Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Utilizari ale diodelor redresoare

Vizitator yAliny

Postări Recomandate

Vizitator yAliny

Bună, Nu sunt chiar incepator dar nici cunoscator nu sunt in domeniu, as avea niste intrebari.Ce utilizari mai au diodele redresoare inafara de redresare, protectie la inversarea polaritatii si protectie impotriva curentului invers ? Tot am cautat de cateva minute bune da nu mai prea gasesc mare lucru. Va multumesc

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• zal

1

• Marian

1

• costinium6

1

• puriu

1

Top autori în acest subiect

Salut.diodele au o sumedenie de aplicatii, incepand cu asa zisa dioda antiprost folosita mai ales la auto unde se poate alimenta din gresala inversat,la ridicarea tensiunii alternative in tandem cu condensatori, dioda tampon cred ca are cea mai larga utilizare, dioda cu cadere mica de tensiune utilizata la aparate care se alimenteaza cu 1.5-3V, dioda rapida care poate rectifica tensiuni cu fregvente ridicate pana la diode zener care se deschid in ambele sensuri la anumite tensiuni prestabilite.siliciu, germaniu si alte elemente au proprietatea de a permite vehicularea electronilor intr-un singur sens, semiconductori.chiar asa, la ce se mai folosesc diode?

Link spre comentariu
Vizitator yAliny

Tu ai atins putin toate tipurile de diode :d eu ma refeream strict la redresoare ex: 1n4007, 1n4148, uf4007 de genu asta.Ar mai fi si varicap care isi modifica capacitatea in functie de tensiune, tunelu, unde pe o portiune mica ai "rezistenta negativa". buna asta :rade: dioda antiprost :aplauze

Link spre comentariu