindere gotronic dar e fara senzor, merge cu platina.Urmeaza sa ii fac circuitul de comanda pt senzorul magnetic. Are cineva vreo schema cu care pot comanda aprinderea in locul platinii, adica folosinduma de tensiunea de 0.3-0.5v pe care o preiau de pe senzor la mom aprinderii.Eu m-am gandit cu un jfet.

Link spre comentariu

Nu inteleg nimic din pozele tale. Poti sa descrii si sa faci o schita desenata cu ce e acolo ? Ce fel de senzor e acolo? Sau initial a fost pe ruptor mecanic?In schema data de tine, senzorul acela este o bobina?

Link spre comentariu
Vizitator xwrm001

Deci acolo initial a fost ruptor mecanic. Pe care vreau sa il elimin si sa folosesc un senzor din cauza ca nu mai mergea cum trebuie.

Senzorul e ala negru din plastic cu un magnet in mijloc.Din ce am citit pe net este o bobina infasurata pe un magnet si functioneaza pe principiul ca la trecerea unui obiect metalic prin fata magnetului liniile de camp se modifica , deci se modifica si fluxul magnetic si apare o tensiune la bornele bobinei (cf legii inductiei electromagnetice).

Bun.. in alta poza se mai vede un disc de metal montat pe ax cu o gaura in el in partea de jos, in momentul cand se invarte motorul si acea gaura trece prin fata magnetului se produce la bornele senzorului un impuls de amplitudine intre 0.3V-0.5V in functie de turatia motorului.

Ideea e ca acum imi trebuie o schema cu care sa pot comanda aprinderea gotronic cu semnalul de la senzor, adica cand apare semnalul borna ruptor de la platina sa fie conectata la masa prin colectorul unui tranzistor

 

Posted Image

Posted Image

 

Apropo prima schema care am postao eu este gresita, amplificatoru ala scoate 0.6 volt continuu in simulare dar in realitate cred ca altfel sta treaba

Link spre comentariu

Mai bine cumparai doar senzorul de la gotronic si-ti faceai aprinderea singur, ieseai mai ieftin si fara multa munca.Eu asa am facut la mine si merge senzorul de 5 ani fara probleme.

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...

Mai bine cumparai doar senzorul de la gotronic si-ti faceai aprinderea singur, ieseai mai ieftin si fara multa munca.Eu asa am facut la mine si merge senzorul de 5 ani fara probleme.

salutare!

am si eu un sensor 012 de la gotronic. Poate fi utilizat pentru o apridere la o motocicleta cu tensiunea de 6V , plusul la masa?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări