Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Recuperare baterie sulfatata


Vizitator CosminMarius14

Postări Recomandate

Vizitator CosminMarius14

Salut!Intrebare mea este daca se mai poate recupera o baterie sulfatata(zic k e sulfatata deoarece imi arde intr-una sigurantele de la redresor).Am citit aici http://www.baterii-acumulatori-auto.ro/ ... sulfatata/ ma gandesc k daca ar merge as mai putea sa folosesc electrolitul din vechea baterie sau trebuie sa cumpar altul?Multumesc anticipat tuturor!Scuze pentru cazul in care sa mai discutat!

Link spre comentariu

Ce tensiune are la borne, masurata in gol ? Sa nu ai cumva scurtcircuit in vre-o celula. Daca era sulfatata, nu se mai incarca, nu i-ti arde siguranta. Cu ce redresor o incarci, ce tensiune are la borne in gol redresorul ?

Link spre comentariu

Incearca si alimenteaz-o din redresor cateva zile, dar inseriaza un bec auto de stop/pozitii pe unul din firele redresorului.In felul asta, nu va putea primi un curent mai mare de 1-2A. Cand becul se va stinge(daca se va stinge) atunci inseamna ca tensiunea la bornele ei a crescut semnificativ si sunt sanse de recuperare.

Link spre comentariu
Vizitator CosminMarius14

Salutare si stima colegilor! Am golit complet o baterie auto de acid si am umplut-o cu apa distilata.Ce ar trebui sa fac in continuare sa umplu bateria cu acid sau sa o umplu cu acid+apa distilata?Multumesc anticipat!

Link spre comentariu

De obicei, în astfel de situaţii, bateria se spală cu apă distilată

urmărindu-se culoarea apei la scurgere.

Dacă e neagră-cafenie şi foarte consistentă, bateria este

sulfatată foarte tare iar posibilităţile de revigorare sînt foarte scăzute.

E posibil ca în urma sulfatării, pasta care s-a depus pe fund

să fi scurtcircuitat cîteva elemente, şi de aceea tensiunea e

aşa de mică.

 

Ar trebui s-o clăteşti de cîteva ori cu apă distilată. Oricum,

trebuie să ai în vedere neapărat, necesitatea cumpărării alteia noi.

Chiar dacă vei reuşi s-o revigorezi cît de cît, capacitatea bateriei

va fi mult sub valoarea iniţială.

După spălare trebuie s-o scurgi de apa distilată, s-o umpli cu

electrolit de densitate 1,24 şi s-o pui la încărcat cu un curent de

10% din capacitatea bateriei.

Oricum, procesul de sulfatare este ireversibil aşa că nu cred că

poţi reuşi mare lucru.

 

Posted Image Acumulatoare electrice

http://rapidshare.com/files/406189544/A ... ctrice.pdf

 

Posted Image Ultrasonarea acumulatoarelor electrice

http://rapidshare.com/files/406324440/U ... ctrice.pdf

Link spre comentariu

In caz de sulfatare, bateriile cu Pb ,pot fi recuperate in proportie de pana la 100% cu conditia ca pasta de pe placi sa nu se fi depus in partea inferioara pt. a produce scurtcircuitarea elementilor.In principiu se goleste acidul,se spala de 2-3 ori cu apa distilata,se umple cu apa distilata si se pune [la incarcat ]folosind un curent de 5% din capacitate.Dupa 24 h se masoara densitatea electrolitului(se va constata ca apa distilata se transforma in acid) si se repeta operatia de clatire cu apa distilata si incarcare.In general cam dupa 3 cicluri,atunci cand nu mai este sesizata o crestere a densitatii (concentratiei de acid) se considera ca sulfatul de Pb a reactionat si bateria poate fi repusa in functionare.Se umple cu acid cu densitate de 1,26 si se incarca cu un curent de 10% din capacitate.O astfel de baterie mai poate functiona 2-3 ani.Metoda descrisa se foloseste in special la bateriile stationare ale caror elementi sunt protejati de o tesatura de fibra de sticla impotriva desprinderii sulfatului de Pb de pe elementi sau la bateriile ale caror elementi sunt formati din baghete de 7-9mm diametru ,protejati de asemenea cu o tesatura izolatoare speciala.ps. metoda este descrisa si in manualul de exploatare al statiilor de curent continuu in centralele electrice

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
Vizitator nevarmaind

Bravo gcom61 !Foarte buna descrierea intregului proces.Chiar si eu ( nespecialist ) am inteles aproape tot.Vrei, te rog frumos, sa mai detaliezi la partea cu incarcarea "folosind un curent de 5% din capacitate".? Scuze ca insist, dar ce inseamna asta, adica redresorul trebuie setat in vreun fel anume? In cazul meu e vorba de un Rombat de 40 A si 4 ani jumate, nu prea forjat, masina mai mult a stat in perioada asta (30 000 km).Si la repunerea in functie "se incarca cu un curent de 10% din capacitate". Vrei sa detaliezi si aici?Multumesc tare mult!

Link spre comentariu

Pentru un acumulator cu capacitatea de 40Ah, curentul de 10% inseamna 4A, iar 5%, 2A.Daca redresorul nu are facilitatea reglarii curentului, trebuie realizat un astfel de montaj, cel mai simplu in cazul Dvs. cu LM338(5A).

Link spre comentariu
  • 8 luni mai târziu...

SalutSe da o baterie de lanterna de Pb Acid 6V, 4ah. (6,8Vfloating, 7,2-7.4V charge)Ca incarcare producatoru mi-a dat un alimentator la 12,5V 400mA. In interiorul lanternei exista inseriata o rezistenta de 10Ohm 5W.Cu acest sistem ajunsesem sa tina lanterna mai putin de 2 minute => baterie sulfatata.Am inlocuit rezistenta din lanterna de 10ohm cu una de 40 (2 in paralel sa am ceva putere) si aditional afara am inseriat inca ceva rezistente. Cu monitorizarea tensiunii sa nu depaseasca 7.2 am ajuns ca bateria sa se incarce de la 20mA pana la 80ma.Acum.. ce ma nedumereste pe mine.. daca las lanterna la incarcat 48 de ore.. tensiunea se stabilizeaza la 7.11V (curent 68mA) si nu mai creste.Lasand pe liber.. tensiunea revine la 6.4V deci acumulatorul este incarcat.Sa fie rezistenta interna atata de mare?Multumesc

Link spre comentariu

Acumulatorul Pb incarcat , cu redresorul cuplat are 2,4V/element. La cateva minute dupa decuplarea de la redresor, are 2,2V/element. Descarcat la max. nu trebuie sa coboare sub 1,9V/element.

Link spre comentariu

vera problema mea este de ce nu creste tensiunea cand acumulatorul ramane conectat la sursa. Dupa 48 de ore el ramane la aceeasi tensiune.. 7.11V si papa 68mA. Practic tensiunea lui creste pana la 7.11V si ramane acolo. Sa nu mai aiba lichid? acumulatoarele astea SLA nu se desfac.Oare care este curentul de autodescarcare? la bateriile astea de 6V sla?

Link spre comentariu

Nu se desfac in utilizare normala, dar nu inseamna ca nu se pot desface. Dai jos capacul lipit peste capacele, si introduci cu o seringa doi-trei mililitri de apa distilata in fiecare celula, dupa care sigilezi la loc.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări