Ovidanie Postat Mai 1, 2013 Partajează Postat Mai 1, 2013 Un amplificator mono de 200W care pe vremuri sonoriza Stadionul din Suceava. Etajul de intrare construit cu doi tranzistori (un BC si un BD) care ataca un transformator defazor care la randul lui ataca direct tranzistorii de putere, doisprezece la numar, cate sase pe ramura. Are si transformator de iesire. Un singur amplificator de acest fel sonoriza tot stadionul, facea ca vocea comentatorului sa se auda de la doi kilometri. Inainte de a spune ca nu-i posibil asa ceva rog sa va ganditi ce ''difuzoare'' foloseau si care era banda de frecvente reprodusa. Link spre comentariu
Luca Postat Mai 1, 2013 Partajează Postat Mai 1, 2013 Sa produs in serie acest amplificator ?Are cineva schema lui ? Link spre comentariu
ovidiu grigore Postat Mai 6, 2013 Partajează Postat Mai 6, 2013 Aceste amplif erau facute pt CFR, unde se mai afla in functie si astazi,pt avizarea calatorilor(anuntarea trenului) si pt coloanele de convorbire pt angajati acestea din urma stau alimentate tot timpul,difuzoarele sunt acele goarne de aluminiu ce au si un transformator,difuzorul reproduce o banda ingusta,voce si au puteri intre 6w 10 w si mai mari ,butonul de pornit oprit inchide circuitul pt alimentarea unei bobine a unui TCA ce alimenteaza tot ampliful,exista chiar si un dulap pt conectarea a patru astfel de amplif ce are deasupra o punte de masura ce putea masura rezistenta si impedanta fiecarei linii de difuzoare! Link spre comentariu
zal Postat Mai 7, 2013 Partajează Postat Mai 7, 2013 Bietul amplif, se vede că a fost chinuit. Schema nu ar fi aşa greu de scos, pe bucăţi desigur, însă am dubii că e o schemă standard, unele module par bricolate de altcineva şi adăugate ulterior.Constat că am şi eu un vu-metru ca cel din poze. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Mai 7, 2013 Autor Partajează Postat Mai 7, 2013 Posta Romana pe vremea cand era P.T.T.R. avea ateliere unde fabricau asemenea amplificatoare. In Suceava atelierele erau pe strada Traian Vuia. Amplificatoarele au fost produse in serie, erau destinate sonorizarii diferitelor institutii, eu personal, in Suceava, am vazut asemenea amplificatoare la Romsilva si Intreprinderea de Reparatii Auto. Binenteles ca si alte institutii foloseau asemenea amplificatoare dar eu personal nu le-am vazut. Link spre comentariu
zal Postat Mai 7, 2013 Partajează Postat Mai 7, 2013 Prin ''schemă standard'' mă gîndeam la o schemă unitară, ptr toate cele produse, în cazul de faţă se observă nişte intervenţii, doar de asta am unele dubii. Dacă s-au produs în mai multe locuri din ţară, sigur sînt şi diferenţe între ele.O schemă de atunci nu cred să se mai găsească. Link spre comentariu
feri.visky Postat Mai 7, 2013 Partajează Postat Mai 7, 2013 Posta Romana pe vremea cand era P.T.T.R. avea ateliere unde fabricau asemenea amplificatoare. In Suceava atelierele erau pe strada Traian Vuia. Amplificatoarele au fost produse in serie, erau destinate sonorizarii diferitelor institutii, eu personal, in Suceava, am vazut asemenea amplificatoare la Romsilva si Intreprinderea de Reparatii Auto. Binenteles ca si alte institutii foloseau asemenea amplificatoare dar eu personal nu le-am vazut.SPIACT duce cu gandul la atelierele de intretinere pentru electronica de control si semnalizare al CFR. Fiecare statie CFR mai mare (regionala, raionala?) Avea un asemenea ateliere foarte bine utilat cu scule dar si specialisti pe masura.Cea mai mare productie era in domeniul amplificatoarelor de sonorizare, inclusiv difuzoare cu care se anuntata printre altele si "cocoasa" de pe care se lansau graniturile pentru triaj... Link spre comentariu
Ovidanie Postat Mai 7, 2013 Autor Partajează Postat Mai 7, 2013 In cazul amplificatorului postat de mine nu exista nici un dubiu: a fost fabricat in ateliere apartinand CFR-ului. In vara anului 1989, in goana mea dupa componente electronice, am ajuns intr-un loc care apartinea de PTTR si am avut norocul sa gasesc oameni binevoitori care mi-au aratat ce fabricau si mi-au daruit o sacosa de componente electronice. Am vazut in lucru asemenea amplificatoare diferenta fiind la carcasa, cele fabricate in Suceava erau mai inguste si mai inalte. Am avut si schema, pe hartie ozalid. Si inca o treaba interesanta: am vazut un amplificator de putere mult mai imare construit intr-un dulap metalic cam de 1,8m inaltime. Link spre comentariu
zal Postat Mai 7, 2013 Partajează Postat Mai 7, 2013 În dulapuri aşa de mari erau amplifurile de radioficare cu lămpi (AR5, TU5.1)... dar perioada istorică diferă. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Mai 8, 2013 Autor Partajează Postat Mai 8, 2013 În dulapuri aşa de mari erau amplifurile de radioficare cu lămpi (AR5, TU5.1)... dar perioada istorică diferă.Da, au existat si amplificatoare cu lampi dar eu vorbesc de amplificatoare asemanatoare cu cel din fotografiile mele. Adica amplificatoare tranzistorizate cu transformator de iesire si transformator defazor (interstage) care ataca tranzistorii 2N3055 (sau SDT...) montati pe radiatoare ''H'' ca cele din foto. Amplificatorul asta montat in dulap metalic avea si niste autotransformatoare conectate dupa transformatorul de iesire si din acele autotransformatoare se facea echilibrarea celor trei-patru retele de sonorizare. Cate un autotransformator pentru fiecare linie de sonorizare. Binenteles ca totul era mult mai mare comparativ cu amplificatorul din pozele mele: transformatorul de alimentare cat un transformator de sudura, electrolitici mai multi, mai multe radiatoare, etc iar pe usile dulapului sigurante pe retea si pe partea de joasa tensiune, voltmetre separate pentru tensiunea de retea si tensiunea de pe electrolitici, comutatoarele autotransformatoarelor si un voltmetru (poate ampermetru?) pentru fiecare linie de sonorizare. Am avut schema amplificatorului, pe hartie ozalid. Uitandu-ma mai cu atentie in pozele mele am vazut la ce se referea zal cand spunea ca ''se observă nişte intervenţii'': O punte redresoare auto cum erau cele de pe ''Dacia'', un electolitic de 470 micro si un fir care ducea tensiunea obtinuta pe prigleta din spatele amplificatorului. Probabil a avut nevoie sa-si incarce acumulatorul auto. Parerea mea. Link spre comentariu
ovidiu grigore Postat Mai 8, 2013 Partajează Postat Mai 8, 2013 la Calea Ferata au existat dulapuri cu amplifuri pe lampi fiind inlocuite cu acestea cu amplifuri de 200w,folosite pt sonorizarea pietei de manevra,microfonul fiind o capsula cu carbune de telefon si alimentat la 24v cc in serie cu un contact aceasta formind coloana de convorbire ccx sau ccy,amplasate in zona macazelor de cale,la actionarea contactului se putea vorbi in difuzoare si lua legatura cu impegatul de miscare prin pupitru ctmf.o data cu dezvoltarea si miniaturizarea statiilor radio portabile 'folosirea coloanelor de convorbire a scazut dar siguranta circulatiei impune ca aceste instalatii sa fie in stare de functionare normala cu aceste amplifuri ce functioneaza incontinuu de 40 de ani si impun revizii lunare de masuratori si probe de functionare Amplifurile au fost folosite si la posta in localitati ca statii de radioficare iar difuzoarele de abonat aveau 0,25w Link spre comentariu
ovidiu grigore Postat August 12, 2013 Partajează Postat August 12, 2013 la acest amplif cind sufli in microfon aprinde usor la alb becuri de 220v 100w legate pe iesire, in statiile CFR mari sunt inlocuite cu amplifuri MONACOR,mai mici ca dimensiuni dar destul de grele,de asemenea sunt inlocuite si difuzoarele de exterior cu unele din plastic :cry: Link spre comentariu
Vizitator mihaibc Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 ATP 200 este un Amplificator Tranzistorizat de Putere 200W fabricat de SPIACT CFR CRAIOVA - - al a fost proiectat INITIAL pentru utilizarea in gari pentru informarea publicului calator. Primele amplificatoare NU aveau protectie la scurt pe iesire (in circuitele de iesire - la gornite in gari umblau doar specialistii) Acestea au fost facute pentru utilizare in rama sau de sine statator(cu carcasa propie). Ulterior au fost "descoperite" si folosite si de PTTR (directiile judetene de posta si telecomunicatii ) la radioficare, inlocuind amplificatoarele cu lampi si pe stadioane (la recomandarea celor de la PTTR).De la ei (PTTR)a plecat si cerinta protectiei de iesire abonatu' facand scurturi si alte modificari Primele protectii au fost artizanale ( si au ramas asa --- mereu) - protectie pe prefinal iar ultimele amplificatoare aveau o protectie electronica cu tiristor parca(personal cred prea complexa-primele protectii fiind simple si eficace) Au fost facute mai multe versiuni si inclusiv o rama pentru 4 amplificatoare (poza unei rame este pe situl tehnium) , rama avea si partea de distributie si de masura a circuitelor de abonat Daca gasesc schema o sa o postez, practic este o schema de baza cu colector comun si iesire prin transformator, la care au intervenit modificari pe partea de protectie si de preamplificare unde iarasi au fost vre-o 2-3 versiuni. in functie de utilizare si de semnalul de atac. Alte detalii se vad in poze - punte redresoare cu ra220/ au fost si alte variante cu diode de 25A. Link spre comentariu
YO8RNT Postat Noiembrie 6, 2013 Partajează Postat Noiembrie 6, 2013 Eu am inceput reconditionarea unui astfel de amplificator. Din pacate timpul disponibil pentru acest proiect este f. limitat, asa ca voi continua dupa 1 ianuarie. Ca o remarca asupra schemei (nu o detin dar din ce se vede direct in amplificator) initial am crezut ca transformatorul defazor ataca toate cele 12 trz. 2N30055 (6 pe ramura in paralel), dar in fapt e vorba de un darlington in care 2 dintre ele le ataca pe celelalte 10 (cinci pe ramura). Transformatorul final are mai multe infasurari primare cuplate atat in emitoare cat si in colectoare pentru a se insuma in faza. Detin si modelul ATP-50 (50w - iesire 18 ohmi si 288 ohmi) si incerc sa-l pun la punct pe acesta mai intai. La acesta traf. final este cuplat in emitoare. Este o schema PP cu 4 N3055 , cate doua pe fiecare ramura. De fapt am doua ATP-50 si unul deja l-am facut sa mearga binisor, urmeaza al doilea.. Voi pune si poze. Link spre comentariu
feri.visky Postat Noiembrie 6, 2013 Partajează Postat Noiembrie 6, 2013 Oricum... felicitari pentru pasiune si va asteptam dupa 1 ianuarie 2014... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum