Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masina de spalat INDESIT , Avarie


Vizitator claudiud

Postări Recomandate

Vizitator claudiud

Salut . Daca nu am postat unde trebuie va rog sa ma scuzati . Am o masina de spalat INDESIT Win 110 care in data de 19.04.2013 a iesit din garantie (mare ghinion). Alaltaieri am dat drumu la ea , si cam pe la jumatatea programului am scos o din priza pentru a baga altceva (am mai facut asta in trecut , si nici o problema) . Cand i am dat drumu iar beculetu rosu licarea intr-una , m-am uitat pe cartea masinii si am vazut cand clipeste intr-una , inseamna ca masina e in stare de avarie . Am scos-o din priza am lasat o putin dar nimic . Am desfacut masina , am curatat placa eloctrinica, modulul sau ce este , dar nimic . Credeti ca ar fi problema la placa ? se poate achizitona de undeva ? Multumesc !

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Relav

    1

  • aschiuta

    1

  • ipotexas

    1

  • laur_12

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Nu merge . Becul incepe sa licare dupa 2-3 minute . Cand bag in priza masina prima data , nu se aprinde nimic .

Posibil inchizator(zavor) electric
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
Vizitator valentin_70

Cel rosu, repede . Si celalalte de langa , dar mai usor Acum vad ca nu mai licare nici unu .

SalutAm si eu acelasi tip de indesit cu aceeasi problema:ledul rosu clipeste repede(dublu) si ledurile verzi de langa el mai rar.Am depistat si inlocuit pompa de evacuare care era defecta.Acum spala si cand ajunge la stoarcere da apa afara si porneste motorul cu viteza ,dar dupa aprox. 5 secunde intra in avarie cu semnalizarile de mai sus.Inainte de inlocuirea pompei semnalizarile era aceleasi (fara evacuarea apei, bineinteles). Ai reusit s-o repari pe a ta?
Link spre comentariu
Vizitator valentin_70

Vezi in fisierul de mai jos codurile de eroare de la Indesit.

Multumesc , dar nu ma ajuta. Modelul WIN 110 nu are afisaj. Erorile sant date de modul in care clipesc 3 leduri.
Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...
Vizitator marian ion_242366

Cod avarie F08, F09 ce înseamnă? Bag Masina în priză nu se aprinde nimic iar după câteva minute se aprinde ledul roșu clipind foarte rapid si ledul verde de la tasta de schimbare a vitezei de centrifugare clipind la fel de rapid. Ce credeți că are?

Editat de marian ion_242366
Link spre comentariu
  • 7 ani mai târziu...

Din 2016 de când a postat aici, acel user (de ocazie) nu a mai revenit să spună dacă a rezolvat.Șanse să mai răspundă acum cred că sunt mai mici de una la milion. Dacă ai suficientă experiență în domeniul tehnic și chiar vrei să-ți repari singur mașina, în primul rând trebuie să verifici motorul.E cel mai important element al mașinii și primul care e testat la începutul fiecărui program de spălare.Dacă motorul nu se rotește, ori are izolația afectată, mașina afișează cod de avarie sau pur și simplu nu continuă programul ales.

Alte elemente de verificat sunt electrovanele ce asigură alimentarea cu apă, filtrul tip sită de la mufa de alimentare cu apă, rezistența de încălzire, zăvorul ușii și pompa de evacuare.

Motorul poate avea periile de cărbune uzate, sau magnetul tahogeneratorului spart ori desprins de pe ax.Ca să îți dai seama de asta, trebuie demontată una din cele două portperii ale motorului (sunt prinse în câte două șuruburi) și să măsori cât iese cărbunele periei afară din casetă.Dacă iese mai puțin de 15 milimetri, trebuie înlocuite ambele cu unele noi. Foarte important e să nu ai sita de pe mufa de alimentare blocată de impurități din apă, de exemplu granule de calcar, nisip, coji de rugină de pe conducte.

Atenție și la umiditatea din zona mașinii, dacă se formează peliculă de condens pe componentele mașinii (motor, rezistență, placa electronică) mașina nu va funcționa și va afișa un cod oarecare de avarie.

Dacă ai verificat cele de mai sus și totul e în ordine dar mașina tot nu pornește programul, e posibil să fie afectată placa de comandă, componente defecte, conturnări cauzate de condens. Acolo nu prea ai ce face fiindcă necesită experiență și înțelegerea modului de funcționare și testare a componentelor.

Dacă nu ai experiență și scule potrivite, sfatul meu e să nu încerci depanarea mașinii, poți cauza defecte noi sau îți poți pune viața în pericol.Un depanator de mașini nu costă chiar o avere, dacă vine și cere mult pe depanare, poți să-i plătești doar transportul și ora pierdută, mai mult de 150 Lei nu pierzi.

Dar el îți poate da un diagnostic avizat și dacă mașina nu are o vechime și uzură mari, un preț de să zicem 300-500 Lei pentru cel mai nefavorabil defect posibil  nu e o catastrofă, față de costul unei mașini noi.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări