Vizitator Postat Aprilie 22, 2013 Partajează Postat Aprilie 22, 2013 Foarte frumos raspunsul acestui transformator ,felicitari Misa, ambele paliere sint perfecte, potrivirea o fi intre miez-bobine ? Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 22, 2013 Partajează Postat Aprilie 22, 2013 Sa ne intoarcem putin la teorie .Cineva ( cred ca GGG ) a scris ca este necesar ca lantul audio sa redea minim 7 armonice ale semnalului muzical generat spre exemplu de flaut ( din cele circa 40 de armonice generate ) pentru a putea recunoaste instrumenul muzical . Daca consideram ca fiind veridica aceasta informatie este evident ca este absolut necesara o banda de frecvente cat mai mare , iar greul va cadea pe trafo out . Daca acesta schimba faza foarte aproape de capatul conventional al benzii audio ( 20KHz ) , adio raspuns bogat in armonice ! Link spre comentariu
ggg Postat Aprilie 22, 2013 Partajează Postat Aprilie 22, 2013 Sa ne intoarcem putin la teorie .Cineva ( cred ca GGG ) a scris ca este necesar ca lantul audio sa redea minim 7 armonice ale semnalului muzical generat spre exemplu de flaut ( din cele circa 40 de armonice generate )Coane! Este demonstrat fizic , nu ca am spus eu . Doar am reprodus din ce am studiat . Si nu am am pomenit nimic si despre ceea ce este denumit , overtones .Trebuie sa exista cel putin 7 armonice pt recunoasterea timbrului unui sunet . Cu cat aceste armonice sunt mai multe si in faza, cu atat sunetul este redat mai fidel. Bineinteles , ca OT-ul este piesa cea mai "grea" . http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hb ... imbre.htmlArmonicele care identifica un timbru sunt de anumite amplitudini .Diferenta dintre timbre poate exista chiar daca folosind armonice de acelasi ordin , au amplitudini diferite. O exemplificare interesanta despre ce se intampla cu amplitudinea acestor armonice . Link spre comentariu
Sharky Postat Aprilie 22, 2013 Partajează Postat Aprilie 22, 2013 Nu stiu ce sa zic despre numarul de armonici. Doar ca putine boxe au posibilitatea de a reda zona 10-20kHz si mai sus cu dispersie f buna.S-ar putea ca o data iesit de pe axul boxei zona de peste 10kHz sa sufere schimbari puternice. Ramane la latitudinea voastra sa spuneti daca instumentele se mai recunosc. Dupa mine instrumentele in sine se recunosc si in sisteme slabiste, doar ca le lipseste rafinamentul.LEgat de SR cea mai mare frecventa pe sinus e ceva mai mica decat cea mai mare frecveta redata pe "triunghiular" (pus in ghilimele pt ca de multe ori nu e chiar triunghiular).De aceea frecventa e raportul dintre SR si 2pi*Vmax, pentru triunghiular ar fi aceeasi formula, dar fara pi.Cred, va rog corectati daca e cazul.Si legat de semnalul dreptunghiular, considerand factor de umplere 50%, sa nu uitam ca e format doar din armonicele impare. O taiere f brusca ar putea genera un semnal dubios, privit cu ochiul liber. Ceea ce e oarecum normal daca ai, sa zicem fundamentala + H3 si H5, restul fiind puternic atenuate de un filtru, "perfect". Alt aspect ar fi ca fundamentala urca in amplitudine mai mult decat dreptunghiularul, din moment ce armonicele sunt defazate iar adunarea fiind una vectoriala.Ma rog, eu asta tin minte de la matematici speciale.Doar ca nici un amplificator nu constituie un filtru asa brusc decat daca e special conceput sa lucreze asa. Cum majoritatea au SR-ul limitat direct din intrare cu un filtru trece jos, taiarea e slabista, 6dB/oct - 20dB/dec . Mai e si compensarea, dar aia deobicei e mai putin restrictiva pentru a evita distorsiunile de intremodulatie tranzitorie.In felul acesta nu prea ai cum sa obtii fundamentala neatenuata si armonicele urmatoare f atenuate. Si cu o filtrare mai puternica, lucrurile nu ar cine stie ce mai grozave.Tot de aceea daca urci in frecventa semnalul se transforma in triunghi, nu in sinus. Poate cu o supracompensare incepe sa arate sa sinus, pe urcare, dar la coborare se face un sinus cu capul in jos. Si legat de triunghiular, e si asta o metoda de masura, dai cu frecventa pana se face semnalul triunghiular (se ating fronturile) si ala e SR-ul. Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 22, 2013 Partajează Postat Aprilie 22, 2013 Sa ne intoarcem putin la teorie . Cineva ( cred ca GGG ) a scris ca este necesar ca lantul audio sa redea minim 7 armonice ale semnalului muzical generat spre exemplu de flaut ( din cele circa 40 de armonice generate ) Coane! Este demonstrat fizic , nu ca am spus eu . Doar am reprodus din ce am studiat . Si nu am am pomenit nimic si despre ceea ce este denumit , overtones .Trebuie sa exista cel putin 7 armonice pt recunoasterea timbrului unui sunet . Cu cat aceste armonice sunt mai multe si in faza, cu atat sunetul este redat mai fidel. Bineinteles , ca OT-ul este piesa cea mai "grea" . http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hb ... imbre.html Armonicele care identifica un timbru sunt de anumite amplitudini .Diferenta dintre timbre poate exista chiar daca folosind armonice de acelasi ordin , au amplitudini diferite. O exemplificare interesanta despre ce se intampla cu amplitudinea acestor armonice . Nu a fost un repros , in aceeasi situatie sunt si eu...reproduc doar ceea ce am invatat ! Link spre comentariu
ggg Postat Aprilie 22, 2013 Partajează Postat Aprilie 22, 2013 Nu a fost un repros , in aceeasi situatie sunt si eu...reproduc doar ceea ce am invatat !Nici nu am considerat ca fiind un repros ;) In opinia mea , traful ideal este acela care intruneste 100% conditiile si scopul pt care a fost proiectat . Un traf de iesire nu poate fi aplicat generic in orice amplificator , chiar fiind si de aceeasi configuratie . Testul de raspuns in banda de frecvente , este unul de baza dar total insuficient....my 2 cent . Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 22, 2013 Partajează Postat Aprilie 22, 2013 Raspunsul armonic este oare secretul ? Karpov a facut o analiza a raspunsului armonic pentru cateva lampi , evident sovietice . Dar cine mai citeste ce scrie unul sau altul ...http://www.next-tube.com/articles/spectr/spectrEN.pdf Folosirea unor lampi finale cu un bogat raspuns armonic (enumar cateva mai cunoscute si relativ usor de gasit la noi : 6C19P sau 6P15P , 6N13S ) si cu un trafo out corespunzator va permite o auditie care sa impresioneze de la prima melodie redata . Link spre comentariu
mișa Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Hei Hei...a analizat distorsiunile armonice nu raspunsul armonic. Ce-i aia raspuns armonic? Sa clarificam intii termenii. Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Da , o precizare ar fi binevenita , deoarece diferenta este o nuanta foarte subtila !Raspunsul armonic este capacitatea de a reproduce un spectru cat mai bogat in armonicele ce insotesc semnalul de baza .Cam asta este sensul pe care il accept eu ... Link spre comentariu
mișa Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Adica banda de trecere mare si liniara... Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Da , si eroarea de faza cat mai mica ( maxim + / - 10 grade ) ar fi de preferat ! Link spre comentariu
adrian_pic Postat Aprilie 23, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Respect fata de munca depusa pentru masuratori. As carcoti la PSF-urile alese (unele lampi au fost testate la un curent cam mic) dar oricum nu cred ca schimbarile sunt radicale daca se aleg alte PSF-uri deci eu m-as baza pe datele extrase din masuratori dar cum a vrut sa faca o comparatie trebuia sa aiba niste parametrii "batuti in cuie". Totusi mi-au atras atentia afirmatiile (colorate) de mai jos: The 6P3S tube is quite inapplicable in SE stage. Its third harmonic level is very low, but its whole tail of harmonics is very long and its second harmonic level is inappropriately high. Therefore, it's better to employ it in push-pull stages. The 6P41S tube looks more attractive to be employed for SE stages. Due to extended level of even harmonics, the 6N13S tube is more applicable for PP stages. Link spre comentariu
ggg Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Hei Hei...a analizat distorsiunile armonice nu raspunsul armonic. Ce-i aia raspuns armonic? Sa clarificam intii termenii.Evident, Karpov a facut o analiza de raspuns a unui intreg spectru armonic .Distorsiunile armonice nu necesita atata bataie de cap. Link spre comentariu
mișa Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Dom' ggg, Karpov a injectat 1KHz si a masurat ce armonici apar. Deci ce armonici sunt generate de lampa datorita distorsiunilor. ( e injectcta O SINGURA frecventa. Toate celelalte apar datorita distorsionarii si sunt multiplii ai frecventei injectate si se numesc armonici ) Exact in felul asta obtine si Lazaroiu valoarea distorsiunilor prin simulare. Eventual suna-l si roaga-l sa-ti explice. In mod clar nu prea esti familiarizat cu pozele cu ecranul analizorului de spectru. Link spre comentariu
ggg Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Inainte de Domn'Lazaroiu ,l-as intreba pe Karpov . Dar nu este cazul , ca omul a explicat in scris in acest document care-i treaba cu armonicele ,cu distribuirea energiei in tot spectrul si cum amplitudinea acestora este afectata in functie de Ra si Ia , de unde s-ar putea intelege (usor) de ce unele tuburi au un raspuns in spectru armonic , mai bun sau din contra.Acum ca citirea nu este o virtute sau ca nu intelegem o estimarea matematica exprimata ca rezultatul unei functii , este o cu totul alta problema . Link spre comentariu
Postări Recomandate