Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

traf pentru redresor


Vizitator sefic

Postări Recomandate

Vizitator sefic

salutare....am un traf de 250VA -24V dar masurat cu multimetrul arata30V,mai are si o priza mediana.Are si o punte redresoare home made cu 4 diode de alternator si este alimentata de la priza mediana si o borna.Masurat dupa punte am o valoare de 15.6V,sarma in secundar este de 2mm,miezul 15cm* il pot folosi ca un redresor? multumesc

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Marian

    2

  • validae

    2

  • leo 17

    2

  • cristian_draghiescu

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Este mult pentru redresor auto, daca alimentezi acumulatorul direct la tensiunea aceea, va fierbe in cateva secunde .Ar trebui sa ai dupa punte cam 12V, dar poti incarca acumulatorul si la tensiunea aceea, inseriind un bec de far auto de exemplu cu acumulatorul. Becul va limita curentul maxim absorbit de acumulator la cativa amperi. Ideal ar fi sa creezi o priza mediana la spira unde vei masura o tensiune alternativa de aproximativ 13V si sa conectezi puntea de diode pe acea mediana.Ar fi bine sa masori din nou tensiunea dupa punte, dar avand un bec de 12-24V ca sarcina, nu conteaza puterea.Multimetrele digitale au o impedanta de intrare foarte mare, uzual de 10 Mohmi si capacitatea parazita a cablurilor ce vin de la punte pot filtra tensiunea pulsatorie aducand-o la valoarea de varf.De exemplu, o tensiune redresata de 12V, dupa filtrare va ajunge la 16,9V. Masoara curentul in timpul incarcarii, un acumulator se incarca de obicei cu un curent de 1/10 din capacitatea lui. Deci o baterie de 55Ah se va incarca cu un curent initial nu mai mare de 5,5A.

Link spre comentariu

dm validae eu am facut cateva redresoare [si nu va contrazic] dar 15v pt un redrersor nu e mult pt ca orcum va avea o cadere de tensiune in sarcina cu acumulatorul in timpul incarcari[ la un amperaj de 5-6 amp] nu e riscant pt acumulator marind un amperajul un pic scade durata de incarcare iar pt incarcarea acumulatorului minim 2 v in plus fata de tensiunea acumulatorului

Link spre comentariu

Nu am zis ca nu se poate incarca cu acea tensiune, am zis ca e cam mare. Cu cat tensiunea de incarcare e mai mare, creste si curentul, care trebuie supravegheat, daca e prea mare poate duce la caderea pastei de pe placi prin fierberea electrolitului. O tensiune mai mica sau egala cu 12V e mai sigura, se incarca mai incet dar e preferabil asa. Daca vrei o revigorare rapida a unei baterii descarcate, poti incarca rapid si la 15V, dar doar putin timp, pana cand i-si revine destul ca sa poti porni masina. Pe masina releul de incarcare decupleaza periodic incarcarea la atingerea a 14,4V protejand impotriva supraincarcarii, dar in garaj poti distruge rapid o baterie daca nu esti atent.Am facut zeci de redresoare pana acum, unele simple, altele cu decuplare automata, s.a.m.d. deci pot spune ca am ceva experienta. Masoara un redresor industrial simplu, vei vedea ca nu are mai mult de 12-13V la iesire. Se poate discuta la nesfarsit despre acumulatori, e un domeniu vast si nu poate fi acoperit in cateva pagini. Poate deschiderea unui topic in care sa se discute pe larg despre ei n-ar fi o idee rea.

Link spre comentariu

Dacă primarul transformatorului este prevăzut cu prizepentru două sau mai multe tensiuni (220 V/237... 240 V),atunci folosiţi-o pe cea pentru tensiunea maximă; astfelraportul de transformare va creşte şi deci tensiunea dinsecundar se va micşora.

Link spre comentariu

dm validae am avut pe '' mana '' un redresor industrial adus din germania ,o bijuterie dupa aparente cu leduri colorate pe el cu ampermetru comutatoare si toate alea tensiune de lucru pt acumulatori de incarcare 12v 10 amp,l am desfacut cu acordul propietarului sa mi fac pofta de cunostiinte :jytuiyu dar am gasit inauntru ce nu ma asteptam un traf mic care la masurare cu ap de masura in sarcina cu bateria 11 v iar ca amperaj 3 amp si nu 10 dupa instructiuni[mentionez ca bateria buna fara scurt pe ea luata de pe masina]totusi l am lasat 2 h pe baterie nimic :nebunrau: .nu se merita banii dati pe el 80 de e.totusi carcasa face bani :ras:

Link spre comentariu

Daca acei 15,6V dupa redresare sunt fara condensator electrolitic atunci este mult ( prea mult ), nu uitati ca acumulatorul e comporta ca un condensator imens, va avea tendinta sa urce valoarea la varful sinusoidei ceea ce ar insemna putin peste 20V, imposibil de suportat asa ceva pentru mult timp din partea acumulatorului, este adevarat ca traful va scadea tensiunea in sarcina insa asa cum s-a mentionat curentul va creste enorm, nu e deloc un regim recomandat de incarcare a acumulatorilor, cea mai simpla varianta ar fi o rezistenta de putere pe post de balast inseriata intre redresor si acumulator, in timp ce cea mai sigura varianta este un regulator ( liniar sau comutatie ) care sa citeasca iesirea ( deci bornele acumulatorului ) si sa mentina tensiunea la un maxim de 14-14,5V si evident o limitare de curent de tip SCC pe la 5-6A. Cred ca o varianta simpla si totusi ok ( testata de mine ) ar fi LM317+PNP in configuratie generator, configuratie ce-i apartine lui @Smilex.

Link spre comentariu
Vizitator sefic

domnule validae pe secundar ies 3 fire,2 sunt normal sus cu sistem de prindere al altor fire cu surub etc. iar cel de-al 3-lea iese de undeva din infasurari;masurate acelea 2 de sus pe CA am 30V, pe unul de sus cu firul ce iese din infasurari am mai putin, sa zic in jur de 15V, iar cu firul din infasurari si celalalt fi de sus in jur de 17V CA.Puntea este alimentata de la firele care au 17V CA si dupa punte am cei 15.6V CC. Daca alimentez puntea cu firele la care am 15V CA dupa punte am aproape 12V CC zic aproape pentru ca masuratorile le-am facut mai demult si sincer nu mai stiu exact.Este fara condensator de filtrare.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări