Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor Capete de frezare


Vizitator bogdanalex

Postări Recomandate

Vizitator bogdanalex

Va salut,Stie cineva unde pot gasi tutoriale sau exemple despre cutitele/frezele utilizate la CNC?Sau eventual daca are cineva bunavointa si timpul necesar sa ma lumineze putin....La gravare m-am lamurit, sunt cutitele in V la diverse unghiuri. La gaurire sunt burghiele clasice.Mai concret, fiind incepator, nu cunosc ce tip de cutite sunt folosite pentru :taiere in lateral in material (pocketing parca ii zice ) sau frezare in 3d ...daca nu cumva e acelasi lucru ( gen icoana postata de Vasile de pe HiEnd )sau finisare.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • katran

    1

  • cristelu

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator mar_k

Salut,Pana la intrebarea ta n-am remarcat cat de sarac e nen’tu google in informatii pe aceasta tema in limba romana , in alte limbi mai gasesti cate ceva dar daca ti-le traduce el …te doare capul ; nu stii daca citesti despre scule sau morile (mills) lui don Quijote.Denumirea cea mai simpla la producatorii de scule si distribuitorii autohtoni este freza cilindrica cu coada iar din asta functie de destinatie si forma deriva denumirea completa. La nivel international ar insemna “end mill” ,dar denumirea s-a particularizat la un anumit tip de scula care in romaneste restrange aria la freze cilindrice drepte.Acestea sunt cele care se folosesc la decupari pe contur (eng. Profile) ,canale, sloturi, adancituri( eng.Pocketing).Prin extensie la teorie in functie de cum arata freza la partea activa si partea de jos ele sunt in parte acceptate (functie de producator ) in felul urmator: end mill -este dreapta jos , se foloseste la frezari pe contur,decupari ,canale...acestea pot fi cu strapungere sau fara ,caz in care se foloseste coborarea in rampa: bull mill- seamana cu end mill cu particularitatea ca muchia la partea jos este rotunjita cu o raza de racord, se foloseste in pocketing unde nu se doreste colt de 90 grade la marginea taieturii: ball nose mill- este freza care la partea de jos are forma de 1/2 cerc,este freza care se foloseste la profilare suprafete,respectiv sculpturi in genul celor prezentate de dl.Vasile, de regula este bine sa se faca intai o degrosare(roughing) si apoi finisare cu ball nose de diametru mic pentru o cat mai buna reliefare a detaliilor ;tapered mill sunt freze conice sub un unghi mic, pot fi end mill,bull mill sau ball mill, sunt mai robuste si suporta viteze de avans mai mari fata de un ball nose clasic la aceeasi raza de racord (sunt mai scumpe si mai greu de procurat).Afara de asta mai sunt multe de spus in functie de materialul din care sunt facute, OR (HSS), CMS (HW) ,diamantate, acoperite cu titan, etc...la nevoie pot raspunde punctual... daca stiu!Stima.

Link spre comentariu

Dupa cum spunea colegul de mai sus , se cheama freze deget ... sunt o gramada de tipuri si varietati , functie de materialele pentru care au fost gandite sa le prelucreze ( metale feroase sau neferoase , plastic , lemn , materiale exotice / carbon , titan , sau alte ciudatenii ... ) Ca exemplu , pentru aluminiu ( in asta lucrez eu mai tot timpul , si si avut ocazia sa experimentez destule ... ) , trebuie o freza cu geometrie specializata , de preferinta din carbura ( nanograde carbide ) . Regimul de lucru este caracterizat de viteze mari de avans , adancimi de taiere relativ mici ( functie si de diametrul frezei ) , turatii ridicate . Geometria este si ea nitel mai deosebita , in sensul ca helixul dintilor trebuie safie undeva la 45 de grade ( iese spanul mai repede , si nu se lipeste de freza ... la aluminiu , trebuie sa fii paranoic cu scosul spanului din zona de taiere ... ) . Problemele nu apar din cauza frezei , ci mai mult din cauza utilizarii gresite ( ma refer la toolpath-ul utilizat/ generat ) . Daca freza nu stie center cutting si tu o angajezi frontal in material , e clar ce se intampla , nu ? In schimb , daca strategia de masinare este facuta inteligent , poti trage de o freza si cativa kilometri , ca duce fara probleme ... Pentru ce fac eu , in atelier , pe genunchi , nu-mi trebuie alt gen de freza ... Stiu ca pentru frezari 3D trebuie freze ball ( in special pentru finish ) , da' eu n-am folosit , asa ca nu-mi dau cu parerea aiurea ... La fel si cu frezele HSS , nu folosesc , deci nu pot sa comentez in cunostiinta de cauza . Cam asa arata o freza decenta pentru prelucrat aluminiu ...pentru pocketing , profiling , area clearance , drilling ( helical de preferinta ... ) . Da' degeaba ai freza daca n-ai mecanica potrivita ( iar reciproca este si ea valabila ) ...

post-14796-139829621891_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator ciprian_vladis

Buna seara la toata lumea. De curand am construit un copiator pentru sculpturi sau in engleza Router copy carver si arata ca acesta din clip

. Este facut cam la aceleasi dimensiuni numai ca eu folosesc ca motor de frezare o Makita rp0900 (turatie fixa 27000 ture in gol). Dispozitivul vreau sa il folosesc pentru sculpturi in relief in lemn de stejar (macar 60-70 % grad de realizare) dar m-am lovit de o problema. Nu stiu ce tip de cap de freza sa folosesc la asa ceva. Am incercat cu o freza de 8 mm cu 2 taisuri dreapta dar nu da randament sunt vibratii mari, mai inegreste lemnul plus ca nu se distinge nimic . Ce tip de cap de frezare ar trebui sa folosesc si de unde sa cumpar? Sau mai multe? Degrosare si finisare , cu unu sau mai multe taisuri, semirotunda , ce diametru etc. La makita am penseta de 6 si 8 mm. Astept cu interes . Vreau sa o bag cat mai repede in paine. Va multumesc anticipat.
Link spre comentariu
Vizitator ciprian_vladis

Pentru asa ceva va trebuie freza ball nose de altfel se vede si in clipul respectiv.Deci o freza cu doua taisuri semirotunde

Am inteles. Dar ce diametre ar trebui sa folosesc la asa ceva? Si unde gasesc sa cumpar astfel de freze la un pret cat de cat decent si sa isi faca treaba in stejar. Multumesc anticipat.
Link spre comentariu
Vizitator mar_k

Salut, Incepi cu freze ball nose mai mari in diametru si scazi diametrele pana obtii rezolutia dorita in functie de complexitatea lucrarii. Pentru fiecare freza in parte boltul care urmareste pe lucrarea originala trebuie sa aiba aceeasi forma si diametru cu freza de pe router. Rezultate bune obtii daca pasul de trecere este cam 25% din diametrul frezei ,restul presupun ca faci manual. Turatia fixa care o ai pe router este cam mare pentru genul acesta de lucrare; va trebui sa lucrezi in pasi mici si energic cu avansul pentru a nu arde frezele si materialul.

Link spre comentariu
Vizitator ciprian_vladis

Pana o sa imi iau o freza ballnose sau mai multe am incercat sa frezez cu un burghiu de 6 ascutit la rotund si merge binisor. Deci mi-ar trebui una de 6 si una de 5. Asta pentru ca am penseta de 6 . Nu imi merg freze mai mici . Nu am gasit cu coada de 6 si parte activa de 4 sau 3,75. Va multumesc pentru ajutor. Cand o sa finalizez o lucrare cu freza o sa atasez niste fotografii...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări