niq_ro Postat Martie 10, 2004 Partajează Postat Martie 10, 2004 la o discutie pe YM cu tanigsm, mi-a zis ca ar fi interesat sa construiasca un indicator de depasire a vitezei, de fapt la 2 praguri 50km/h, respectiv 90km/h.. mi se pare si mie util :wink: eu m-am gandit ca s-ar putea realiza cam asa: montat un adaptor intre cablul de kilometraj si ceas, un senzor magnetic Hall pe adaptor (sa preia impulsurile)... un circuit integrator/ derivator (nu-mi vine acum in cap :oops: ) si 2 comparatoare de tensiune.. unul pentru 50km/h si altul pentru 90km/h.... adica sa se aprinda un LED la peste 50km/h si unul la peste 90km/h alte idei? Link spre comentariu
Ytron Postat Martie 11, 2004 Partajează Postat Martie 11, 2004 Incearca sa folosesti LM 339. E foarte versatil atit ca opamp cit si ca comparator. Si nu numai. Si ieftin pe deasupra. Si are nevoie de o singura tensiune de alimentare si poate folosi integral sursa in ceea ce priveste excursia de tensiune. Pe iesire e cu colector in gol... deci expandabil la max. ;) Link spre comentariu
Vizitator radu103 Postat Martie 11, 2004 Partajează Postat Martie 11, 2004 nig_ro...circuitul ala la care te referi tu este o combinatie..circuit cu limitare inferioara+circuit integrator..unde t(tau)=RC< Link spre comentariu
niq_ro Postat Martie 12, 2004 Autor Partajează Postat Martie 12, 2004 merci, da' ca idee... teoria ca teoria da' practica ne omoara... :wink: nu am cartea respectiva, da' teoria aia e prin mai multe... eu am zis ce ma doare... daca aveam timp sa studiez nu mai ceream pareri :wink: Link spre comentariu
Vizitator campeancristian Postat Aprilie 27, 2004 Partajează Postat Aprilie 27, 2004 daca tot discutati de aceasta deschema de depasire viteza, va rog puneti la dispozitie si schema corespunzatoare, sa poata si altii sa realizeze asa ceva. va multumesc Link spre comentariu
bogdanm Postat Aprilie 27, 2004 Partajează Postat Aprilie 27, 2004 Imi cer scuze daca nimeresc "pe langa" in discutie, dar a realizat cineva un vitezometru care nu are nevoie de nici un fel de senzor din partea masinii? Ceva de felul asta : http://www.myplace.nu/avr/accelr8/index.htm In caz ca l-a realizat cineva, sunt tare curios sa stiu cat de bine functioneaza in practica ... Link spre comentariu
Vizitator aladin Postat Aprilie 28, 2004 Partajează Postat Aprilie 28, 2004 Uitati o idee aici: http://www.redcircuits.com/Page23.htm Link spre comentariu
niq_ro Postat Octombrie 8, 2004 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2004 am revenit la ideea acestei scheme.. din discutia pe YM cu incepator... toti pasii, de la idee, la finisare o gasiti la http://www.niqro.as.ro/viteza2.htm da' cerem si alte pareri/idei, etc.. Link spre comentariu
cirip Postat Octombrie 8, 2004 Partajează Postat Octombrie 8, 2004 Bogdanm,Nu merge si nu are cum sa mearga asa simplu. Am sa-ti spun si de ce. M-am jucat cu asa ceva acum fo 4 ani.Intai despre site. In site se face afirmatia ca V=a*t. Aceasta relatie este valabila numai daca miscarea este uniform accelerata, adica aceleratia este constanta. Nu cred ca e vreo masina pe lumea asta care se deplaseaza uniform accelerat tot timpul. In realitate V(t)=integrala(a(t)dt). Intr-adevar cand a este constanta, prin integrare devine o functie de gradul 1 de timp. De aici => V=a*t din manualul de fizica de liceu.Acuma, desi se poate face integrare numerica, daca exista un mic offset, acela va fi integrat si eroarea va creste. Chiar daca masina sta pe loc, dar este inclinata, accelerometrul nu are cum sa identifice daca integreaza o acceleratie provenita din miscare sau este doar proiectia lui g pe axa de masura. De aici apar erorile si cresc f rapid.Am vazut o realizare similara in care se folosea un gps ptr resetarea periodica a integratorului. Accelerometrul marea doar precizia, dar fara recalibrarea periodica, eu cred ca nu merge. Eu m-am mutumit sa vad cam cati g genereaza masina la accelerare si la franare, dar cam atat.Edit. Ptr subiectul threadului.Oare nu ar fi mai simplu cu un pic? Picul inseamna 1 singur cipan care face tot. Daca e un F675, e si f mic si are comparator de formare a impulsurilor in interior. De asemenea, daca masina are ABS sau cruise control, in spatele fiecarei roti se afla un fel de roata dintata cu un senzor magnetic, care trimite impulsuri cu frecventa proportionala cu turatia rotii. Masurand frecventa si facand cateva calcule simple (scalarea la Km/h si diametrul rotii), se poate calcula viteza. Apoi pragurile de viteza se pot seta in soft. Ledul poate fi agatzat cu o rezistenta direct la pic. Cred ca ati prins ideea. Asa e, n-am schema s-o pun pe masa ptr ca nu m-a interesat subiectul, dar eu asa as aborda ca hobist.Cirip Link spre comentariu
bogdanm Postat Octombrie 8, 2004 Partajează Postat Octombrie 8, 2004 Bogdanm,Nu merge si nu are cum sa mearga asa simplu. Am sa-ti spun si de ce. M-am jucat cu asa ceva acum fo 4 ani.Intai despre site. In site se face afirmatia ca V=a*t. Aceasta relatie este valabila numai daca miscarea este uniform accelerata, adica aceleratia este constanta. Nu cred ca e vreo masina pe lumea asta care se deplaseaza uniform accelerat tot timpul. In realitate V(t)=integrala(a(t)dt). Intr-adevar cand a este constanta, prin integrare devine o functie de gradul 1 de timp. De aici => V=a*t din manualul de fizica de liceu.Acuma, desi se poate face integrare numerica, daca exista un mic offset, acela va fi integrat si eroarea va creste. Chiar daca masina sta pe loc, dar este inclinata, accelerometrul nu are cum sa identifice daca integreaza o acceleratie provenita din miscare sau este doar proiectia lui g pe axa de masura. De aici apar erorile si cresc f rapid.Am vazut o realizare similara in care se folosea un gps ptr resetarea periodica a integratorului. Accelerometrul marea doar precizia, dar fara recalibrarea periodica, eu cred ca nu merge. Eu m-am mutumit sa vad cam cati g genereaza masina la accelerare si la franare, dar cam atat.CiripDa, banuiam ceva de felul asta, voiam doar o confirmare de la cineva mai luminat ca mine Sunt de acord ca nu are cum sa mearga. Imi inchipuiam ca erorile cumulative sunt prea mari. Pacat totusi, ar fi fost interesant Link spre comentariu
cirip Postat Octombrie 8, 2004 Partajează Postat Octombrie 8, 2004 Mergi in site la Analog Devices care face ADXL-urile. Cauta la aplicatii MEMS. Acolo e un dispozitiv din asta care afisa pozitia unei masini de formula 1. Practic facea dubla integrare ca sa afle spatiul, deci pozitia masinii, dar rezultatele, fara recalibrare periodica cu gps-ul, au fost deplorabile. Nu stiu exact AN-ul. A trecut ceva timp. Scotoceste putin daca te intereseaza.Cirip Link spre comentariu
niq_ro Postat Octombrie 11, 2004 Autor Partajează Postat Octombrie 11, 2004 pana una alta incepator a realizat cablajul, apoi montajul si schema care functioneaza arata acum asa Link spre comentariu
Vizitator Cristi_21us Postat Octombrie 27, 2004 Partajează Postat Octombrie 27, 2004 schema de mai sus e cea finala.a facut-o cineva?eu sunt un novice in ale electronici si am si eu o intrebare.as resui sa fac circuitu dar nu trebuie invatat vitezele.adica sa stie ca la 60 si 90 km/h sa bipaie.sau e facut in asa fel in cat la anumit impulsuri ale senozorului hall sa bipaie.daci numai fac circuitu si il montez pe masina? Link spre comentariu
niq_ro Postat Octombrie 29, 2004 Autor Partajează Postat Octombrie 29, 2004 schema de mai sus e cea finala.a facut-o cineva? incepator a facut si montajul, dar nu a avut adaptorul sa-l monteze pe masina, dar a simulat cu o tensiune variabilanu trebuie invatat vitezele?adica sa stie ca la 60 si 90 km/h sa bipaie.sau e facut in asa fel in cat la anumit impulsuri ale senozorului hall sa bipaie.daci numai fac circuitu si il montez pe masina?pai trebuie sa-l treglezi, de asta sunt semireglabilii aia...si nu poti s-o faci decat pe masinaca idee, chiar daca am da valorile la care se regleaza semireglabilili cum ne-a rezultat pe masinile pe care le-am testa, sunt variati ale parametrilor senzorilor si tot trebuie sa faci reglajul :wink: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum