Vizitator Postat Iulie 17, 2013 Partajează Postat Iulie 17, 2013 Domnule gg101 aici/acum http://s126.photobucket.com/user/Denied ... 4957096105 se discută neliniaritatea celor două sisteme comparativ... în raport cu o fundamentală dată şi eventual percepţia noastră în cele două situaţii(când ascultăm un pasaj muzical). Se pare că avem un câştigător high-μ(μ-detalii fabricate în procesul de amplificare într-un anume fel). Ce pot să spun(chit că mă repet) cu certitudine un amplificator cfg SE(tub) nu poate fi considerat ca fiind un posibil amplificator de înaltă fidelitate în reproducerea amplificată a semnalului introdus la intrare(că suplimentar amplificării cfg SE fabrică mai multe μ-detalii plăcute auzului nostru probabil devine/a devenit o certitudine). Practic acum/aici discutăm de seria armonică ce nu se regăseşte în semnalul aplicat la intrare/sursa de semnal(thd sau thd+n)şi eventual cum se manifestă auditiv. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Iulie 17, 2013 Partajează Postat Iulie 17, 2013 Axiomatic vorbind , amplificatoarele nu au voie sa fie instrumente. DA! Si trebuie sa batem in cuie asta. Ce pot să spun(chit că mă repet) cu certitudine un amplificator cfg SE(tub) nu poate fi considerat ca fiind un amplificator de înaltă fidelitate în reproducerea amplificată a semnalului introdus la intrare(suplimentar cfg SE fabrică mai multe μ-detalii plăcute auzului nostru probabil devine/a devenit o certitudine),practic discutăm de seria armonică ce nu se regăseşte în semnalul aplicat la intrare/sursa de semnal. Si asta batem in cuie. Insa asa cum scrie in citatul de mai sus: suplimentar cfg SE fabrică mai multe μ-detalii plăcute auzului nostru ajungem asa cum am mai zis sa ne impartim in doua tabere: unii care doresc sa asculte muzica reprodusa de lantul audio cat mai aproape de cum se aude LIVE si altii care prefera un sunet bogat armonic chiar daca este diferit de original pentru ca suna placut acest sunet bogat armonic. Acum trebuie sa fim corecti si sa spunem ca din a doua tabara fac parte multi care nu dispun de zeci si zeci de mii de euro ca sa poata obtine un sunet cat mai aproape de cel LIVE si atunci accepta sunetul placut (cel bogat armonic) in dauna unui sunet mai corect dar mai SEC pe care il pot obtine folosind un lant audio mai ieftin. Cine vrea si are ocazia ar trebui sa vada cum suna chiar un amplificator cu TDA sau un LM pe niste boxe scumpe. Sigur va "avea ochii cat cepele" pentru ca noi stim ca TDA si LM suna slab datorita faptului ca nu le-am auzit niciodata decat pe boxe ieftine. Sunt de asemenea foarte multi care nu au fost incantati de lampi pentru ca le-au ascultat pe boxe ieftine. Deci cred ca se disting doua directii: goana dupa sunetul LIVE dar asta implica costuri mari sau un sunet placut (bogat in armonici) dar la bugete mici. Eu de ceva timp tot "adun" dovezi si tind sa cred ca urechea umana "este atrasa" de un sunet bogat armonic. S-a pus mai sus niste link-uri de pe youtube, adaug si eu o secventa dintr-unul de mai sus care mi-a atras atentia: Plecand de la acea informatie si comparatia celor doua viori am gasit mai clar aici graficul: ce de sus este Stradivarius, cea de jos o vioara ieftina. si un pic mai mult am gasit aici: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hb ... es.html#c2 This is a classic resonance curve of a 1713 Stradivarius violin from the measurements of Carleen Hutchins. The prominance and frequencies of the air resonance and wood resonance are taken as important indicators of the quality of the instrument. Deci la Stradivarius rezonanta aerului adauga ceva in plus fata de vioara ieftina. Tantea aia pe youtube spune clar ca se refera la PRODUCEREA SUNETULUI (deci instrument) si nu REPRODUCEREA SUNETULUI (deci amplificator). Dar daca intre Stradivarius si o cioara normala lumea a "incoronat" Stradivarius-ul bag seama ca le place sunetul mai bogat in armonici. Eu personal aleg sunetul cat mai LIVE pentru ca mi se pare mai corect, dar il inteleg si pe cel care accepta ca un amplificator sa fie un pic si instrument si sa mai adauge ceva la informatia utila daca asta ii permite sa asculte mai multa muzica. Link spre comentariu
Vizitator prutus Postat Iulie 17, 2013 Partajează Postat Iulie 17, 2013 In realitate analiza acelei profesoare percuteaza si mai mult cand vorbeste de rezonanta la octava opus cvintei si daca extrapolezi la faptul ca amplificatorul ar putea fi armonic "pe aceeasi lungime de unda" cu sursa e semnal, sau la o boxa activa in cazul amplificatoarelor de pe cele 2-3 cai-sa zicem ca au aceeasi aceeasi topologie electrica- atunci poate ca si rezultatul ar fi mai corect, nu? @ Valderama Patrick Turner sustine ca a reusit deja sa obtina SE-CFB-uri(varianta split load a se-ului) cu continut armonic par la fel de redus ca o configuratie push pull high end, tot pe tuburi, dar atacurile lui sunt intr-adevar ceva mai elaborate recurgand de obicei la forta bruta din punct de vedere al executiei si nu la artificii topologice complicate doar din punct de vedere al conceptiei, iar iesirea este sarcina distribuita .Face niste paralele chiar foarte clare intre configuratiile se ultraliniar si sarcina distribuita aici: http://www.turneraudio.com.au/se35cfb-monobloc.htm cu rezultate, zic eu, remarcabile. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Iulie 17, 2013 Partajează Postat Iulie 17, 2013 Cum erau unii impotriva semnalului dreptunghiular folosit la testarea amplificatoarelor! Se pare ca ar trebui sa fie si impotriva pianului! Link spre comentariu
Vizitator prutus Postat Iulie 17, 2013 Partajează Postat Iulie 17, 2013 Daca arata pianul chiar asa ramanea matusa Yamaha doar pe doua roti... Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 17, 2013 Partajează Postat Iulie 17, 2013 Domnilor, terminati cu prostiile. Formele de unda produse de instrumente se aplica la intrarea amplificatorului. Daca la iesire nu e fix aceeasi forma de unda, adica daca analiza spectrala arata altfel, inseamna ca amplificatorul distorsioneaza. Cum orice amplificator distorsioneaza, masuram distorsiunile fiecaruia.Deoarece distorsiunile unui amplificator nu depind de forma de unda amplificata, ne permitem sa folosim in cadrul masuratorilor o forma de unda care ne simplifica masuratorile si totodata o forma de unda pentru care aparatele noastre de masura au o precizie mai mare sau o forma de afisare mai usor de interpretat. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 17, 2013 Partajează Postat Iulie 17, 2013 Domnilor, terminati cu prostiile. Formele de unda produse de instrumente se aplica la intrarea amplificatorului. Daca la iesire nu e fix aceeasi forma de unda, adica daca analiza spectrala arata altfel, inseamna ca amplificatorul distorsioneaza. Cum orice amplificator distorsioneaza, masuram distorsiunile fiecaruia.Deoarece distorsiunile unui amplificator nu depind de forma de unda amplificata, ne permitem sa folosim in cadrul masuratorilor o forma de unda care ne simplifica masuratorile si totodata o forma de unda pentru care aparatele noastre de masura au o precizie mai mare sau o forma de afisare mai usor de interpretat.Pai cam asta-i mai pe scurtatura ! Link spre comentariu
franzm Postat Iulie 17, 2013 Partajează Postat Iulie 17, 2013 ...distorsiunile unui amplificator nu depind de forma de unda amplificata...Ba depind (cel putin în cazul amplificatoarelor pe semiconductori), atât ca mecanism de producere cât si ca marime. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Iulie 17, 2013 Partajează Postat Iulie 17, 2013 Eu cred ca la SS mai putin si la tuburi mai mult. Sinus la 20Hz mai scoti la un SE dar dreptunghiularul se transforma in saw (dinte de fierastrau) lejer. La fel si la 20KHz. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Iulie 17, 2013 Partajează Postat Iulie 17, 2013 A inebunit LUPU'???? si PERLA: aici link-ul: Link spre comentariu
gg101 Postat Iulie 17, 2013 Partajează Postat Iulie 17, 2013 Si-a ales cu grija cuvintele ...spune ca "ar trebui sa functioneze" . Link spre comentariu
Den Postat Iulie 18, 2013 Partajează Postat Iulie 18, 2013 provocare,doar vizual... Video e in 720p...probabil ca asa este si cu auditia unei piese intregiu-DZeRElR3w Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 18, 2013 Partajează Postat Iulie 18, 2013 ...distorsiunile unui amplificator nu depind de forma de unda amplificata...Ba depind (cel putin în cazul amplificatoarelor pe semiconductori), atât ca mecanism de producere cât si ca marime.Un amplificator are o singura functie de transfer. Ea este aplicata oricarui semnal de intrare, indiferent de forma. E singurul mecanism de amplificare si distorsionare. Acest fapt poate fi verificat practic de oricine... de oricine care stie sa faca masuratori.La ce te referi in afirmatia de mai sus? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 18, 2013 Partajează Postat Iulie 18, 2013 Den ai uitat să faci o precizare partea de sus semiconductori jos tub . dacă ai fi pus şi sursa de semnal apăreau trei situaţii sincron şi atunci probabil se remarca uşor cine fabrică mai mult(desigur aceste μ-detalii fabricate pot fi plăcute sau neplăcute auzului depinde de poziţia şi ponderea lor în acompaniament ,ce trebuie reţinut μ-detaliile în cauză nu fac parte din semnalul sursă). @adrian_pic http://postimg.org/image/fqz3ex5nr/ Şi-a declinat omul credinţa având în vedere că uneori aşa stau lucrurile. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 18, 2013 Partajează Postat Iulie 18, 2013 Depinde foarte mult de noi ce dorim să auzim semnalul sursă amplificat cât mai curat sau semnalul sursă amplificat-acompaniat de aşa natură încât să pară natural şi firesc. Cel puţin din bun simţ amplificatoarele high-"μdetalii"(cfg. SE) nu pot fi considerate ca fiind şi de înaltă fidelitate simultan datorită caracterului pronunţat de "instrument-acompaniament" ,aici http://postimg.org/image/fqz3ex5nr/ se recunoaşte această situaţie. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum