Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

rezistenta de pe bobina de inductie


NeaSuciu

Postări Recomandate

salacum doua saptamani am schimbat bobina de inductie de pe oltcit, am pus una de dacia dar se pare ca nu ii buna ca nu are un rezistor pusa pe ea. rolul lui ii sa scada curentul ce trece prin platina la 9v. rezistorul nu se gaseste separat doar cu bobina(cam 100ron) dar pot sa cumpar unu de la un magazin de piese electroniceproblema este ca nu stiu ce valoare are rezistorul, daca stie careva va rog spuneti-mi si miemultumesc mult

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • NeaSuciu

    2

  • niq_ro

    1

  • diaconuliviu

    1

  • florin.bulau

    1

Acel rezistor numit "de balast" are alt rol:primarul bobinei e mai "mic", numar de spire mai putine, incit ea sa asigure tensiunea secundara nominala la 9V. + bobina se leaga la acel rezistor. Dupa rezistor exista inca un papuc, legat la firul pentru demaror, cel de la solenoid. In speta, atunci cind se porneste motorul pe bobina apar 12 V pe primar, asigurind o pornire sigura. Iarna, cind tensiunea bateriei scade, acei 12V ramin 9, asigurind in continuare pornirea ferma cu bateria putin descarcata si in conditiile unui consum mare dictat de demaror. Dupa pornirea motorului, cheia de contact este eliberata, tensiunea pe acel fir devine zero, bobina raminind alimentata prin balast (tensiunea in retea datorita alternatorului urca la 14,4 V). Daca totusi, datorita celor 9 V pe + bobina, demarorul da sa se "atace", se pune un releu cu o dioda intre fir si bobina lui, atacul facindu-se prin contactele lui.

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Daca este legat vreun fir la papucul de "dupa" rezistenta, sigur nu e in paralel cu solenoidul! Ca nu s-ar mai deconecta demarorul! Deci releul ala intermediar (cu bobina in paralel cu solenoidul si contactul normal deschis care scurtcircuiteaza balastul) e OBLIGATORIU.Toate cele bune!!

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Bobina de inductie de la Oltcit club(pentru aprindere clasica,cu platina),are valoarea cuprinsa intre 1,35-1.5 ohmi,depinde de producator.Rezistenta inseriata cu aceasta bobina are 0,7 ohmi,dar este o rezistenta de putere si are cam 10 wati. Rolul ei este acela de a micsora timpul de inmagazinare a energiei in bobina de inductie,si de a proteja bobina daca se uita contactul pus mai mult.

Link spre comentariu

multumesc mult pt raspuns dar am vandut de mult masinanu ma pricep io foarte bine la electronica da va zic sigur ca dupa ce am cumparat bobina cu rezistenta masina merge bine si nu mai pusca platina si numa de la bobina poate sa fie ca nu o facut figuri numa de cand am pus-o pe aia de dacie

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări