mvali Postat Martie 29, 2014 Partajează Postat Martie 29, 2014 L-am desfacut.. si are un fel de vata in interior. nici pic de lichid. Am pus cam 2,5ml in fiecare celula si am sigilat la loc. ma rog daca se poate numi sigilat pentru ca are capacele de cauciuc si la mine acumulatoru sta in pozitie culcat in lanterna asa ca nu am umplut cu apa. rezultatul: acum urca tensiunea. O sa ii fac un ciclu de descarcare / incarcare sa vad cat timp ii ia pentru fiecare operatie in parte. Link spre comentariu
validae Postat Martie 29, 2014 Partajează Postat Martie 29, 2014 Acumulatorul este de tip semiumed si nu trebuie umplut niciodata cu apa, ci doar compensate pierderile inevitabile.Dupa un timp insa electrolitul se pierde prin cresterea presiunii din celule si eliminarea de vapori de apa.Completarea cu cativa mililitri de apa distilata da rezultate atunci cand elementii nu sunt sulfatati.Nu e cazul dvs. Link spre comentariu
mvali Postat Martie 29, 2014 Partajează Postat Martie 29, 2014 Multumesc pentru lamuriri. Deocamdata merge. Nu la capacitatea lui dar macar 10 minute tot tine. Pana la unul nou acesta trebuie sa faca fatza Link spre comentariu
vera Postat Martie 31, 2014 Partajează Postat Martie 31, 2014 Daca zici ca merge doar 10 min, acumulatorul este dus. Asa ca nu pierzi nimic daca pui 2-3 ml de acid (H2SO4). In felul acesta cresti densitatea electrolitului, creste capacitatea acumulatorului, dar se sulfateaza. In felul acesta ii mai lungesti un pic viata. Link spre comentariu
adryano Postat Iulie 17, 2014 Partajează Postat Iulie 17, 2014 Va salut! Am o baterie auto, acid Pb de 75Ah, si am cam stors "mustul" din ea in iarna aceasta. Tensiunea la bornele acesteia era de 10.7 V, iar ochiul ce indica stare bateriei era intunecat. Am incarcat bateria balansat: vreo citeva ore am tinut-o la un curent de 3A, apoi am tinut-o mai mult de o zi la un curent de 500mA. La decuplarea redresorului auto tensiunea bateriei revenea la 11.1V, cu toate ca cu redresorul cuplat tensiunea era de 14.3V. Am descarcat-o ca sa zic asa cu un curent de 60mAh timp de 3 zile, bateria a ajuns cu o tensiune de 10.5V, insa spre surpriza mea ochiul ce indica starea bateriei s-a facut verde . Am tinut-o iar la incarcat, dar rezultatul este acelasi - 11.1V .Care pot fi modalitatile de recuperare ale bateriei sau daca aceasta mai poate fi recuperata?! Apropo, tot procesul de schimbare al acidului nu-l pot face, bateria este sigilata Va multumesc! Link spre comentariu
ovy83 Postat Iulie 17, 2014 Partajează Postat Iulie 17, 2014 (editat) Va salut! Am o baterie auto, acid Pb de 75Ah, si am cam stors "mustul" din ea in iarna aceasta. Tensiunea la bornele acesteia era de 10.7 V, iar ochiul ce indica stare bateriei era intunecat. Am incarcat bateria balansat: vreo citeva ore am tinut-o la un curent de 3A, apoi am tinut-o mai mult de o zi la un curent de 500mA. La decuplarea redresorului auto tensiunea bateriei revenea la 11.1V, cu toate ca cu redresorul cuplat tensiunea era de 14.3V. Am descarcat-o ca sa zic asa cu un curent de 60mAh timp de 3 zile, bateria a ajuns cu o tensiune de 10.5V, insa spre surpriza mea ochiul ce indica starea bateriei s-a facut verde . Am tinut-o iar la incarcat, dar rezultatul este acelasi - 11.1V .Care pot fi modalitatile de recuperare ale bateriei sau daca aceasta mai poate fi recuperata?! Apropo, tot procesul de schimbare al acidului nu-l pot face, bateria este sigilata Va multumesc! este dus un element,caz periculos pentru alternator deoarece lucreaza doar pentru 5 elemente din 6.sunt explicatii foarte clare mai sus.de cat timp detine-ti bateria? Editat Iulie 17, 2014 de ovy83 1 Link spre comentariu
adryano Postat Iulie 17, 2014 Partajează Postat Iulie 17, 2014 (editat) de cand e masina, din 2006(Toyota corolla HB). Presupun ca e mai mult ca necesar de schimbat bateria cu una noua Editat Iulie 17, 2014 de adryano Link spre comentariu
marius75 Postat Iulie 17, 2014 Partajează Postat Iulie 17, 2014 (editat) Cred ca ati doborat recordul...mai mult de 6-7 ani nu prea tin bateriile auto, ar da producatorii faliment. Eu o schimb la 5 ani... cam asa, adevarul ca nu fac nici drumuri lungi...Mai sunt si cazuri cand tine bateria 8 ani, dar sunt rare cazurile astea. Editat Iulie 17, 2014 de marius75 Link spre comentariu
adryano Postat Iulie 17, 2014 Partajează Postat Iulie 17, 2014 Cred ca ati doborat recordul...mai mult de 6-7 ani nu prea tin bateriile auto, ar da producatorii faliment. Eu o schimb la 5 ani... cam asa, adevarul ca nu fac nici drumuri lungi...Mai sunt si cazuri cand tine bateria 8 ani, dar sunt rare cazurile astea. Daca va zic ca tatal meu are Ford Transit din 2004(180000km), cu tot cu bateria din fabrica, sper sa nu-l nominalizati pe el la alt record ce-i drept iarna aceasta nu l-a tinut la minus 15 grade Link spre comentariu
marius75 Postat Iulie 18, 2014 Partajează Postat Iulie 18, 2014 (editat) Il descalificam ca n-a trecut iarna. Ce conteaza mult la o baterie este ca dupa fiecare cheie data, motorul sa mearga o anumita perioada de timp pentru a reincarca bateria la nivelul de dinainte de cheie (mai de mult se facea referire la distanta parcursa, 10 km dupa fiecare cheie...dar nu era traficul de acum...). La mine sunt situatii cand merg doar 1 km si opresc motorul. Din cauza asta ma tine bateria doar 5 ani. La un camion sau dubita se schimba povestea, se presupune ca face drumuri lungi, de aia si tine bateria asa mult. Mai depinde si cat de usor porneste motorul, porneste din cheie scurta, porneste din cheie de juma' de minut Editat Iulie 18, 2014 de marius75 Link spre comentariu
MifTy Postat Iulie 18, 2014 Partajează Postat Iulie 18, 2014 In caz de sulfatare, bateriile cu Pb ,pot fi recuperate in proportie de pana la 100% cu conditia ca pasta de pe placi sa nu se fi depus in partea inferioara pt. a produce scurtcircuitarea elementilor.In principiu se goleste acidul,se spala de 2-3 ori cu apa distilata,se umple cu apa distilata si se pune [la incarcat ]folosind un curent de 5% din capacitate.Dupa 24 h se masoara densitatea electrolitului(se va constata ca apa distilata se transforma in acid) si se repeta operatia de clatire cu apa distilata si incarcare.In general cam dupa 3 cicluri,atunci cand nu mai este sesizata o crestere a densitatii (concentratiei de acid) se considera ca sulfatul de Pb a reactionat si bateria poate fi repusa in functionare.Se umple cu acid cu densitate de 1,26 si se incarca cu un curent de 10% din capacitate.O astfel de baterie mai poate functiona 2-3 ani.Metoda descrisa se foloseste in special la bateriile stationare ale caror elementi sunt protejati de o tesatura de fibra de sticla impotriva desprinderii sulfatului de Pb de pe elementi sau la bateriile ale caror elementi sunt formati din baghete de 7-9mm diametru ,protejati de asemenea cu o tesatura izolatoare speciala.ps. metoda este descrisa si in manualul de exploatare al statiilor de curent continuu in centralele electrice confirm şi eu, am lucrat la TTR, şi, printre altele, m-am ocupat de bateriile "de backup" ale instalaţiilor de semnalizare.singura chestie e că acelea erau baterii "deschise", prin urmare, electrolitul se evapora, mai ales vara, şi era necesară verificarea densităţii şi a nivelului de electrolit în bacuri la o săptămână sau două. iarna se putea face şi la 3 sau 4 săptămâni odată...elemenţii nu se schimbau decât dacă pasta era complet "dusă", rămânea doar plasa de plumb, şi atât, în rest, dacă erau scurtcircuitate intern se proceda cum s-a spus mai sus... doar că aveam deja nişte "zeamil" de electrolit mai concentrat gata preparat, din care se punea cam 10% din nivelul normal, restul se completa cu apă distilată.la bateriile auto din acea vreme, inclusiv la cele de locomotivă, lucrurile stăteau la fel: foloseau aceleaşi materiale, singura diferenţă era că erau "capsulate".nu ştiu cum se mai aplică acum, dat fiind că s-au schimbat multe în privinţa asta, şi nu chiar în bine! :)mai ales în ce priveşte SLA-urile... Link spre comentariu
Vizitator Claudiu Scaunas Postat Ianuarie 3, 2015 Partajează Postat Ianuarie 3, 2015 Am un UPS si cu cateva luni in urma a crapat un acumlator si la o luna si ceva dupa a crapat si al doilea..... Cu cateva zile inainte sa crape primul a fost luat curentul ptr. o perioada mai lunga de timp, UPS e setat ca atunci cand ajunge la 55% din capacitatea acumlatorilor sa se opreasca. Ma intreb daca exista posibilitatea de recuperare a acumlatorilor. (acumlatorii au putin peste 3 ani si ceva ....) (primul are o tensiune de 8v si al doilea de 10v) (la primul am pus apa distilata si din cate am vazut in unele celule reactia e intensa (incarcare/descarcare) iar in altele(cele de la baza acumulatorului) reactie e foarte slaba iar cand am pus apa cu pipeta si am tras putin din lichidul din celula, acesta e incolor(ca si cum ar fi doar apa) in timp ce la restul e galbuie) Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 3, 2015 Partajează Postat Ianuarie 3, 2015 Cele de UPS nu prea au şanse de recuperare, nu are rost să vă bateţi capul cu ele. Mai ales după 3 ani. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Februarie 23, 2015 Partajează Postat Februarie 23, 2015 Am un acuulator auto de 180A dar cand il pun pe redresor un element fierbe mai pot face ceva?si mai am o intrebare am cumparat electrolit cu densitatea de 1.28 acesta se pune asa direct cand se inlocuieste electrolitu adica e preparat direct de ei nu Link spre comentariu
validae Postat Februarie 23, 2015 Partajează Postat Februarie 23, 2015 Exact, se pune așa cum e, dar după golirea și spălarea cu apă distilată a bacurilor.Asta fiindcă pe fundul bacurilor se depune pastă căzută de pe plăci, dac-o lași acolo, poate scurtcircuita plăcile. Link spre comentariu
Postări Recomandate