hofmann Postat Aprilie 15, 2013 Partajează Postat Aprilie 15, 2013 cine ma poate ajuta cu o schema cat mai simpla pt. incarcare automata a doi acumulatori de 12 V, 150 A inseriati pt. a obtine tensiune operativa de 24 V. Sunt electrician si am la serviciu un redresor clasic care " duce " curentul necesar de incarcare insa am probleme, ba ca mi se golesc acumulatorii, ba ca ii las prea mult la incarcat si incep sa fiarba! va rog, cine ma poate ajuta cu o schema , cu un link de unde sa ma pot documenta sau chiar de unde sa achizitionez un releu de incarcare sau cv. de gen ! va multumesc anticipat ! Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Aprilie 16, 2013 Partajează Postat Aprilie 16, 2013 Asta e cea mai simpla care poate fi atasata redresorului tau:Presupune un contact bun la borne. Are o deriva termica care poate ajunge la 0,5V pe anotimpuri diferite, insa intr-un atelier cu temperatura relativ constanta nu vei avea probleme. Releu cu contact ND care sa suporte curentul de incarcare si un consum pe bobina preferabil sub 100mA. Are un histerezis de cca. 2V, adica decupleaza la 28,8 si cupleaza la 26,8. Daca bateria e zero, nu cupleaza (are nevoie de un minim de 8-10V). In sensul asta se poate monta un buton prin apasare paralel pe BD pentru a cupla manual releul.Se poate mai precis, dar mai complex. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 16, 2013 Partajează Postat Aprilie 16, 2013 La atingerea a 28,8V acumulatorul nu e complet incarcat;abia trece la incarcarea cu tensiune constanta.Daca nu e importanta incarcarea completa,merge si asa..Se poate face insa un releu relativ simplu,cu un mosfet,IRFZ44,de ex,doua TL431 si ceva componente ieftine.Totul undeva sub 20 lei..S-ar putea regla comod curentul de incarcare,iar tensiunea pe acumulatori se poate limita la valoarea dorita,de ex 28,8V.O sa caut schema si o postez.. Link spre comentariu
hofmann Postat Aprilie 16, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 16, 2013 Asta e cea mai simpla care poate fi atasata redresorului tau:[attachment=0]incarcare.GIF[/attachment]Presupune un contact bun la borne. Are o deriva termica care poate ajunge la 0,5V pe anotimpuri diferite, insa intr-un atelier cu temperatura relativ constanta nu vei avea probleme. Releu cu contact ND care sa suporte curentul de incarcare si un consum pe bobina preferabil sub 100mA. Are un histerezis de cca. 2V, adica decupleaza la 28,8 si cupleaza la 26,8. Daca bateria e zero, nu cupleaza (are nevoie de un minim de 8-10V). In sensul asta se poate monta un buton prin apasare paralel pe BD pentru a cupla manual releul.Se poate mai precis, dar mai complex.Multumesc mult ! e chiar simpla si ieftina , multumesc mult ! Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 16, 2013 Partajează Postat Aprilie 16, 2013 Atentie ca mai trebuie un astfel de montaj intre acumulatori si consumatori, ca sa nu-i descarci prea tare (sa decupleze pe la 22-21V) Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Aprilie 16, 2013 Partajează Postat Aprilie 16, 2013 Cu placere. Daca intampini probleme sau obtii alte tensiuni care nu-ti convin, revin-o. Nu am pus semireglabil pentru simplitate si din trista experienta ca orice semireglabil este un magnet pentru unii. Link spre comentariu
hofmann Postat Noiembrie 27, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 27, 2013 d-le smilex ! am un releu de incarcare mecanic de pe o Dacia 1300 ! atat ca e la 12 V. n-as putea oare sa-l inseriez cu o rezistenta ca sa-l aduc la 24 de v ? dupa care sa-l folosesc la incarcarea celor doi acumultatori de 12 V inseriati ? evident ca as folosi un rel. intermediar de 16 sau 25 de A. Ma puteti ajuta cu o formula de calcul ? ori sa-mi faceti dv in montaj pt incarcare si v-as plati totul in sistem ramburs la primirea coletului ! eventual un email pe [email protected] cu stima si mult respect ! Link spre comentariu
Marian Postat Noiembrie 27, 2013 Partajează Postat Noiembrie 27, 2013 Nu merge cu releu de la masina, si nu vad de ce n-ai face chiar tu schema lui @Smilex, este totusi foarte simpla, trebuie doar un releu ale carui contacte sa suporte curentul de incarcare maxim estimat, si cateva componente aditionale ieftine, nici macar n-ai nevoie de cablaj pentru el, il poti face fara probleme pe o placuta de test. Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 27, 2013 Partajează Postat Noiembrie 27, 2013 Se poate si mai simplu (ca nr de piese), dar trebuie un TL431.O sa revin cu o schema Link spre comentariu
hofmann Postat Noiembrie 28, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Se poate si mai simplu (ca nr de piese), dar trebuie un TL431.O sa revin cu o schemabine ! multumesc mult pentru amabilitate ! ... si astept sa reveniti cu schema ! mi-ar fi de mare ajutor la locul de munca, releu intermediar pot sa folosesc un RI 10 sau RI 13 A , ca in cc. mai mare n-am , de-ar fi fost in ca. aveam pina la 40 A dar , cred eu , va fi suficient ca doar pot dubla contactele pt. ca sunt cate 4 pe normal deschis si 4 pe n.i. ! cu respect:P.S. trebuie doar sa ma asigur ca bobina releului sa nu ia mai mult de 100 mA . Link spre comentariu
Marian Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 @hofmann chiar nu inteleg ce ai impotriva schemei lui Smilex, sunt 6 rezistente, 2 tranzistori, o dioda zenner si 1 releu, strange-le pe toate la un loc si ai sa intelegi cat de simpla este schema, si cat de usor de realizat, important este releul, ala trebuie sa suporte curentul necesar. Ce capacitate in curent are redresorul tau? PS: Inteleg ca releele pe care le ai au contacte de 10 si respectiv 13Acc? bobina releelor trebuie sa fie de 24V, masori rezistenta ei cu ohmetrul si afli cam ce curent consuma, daca este mai mult de 100mA atunci poti folosi BD139-16 care sunt cu hfe marit ( amplificarea in curent ). Link spre comentariu
gica70 Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Atunci cand se recomanda un incarcator pentru acumulatoare e importanta si informatia privitoare la modul de exploatare (regimul) al acelei surse. Astfel se specifica ca acea tensiune este "operativa", asta inseamna ca se va lucra in permanenta cu redresorul tampon cu bateria cu o tensiune de cca 27V. Am mai scris ca se poate folosi cate un alimentator (incarcator de 12V) pentru fiecare baterie in parte chiar daca ele sunt inseriate in instalatie si chiar as recomanda pentru ca se evita echilibrarea bateriilor. Eu cred ca poate folosi f. bine acel redresor daca se are grija ca, atunci cand e nevoie sa se incarce bateriile, sa se urmareasca ca tensiunile pe fiecare baterie in timpul incarcarii sa fie egale si sa nu depaseasca 13,5V (se reduce curentul pana nu mai creste tensiunea peste 27V). Link spre comentariu
Vizitator dexterboot Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Caut si eu o schema pentru un incarcator auomat de 24V 55A .Doresc sa se decupleze incarcarea la 28V si sa porneasca din nou la 22V Am reusit de exemplu sa decuplez incarcatorul la 28V cu ajutorul unei scheme destul de simple de shunt regulator dar imediat ce tensiuna din baterii scade la 27,5 V incarcarcatorul se cupleaza din nou si nu ma prea multumeste treaba asta . :cry: Link spre comentariu
Marian Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Cu ceva mici modificari schema postata de Smilex mai sus poate face exact ce-ti doresti, iti trebuie insa un releu solid avand in vedere ca incarcatorul zici ca poate 55A, contactele releului vor trebui sa poata suporta curentul asta, cred ca probabil contacte de 70-80A ar fi indicat a se folosi, iar bobina releului nu trebuie sa consume mai mult de 100mA la 28V, daca totusi consuma mai mult atunci asa cum am zis si mai sus se poate folosi BD139-16 in loc de BD139. Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 @dexterbootDar de ce sa inceapa incarcarea la 22V?Mai descrie nitel ce se intampla p-acolo.Pune si poze cu releele pe care le ai. De obicei, un releu care tine xA la 220Vca tine tot xA la 30Vcc (asa scrie pe multe).Apoi, ai putea pune releul pe alimentarea redresorului, adica il deconecteaza de la priza si nici nu mai consuma aiurea Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum