Vizitator CosminMarius14 Postat Aprilie 29, 2013 Partajează Postat Aprilie 29, 2013 Salut!Intrebare mea este daca se mai poate recupera o baterie sulfatata(zic k e sulfatata deoarece imi arde intr-una sigurantele de la redresor).Am citit aici http://www.baterii-acumulatori-auto.ro/ ... sulfatata/ ma gandesc k daca ar merge as mai putea sa folosesc electrolitul din vechea baterie sau trebuie sa cumpar altul?Multumesc anticipat tuturor!Scuze pentru cazul in care sa mai discutat! Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 29, 2013 Partajează Postat Aprilie 29, 2013 Ce tensiune are la borne, masurata in gol ? Sa nu ai cumva scurtcircuit in vre-o celula. Daca era sulfatata, nu se mai incarca, nu i-ti arde siguranta. Cu ce redresor o incarci, ce tensiune are la borne in gol redresorul ? Link spre comentariu
Vizitator CosminMarius14 Postat Aprilie 29, 2013 Partajează Postat Aprilie 29, 2013 -Tensiunea la bornele bateriei in gol 3.35 V -Tensiunea la bornele redresorului in gol 12.5V Eu unu redresorul l-am cumparat de aici http://www.emag.ro/redresor-pentru-bate ... ref=_p1_l1 Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 29, 2013 Partajează Postat Aprilie 29, 2013 Incearca si alimenteaz-o din redresor cateva zile, dar inseriaza un bec auto de stop/pozitii pe unul din firele redresorului.In felul asta, nu va putea primi un curent mai mare de 1-2A. Cand becul se va stinge(daca se va stinge) atunci inseamna ca tensiunea la bornele ei a crescut semnificativ si sunt sanse de recuperare. Link spre comentariu
Vizitator CosminMarius14 Postat Aprilie 29, 2013 Partajează Postat Aprilie 29, 2013 Multumesc mult pentru raspuns,o sa incerc in zilele ce urmeaza sfatul dumneavoastra. Link spre comentariu
Vizitator CosminMarius14 Postat Mai 1, 2013 Partajează Postat Mai 1, 2013 Salutare si stima colegilor! Am golit complet o baterie auto de acid si am umplut-o cu apa distilata.Ce ar trebui sa fac in continuare sa umplu bateria cu acid sau sa o umplu cu acid+apa distilata?Multumesc anticipat! Link spre comentariu
maverik_ro Postat Mai 1, 2013 Partajează Postat Mai 1, 2013 o baterie este in jur de 200 de lei eu zic sa mergi sa cumperi alta Link spre comentariu
klaxxon Postat Mai 1, 2013 Partajează Postat Mai 1, 2013 De obicei, în astfel de situaţii, bateria se spală cu apă distilată urmărindu-se culoarea apei la scurgere. Dacă e neagră-cafenie şi foarte consistentă, bateria este sulfatată foarte tare iar posibilităţile de revigorare sînt foarte scăzute. E posibil ca în urma sulfatării, pasta care s-a depus pe fund să fi scurtcircuitat cîteva elemente, şi de aceea tensiunea e aşa de mică. Ar trebui s-o clăteşti de cîteva ori cu apă distilată. Oricum, trebuie să ai în vedere neapărat, necesitatea cumpărării alteia noi. Chiar dacă vei reuşi s-o revigorezi cît de cît, capacitatea bateriei va fi mult sub valoarea iniţială. După spălare trebuie s-o scurgi de apa distilată, s-o umpli cu electrolit de densitate 1,24 şi s-o pui la încărcat cu un curent de 10% din capacitatea bateriei. Oricum, procesul de sulfatare este ireversibil aşa că nu cred că poţi reuşi mare lucru. Acumulatoare electrice http://rapidshare.com/files/406189544/A ... ctrice.pdf Ultrasonarea acumulatoarelor electrice http://rapidshare.com/files/406324440/U ... ctrice.pdf Link spre comentariu
gcom61 Postat Mai 1, 2013 Partajează Postat Mai 1, 2013 In caz de sulfatare, bateriile cu Pb ,pot fi recuperate in proportie de pana la 100% cu conditia ca pasta de pe placi sa nu se fi depus in partea inferioara pt. a produce scurtcircuitarea elementilor.In principiu se goleste acidul,se spala de 2-3 ori cu apa distilata,se umple cu apa distilata si se pune [la incarcat ]folosind un curent de 5% din capacitate.Dupa 24 h se masoara densitatea electrolitului(se va constata ca apa distilata se transforma in acid) si se repeta operatia de clatire cu apa distilata si incarcare.In general cam dupa 3 cicluri,atunci cand nu mai este sesizata o crestere a densitatii (concentratiei de acid) se considera ca sulfatul de Pb a reactionat si bateria poate fi repusa in functionare.Se umple cu acid cu densitate de 1,26 si se incarca cu un curent de 10% din capacitate.O astfel de baterie mai poate functiona 2-3 ani.Metoda descrisa se foloseste in special la bateriile stationare ale caror elementi sunt protejati de o tesatura de fibra de sticla impotriva desprinderii sulfatului de Pb de pe elementi sau la bateriile ale caror elementi sunt formati din baghete de 7-9mm diametru ,protejati de asemenea cu o tesatura izolatoare speciala.ps. metoda este descrisa si in manualul de exploatare al statiilor de curent continuu in centralele electrice 3 Link spre comentariu
Vizitator nevarmaind Postat Iulie 13, 2013 Partajează Postat Iulie 13, 2013 Bravo gcom61 !Foarte buna descrierea intregului proces.Chiar si eu ( nespecialist ) am inteles aproape tot.Vrei, te rog frumos, sa mai detaliezi la partea cu incarcarea "folosind un curent de 5% din capacitate".? Scuze ca insist, dar ce inseamna asta, adica redresorul trebuie setat in vreun fel anume? In cazul meu e vorba de un Rombat de 40 A si 4 ani jumate, nu prea forjat, masina mai mult a stat in perioada asta (30 000 km).Si la repunerea in functie "se incarca cu un curent de 10% din capacitate". Vrei sa detaliezi si aici?Multumesc tare mult! Link spre comentariu
miron1947 Postat Iulie 13, 2013 Partajează Postat Iulie 13, 2013 Pentru un acumulator cu capacitatea de 40Ah, curentul de 10% inseamna 4A, iar 5%, 2A.Daca redresorul nu are facilitatea reglarii curentului, trebuie realizat un astfel de montaj, cel mai simplu in cazul Dvs. cu LM338(5A). Link spre comentariu
mvali Postat Martie 28, 2014 Partajează Postat Martie 28, 2014 SalutSe da o baterie de lanterna de Pb Acid 6V, 4ah. (6,8Vfloating, 7,2-7.4V charge)Ca incarcare producatoru mi-a dat un alimentator la 12,5V 400mA. In interiorul lanternei exista inseriata o rezistenta de 10Ohm 5W.Cu acest sistem ajunsesem sa tina lanterna mai putin de 2 minute => baterie sulfatata.Am inlocuit rezistenta din lanterna de 10ohm cu una de 40 (2 in paralel sa am ceva putere) si aditional afara am inseriat inca ceva rezistente. Cu monitorizarea tensiunii sa nu depaseasca 7.2 am ajuns ca bateria sa se incarce de la 20mA pana la 80ma.Acum.. ce ma nedumereste pe mine.. daca las lanterna la incarcat 48 de ore.. tensiunea se stabilizeaza la 7.11V (curent 68mA) si nu mai creste.Lasand pe liber.. tensiunea revine la 6.4V deci acumulatorul este incarcat.Sa fie rezistenta interna atata de mare?Multumesc Link spre comentariu
vera Postat Martie 28, 2014 Partajează Postat Martie 28, 2014 Acumulatorul Pb incarcat , cu redresorul cuplat are 2,4V/element. La cateva minute dupa decuplarea de la redresor, are 2,2V/element. Descarcat la max. nu trebuie sa coboare sub 1,9V/element. Link spre comentariu
mvali Postat Martie 28, 2014 Partajează Postat Martie 28, 2014 vera problema mea este de ce nu creste tensiunea cand acumulatorul ramane conectat la sursa. Dupa 48 de ore el ramane la aceeasi tensiune.. 7.11V si papa 68mA. Practic tensiunea lui creste pana la 7.11V si ramane acolo. Sa nu mai aiba lichid? acumulatoarele astea SLA nu se desfac.Oare care este curentul de autodescarcare? la bateriile astea de 6V sla? Link spre comentariu
validae Postat Martie 29, 2014 Partajează Postat Martie 29, 2014 Nu se desfac in utilizare normala, dar nu inseamna ca nu se pot desface. Dai jos capacul lipit peste capacele, si introduci cu o seringa doi-trei mililitri de apa distilata in fiecare celula, dupa care sigilezi la loc. Link spre comentariu
Postări Recomandate