Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

indicator depasire viteza


niq_ro

Postări Recomandate

la o discutie pe YM cu tanigsm, mi-a zis ca ar fi interesat sa construiasca un indicator de depasire a vitezei, de fapt la 2 praguri 50km/h, respectiv 90km/h.. mi se pare si mie util :wink:

eu m-am gandit ca s-ar putea realiza cam asa: montat un adaptor intre cablul de kilometraj si ceas, un senzor magnetic Hall pe adaptor (sa preia impulsurile)... un circuit integrator/ derivator (nu-mi vine acum in cap :oops: ) si 2 comparatoare de tensiune.. unul pentru 50km/h si altul pentru 90km/h....

 

adica sa se aprinda un LED la peste 50km/h si unul la peste 90km/h

 

alte idei?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • niq_ro

    5

  • bogdanm

    2

  • cirip

    2

  • Ytron

    1

Top autori în acest subiect

Incearca sa folosesti LM 339. E foarte versatil atit ca opamp cit si ca comparator. Si nu numai. Si ieftin pe deasupra. Si are nevoie de o singura tensiune de alimentare si poate folosi integral sursa in ceea ce priveste excursia de tensiune. Pe iesire e cu colector in gol... deci expandabil la max. ;)

Link spre comentariu

merci, da' ca idee... teoria ca teoria da' practica ne omoara... :wink: nu am cartea respectiva, da' teoria aia e prin mai multe... eu am zis ce ma doare... daca aveam timp sa studiez nu mai ceream pareri :wink:

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator campeancristian

daca tot discutati de aceasta deschema de depasire viteza, va rog puneti la dispozitie si schema corespunzatoare, sa poata si altii sa realizeze asa ceva. va multumesc

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

Bogdanm,Nu merge si nu are cum sa mearga asa simplu. Am sa-ti spun si de ce. M-am jucat cu asa ceva acum fo 4 ani.Intai despre site. In site se face afirmatia ca V=a*t. Aceasta relatie este valabila numai daca miscarea este uniform accelerata, adica aceleratia este constanta. Nu cred ca e vreo masina pe lumea asta care se deplaseaza uniform accelerat tot timpul. In realitate V(t)=integrala(a(t)dt). Intr-adevar cand a este constanta, prin integrare devine o functie de gradul 1 de timp. De aici => V=a*t din manualul de fizica de liceu.Acuma, desi se poate face integrare numerica, daca exista un mic offset, acela va fi integrat si eroarea va creste. Chiar daca masina sta pe loc, dar este inclinata, accelerometrul nu are cum sa identifice daca integreaza o acceleratie provenita din miscare sau este doar proiectia lui g pe axa de masura. De aici apar erorile si cresc f rapid.Am vazut o realizare similara in care se folosea un gps ptr resetarea periodica a integratorului. Accelerometrul marea doar precizia, dar fara recalibrarea periodica, eu cred ca nu merge. Eu m-am mutumit sa vad cam cati g genereaza masina la accelerare si la franare, dar cam atat.Edit. Ptr subiectul threadului.Oare nu ar fi mai simplu cu un pic? Picul inseamna 1 singur cipan care face tot. Daca e un F675, e si f mic si are comparator de formare a impulsurilor in interior. De asemenea, daca masina are ABS sau cruise control, in spatele fiecarei roti se afla un fel de roata dintata cu un senzor magnetic, care trimite impulsuri cu frecventa proportionala cu turatia rotii. Masurand frecventa si facand cateva calcule simple (scalarea la Km/h si diametrul rotii), se poate calcula viteza. Apoi pragurile de viteza se pot seta in soft. Ledul poate fi agatzat cu o rezistenta direct la pic. Cred ca ati prins ideea. Asa e, n-am schema s-o pun pe masa ptr ca nu m-a interesat subiectul, dar eu asa as aborda ca hobist.Cirip

Link spre comentariu

Bogdanm,Nu merge si nu are cum sa mearga asa simplu. Am sa-ti spun si de ce. M-am jucat cu asa ceva acum fo 4 ani.Intai despre site. In site se face afirmatia ca V=a*t. Aceasta relatie este valabila numai daca miscarea este uniform accelerata, adica aceleratia este constanta. Nu cred ca e vreo masina pe lumea asta care se deplaseaza uniform accelerat tot timpul. In realitate V(t)=integrala(a(t)dt). Intr-adevar cand a este constanta, prin integrare devine o functie de gradul 1 de timp. De aici => V=a*t din manualul de fizica de liceu.Acuma, desi se poate face integrare numerica, daca exista un mic offset, acela va fi integrat si eroarea va creste. Chiar daca masina sta pe loc, dar este inclinata, accelerometrul nu are cum sa identifice daca integreaza o acceleratie provenita din miscare sau este doar proiectia lui g pe axa de masura. De aici apar erorile si cresc f rapid.Am vazut o realizare similara in care se folosea un gps ptr resetarea periodica a integratorului. Accelerometrul marea doar precizia, dar fara recalibrarea periodica, eu cred ca nu merge. Eu m-am mutumit sa vad cam cati g genereaza masina la accelerare si la franare, dar cam atat.Cirip

Da, banuiam ceva de felul asta, voiam doar o confirmare de la cineva mai luminat ca mine :) Sunt de acord ca nu are cum sa mearga. Imi inchipuiam ca erorile cumulative sunt prea mari. Pacat totusi, ar fi fost interesant :)
Link spre comentariu

Mergi in site la Analog Devices care face ADXL-urile. Cauta la aplicatii MEMS. Acolo e un dispozitiv din asta care afisa pozitia unei masini de formula 1. Practic facea dubla integrare ca sa afle spatiul, deci pozitia masinii, dar rezultatele, fara recalibrare periodica cu gps-ul, au fost deplorabile. Nu stiu exact AN-ul. A trecut ceva timp. Scotoceste putin daca te intereseaza.Cirip

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator Cristi_21us

schema de mai sus e cea finala.a facut-o cineva?eu sunt un novice in ale electronici si am si eu o intrebare.as resui sa fac circuitu dar nu trebuie invatat vitezele.adica sa stie ca la 60 si 90 km/h sa bipaie.sau e facut in asa fel in cat la anumit impulsuri ale senozorului hall sa bipaie.daci numai fac circuitu si il montez pe masina?

Link spre comentariu

schema de mai sus e cea finala.a facut-o cineva?

incepator a facut si montajul, dar nu a avut adaptorul sa-l monteze pe masina, dar a simulat cu o tensiune variabila

nu trebuie invatat vitezele?adica sa stie ca la 60 si 90 km/h sa bipaie.sau e facut in asa fel in cat la anumit impulsuri ale senozorului hall sa bipaie.daci numai fac circuitu si il montez pe masina?

pai trebuie sa-l treglezi, de asta sunt semireglabilii aia...si nu poti s-o faci decat pe masinaca idee, chiar daca am da valorile la care se regleaza semireglabilili cum ne-a rezultat pe masinile pe care le-am testa, sunt variati ale parametrilor senzorilor si tot trebuie sa faci reglajul :wink:
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări