Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

dacia 1400


gheorghe_71

Postări Recomandate

salut am o dacie din 96 si nu vrea sa mai porneasca inainte pornea numai pe benzina pornea foarte greu dar pornea si eram multumit ca totus ma foloseam de ea acum sa va spun cum sa intimplat: am dat de trei ori la cheie si a luato am tinuto cam cinci minute pe benzina dupa care am shimbato pe gaz a mers foarte bine parca mergea mai bine pe gaz decit pe benzina am oprito si aici sa intimplat nenorocirea na vrut sa mai porneasca deloc am amenintato ca-i dau foc dar fara rezultat, am desfacut bujiile erau curate am verificat aprinderea imi da scinteie la bujii am mai schimbat si condensatorul de pe aprindere ca aveam unul nou am curatat platina dar degeaba nu mai stiu ce sa fac poate ma ajutati cu o idee

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Adierea

    3

  • doru3160

    2

  • davidut5

    2

  • gheorghe_71

    2

Top autori în acest subiect

-Eu am observat ca se poate ineca foarte repede pe gaz (desfaceam tubul de plastic dintre carburator si filtrul de aer si o lasam asa ceva timp pentru a iesi toate gazele);-Scanteie degeaba ai daca e slaba. Incearca un set nou de bujii si fise siliconice, eventual si capac de delcou nou;-Ai putea sa pui un "imbunatatitor de scanteie"...nu stiu exact cum ii zice-Mie la temperatura care e acum afara imi pornea Dacia pe GPL instantaneu (...daca mergea electromotorul...).

Link spre comentariu

Am intalnit o Dacie care nu pornea decat inpinsa ,electromotoru invirtea ca un nebun dar nu pornea defectiunea era copresie prea slaba iar cand era trasa sau inpinsa motoru era invartit mai repede si pornea .

Link spre comentariu

Cred ca problema tine de alimentare, daca era de la scanteie, bujiile se udau. Undeva pe circuit este o electrovalva care opreste benzina, cand este pe gaz, probabil s-a defectat. Butonul din masina comanda aceasta valva, deci trebuie si el verificat.Vezi intai daca sprituieste in carburator cand accelerezi.

Link spre comentariu

Am intalnit o Dacie care nu pornea decat inpinsa ,electromotoru invirtea ca un nebun dar nu pornea defectiunea era copresie prea slaba iar cand era trasa sau inpinsa motoru era invartit mai repede si pornea .

N-are treaba compresia la benzinare(evident in limitele bunului simt).Mai repede as crede ca in momentul cand dadea la cheie,contactul auxiliar intrerupea alimentarea bobinei de inductie si nu aveai scanteie taman cand electromotorul invartea mai vartos la motor.Contactele de dacie aveau obiceiul asta,si nu odata se intampla ca exact cand renuntai sa mai dai la demaror si relaxai contactul pe pozitie,motorul sa porneasca din inertie dupa ce l-a invartit electromotorul.Se poate vedea prin cuplarea unui voltmetru pe alimentarea bobinei in timp ce dai la cheie,altfel e discutabila treaba,pt ca din cauza compresiei proaste putem discuta la diesel,dar la dacie si fara segmenti porneste daca totul e in regula :rade:
Link spre comentariu

domnul doru3160 are dreptate de citeva ori sa intimplat sa dau la automat si cind intrerupeam contactul da sa porneasca, am sa verific si acest aspect si am sa va tin la curent dar dupa pasti am sa va comunic cum am rezolvat aceasta problema pina atunci astept cit mai multe solutii.ca sa raspund tuturor celor care vor sa ma ajute : alimentare cu carburant atit benzina cit si gpl am , am verificat, chiar am gasit bujiile ude la benzina, electrovalva la gpl se aude cind cupleaza deci alimentarea cu carburant iasa din discutie ,presiunea la ulei in mers am 3si3,5 pe relanti 2 adevarul este ca mai ciupe ceva ulei am verificat la 1000km mai complectez cam 1l acum nu stiu daca motorul este uzat asa rau mai ramine partea cu scinteia eu am impresia ca numai am reglajele bune am inteles ca pe volanta exista un semn pe care eu nu-l mai am am verificat cica se pune un bec pe platina se pune semnul in fereastra si atunci seinvirteste de corpul delcoului pina se aprinde becul, daca stiti dumneavoastra mai multe va rog sa-mi spuneti pasi care trebuiesc urmati ca sa pun aprinderea la punct.va multumesc

Link spre comentariu

M-am confruntat si eu cu o problema asemanatoare in urma cu multa vreme,vreo 25 de ani.M-am dat de ceasul mortii pina am depistat defectul.Si la mine bujiile erau bune,curate,condensatorul bun,scinteie buna,benzina avea,delcoul reglat si rasreglat,fisele de la bujii schimbate.Intr-un final am schimbat si distribuitorul de scintei(luleaua)si surpriza, masina a pornit.Din curiozitate m-am uitat mai atent la "lulea"si am observat pe partea rotunda, unde este planul de separatie rezultat in urma fabricarii(injectarii), pe care este si lamela ,niste urme gri ca si cum ar fi fost arsuri.Am facut urmatorul experiment,deoparte si de alta a urmelor gri,am facut niste canale cu o pinza de bomfaier si am montat luleaua pe delcou .Surpriza , motorul a pornit fara probleme.E bine de incercat.Daca masina functioneaza si pe gaz ,motorul ar trebui sa porneasca si pe gaz,poate un pic mai greu. Reglarea avansului static se face in felul urmator.Se scoate masina din viteza,se scoate capacul delcoului si se invirte motorul cu manivela sau se trage de cureaua care invirte ventilatorul,pompa de apa si alternatorul pina lamela lulelei este orientata in partea opusa motorului iar semnul de pe volanta se gaseste in dreptul semnului facut pe carcasa volantei.Se destringe surubul de blocare al delcoului si se roteste inspre stinga.Se pune contactul iar fisa centrala a bobinei de inductie cu capatul care intra in delcou se va apropia de masa masinii(caroserie,motor)fara sa atinga caroseria sau motorul.Se apuca de delcou si se roteste inspre dreapta,foarte incet pina cind se produce scinteie intre capatul fisei centrale si masa masinii.Se blocheaza delcoul prin stringerea surubului de blocare si se va monta delcoul ,respectiv luleaua,capacul delcoului,fisa centrala si fisele care duc la bujii.Mare atentie la montarea fiselor sa nu le montezi gresit.Ordinea lor este 1-3-4-2.Bafta.

Link spre comentariu

Am intalnit o Dacie care nu pornea decat inpinsa ,electromotoru invirtea ca un nebun dar nu pornea defectiunea era copresie prea slaba iar cand era trasa sau inpinsa motoru era invartit mai repede si pornea .

N-are treaba compresia la benzinare(evident in limitele bunului simt).Mai repede as crede ca in momentul cand dadea la cheie,contactul auxiliar intrerupea alimentarea bobinei de inductie si nu aveai scanteie taman cand electromotorul invartea mai vartos la motor.Contactele de dacie aveau obiceiul asta,si nu odata se intampla ca exact cand renuntai sa mai dai la demaror si relaxai contactul pe pozitie,motorul sa porneasca din inertie dupa ce l-a invartit electromotorul.Se poate vedea prin cuplarea unui voltmetru pe alimentarea bobinei in timp ce dai la cheie,altfel e discutabila treaba,pt ca din cauza compresiei proaste putem discuta la diesel,dar la dacie si fara segmenti porneste daca totul e in regula :rade:
Da stiu defectul la care te referi dar vina era al compresiei .Cand sa hotarat sa repare motorul mecanicul care la reparat mia aratat pistoanele motorului trei aveau numai partea care tine segmenti unul era intreg iar segmenti erau aproape inexistenti .Tinand cont ca motorul din cazul nostru merge cu gaz este posibil sa arate lafel.Deunde bujii umezite la gaz doar daca incearca sal porneasca cu benzina .Scanteia trebue sa fie albastra nu rosie .
Link spre comentariu

Daca vrei sa verifici daca contactul este devina pune un fir dela plusul bateriei la plusul bobinei de inductie ,adica la borna care nu este legata la platina si dai un automat ,daca porneste contactul este devina .Controleaza atent si capacul si luleaua delcoului sant multe care fac descarcari aiurea daca au fost zgariate sau au facut descarcari din cauza prafului sau a condensului .

Link spre comentariu

Da stiu defectul la care te referi dar vina era al compresiei ..

Regula de baza la aparitia unei stari anormale de functionare este sa revii cu jucaria la reglajele de fabrica,deci indiferent ca ai transformat masina sa mearga cu gpl, hidrogen sau alte minuni,reparatia se face in configuratia de fabrica,deci nu ai treaba cu gazul.Starea in care ai descris ce a mai ramas din acel motor imi spune ca omul ala habar n-avea sa exploateze o masina,chiar daca ii zice dacia,deci cu atat mai mult inclin sa cred ca diagnosticul a fost ca sa nu se dea alte lamuriri.Nu ajungi in halul ala cu un motor decat daca tragi de el ca de un cal mort.Dar,indiferent de starea pistoanelor sau a segmentilor,o benzinara va porni daca are electromotor, baterie buna si aprinderea pusa la punct.S-a facut un experiment(prin anii 90)la care am fost martor, in care s-a montat set motor fara segmenti,deci etansarea era doar intre camasa si piston.Nu mai trebuie spus ca scapa compresie in baie,ca puterea acelui motor nu mai era nici pe departe cea care trebuia,dar a fost pornit la stand,deci nici daca voiai nu-l puteai impinge,si a pornit fara probleme,de asta iti spun,doar lipsa pistonului,sa impiedice explozia in camera de ardere,pt ca altfel,si intr-o cutie de conserve daca pulverizezi benzina si ii dai scanteie,va lua foc fara nici o urma de compresie.Ce avea epava aia de care spui ca pornea numai impinsa,e alta treaba,poate fi un factor favorizant in ratarea pornirii lipsa compresiei,dar nu e obligatoriu sa nu porneasca cu o compresie slaba,si acolo era compresie slaba,dar era,chiar daca lipsea fusta pistonului(din cele ce spuneai)...ramasese exact ce avea nevoie ca sa mai falfaie de-o pofta,nu sa mearga la proba de coasta.
Link spre comentariu

Este adevarat, ca si fara segmenti porneste, dar e cam mort. Ca s-au spart pistoanele, nu aruncati vina pe gaz, pentru ca e mai bun ca benzina, si chiar identic la mai toate, cu exceptia lipsei unor compusi , care-l face mai curat, mentine motorul mai curat, uleiul, si nu produce atatea stricaciuni, ca benzina. Deci, de la gaz, dupa cum se spunea si mai sus, nu are cum sa se ude bujiile. Daca la ultima oprire, ultima valva nu tine, tot gazul se va descarca in filtru de aer, si prima pornire devine aproape imposibila, pana nu se aeriseste filtrul si tot traseul de aspiratie al aerului (pentru ca, gazul ajunge sa iasa inapoi pe intrsrea filtrului de aer). Alta cauza posibila la pornirea grea e, lipsa cantitatii necesare de gaz, in comparatie cu volumul de aer pe care-l primeste la pornire (acel raport de 1/14), gazul fiind mai pretentios pretentios la "drepturile" lui. De aceea, dupa ce ai reusit s-o pornesti (chiar si pe benzina), fa-i un reglaj bun la mersul in gol (nu ca la servis). Faci ca ralantiul sa stea numai din surubul cu cui (identic cu cel al carburatorului, care regleaza debitul de amestec pentru ralanti), iar membrana sa deschida supapa, numai cand se actioneaza pedala de acceleratie, deci la deschiderea clapetei de acceleratie.Cum sti asta? Strangi din surubul de la membrana putin cate putin, pana cand la deschiderea usoara a clapetei de acceleratie, motorul da sa moara, dupa care slabesti pana disparea cea pauza. Daca relantiul e reglat din membrana, aceasta elibereaza supapa putin pentru a asigura mersul in gol, iar la cea mai mica deschidere a clapetei, se va deschide total. Asa vom avea un debit maxim de gaz, si aer putin, ce face ca motorul sa traga cu atat mai tare, cu cat i se da aer. Ori noi, nu asta dorim, ci gaz proportional cu aerul. Am descris asta de multe ori si in totalitate, pe forumul daciei.Legat de contact, pe langa legarea firului direct la bobina, care ar face doar sa porneasca (e bine sa nu se foloseasca aparatul de nasura, ca autoinductia din bobina il va distruge sigur), ci doar un bec legat intre borna de plus a bobinei si masa masinii, va spune sigur, daca la actionarea demarorului, taie contactul la bobina. Daca becul se stinge cand dai la automat, contactul e defect sin taie alimentare a bobinei. Ca auzi electrovalva clantanind, nu e un indiciu total, ca ai gaz pentru pornire, sau benzina, cand e pe benzina. Pe gaz, scoate un fir de la una din valve, si vezi daca lucreaza cealata, si invers, sau pune ambele maini, pe cate una din valve, si vezi daca simti la amandoua, ca deschid (cand altcineva pune contactul). La benzina, comuta manual si da-i la pompa, sa nu fie infundat furtunul la electrovalva, cu bucati de cauciuc.Daca nu ai releu (si siguranta), pentru alimentarea electrovalvelor de gaz, firele care le-au pus ei , fiind foarte subtiri, se pierde mult pe ele. De aceea recomand sa dublezi firele albastre, cel putin la valvele de pe filtru si regulator (vaporizator). Respectand ce au spus colegii mai sus, si eu aici, n-are de ce sa nu porneasca. Bujiile, nu ti-as recomanda sa le mai pui noi, ca stea fac mari probleme (chiar cu rezistenta infinita la electrodul central), si sa cauti altele mai vechi, si sa le gauresti electrodul de masa.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări