Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

montat bateria de dus


Vizitator chiulo

Postări Recomandate

Vizitator chiulo

Am si eu ceva nelamuriri,vreau sa pun o cabina de dus si nu stiu cum sa montez pexalul,ca vreau sa il ingrop in perete si nu stiu ce-i vine la capat ,ce piese ca sa pun bateria apoi pe faianta ,ceva talpa cu cot si excentrice si iar scurgerea numai stiu cum vine pe sol.va multumesc

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • blazeu

    2

  • GEO 53 BN

    2

  • rasputin

    1

  • worker

    1

Top autori în acest subiect

Vizitator costin02

Eu as lucra mai degraba cu ppr, mai cu seama ca este ingropat in spatele faiantei!Se cheama cot cu talpa pentru pexal, talpa se prinde cu dibluri si holsuruburi de perete, pentru al rigidiza. uite aici:http://maginstal.ro/index.php?main_page=product_info&products_id=515

Link spre comentariu
Vizitator chiulo

Reformulez intrebarea.,vreau sa-mi montez o baterie de dus in cabina de dus asa putea monta pe faianta pexalul cu bateria fara sa-l mai ingrop dar nu stiu pe unde sa-l bag in cabina

Link spre comentariu

cel mai simplu dar si inestetic este de montat pexal-ul pe langa cabina dupa care coborat in interiorul cabinei.O alta varianta este montarea tevii de jos in sus prin gaurirea unei margini a caditei si astuparea rosturilor cu silicon.Sper ca m-am facut inteles. E mai greu de explicat.De ce nu filosesti teava de polipropilena sau chiar cupru ca este mai estetica.Cadita si cabina este montata deja?Daca nu ia in calcul montarea sa la o distanta de cativa cm de zidul pe care vrei sa montezi teava.Rosturile la cadita si cabina se pot obtura usor cu materiale ce se gasesc la orice magazin de bricolaj.

Link spre comentariu
  • 8 luni mai târziu...
Vizitator sesamcave

De ce ar fi mai breaz PPR-ul decît PEX-AL-ul?

Ciao,

 

Pentru ca la PPR-ul de inalta densitate ( cel care se monteaza prin termofuziunea la cald cu un aparat special), apoi Nu mai trebuuie sa strangi piulitele conectorilor ( ..pentru ca nU are)...asa cum are si TREBUIE sa faci macar anual la PE-X-AL.

 

La Pe-X-AL, acele piulite se slabesc din pricina foarte deselor schimbari cal-rece si din pricina ca plasticul "oboseste", ceea ce la PPR NU se intampla.....

 

Ca sa NU mai vorbim de imbatranirea O-ringurilor de pe conectorul de PE-X-AL....la PPR NU avem asa ceva.....

 

Plus ca un PPR de calitate, gen Wavin ori Romstal, ori chiar turcescul FIRAT, scoate din discutie orice PE-x-AL....

 

Mai faceti un exercitiu: luati un ciocan si dati cu el intr-o teava de PPR si apoi in PE-X-AL...

Ce veti observa?

Ca Pe-x-al-ul s-a turtit , iar din PPR ciocanul a ricosat instantaneu( ...sa speram ca nu in fata :speriat )....

 

Ca sa NU mai vorbim de raportul calitate --pret dintre ele....

 

Ca sa NU mai vorbim ca la PPR , coeficientul de izolare termica a tevii este net superior PE-x-AL-ului...adica pierderea de caldura este mai mica, foarte mica....

 

Intrebare:

Cat costa UN t-eu de PPR si un T-eu de Pe-x-al ????

 

Cat costa un cot de PPR si un cot de PE-X-AL ????

 

Qed.

 

Marius.

Link spre comentariu
Vizitator Instalatorul de Iasi
[...] La Pe-X-AL, acele piulite se slabesc din pricina foarte deselor schimbari cal-rece si din pricina ca plasticul "oboseste", ceea ce la PPR NU se intampla [...]
Mai exact... ce anume nu se întîmplă la PPR?

 

 

[...] Ca sa NU mai vorbim ca la PPR , coeficientul de izolare termica a tevii este net superior PE-x-AL-ului...adica pierderea de caldura este mai mica, foarte mica [...]
Și unde ajunge această pierdere de căldură? Nu cumva tot în casă?

 

 

[...] Intrebare: Cat costa UN t-eu de PPR si un T-eu de Pe-x-al ???? Cat costa un cot de PPR si un cot de PE-X-AL ???? [...]
Fiindcă nu folosesc PPR și PEX-AL (decît în cazuri extreme), te rog să-mi spui care ar fi diferențele procentuale dintre costurile unei instalații cu PPR și aceeași instalație cu PEX-AL. Las deoparte aspectul estetic, pentru că acesta nu poate fi decît... priceless.
Link spre comentariu
Vizitator sesamcave

Instalatorul de iasi,

 

Uno.

 

La PPR NU avem garnituri--aka O-ringuri--asa cum avem la PE-x-Al....deci NU avem ce sa se crape / strice/ indoaie/ sa imbatraneasca din cauza trecerii timpului.

 

La PPR NU avem ce piulite sa mai starngem, pe cand la PE-x-Al avem ( patit din proprie experienta--din lipsa de alte fonduri, am montat in casa proprie centrala si tevile din PE-x-AL...dupa primul an am inceput sa schimb atat tronsoane de PE-x-AL , cat si conectori, T-euri...indiferent ca au fost cei de la Romstal , ori cei luati "de la rusi" ...), ca sa NU mai zic de apartamentele vizitate , unde reiau procedura :-) :ras:

 

Secundo.

 

Pai caldura radiaza in perete, podea ( depinde pe unde trec tevile ) etc....iar PPR-ul are un coeficient de pierdere al caldurii mult mai mic decat al PE-X-AL-ului.

 

Ori caldura NU "ajunge TOATA tot in casa " ci....ea se mai si pierde...acum depinde CAT si CUM o "ajutam" noi sa se piarda :freaza: .

 

Cat desptre preturi, PPR versus PE-X-AL, viziteaza te rog orice magazin de instalatii---sau chiar online---si concluzia e mai mult decat evidenta in favoarea PPR-ului.

 

Acuma, eu le-am comparat pe acestea doua , pentru ca, alaturi de CU, sunt cele mai uzitate materiale folosite la instalatii in RO.

 

Eu atat am avut de spus in privinta asta.

 

Oricum, cine isi incepe ceva, o face dupa buget.....si, poate, dupa un plan.

Iar daca mai si sta un pic sa fac si o mica comparatie intre produse...apoi e deja ...wow !

Acel om a castigat deja !

 

Marius.

 

PS: M-au mirat foarte intrebarile puse.....

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Eu nu sunt "de meserie" ca Instalatorul de Iasi; dar din ce am experimentat si ce am vazut si pe la altii:Pexalul: cel mai usor de lucrat, se poate curba in fel si chip (desigur fara exagerari); nu mecesita scule speciale (poate doar arcurile acelea pentru curbare uniforma), pret interesant. Dezavantaj: exista cantitati mari pe piata, de calitate proasta (experienta personala); cu un Pex de calitate (ex Henco, dar veritabil; atentie, marca falsificata des!) se poate lucra ok. O alta observatie e ca exista un anumit specific al montarii tevii, cele mai multe greseli se fac la imbinarea tevii cu stuturile: nu se executa mica evazare a tevii care previne "luarea inainte" a oring-ului, nu se executa strangerea corecta a piulitei (strangerea incompleta nu preseaza conurile, iar strangerea exagerata, practicata in cazul deranjarii o ring-ului, taie plasticul si va curge, chiar daca nu imediat). Recomand evitarea curbarilor la unghi mare si/sau raza mica, coturile metalice sunt sfinte.In fine, pexalul prost pur si simplu plesneste, mai ales la cald.Cuprul: de 2 feluri: cuprul ductil, moale, la colac: se poate curba pentru locurile inguste, e mai gros la peret si e util pe la trecerile pe sub pardoseala, unde sudurile nu sunt recomandabile; scump. Tevile ecruisate (rigide) sunt mai ieftine insa orice schimbare de directie trebuie executata cu coturi (90 si 45 de grade), si exista un specific al lipiturilor (trebuie curatate mecanic AMBELE suprafete, obligatoriu aplicat decapant, iar sudura propriu-zisa e dificila in sensul ca trebuie incalzite ambele piese si evitat de a afuma sau arde vecinatatile (pardosele, pereti, etc.). As mai mentiona si faptul ca lipiturile sunt greu de desfacut, din cauza spatiului redus in care se afla aliajul de lipit, orice deviatie de la aliniere face imposibila desfacerea; de asemeni, prezenta apei in tevi face imposibila incalzirea pana la temperatura de topire a aliajului de lipire (cositor), trebuind taiata teava pentru golire, apoi mufare.Cu PPR nu am avut ocazia sa lucrez (necesita o scula specifica, relativ scumpa, pe care nu merita sa o cumpar pentru cateva imbinari, de inchiriat nu mi-am pus problema); nu prea mi-a placut aspectul (fitinguri butucanoase) si faptul ca tevile sunt rigide face montajul dificil ca la cuprul ecruisat, fara a avea posibilitatile de imbinare cu cupru ductil. Plasticul pare mai stabil decat metalul care tinde sa oxideze, insa si el e expus la imbatranire, vechile instalatii din PVC fiind foarte fragile (crapa la cel mai mic efort); ma intreb cum vor rezista tevile din PPR. De asemeni, plasticele sunt mai sensibile la temperaturi inalte decat metalele, iar unele ar putea elibera compusi mai mult sau mai putin toxici (in apa). Mai exista si vechile tevi din otel, sudate sau imbinate pe filete. Acestea sunt voluminoase, si problemele sudurilor sunt ceva mai dificile din cauza temperaturilor mai ridicate. Nu insist, insa inca sunt o alternativa interesanta pentru portiunile mai putin vizibile ale instalatiilor (subsoluri, canale de instalatii)Sanatate!

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...
Vizitator mihail1

Eu nu sunt "de meserie" ca Instalatorul de Iasi; dar din ce am experimentat si ce am vazut si pe la altii:Pexalul: cel mai usor de lucrat, se poate curba in fel si chip (desigur fara exagerari); nu mecesita scule speciale (poate doar arcurile acelea pentru curbare uniforma), pret interesant. Dezavantaj: exista cantitati mari pe piata, de calitate proasta (experienta personala); cu un Pex de calitate (ex Henco, dar veritabil; atentie, marca falsificata des!) se poate lucra ok. O alta observatie e ca exista un anumit specific al montarii tevii, cele mai multe greseli se fac la imbinarea tevii cu stuturile: nu se executa mica evazare a tevii care previne "luarea inainte" a oring-ului, nu se executa strangerea corecta a piulitei (strangerea incompleta nu preseaza conurile, iar strangerea exagerata, practicata in cazul deranjarii o ring-ului, taie plasticul si va curge, chiar daca nu imediat). Recomand evitarea curbarilor la unghi mare si/sau raza mica, coturile metalice sunt sfinte.In fine, pexalul prost pur si simplu plesneste, mai ales la cald.Cuprul: de 2 feluri: cuprul ductil, moale, la colac: se poate curba pentru locurile inguste, e mai gros la peret si e util pe la trecerile pe sub pardoseala, unde sudurile nu sunt recomandabile; scump. Tevile ecruisate (rigide) sunt mai ieftine insa orice schimbare de directie trebuie executata cu coturi (90 si 45 de grade), si exista un specific al lipiturilor (trebuie curatate mecanic AMBELE suprafete, obligatoriu aplicat decapant, iar sudura propriu-zisa e dificila in sensul ca trebuie incalzite ambele piese si evitat de a afuma sau arde vecinatatile (pardosele, pereti, etc.). As mai mentiona si faptul ca lipiturile sunt greu de desfacut, din cauza spatiului redus in care se afla aliajul de lipit, orice deviatie de la aliniere face imposibila desfacerea; de asemeni, prezenta apei in tevi face imposibila incalzirea pana la temperatura de topire a aliajului de lipire (cositor), trebuind taiata teava pentru golire, apoi mufare.Cu PPR nu am avut ocazia sa lucrez (necesita o scula specifica, relativ scumpa, pe care nu merita sa o cumpar pentru cateva imbinari, de inchiriat nu mi-am pus problema); nu prea mi-a placut aspectul (fitinguri butucanoase) si faptul ca tevile sunt rigide face montajul dificil ca la cuprul ecruisat, fara a avea posibilitatile de imbinare cu cupru ductil. Plasticul pare mai stabil decat metalul care tinde sa oxideze, insa si el e expus la imbatranire, vechile instalatii din PVC fiind foarte fragile (crapa la cel mai mic efort); ma intreb cum vor rezista tevile din PPR. De asemeni, plasticele sunt mai sensibile la temperaturi inalte decat metalele, iar unele ar putea elibera compusi mai mult sau mai putin toxici (in apa).Mai exista si vechile tevi din otel, sudate sau imbinate pe filete. Acestea sunt voluminoase, si problemele sudurilor sunt ceva mai dificile din cauza temperaturilor mai ridicate. Nu insist, insa inca sunt o alternativa interesanta pentru portiunile mai putin vizibile ale instalatiilor (subsoluri, canale de instalatii)Sanatate!

mda....nici nu mai stiu de cate ori am fost chemat sa inlocuiesc instalatiile pe pexal....

punctual ,pexalul e depasit ca si tehnologie .Chiar nu cred ca ar mai avea cineva curajul sa ingroape o instalatie de pexal sub tencuiala,atata timp cat exista atat de multe variante moderne si echivalente ca si pret.

Link spre comentariu

Ce dracu e scump la trusa aia de lipit ppr? In alta ordine de idei, intr-adevar, dintre variantele accesibile, ppr bate tot ce misca. Nu mai enumar avantajele, ca stam pana maine... iar ca si costuri, la 35 bani un cot 20 90grd, ce mai ramane de spus...

 

Ca tehnologie de lucru, cred ca si nepoata-mea de 6 ani poate lucra cu ppr. Nu mai vorbesc cate instalatii am facut pentru familie, si nu-s vreun erudit al breslei, nici macar instalator, desi pot bate la cur vreo 75% din ei...

 

Ref. la PEx-Al; Polietilena cu legaturi incrucisate (x) si aluminiu (pentru cine nu stia) http://en.wikipedia.org/wiki/Cross-linked_polyethylene, suntem patiti. A bagat tata "pexal" acum muuulti ani, pe vremea cand tehnologia asta parea mai mult decat un compromis, in peretele de la baie... acum trebuie sa spargem tot, pentru ca s-au udat peretii pana in camera invecinata. Deci, in mod clar, curge pe undeva... mare mare greseala...

 

Este exclus sa mai lucrez eu vreodata cu "pexal"... in schimb, fiecare face ce vrea in casa lui. Sfatul meu e clar...

Link spre comentariu

Ca si cu alte (multe) produse (majoritatea vin din...China?), si pexalu' s-a "umplut" de marfa ieftina si proasta...

Altfel, pexalul ramane  USOR DE LUCRAT, nu necesita scule multe si/sau specializate, si e relativ ieftin, avantaje uneori esentiale...

Privitor la PPR, mie nu mi-a placut aspectul (fitinguri butucanoase), faptul ca trebuie sa ai aparatul acela pentru incalzire (au aparut si truse mai ieftine, insa probabil nici calitatea/performanta nu e aceeasi ca la cele "profesionale"), si noutatea tehnologiei (adica am retinere fata de o tehnica pe care nu o cunosc).

Repet, in masura in care exista posibilitatea de a taia filete, teava clasica de otel zincat mi se pare o solutie solida si durabila (unde se preteaza, in locuri mai putin vizibile), cuprul e svelt si "elegant", pexalul se preteaza la corecturi rapide (si/sau temporare)(pe apa rece nu apar atatea probleme ca pentru circuitele de calorifer).

Plasticele au si avantajul ca nu au problema cuplului electrochimic care apare la imbinarea umeda a 2 metale diferite (otel, cupru, aluminiu)....

 

Parerea mea! Sunteti liberi sa aveti alte preferinte!

Noroc!

Link spre comentariu
  • 5 săptămâni mai târziu...

Mai nou PEx-Al-ul se sertizeaza; 

Posted Image

Este un progres facut in sensul potrivit. E mai bine decat sa piarda liniile, stiindu-se de dezavantajele descoperite in timp. Cred ca global, vanzarile scazusera foarte mult. Bravo lor, cu solutia asta...

Habar n-am daca se facea asta de la inceput, eu am aflat recent de solutie. Trebuie sa-mi iau un cleste d-asta, sa-l am... :d

 

 

P.S. Merita urmarit! 

Link spre comentariu

Cind a aparut PEX-Al-ul, singura metoda de montaj(cunoscuta la noi), era cu fitinguri,o solutie proasta(daca se folosea pentru incalzire),in schimb destul de fiabila in cazul alimentarii cu apa rece.Se vorbea catre sfirsitul anilor '90 ca montajul se poate face si prin sertizare,dar nimeni (nici chiar cunoscatorii)nu puteau da detalii.Cit despre comercianti ,ce sa zic:habar n-aveau de montarea prin sertizare.De aproximativ 10 ani se stie si se practica montarea prin sertizare.Doar meseriasii adevarati si-au cumparat clestii folositi pentru sertizare.Probabil ca de la inceput se facea montajul prin sertizare,dar nu la noi.La noi a avut "priza" metoda de montaj prin fitinguri,o metoda simpla,la indemina oricui.

 

Daca ar fi sa aleg intre PEX-Al si PPR,as alege PPR-ul,net superior PEX-Al-ului.Avantajele PPR-ului se stiu:rezistenta,fiabilitate,usurinta cu care se sudeaza(termofuziune).Singura problema e evitarea expunerii la soare care face ca PPR-ul sa devina destul de casant(ultravioletele au o influenta nefasta asupra lui).Mai nou tevile din PPR se trateaza anti UV precum timplaria din PVC.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Zic şi eu , că bag seamă că bani nu se cer pentru asta. Sertizat sau nu, PEXA-lul este o porcărie. A fost lăudat cu durate de viaţă de cel puţin treizeci de ani, a crăpat cu mult înainte de vreme. Nu vorbesc de îmbinări ci de ţeava în sine.

La IPEX nu îndemn a vorbi, îmbinări sertizate, se înţelege, nu am avut încă probleme nicăieri. La PPR, cu sau fără inserţie, tot la fel. Singura chestie dubioasă la PPR, cel de culoare verde al ROMSTAL, a fost că lîngă sudură (lipitură) am găsit îmbinări rupte. Lucrarea era începută de o altă firmă, stagnase o perioadă, la reluarea lucrărilor ăştia au spus că nu mai pot veni. Am îndemnat a merge eu, cum prin contract trebuiam să asigur şi garanţia la ce era deja făcut, am zis mai bine lipsă. Ciudat  mod de rupere lîngă îmbinare, ai casei spuneau că doar au atins ţevile şi ele au plesnit. Aşa o fi , nu zic nu, cu atît mai mult este ciudat de ce s-au rupt. În afară de acest caz pot spune că, la PPR, nu am avut, sau văzut, probleme

Editat de rasputin
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări