NeaSuciu Postat August 5, 2006 Partajează Postat August 5, 2006 salacum doua saptamani am schimbat bobina de inductie de pe oltcit, am pus una de dacia dar se pare ca nu ii buna ca nu are un rezistor pusa pe ea. rolul lui ii sa scada curentul ce trece prin platina la 9v. rezistorul nu se gaseste separat doar cu bobina(cam 100ron) dar pot sa cumpar unu de la un magazin de piese electroniceproblema este ca nu stiu ce valoare are rezistorul, daca stie careva va rog spuneti-mi si miemultumesc mult Link spre comentariu
niq_ro Postat August 7, 2006 Partajează Postat August 7, 2006 din ce gasisem eu pe net are 1,5 ohmi (vezi http://www.niqro.lx.ro/aprindere0.htm ).da' ca sa fii sigur, poti sa te duci cu un aparat de masura la magazin simasori rezistenta :yawinkle:PS: un rezistor pusa pe ea. rolul lui ii sa scada curentul ce trece prin platina la 9vcurent ..in VOLTI?! Link spre comentariu
diaconuliviu Postat August 7, 2006 Partajează Postat August 7, 2006 Acel rezistor numit "de balast" are alt rol:primarul bobinei e mai "mic", numar de spire mai putine, incit ea sa asigure tensiunea secundara nominala la 9V. + bobina se leaga la acel rezistor. Dupa rezistor exista inca un papuc, legat la firul pentru demaror, cel de la solenoid. In speta, atunci cind se porneste motorul pe bobina apar 12 V pe primar, asigurind o pornire sigura. Iarna, cind tensiunea bateriei scade, acei 12V ramin 9, asigurind in continuare pornirea ferma cu bateria putin descarcata si in conditiile unui consum mare dictat de demaror. Dupa pornirea motorului, cheia de contact este eliberata, tensiunea pe acel fir devine zero, bobina raminind alimentata prin balast (tensiunea in retea datorita alternatorului urca la 14,4 V). Daca totusi, datorita celor 9 V pe + bobina, demarorul da sa se "atace", se pune un releu cu o dioda intre fir si bobina lui, atacul facindu-se prin contactele lui. Link spre comentariu
florin.bulau Postat Decembrie 8, 2006 Partajează Postat Decembrie 8, 2006 Daca este legat vreun fir la papucul de "dupa" rezistenta, sigur nu e in paralel cu solenoidul! Ca nu s-ar mai deconecta demarorul! Deci releul ala intermediar (cu bobina in paralel cu solenoidul si contactul normal deschis care scurtcircuiteaza balastul) e OBLIGATORIU.Toate cele bune!! Link spre comentariu
Vieriu Postat Decembrie 30, 2007 Partajează Postat Decembrie 30, 2007 Bobina de inductie de la Oltcit club(pentru aprindere clasica,cu platina),are valoarea cuprinsa intre 1,35-1.5 ohmi,depinde de producator.Rezistenta inseriata cu aceasta bobina are 0,7 ohmi,dar este o rezistenta de putere si are cam 10 wati. Rolul ei este acela de a micsora timpul de inmagazinare a energiei in bobina de inductie,si de a proteja bobina daca se uita contactul pus mai mult. Link spre comentariu
NeaSuciu Postat Ianuarie 6, 2008 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2008 multumesc mult pt raspuns dar am vandut de mult masinanu ma pricep io foarte bine la electronica da va zic sigur ca dupa ce am cumparat bobina cu rezistenta masina merge bine si nu mai pusca platina si numa de la bobina poate sa fie ca nu o facut figuri numa de cand am pus-o pe aia de dacie Link spre comentariu
Vizitator electricus Postat Ianuarie 6, 2008 Partajează Postat Ianuarie 6, 2008 se poate pune aprindere electronica si no sa mai puste platina Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum