Vizitator Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Istenem, Istenem...Cineva trebuie sa priveasca detasat... Link spre comentariu
feri.visky Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 ..prea multa energie irosita, prea multe cuvinte in van (in plus...)... Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 ..prea multa energie irosita, prea multe cuvinte in van (in plus...)...Lume suparata, Feri Link spre comentariu
feri.visky Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Vin sarbatorile... Luminati-va si voi, audiofililor... Link spre comentariu
adrian_pic Postat Aprilie 23, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Simularea cu traf ma depaseste. Modelul de traf trebuie "bibilit" si nu stiu sa fac asta. Am facut repede doar cu rezistor si am luat niste valori doar pentru a putea compara. Nici modelul de lampa 6P3S nu mai stiu de unde il am si daca este valabil. 5K - 40mA 5K - 60mA 6.6K - 40mA 6.6k - 60mA Link spre comentariu
ggg Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Daca Karpov (nu e cacofonie) ar fi dorit sa demontreze cit de mult se modifica raspunsul armonic in functie de PSF atunci nici-o comparatie intre tuburi nu e relevanta fiindca tuburile sunt folosite la PSF-uri diferite decit cele recomandate.Ok.Daca tuburile ar fi fost testate la putere maxima atunci acel PSF ar fi fost fatal. Dar Karpov spune foarte limpede ca testul se face la 1W (curent max. 40 mA pt a fi sigur ca distorsiunile sunt minime).Ce doreste sa demonstreze cu acest testPt cine are "ochi de vazut si urechi de auzit" , acel al doilea aliniat in care spune ca Ia ramane constant in timp ce Ra scade, poate da multe idei celor care calculeaza si realizeaza OT-uri .P.S. Pt cine este interesat de mai multe detalii sau alte nelamuriri , chiar poate comunica direct cu Karpov prin adresa de email afisata la el pe website. Este un tip de toata isprava si raspunde la e-mail-uri destul de repede . Link spre comentariu
mișa Postat Aprilie 24, 2013 Partajează Postat Aprilie 24, 2013 Deci dom' ggg, cum arata semnalul de intrare in testul lui Karpov? Ce forma are el? Link spre comentariu
adigh Postat Aprilie 24, 2013 Partajează Postat Aprilie 24, 2013 Ok.Daca tuburile ar fi fost testate la putere maxima atunci acel PSF ar fi fost fatal. Dar Karpov spune foarte limpede ca testul se face la 1W (curent max. 40 mA pt a fi sigur ca distorsiunile sunt minime).Distorsiunile unui tub nu scad oricit de mult. Scad odata cu indepartarea de zona de limitare a tubului dar nu tind spre zero odata cu micsorarea semnalului. O dreapta de sarcina ce traverseaza niste linii Ug cu o crestere/descrestere neuniforma a distantei dintre liniile Ug va pastra raspunsul armonic bogat (in distorsiuni) indiferent daca e semnal mic sau mare. E timbrul dat de fiecare lampa si tine de variatia distantei dintre liniile Ug in zona de functionare. Imi imaginez ca aici a vrut sa ajunga Karpov. Totusi ideea de a folosi toate tuburile cu acelasi PSF si la aceeasi putere e gresita. O comparatie intre raspunsul armonic al tuburilor ar fi trebuit sa puna fiecare tub in PSF-ul cel mai avantajos pentru el si nu la aceeasi putere ci la acelasi procent de putere din puterea maxima. Astfel se pot compara si tuburi mult diferite ca putere. Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 24, 2013 Partajează Postat Aprilie 24, 2013 Revin la intrebarea referitoare la notiunea inca neclara de " raspuns armonic " .Se pare ca diferenta de nuanta este prea subtila , oare chiar nu puteti face diferenta intre analiza THD si analiza FFT ? Analiza THD studiaza distorsiunile armonice , iar analiza FFT raspunsul armonic !Inteleg ca nu toti ati terminat o facultate de electronica , dar va puteti informa . Sunt o gramada de surse de informare publice , merita studiate .Nu se justifica sa ne incrancenam pe notiuni elementare , nimeni nu poate avea dreptate pe acest forum ( cu exceptia mea ) dar mai si cititi oameni buni !Unde vedeti voi vreo legatura cu THD-ul aici download/file.php?id=42204&mode=view ?Singura variabila in acea formula este timpul ... Link spre comentariu
mișa Postat Aprilie 24, 2013 Partajează Postat Aprilie 24, 2013 Pai Victor!. THD inseamna cit din semnalul de iesire reprezinta suma armonicilor GENRTATE de aparatul pe care-l masuram. Pentru asta injectez la intrare un semnal sinus pur, deci cu o singura linie spectrala. Vom constata ca la iesire, pe linga linia spectrala a semnalului de la intrare mai apar si alte linii, adica apar armonici. Daca toate aceste armonici le insumam obtinem exact THD. Pentru ca sa ne fie mai usor, calculam valoarea ca in documentul pe care l-am pus la pag.6. Link spre comentariu
Patefon Postat Aprilie 24, 2013 Partajează Postat Aprilie 24, 2013 Eu inteleg asa:Raspuns armonic - atunci cand se genereaza un semnal (poate fi injectarea unei sinusoide intr-un sistem audio, poate fi ciupitura unei corzi, poate fi o cratita scapata pe gresie, etc...) iar semnalul emis este compus dintr-o frecventa fundamentala (dominanta ca amplitudine in spectru emis) si o suma de semnale de frecventa multiplu intreg cu frecventa fundamentalei 2F, 3F, 4F, 5F, 6F ..... care insotesc frecventa fundamentala (acestea numindu-se armonici). Totalitatea armonicilor unui semnal emis se numeste raspuns armonic.P.S. In natura exista si semnale nearmonice; acele semnale care sunt compuse din suma unor semnale pure care nu sunt in relatie de multiplu intreg (parca macaitul ratei era unul).FFT - Transformata Fourier Rapida, metoda matematica de descompunere a unui semnal complex in componentele pure care il alcatuiesc.THD - Totalitatea distorsiunilor armonice - Parametru ce insoteste un sistem ce lucreaza cu semnale (transport, stocare, reproducere, etc...) care determina gradul alterarea semnalului original prin introducerea de armonici ale semnalelor pure ce compun semnalul original.Vis-a-vis de tema initiala, Hi-Fi, Hi-End si masuratori (e opinia mea personala si NU vreau ca cineva sa se simta inoportunat de aceasta): Sistemele audio ar trebui impartite in doua categorii:- Prima categorie de tipul achizitie, stocare, reproducere care ar trebui sa altereze cat mai putin originalul. In acest sens interventii de marire a dinamicii, introducerea de armonici gadalatoare de urechi, contraste, punch-uri, prezence-uri nu isi au rostul aici. Sunt acceptabile acele interventii ce corecteaza alterarea semnalului original ca urmare a prelucrarii (sa zicem ca in sufrageria mea constat o amplificare a reproducerii frecventelor joase datorata spatiului restrans in care este reprodus, o interventie pentru corectarea fenomenului este de dorit).Cu alte cuvinte, daca basistul de la formatia A si-a dorit (ca parte a creatiei sale muzicale) ca sunetul emis de instrumentul sau sa fie agresiv cu accente metalice de ce sa-i "imbunatatesc" eu sunetul dorit cu o introducere artificiala de armonici ca sa sune "mai bine" rotund si matasos. De ce as asculta basistul de la Metallica cantand cu sistemul de bas de la basistul lui AC-DC? De ce as asculta o chitara clasica cu sunet de harpa?- Categoria a doua este pozitionata acolo unde sistemul ce prelucreaza semnale este parte a creatiei; aici artistul poate face orice alterari ale semnalului achizitionat de la instrument si reprodus catre public ca parte a creatiei. Daca vrea bas cu noduri sa-l aiba, daca il vrea cu fundite sa fie. Link spre comentariu
ggg Postat Aprilie 24, 2013 Partajează Postat Aprilie 24, 2013 Revin la intrebarea referitoare la notiunea inca neclara de " raspuns armonic " . Analiza THD studiaza distorsiunile armonice , iar analiza FFT raspunsul armonic ! ... Bineinteles ! Metodele sunt pur si simplu diferite . In timp ce THD compara si are ca referinta o frecventa fundamentala , FFT-ul estimeaza matematic ce armonice se pot reproduce incepand cu o anume frecventa fundamentala . Printre altele analiza Fourier estimeaza pierderile de energie prin evaluarea fazei . Karpov care este o somitate la nivel mondial , stie foarte bine ce spune cand se refera la distributia energiei armonicelor din spectru . Dar revenind la obsesia distorsiunilor, ideea principala este ca FFT-ul nu se poate folosi direct pt evaluarea distorsiunilor, ci numai prin interpolare . Chiar si cel mai complex semnal este descompus in simple sinusoide (FFT-ul este operatie complexa dar reversibila), si evaluat in aceasta stare .Cand semnalul contine o insumare (vectoriala) de sinusoide , nu se poate analiza..Punct . De fapt nu analiza sinusoidei este atat de complicata matematic , cat descompunerea in componente discrete si esantionarea acestor sinusoide . Sunt foarte multe de spus . Dar cand exista o asemenea confuzie , este greu sa gasesti calea prin care sa-ti exprimi opinia .Fiecare intelege numai ce considera . Eu stiu !!! Poate as putea sa consider ca am fost privilegiat sa lucrez cu ele toata ziua si sa le pun in practica , chiar daca nu in domeniu audio . Nu mai am rabdare si nici timp de povesti .Mai ales ca stiu ca exista o opozitie puternica care nu este fundamentata obiectiv . Mai devreme am incercat sa scriu intr-o fraza la ce se refera acest FFT .Nu intereseaza pe nimeni .Nimeni nu a intrebat "Bah! Ce naiba este aia , conversia din domeniul de timp in domeniul de frecvente ???" In schimb exista intrebari cum este semnalul sinus ? Ar trebui sa intreb si eu daca un semnal sinus aplicat la intrare in grila unui tub genereaza mai multe ...ceva... care pot fi evaluate numai ca distorsiuni ?????? Daca armonici inseamna numai distorsiuni , atunci semnalul cum poate contine armonice care sa determine timbrul unui instrument ? Cerc vicios ???? Nimeni nu pomeneste ca aceste lucruri pot fi complementare pt ca energia electrica a semnalului care contine atat distorsiuni armonice (provenite din neliniaritatea unui sistem- curentul nu este proportional cu tensiunea aplicata) cat si armonice utile, este doar una . Problema ramane doar cum aceasta energie trebuie optimizata.Asta sugereaza si Karpov . In fine , eu nu mai am timp pt discutii care de obicei devin sterile si nu sunt folositoare nimanui .Doar ocupa spatiul pe HDD , degeaba. Asa ca pt cine este interesat si doreste sa citeasca , pun niste link-uri relevante , in opinia mea . Le-am pus in oridinea de la "Fourier in imagini" pana la exemplificarea animata in Mathematica. http://www.facstaff.bucknell.edu/mastas ... aveFFT.htm http://mathtools.stanford.edu/reader/Ch ... alysis.pdf http://betterexplained.com/articles/an- ... transform/ http://demonstrations.wolfram.com/Discr ... oneSignal/ Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 24, 2013 Partajează Postat Aprilie 24, 2013 Priviţi cum se comportă 300B_SE OT TANGO U-808(3K5 with gap) foarte importantă fiind oscilograma de 40hz-sqw. http://www.bonavolta.ch/hobby/en/audio/300bsrpp.htm (şi restul oscilogramelor) dar din oscilograma 40hz se poate înţelege comportamentul Tub final-OT în cfg.SE. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 24, 2013 Partajează Postat Aprilie 24, 2013 Banuiesc ca analiza armonicelor facuta de Karpov a fost facuta pe o sarcina optima la fel si PSF-ul,probabil ceva de genul drossel in anod si cuplaj capacitiv pe un rezistor de valoarea Ra sau transformator cu prize multiple in primar si secundar, prima solutie m-i se pare mai buna...@Misa, oare pe ce sectiune se poate discuta despre analizorul de armonici pe care i-l am in constructie ?Parca zice ceva in articolul sau referitor la cele spuse de dv.,nu? Puteti sa puneti pe forum o schema bloc a analizorului de spectru ce va fi realizat de dv. ???cred ca puteti deschide dv. un topic legat de acest subiect,cu ceva ani in urma eu v-am propus asa ceva,sunteti cel mai in masura sa abordati acest gen de subiecte. Tema este mult prea serioasa ca sa nu fie tratata cu seriozitate,repet: SUNTETI SINGURUL IN MASURA SA ABORDATI ACEST GEN DE SUBIECTE la modul cel mai serios posibil. Personal va astept cu mare interes.Bineinteles ca nu sint singurul, dar dvs sinteti intodeauna amabil Aceasta este schema bloc simplificata a analizorului de armonici si probabil ca voi deschide un topic nou pe sectiunea AMC (sugestia lui Kosmin) Link spre comentariu
mișa Postat Aprilie 24, 2013 Partajează Postat Aprilie 24, 2013 Da ggg. Armonici in plus fata de semnalul original inseamna NUMAI distorsiuni. Nu mai sublinia tot felul de aberatii de-a tale in domeniul electronicii. Vezi ca Metalurgia e total diferita. Daca nici conditiile initiale ale unei simple masuratori nu poti sa le intelegi ai o mare problema. Inca nu ai raspuns la intrebare: Ce forma de unda are semnalul introdus la intrare de Karpov? Hai sa vedem, esti in stare sa te faci de cacao definitiv sau nu. Daca nici la intrebarea asta nu poti sa raspunzi fa-te de ris si intreaba-l pe Karpov. :ras:E chiar asa greu sa dai un raspuns? Tu iti dai seama in ce situatie esti? Nici macar asta nu ai inteles si pretinzi ca dai lectii. Dupa aia discutam de semnale... (oricum nu poti discuta despre semnale cu o tufa de Venetia si nici cu un clei de Manciuria) :nebun:Cine a zis asta? TU? "Cand semnalul contine o insumare (vectoriala) de sinusoide , nu se poate analiza..Punct ."Dragule...orice semnal se poate analiza crede-ma. Esti cu 100-200 de ani in urma si cred ca ai avut si un accident grav la cap... Chiar imi pare rau...Deci... ce forma are semnalul pe care l-a folosit Karpov la intrare? Stii sa raspunzi sau nu? dom"gigigi Link spre comentariu
Postări Recomandate