Vizitator Postat Mai 29, 2013 Partajează Postat Mai 29, 2013 Poza analizorului de armonici si placa de incercare, primul tub incercat , 6P3S Link spre comentariu
Vizitator prutus Postat Mai 29, 2013 Partajează Postat Mai 29, 2013 BRAVO! Vad si eu in sfarsit pe cineva care vrea sa masoare montaje adevarate.Poate vom vedea si diferente fata de simularile unor circuite , ori dimpotriva confirmarea lor de catre masuratorie reale , nu doar masurarea unor piese individuale. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 1, 2013 Partajează Postat Iunie 1, 2013 Aparatul analizeaza distorsiunile in doua moduri diferite-in banda larga ce cuprinde majoritatea armonicelor plus zgomotul si frecventa fundamentala de 1 Khz rejectata cu > de -60dB-banda ingusta prin selectarea primelor patru armonice masurate fiecare separatIn ambele cazuri semnalul analizat are un nivel de intrare de 0 dB=776 mV si de acea inainte de masurare trebuie limitat printr-un atenuator reglabil, de regula se analizeaza semnalul de pe difuzor si functie de puterea amplificatorului poate lua valori de chiar zeci de volt (+dB) asa ca este obligatorie atenuarea semnalului.Pentru comoditate si protectie orice valoare peste 0 dB este semnalizata acustic printr-un comparator de tensiune ce avertizeaza ca trebuie reglat atenuatorul, initial m-am gindit sa fac o comutare automata, merge, dar schema devine prea stufoasa... Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 1, 2013 Partajează Postat Iulie 1, 2013 Analizorul a fost regindit, un pic mai simplu dar de data aceasta masoara cele patru armonice separat la -70dB la fel si THD iar atenuatoarele au fost calibrate in asa fel incit eroarea de citire < 0,5%Am renuntat la vechea cutie pt o alta si acesta este aparatul finalizat Link spre comentariu
THOMAS Postat Iulie 2, 2013 Partajează Postat Iulie 2, 2013 Analizorul a fost regindit, un pic mai simplu dar de data aceasta masoara cele patru armonice separat la -70dB la fel si THD iar atenuatoarele au fost calibrate in asa fel incit eroarea de citire < 0,5%Am renuntat la vechea cutie pt o alta si acesta este aparatul finalizat________________________________________________________________________________________________ Se mai poate spune oare ceva?!?!?!...absolut NIMIC!Exceptional,un exemplu de profesionalism fara doar si poate!!!! Felicitari d-le Marius,mare rabdare trebuie sa "mai" aveti si mare dragoste pentru meserie. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 2, 2013 Partajează Postat Iulie 2, 2013 Prin marirea rezolutiei cu inca 10dB deja se apropie (sau depaseste) aparatura industriala analogica pre-computationala! Mie mi se pare o intreprindere redutabila... Daca ai mai adauga inca 4 armonici mai ca m-as apuca din nou de cablaje... Ei nici chiar asa, prea ar semana cu un egalizator grafic...eventual inca doua armonice. Serios ,este asa de simplu de facut acest analizator incit ma mir si eu ca nu l-am facut pina acum Practic filtrele acordate au un cistig de tensiune de 60dB adica dintr-un milivolt se ajunge la 1V, banda la 3dB=10hz pt FTB de 2Khz si usor mai mare pt celelalteCum dB-metrul are scala de la -10dB la 0dB rezulta o citire 70dB suficienta chiar pt armonicile 5,6,7 mai sus ramine zgomotul IC.Deja am masurat un etaj cu EF184 simulat de d-l Lazaroiu, merita felicitari ! Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 2, 2013 Partajează Postat Iulie 2, 2013 Inca ceva masurat: Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 5, 2013 Partajează Postat Iulie 5, 2013 Iata o situatie interesanta, doua tuburi diferite EF80 si 6N1P utilizate ca driver si avind aceiasi sarcina activa in anod (gyrator) chiar si PSF-ul apropiat raspund complet diferit in spectrul armonic cu toate ca THD este identic !6N1P are diferentele mai mici intre armonici si interesant H3 este mai mare ca H2 pe cind EF80 are spectrul clar descrescator cu mare diferenta intre H2 si H5Prima concluzie, cele doua tuburi vor suna diferit daca ataca acelasi etaj final si va invit sa spuneti care dintre ele merita folosita si de ceA doua concluzie este ca analizind spectrul armonic pt doua categorii de amplificatoare cu aceiasi putere de iesire, Rs si THD se poate explica de ce nu suna identicA treia concluzie ar fi ca daca analizam raspunsul armonic al tuburilor faimoase putem sa le comparam cu cele utilizate de noi Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 5, 2013 Partajează Postat Iulie 5, 2013 Pe baza cvasi-axiomei ca armonicele pare suna inofensiv fata de cele impare rezulta ca EF80-trioda va suna mai natural si 6N1P mai strident. Pentru unii ar putea suna "moale" respectiv "precis"... sigur, depinde si de dispozitia de moment... :-) . In realitate consider comparatia incompleta daca nu se considera si seria H6-H9, care ar putea furniza surprize in raspunsul cumulat... Ar fi interesant cum ar arata spectrul armonic in simularile celor doua cazuri.Daca pt EF80 H5> -75dB practic asa cum evolueaza descresterea H7 ar fi undeva la 95-100dB undeva in zgomot, doar un analizor digital mai poate decela ceva dar nu cred ca mai poate fi vorba de vreun aport la filozofia sunetului Link spre comentariu
Vizitator prutus Postat Iulie 5, 2013 Partajează Postat Iulie 5, 2013 armonica a doua(octava) adauga claritate si stralucire, a 3-a (cvinta octavei) adauga stralucire, timbru nazal(sonoritate de clarinet),armonica a 4-a(dubla octava)adauga stralucire, caracter patrunzator, armonica a 5-a (terta superioara)adauga stralucire, imbogatire(sonoritate de corn), armonica a 6-a(cvinta superioara)adauga sonoritate fina si oarecum nazala, armonica a 7-a(septima mica sub ton)adauga sonoritate disonanta,metalica-citat din Tehnica sunetului-Captarea de Berindei,Rebreanu,Masca. Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 6, 2013 Partajează Postat Iulie 6, 2013 Pentru ca fiecare sa poata sa-si dea seama despre efectul armonicilor am generat semnale de 1KHz cu armonicile de la 2 la 10. Durata semnalelor e de 5 secunde si sunt generate mono la sample rate de 44.1KHz, pe 16 biti la -3dB. Armonicile sunt 15%, destul de mari, ca sa se auda mai bine efectul lor. Fiecare semnal contine doar o singura armonica (cu exceptia celui "Sinus pur" care contine doar fundamentala de 1KHz) Aici: https://dl.dropboxusercontent.com/u/371 ... 20suta.zip Nici o armonica INTRODUSA DE AMPLIFICATOR nu e bine venita. Adica cum? Bag la intrare semnalul "Sinus pur" si ascult in difuzoare unul dintre celelalte semnale generate de mine sau o combinatie intre ele? Ginditi-va ce inseamna asta la semnal muzical. Aceste semnale le poate folosi Popa Marius pentru calibrarea "masurometrului de distorsiuni", iar daca doreste pot sa generez aproape orice fel de semnale calibrate, la calitate mult mai buna decit CD audio, adica la sample rate mai mare de 44.1KHz (pina la 192) si pe 32 biti. Link spre comentariu
adigh Postat Iulie 6, 2013 Partajează Postat Iulie 6, 2013 armonica a doua(octava) adauga claritate si stralucire, a 3-a (cvinta octavei) adauga stralucire, timbru nazal(sonoritate de clarinet),armonica a 4-a(dubla octava)adauga stralucire, caracter patrunzator, armonica a 5-a (terta superioara)adauga stralucire, imbogatire(sonoritate de corn), armonica a 6-a(cvinta superioara)adauga sonoritate fina si oarecum nazala, armonica a 7-a(septima mica sub ton)adauga sonoritate disonanta,metalica-citat din Tehnica sunetului-Captarea de Berindei,Rebreanu,Masca.Presupun ca se referea la producerea sunetului nu la reproducerea lui.Altfel ar rezulta ca cu cit amplificatorul distorsioneaza mai mult e mai bine. Mai toate armonicile au calitati si deci sunt binevenite. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 6, 2013 Partajează Postat Iulie 6, 2013 Fain,tare acest link, cred ca se pot incepe niste discutii. Nici eu nu sint fan de armonici da' ce este de facut atit timp cit ele exista deja in primele etaje, nivelele lor depinzind atit de mult de tubul folositAm banuit ca exista ceva diferente sesizabile cu urechea dar acum le-am vazut clar pe analizor si parca imi pare rau ca nu am adaugat si H6,H7,H8 si H9 in aparatVoi asculta de mai multe ori aceste semnale si ideal ar fi sa existe un program in care sa se seteze nivele variabile de armonice ,eventual sa se insereze mai multe...Multumesc Misa Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 6, 2013 Partajează Postat Iulie 6, 2013 Pai spune ce semnale de test calibrate sa-ti generez....Le pun aici. (combinatii intre armonici) Link spre comentariu
adrian_pic Postat Iulie 6, 2013 Partajează Postat Iulie 6, 2013 Nu stiu exact daca se potriveste cu tema acestui subiect dar as dori sa stiu daca THD-ul depinde de forma semnalului aplicat la intrare (cu si fara NFB). Cazul cel mai dur ar fi semnal audio (deci neperiodic) si semnal dreptunghiular comparat cu semnalul sinusoidal. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum