Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Recuperare baterie sulfatata


Vizitator CosminMarius14

Postări Recomandate

Si eu m-am chinuit in alte vremuri cu recuperarea lor,ba spalarea/reancarcarea sau schimbarea unor elementi...nu am facut decat sa aman inevitabilul! Nu mai zic de efortul da-o jos/pune-o sus de cate ori era nevoie! Erau baterii din ebonita cu capace inependente pe elementi,izolate cu smoala...procesul de reparare era migalos,mizerabil...etc! Pe vremea lui Ceasca nici nu aveai varietatea de oferte/calitate/preturi de azi ! :95

Editat de morocanosul
Link spre comentariu

Dupa 3 zile de tinut la incarcat pe redresoru cu incarcare in impulsuri astazi tensiunea a ajuns la 14.4 la bornele bateriei asa ca am dato jos am lasato cam 1 ora sa se stabilizeze tensiunea si Rezultatele sunt excelente : 12.69V tensiune de la 11.09 cat avea in ia inainte sa o spal cu apa distilata de cateva ori sa o pun la incarcat cu apa distilata si in ultima faza sa ii pun electrolit gata preparat cu o concentratie corespunzatoare.

 

Am puso la masina si porneste perfect fara nici o ezitare, deci da se poate recupera mare parte din acumulatori sulfatati  .

Cea veche pe care am reusit sa o resuscitez merge foarte bine la masina si am avut ger si la pornire nu a ezitat. Deci am 2 reusite in doar 1 saptamana.

 

http://oi63.tinypic.com/dngho8.jpg

Link spre comentariu

wapnet, ce schemă ai folosit?poate am baftă şi deja sunt calculate valorile pieselor pentru 6 volţi... mă interesează să reîncarc 2 sla-uri de 6 volţi, dar de capacităţi diferite...

Link spre comentariu

MifTy cineva de aici de pe forum cand am pus schema cu incarcare in impulsuri s-a ras de mine, spunea ca folosesc scheme facute de copii de 12 ani, ei uite ca schema aia facuta de un copil de 12 ani mi-a oferit posibilitatea sa imi recuperez 2 baterii.

 

La schema ce am folosito eu practic poti incarca acumulatori de la 6V pana la acumulatori de 24V insa in functie de acumulatori trebuie sa folosesti transformatorul corespunzator la intrarea in montaj.

Editat de wapnet
Link spre comentariu

... dacă e aşa mare problemă poţi s-o dai pe pm, nu mă supăr, eu vreu doar să mă scutesc de câteva ore de "discuţii" cu google.şi dacă o să te tot iei după unul şi altul, şi o să consideri că ce faci tu nu valorează nimic, n-ai să ajungi nicăieri! :)

Link spre comentariu

NU e mare problema ca deja am mai postato aici pe forum , iti las aici link-ul de la ia: alti colegi mi-au dat o alta varianta insa sincer am avut probleme cu ia nu stiu de ce nu mi-a functionat ca pana in mosfet imi veneau impulsurile pe osciloscop insa spre bornele bateriei nu mai venea nici un impuls. In schimb am facut varianta cu LM 555 care are o frecventa de se aude de la 4m. O modificare la schema cu lm 555 este ca in loc de Rezistenta de 1K care vine in Poarta mosfetului sa il pui intre 100-470r deoarece am vazut ca impulsurile sunt mai puternice. Semireglabilul modifica frecventa insa si curentul de incarcare se modifica odata cu frecventa.

( vezi Postarea 25 ) cu schema si postarea 29 cu Montajul finalizat )

http://www.elforum.info/topic/111551-redresor-auto-incarcare-in-impulsuri/page-2

Editat de wapnet
Link spre comentariu

Citind acest topic am zis sa experiementez pe o baterie auto uzata (are vreo 6-7 ani).

Pusa pe un UPS se putea incarca pana la 12.6V. Scoasa de pe UPS, tinea un bec de 55W cam 20 minute pana tensiunea scadea la 10V.

Nu aveam la ce sa o folosesc si era in plan sa o dau la schimb.

Marca Solite - fara intretinere. I-am desfacut capacul prin rupere. Nu se putea altfel.

Am spalat-o de vreo 4-5 ori cu apa distilata si am umplut-o cu apa distilata. Tensiune la borne 0V. Am bagat-o la incarcat la un alimentator (cu transformator) ce scoate 14 CC si 100VA. Suge vreo 5 amperi, dar apa incepe sa fiarba (cred are loc electroliza) . Tensiunea masurata in timpul incarcarii scade la 6 V si continua sa scada.

M-am oprit.

Mai exact cum e procedura la spalatul cu apa distilata si incarcare ?

Mie mi se pare ca ar fi ceva in scurt.

Link spre comentariu

Ai urmat corect procedura, o incarci pina fierbe bine, limiteaza curentul cu un bec de faza lunga.

Arunci apa si o reincarci din nou cu apa distilata si repeti ciclul pina creste tensiunea si scade curentul de incarcare .

La final o golesti de apa si o incarci cu acid.

Pui acid de 1,28 Be in ea si e gata incarcata.

Am refacut si eu o singura baterie in felul asta , a durat festivalul vreo saptamina , am schimbat apa distilata de vre`o 4 ori.

A iesit o baterie de 10Ah din una de 55Ah.

Mergea vreo 2 h cu un bec de faza lunga prin `85 cind se lua zilnic curentul.

 

Grig

Link spre comentariu

daca la intrarea unui redresor leg un starter de neoane din acela se lega inainte la o instalatie de pon de iarna atunci redresoru o sa primeasca tensiunea de la retea un inpulsuri si iesirea redresorului va fi tot in impulsuri fac bine eu ce incerc sa fac eu asa inteleg incarcarea prin inpulsuridaca la intrarea unui redresor leg un starter de neoane din acela se lega inainte la o instalatie de pon de iarna atunci redresoru o sa primeasca tensiunea de la retea un inpulsuri si iesirea redresorului va fi tot in impulsuri fac bine eu ce incerc sa fac eu asa inteleg incarcarea prin inpulsuri

Link spre comentariu

Nu merge treaba cu starterul ala, impulsurile trebuie sa aiba o anumita frecventa si  o anumita intensitate, pana si cablurile ce merg la ''crocodilii'' ce se pun pe bornele la baterie trebuie sa fie cat mai scurte si groase. Iar intotdeauna cand se face regenerarea se aplica un curent de incarcare mic (1, 1.5A) Cu cat incarcarea dureaza mai mult cu atat mai bine.

Editat de wapnet
Link spre comentariu

Pe placi exista acid sulfuric sub forma de pulbere(sau pasta,ma rog).Introducand apa distilata,si conectand bateria de acumulatoare la redresor,apar reactiile chimice in urma carora o parte din pulberea(pasta)de acid sulfuric trece in apa distilata rezultand un electrolit slab.De aici se trage concluzia ca "regenerarea"bateriei nu merge la infinit. Treaba asta de "recuperare baterie sulfatata"e pentru cine are timp de experimente. Daca doriti dimineata,cand introduceti cheia in contact,ca masina sa porneasca,nu umblati cu baterii de acumulatoare desulfatate sau alte prostii.Cumparati-va un acumulator bun. Iar pentru incepatori ATENTIE mare:cu bateria de acumulatoare nu e de joaca!La sfarsitul incarcarii se degaja hidrogen si la o mica scanteie se poate aprinde,bateria explodeaza,si electrolitul tasneste pe fata si hainele voastre,cu urmari grave!

Link spre comentariu

acum 30 de ani mai bijuteream la acumulatori ..duceam lipsa de ei ..acum avem la fiecare colt ..deci daca vrem experienta putem sa ne jucam cu ele ..dar si cum colegii au spus cu mare atentie ..acidul lasa urme :)

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări