Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schema stabilizator tensiune pentru dinam


djx700

Postări Recomandate

Salutare ! Vreau sa fac un montaj electronic pentru incarcarea bateriei de scuter ... Dinamul scuterului da cam 18 volti la relantiu, daca il turez imi da 80 90 volti. Eu ma gandeam sa pun o punte de diode patrata de 50 A si apoi sa fac un stabilizator care sa imi tina peste 100 volti sa imi scoata o tensiune de 12 - 15 volti si sa tina un curent de 15 20 A ... se poate face asa ceva? releele originale de incarcare sunt foarte proaste au fost schimbate cateva bucati ..... Asa daca fac eu ceva, posibil sa nu mai moara... Daca se poate asa ceva, o schema ceva unde pot gasi :) Multumesc !

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • djx700

    3

  • The Stressmaker

    2

  • ratza

    1

Top autori în acest subiect

Acela nu este dinam ci alternator trifazat, de obicei (poate sa fie si monofazic dar numai la scuterele mici). Regulatorul original cum era? cu scurtcircuitare? Daca este asa se poate face un circuit simplu care sa "taie" o semialternanta cand acumulatorul este incarcat. Am facut un asemenea regulator pentru un ATV si am folosit punti de 25A (doua bucati, fiind generator trifazic) si 3 tiristoare de 8A, in schema clasica de regulator sunt, doar ca am eliminat comparatorul cu tranzistor din poarta tiristorului si am pus un zenner in loc (instalatie electrica zgomotoasa). Toate componentele le-am asamblat pe un radiator de procesor la care am lasat si ventilatorul acela. Schema cu zenner nu este cea mai precisa dar in situatia mea a fost cea care a functionat cel mai bine. Problema este faptul ca am folosit componente pentru "uz" normal" adica "la 50Hz" si la turatie maxima scade puterea cumva. La folosirea unor componente rapide (mai scumpe) se rezolva si aceasta problema.

Un link (Eng): http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/a ... 77213.html si schema pe care am folosit-o cu mici modificari la valorile componentelor http://imageshack.us/photo/my-images/24 ... .png/?sa=0

Daca regulatorul original era serie atunci se foloseste o alta schema.

Link spre comentariu

Acela nu este dinam ci alternator trifazat, de obicei (poate sa fie si monofazic dar numai la scuterele mici). Regulatorul original cum era? cu scurtcircuitare? Daca este asa se poate face un circuit simplu care sa "taie" o semialternanta cand acumulatorul este incarcat. Am facut un asemenea regulator pentru un ATV si am folosit punti de 25A (doua bucati, fiind generator trifazic) si 3 tiristoare de 8A, in schema clasica de regulator sunt, doar ca am eliminat comparatorul cu tranzistor din poarta tiristorului si am pus un zenner in loc (instalatie electrica zgomotoasa). Toate componentele le-am asamblat pe un radiator de procesor la care am lasat si ventilatorul acela. Schema cu zenner nu este cea mai precisa dar in situatia mea a fost cea care a functionat cel mai bine. Problema este faptul ca am folosit componente pentru "uz" normal" adica "la 50Hz" si la turatie maxima scade puterea cumva. La folosirea unor componente rapide (mai scumpe) se rezolva si aceasta problema.

Un link (Eng): http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/a ... 77213.html si schema pe care am folosit-o cu mici modificari la valorile componentelor http://imageshack.us/photo/my-images/24 ... .png/?sa=0

Daca regulatorul original era serie atunci se foloseste o alta schema.

Din alternatorul trifazat pleaca 3 fire.... oricum as pune voltmetrul intre ele am tensiune , intra 3 fire in regulator si de acolo pleaca catre baterie .... eu zic ca este paralel :) e buna schema de mai sus ?
Link spre comentariu

Mai simplu decat schema aceea nu exista. Este generator cu magnet permanent cu legatura "stea" si puterea generata depinde numai de turatie. Daca este acumulatorul plin atunci puterea "in plus" trebuie "debitata" undeva. Tiristoarele acelea chiar asta fac, scurcircuiteaza bobinajul inainte de punte si astfel in acea semiperioada nu se debiteaza pe acumulator. Cat timp tensiunea pe acumulator depaseste valoarea reglata cu zenner tiristorii sunt amorsati ("in scurt"), bobinajul alternatorului este scurcircuitat si nu se genereaza putere pe acumulator. Totusi schema aceasta are o conditie: trebuie sa fiti sigur ca bobinajul suporta regimul de scurtcircuit. Asta se afla usor daca se analizeaza regulatorul original daca functioneaza pe acest principiu, al scurtcircuitarii bobinajului.La ce va referiti prin "este paralel"?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări