Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ceas auto


valny

Postări Recomandate

Revin cu o problema care a mai fost dezbatuta, sper sa nu supar pe nimeni. Incerc de ceva timp sa construiesc un ceas auto cu MMC 351, am folosit scheme de pe mai multe siteuri dar preponderent cele de la "niq_ro". Unele au reusit, altele nu merg nici batute. Am luat mai multe 351 si 4511 si le-am verificat pe rand pe aceasi placa pana cand am gasit cele doua care mergeau bine. Am montat ceasul pe masina si... surpriza dupa putin timp ceasul meu facea ca toate visele, clipea, o lua razna si in principiu mergea dupa vrerea lui. L-am demontat sa-l verific, fac doua trei masuratori, si... pa, pa. Ceasul meu nu mai merge. Sa fie atat de delicate aceste IC-uri, sa se arda, sau gresesc undeva si nu-mi dau eu seama? Afiseaza doar cate o cifra si asta doar daca ii fac contact repetat pe alimentare. Va rog daca poate cineva sa ma ajute, ca deja mi-au scos peri albi. :tv :sparge:

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 42
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • valny

    14

  • validae

    8

  • gauss

    5

  • vcdec

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

In afara de faptul ca are traseele foarte apropiate si probabil mai sunt sanse de scurt... circuitele antice si sensibile... Eu cred ca montajul "si-o fura" pe partea de alimentare, ar trebui 2-3 filtre PI cu bobine (sau rezistor) si condensatori, un stabilizator pe alimentare decuplat cu 100nF la intrare si iesire si decuplari de 100nF pe cele 2 CI. Daca nu merge asa, luati un PIC de 10 lei si il legati la un display si faceti un ceas din secolul asta (raman valabile considerentele privind alimentarea).p.s. mai erau CI luate si de pe langa linia de fabricatie, poate semirebuturi... dar nu stiu sigur, poate sunt colegi de forum care stiu mai bine...

Link spre comentariu

Daca nu merge asa, luati un PIC de 10 lei si il legati la un display si faceti un ceas din secolul asta (raman valabile considerentele privind alimentarea).

 

Aveti cumva o astfel de schema? Ca sincer, va spun, m-am saturat de schema asta la care am lucrat si nu merge. :41

post-49464-139829617438_thumb.jpg

post-49464-139829617446_thumb.jpg

Link spre comentariu

poate ceasul din semnatura mea va este folositor, aveti acolo toata discutia

Am cateva nedumeriri. Vad ca nu are dubla alimentare deci nu se stinge la luarea contactului. Ne mai lucrand cu asa ceva nu stiu cum se programeaza asa ceva. Si rezista sa-l montez pe masina?
Link spre comentariu

Ceasurile astea auto facute cu MMC351 si MMC4511 au mers ANI de zile pe Oltcit ( acolo au fost montate prima data ), apoi pe Dacia zimbetu lu` mosu ` si pe Supernova... Ani de zile fara probleme.Acum nu pot sti in ce conditii au fost pastrate CMOS-urile alea, da din cite stiu eu nu se mai fabrica de cind eram eu student, in secolu` trecut ...Daca integratele ar fi OK, nu au nici un motiv sa faca manifestarile alea povestite mai sus ... Ceasurile alea auto pomenite mai sus nu aveau cine stie ce alimentare, un C-u de max 470uF/25v le era suficient, nici vorba de filtre LC pi sau T ...

Link spre comentariu

Tocmai si eu le-am folosit mult timp fara probleme si acum ma trezesc ca nu mai merg. Am facut acum multi ani un ceas cu creionul si cu smoala si a mers perfect, acum il fac cu Eagle si transfer termic si... dezastru. Cred ca gresesc undeva dar nu stiu unde. Ma dispera fragilitatea lor si faptul ca nu se mai gasesc, iar ceva echivalent si fiabil n-am aflat. Sa inteleg ca tehnologia comunista era mai buna? :91

Link spre comentariu

Vezi ca problema e din zona cuartului.Am construit si eu ceasuri cu MMC 351 si mergeau perfect, uneori insa nu pornea oscilatorul.Trebuie sa umbli la rezistenta de 20Mo si la condensatorii de la cuart.Uneori, o valoare prea mare a condensatorilor blocheaza oscilatia cuartului.Unele cuarturi mergeau si fara condensatori, dar e preferabil sai pui totusi. In lipsa de rezistenta de 20Mo, uneori puneam doua diode 1N4148 inseriate in sens opus conductiei.In orice caz, refuzul de a porni, sau afisarea unei singure cifre pe rand, e cauzata de functionarea defectuoasa a oscilatorului cu cristal. Ar trebui sa te asiguri ca traseele de la cuart sunt bine izolate intre ele, sa nu aiba rezistenta slaba de izolatie.

Link spre comentariu

M-am apucat sa fac alt cablaj, dupa pozele si releveul lui Niq.ro dar cu traseele mai aerisite. sa vedem ce iese. Ca dupa ce am umblat in el am inceput sa schimb IC-eurii intre ei si parca ar vrea sa mearga dar clipesc unele segmente de zici ca-i secundar. Apropo cum sa fac transferul termic de pe hartie subtire de fax pe placa ca sa nu mai iasa traseele poroase?

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

I-am refacut cablajul cat mai apropiat de cel original, luat de la niq.ro. Merge dar segmente neaprinse, licare in ritmul secundarului si induc in eroare. Ce sa-i mai fac? :jytuiyu

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări