alin 105 Postat Iulie 23, 2013 Partajează Postat Iulie 23, 2013 Arata perfect pentru a fi pus intro vitrina....Ce precizie insemna H7? Link spre comentariu
cnc77hobby Postat Iulie 23, 2013 Autor Partajează Postat Iulie 23, 2013 Multumesc, pai H7 reprezinta conform standardului ISO o clasa de toleranta pt gauri, in cazul meu gaura trebuia sa fie 29,60 mm H7 asta inseamna ca respectiva cota trebuie incadrata intre 29,600 si maxim 29,621, deci 0-21 de sutimi, oriunde intre ele este ok, este destul de delicata problema in practica, pentru ca dincolo de precizie este nevoie si de o rugozitate foarte buna a suprafetei strunjite, si nu in ultimul rand de scule de masura. Eu am ales o cota undeva in zona de mijloc astfel incat sa nu fie nevoie de eforturi prea mari cand se introduce camasa cilindrului.Daca mai sunt nelamuriri, puteti intreba, in masura in care ma pricep, voi incerca sa ofer raspunsuri.Stima. Link spre comentariu
CIBY2 Postat August 7, 2013 Partajează Postat August 7, 2013 Excelent!Urmaresc fiecare postare si parca tot nu cred ca nu este un fel de SF!Cilindrii au camasa de fonta la interior? Link spre comentariu
cnc77hobby Postat August 7, 2013 Autor Partajează Postat August 7, 2013 Multumesc pentru aprecieri.Da, au camasa din fonta GG25, nu este SF, este incercarea mea de a construi un motor radial.Una dintre primele piese este un inel din dural de care se prinde motorul prin intermediul unor distantieri iar in cealalta parte se prinde de bancul de proba sau de avion, are 2 randuri a cate 7 gauri si din cauza lui (si nu numai) a trebuit sa construiesc un calculator electronic pentru divizare care permite rotirea capului divizor prin intermediul unui motor stepper foarte precis. In multe din specificatiile desenelor erau exprimari cu multe grade si secunde sau mai rau in grade centizecimale adica divizarea unui cerc la 400 de grade si in realitate erau foarte solicitant de executat manual din vernier. Divizorul meu este Optimum dar in realitate este facut de Vertex, o firma destul de buna din Taiwan, aveti cateva poze atasate sa va faceti o idee. Link spre comentariu
78ATI Postat Octombrie 31, 2013 Partajează Postat Octombrie 31, 2013 Buna!Ati reusit sa finalizati proiectul? Mi*ar placea sa mai vad cateva etape din constructie!Numai bine! Link spre comentariu
andreigradu Postat Noiembrie 1, 2013 Partajează Postat Noiembrie 1, 2013 In tehnica aerospatiala la filetele in aluminiu se folosesc insertii filetate pentru a oferi rezistenta maxima unui filet in conditiile de vibratii si material moale, cum este aliajul de aluminiu. De asemenea la motoare din aluminiu unde adancimea filetului nu este foarte mare se folosesc aceste insertii si e ca si cum ati avea un filet in otel, doar ca e in aluminiu. Toti tehnicienii din fabricile de avioane si elicoptere pe care i-am intalnit mi-au spus ca se folosesc aceste insertii pentru rezistenta mecanica si vibratii. De asemenea daca se doreste realizarea unui filet intr-o piesa din mase plastice sau teflon si se introduce o astfel de spira de filet, surubul se strange ca si cum acolo ar fii metal, mai ales la diametre mici M4, se vede diferenta. In romania am colaborat cu 2 firme care ofera astfel de insertii: una este http://www.boellhoff.com/ro/ro/sisteme_ ... licoil.php cealalta este http://www.voelkel.com/en/produkte-en/g ... ur-en.html si gasiti produsele la Rocast si inca una care cica vinde si la bucata http://fasteners.fabory.com/eCache/ROE/6/258.html Ce trebuie retinut e ca cei de la boellhoff au cea mai larga oferta de insertii, atat ca diametre cat si ca lungime, inclusiv inch. Exista pe zone de utilizare si temperaturi ale filetului, asa ca se poate alege insertia corespunzatoare zonei. Eu le-am folosit si sunt multumit de ele, mai ales la temperaturi de aproximativ 200 grade unde aluminiu se dilata mai mult decat surubul si apare joc in surub si se destrama ansamblul, este vorba despre capete de lipire cu batoane sau fulgi de lipici la masini automate pentru cartotehnica. Ma gandesc ca si la motoare in zona pistoanelor se pot atinge temperaturi mai mari si e bine de stiut ca exista o solutie. La dv. s-ar putea folosi la montarea camasilor pe blocul motor si a flanselor cu rulmenti. Link spre comentariu
radu cnc Postat Noiembrie 2, 2013 Partajează Postat Noiembrie 2, 2013 Si eu folosesc aceste insertii dar de la firma RECOIL, de la M3 la M10. Link spre comentariu
alin 105 Postat Noiembrie 24, 2013 Partajează Postat Noiembrie 24, 2013 postul autorului din august nu l-am vazut decat astazi.Absolut impresionanta abordarea si metodologia folosita. Link spre comentariu
maciupiciu Postat Decembrie 21, 2013 Partajează Postat Decembrie 21, 2013 legat de subiectul constructiei de motoare in miniatura http://www.promotor.ro/masini-noi/news/ ... o-11749448 Link spre comentariu
cnc77hobby Postat Decembrie 28, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 28, 2013 Salutare,Mergem mai departe cu elicea portului venturi, cea care vine montata undeva in spatele motorului si face amestecul aer/combustibil.Piesa a fost facuta pe strung, se poate vedea in poza 2 in dreapta jos, si mai apoi masinata cnc. Am folosit un dispozitiv de fixare a piesei, care a fost masinat pe masa astfel incat sa nu existe abateri in momentul montarii piesei, pozele spun mai multe despre asta.Stima. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 3, 2014 Partajează Postat Ianuarie 3, 2014 Practic, nu sunt motoare rotative, ci tot alternative, dar cu dispunerea cilindrilor in "stea" cu n brate. M-ar interesa daca proiectul cuprinde o diagrama a momentului motor si cum a fost rezolvata practic problema echilibrajului la cei n=7 cilindri. Link spre comentariu
mkreszan Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Colegul cnc77hobby a specificat clar ca motorul este radial si nu rotativ. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 29, 2014 Partajează Postat Martie 29, 2014 Comentariul, era pentru @radu cnc care a utilizat notiunea de motor rotativ. Pentru mine era mult mai interesant, daca proiectul ar fi cuprins si o diagrama de momente. Lipsa unui raspuns, o iau ca pe o negare si deci o mare lipsa a proiectului. Echilibrajul unui motor in aviatie este esential. O diagrama de momente si un dispozitiv centrifugal de echilibrare (pe baza diagramei) atasat proiectului, i-ar fi dat intr-adevar o alta valoare practica. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Martie 29, 2014 Partajează Postat Martie 29, 2014 Chiar in prima postare,autorul topicului spune ca proiectul apartine unui inginer german stabilit in Norvegia,specializat in astfel de lucruri,deci nu un teoretician.Ma gindesc ca respectivul s-a gindit la toate cind a proiectat motorul.Nu am inteles de ce ne place noua sa cautam nod in papura la altii.Sintem noi mai cu mot decit altii? Sincer? Nu as zice. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 29, 2014 Partajează Postat Martie 29, 2014 Eu nu sunt un aero-modelist pasionat. Insa ca si @radu cnc, sunt un constructor amator prin prisma mijloacelor pentru prelucrari mecanice de care dispun. Printre altele, imi place sa realizez masini de forta, sau alte dispozitive mecanice ingenioase. Am citit topicul si stiu ce s-a scris. Nu inteleg de ce tot incearca cate cineva sa imi desluseasca ce a vrut sa spuna initiatorul. Daca ar fi vrut, ar fi raspuns el insusi intrebarii mele. Apropos despre tot felul de aluzii la cuvinte de genul teorie, teoretic, teoretician, etc. - hai sa lamurim o chestiune Ma astept sa faca teorie un matematician, un fizician, sau un cercetator in domenii fundamentale. Teorie, inseamna modele fizico-matematice, oriunde ar fi ele aplicate. Altminteri, daca vrem sa discutam despre practica, atunci avem urmatoarele cateva cazuri: pentru un mecanic, practica inseamna lucrul efectiv cu uneltele de lacatuserie; pentru un electrician, practica inseamna lucrul efectiv cu uneltele specifice meseriei sale; pentru un chirurg practica inseamna sa taie si sa coase, ca sa vindece; iar pentru un inginer practica inseamna sa produca un proiect de la cap la coada. Avand in vedere ca imi place sa surubaresc "una-alta", am fost curios sa aflu cat de aprofundat si-a facut datoria practica acel inginer. De aceea am si intrebat de existenta unei diagrame de forte si momente pe care sa se bazeze anumite solutii de echilibraj. Cei in tema stiu cum functioneaza un motor dezechilibrat - pe care daca il pornesti fara sa fie incastrat intr-un postament, pleaca efectiv la plimbare. Spre deosebire de unul echilibrat, care lasat intr-o pozitie libera, functioneaza pe loc cu exceptia unor mici vibratii inerente. Si nu am intrebat ca sa ma aflu in treaba, ci deoarece pretul de 45 euro mi s-a parut accesibil si poate ca l-as fi cumparat daca acea chestiune cat se poate de practica a echilibrajului ar fi fost parte din proiect. Exista si proiectanti, care nu insotesc desenele de diagrame (partea "secreta" a meseriei) in schimb specifica si acorda o atentie aparte mecanismelor si organelor destinate echilibrajului. Poate ne aflam in acest caz, iar initiatorul topicului a considerat ca este de la sine inteles si nu mai trebuie sa se "complice" cu astfel de precizari. Oricum, de-a lungul topicului, eu nu am vazut in imagini decat cilindri, carcase si organe diverse. Nimic insa din organologia specifica echilibrajului, cum ar fi contragreutati de forme specifice atasate pe directia de deplasare a pistoanelor, sau volanta specifica echilibrajului momentelor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum