costinium6 Postat Aprilie 28, 2013 Partajează Postat Aprilie 28, 2013 Daca cei doi condensatori nu sunt legati in paralel... atunci motorul este trifazat cu 3x220.exista generatoare fara avr care au posibilitatea schimbarii din stea in triunghi astfel incat intre faze vor fi 220 in loc de 380.scuze de off topic, multi colegi se intreaba ce ce in triunghi avem 220 iar in stea doar 380, in loc de 440. unde sunt cei 60V? au cazut pe impedanta bobinei neexcitate, care la randul ei devine sarcina pentru motor.exista motoare monofazate in comert pana la 2,2kw pe la 4-500 ron. Link spre comentariu
cristianvalentin Postat Aprilie 28, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 28, 2013 Motorul nu pleaca in ambele sensuri! Merge numai in sensul in care este setat sa mearga.Nu cred ca condensatorii sunt defecti. Cea mai buna si ieftina solutie este un alt motor de putere mai mica!Va multumesc de raspunsuri!! Link spre comentariu
zal Postat Aprilie 28, 2013 Partajează Postat Aprilie 28, 2013 Mirarea asta cu 220/380V e specifică reţelei trifazate, nu se pierde ceva pe undeva, ar fi neeconomic. Vedeţi unghiurile cu care sînt defazate... Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Mai 2, 2013 Partajează Postat Mai 2, 2013 La un motor electric asincron, monofazat sau trifazat, modificat sau nu, electric nu poti sa-i maresti cuplul la pornire. Ramane doar solutia mecanica. Prima varianta este modificarea cadrului si adaugarea unui ambreiaj centrifugal (sau clasic, ca la Dacie) si a unui volant (daca porneste fara volant atunci nu se adauga) care, la atingerea turatiei de cuplare si cuplarea la pompa, volantul asigura energia necesara inceperii rotatiei. Practic, inertia rotorului asigura acum acest cuplu. A doua varianta este adaugarea unui demaror (de Dacie) cu tot cu "bendix" care sa decupleze la inceperea rotatiei.Presupun ca pompa aceea este o pompa centrifugala multietajata cu presetupe stranse bine, de aceea "tine" la pornire. Daca se invarte usor in gol atunci "sta" in presiune pe refulare. In acest caz trebuie modificata instalatia pentru a micsora aceasta presiune.O curiozitate. Motorul este monofazic si condensatorii chiar au fost adaugati "de fabrica"? pentru ca fabrica adauga doar unul de obicei. Eu cred ca este un motor trifazat de 2,2kW modificat in monofazic (tablita spune ce "natie" este motorul si o poza aici ar lamuri situatia, daca scrie ceva de condensator si valoarea acestuia pe tablita e monofazic sigur). Asta inseamna o putere cam de 3 ori mai redusa. In acest caz solutia o reprezinta un convertor de la monofazic la trifazic sau inca un motor identic ca "generator" de a 3-a faza. Link spre comentariu
cristianvalentin Postat Mai 2, 2013 Autor Partajează Postat Mai 2, 2013 Va multumesc de raspunsuri!!Pana diseara o sa am si cateva poze. Motorul asa a fost cumparat, cu cei doi condensatori atasati Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum