cristitranca Postat Februarie 20, 2007 Partajează Postat Februarie 20, 2007 reinviem topicul: am scos montajul dintr-un bec de 20W economic, l-am conectat la un neon cu capetele putin inegrite. surpriza. bag in priza si...... s-a aprins. analizez montajul si simt miros de incins. se incinsese puternic unul din capetele neonului care emitea o lumina violeta....... celalalt capat care e negru in intregime nu se incalzeste. cel care emite lumina violeta da. care e problema? va rog explicati. exista posibilitatea ca tubul sa explodeze din cauza acelei calduri de la un cap? arpopo, experimentul l-am facut in balcon. initial montajul a fost adus din casa si a fost rpobat in balcon. tubul cu neon era in balcon de mult timp. seara, doream sa il probez din nou, montajul si tubul fiind lasate pe timpul zilei in balcon. surpriza. nici o vorbasa se aprinda. am incercat de cateva ori, pana am consatatat case aprindea scurt, si se stingea. l-am repornit de multe ori pana s-a aprins complet. concluzie: aveti vreo schema de balast electronic fara bobina? una simpla cu condensatori, dar testata?de ce se incingetareunul din capetele tubului cand este alimentatla acel montaj?exista posibilitatea sa explodeze tubul din acea cauza? sau gazul din interior?acum, astept si o schema de balast care nu implica functionarea filamentelor tubului., cum a zis cineva triplor de tensiune, dar cu limitare de curent pentru neon, daca are cineva, dar macar, as vrea sa imi rapsundeti si mie la intrebarile anterioare Link spre comentariu
Gheorghe Dracu Postat Februarie 21, 2007 Partajează Postat Februarie 21, 2007 Pai sa lamurim niste aspecte:- prin filamente TREBUIE sa treaca curent cel putin la inceput, dupa actionare. Curentul care trece prin filamente excita (ionizeaza) gazul din jurul lor si favorizeaza descarcarea mai apoi. Dupa ce gazul din tub s-a ionizat complet si presiunea a scazut suficient, impedanta tubului masurata intre filamente scade destul, si va fi mult mai mica decat condesatorul si/sau PTC-ul montate paralel cu tubul astfel incat prin filamente in cazul balasturilor electronice va trece un curent infim- in jurul filamentelor tubul poate fi negru linistit si tubul sa mai functioneze mii de ore. In jurul filamentelor tuburile mai scumputze au un scut metalic care impiedica arderea prematura a luminoforului de acolo.- daca se aprinde doar unul din filamente e posibil sa ai scurt pe celalalt. E o presupunere... - stai linistit ca tubul nu explodeaza. In fond e un tub cu descarcare la joasa presiune. Tot ce se poate intampla e sa se topeasca. Link spre comentariu
cristitranca Postat Februarie 21, 2007 Partajează Postat Februarie 21, 2007 pana la urma capul de tub cu pricina s-a ars. acum lucrez la o schema pentru un cvadruplor de tensiune cu limitare de curent ca sa aprind tuburile fara sa mai fie utilizate filamentele. daca reusesc, v-ar interesa si pe voi schema? in principiu, vom putea aprinde tuburi cu filamentele arse Link spre comentariu
ghimpe-- Postat Martie 23, 2007 Partajează Postat Martie 23, 2007 ? in principiu, vom putea aprinde tuburi cu filamentele arseDespre asa ceva imi povestea un prieten acum vre-un an de zile. Mi-a spus ca exista o schema intr-un tehnium vechi, numai ca nu o mai gaseste. Am si eu o intrebare: Am in bucatarie o aplica cu neon circular. De o vreme se aprinde mult mai greu. Sta semi-aprinsa si palpaie pana se aprinde de tot. Ce trebuie sa schimb: starterul sau neonul? :smt017 Link spre comentariu
Gheorghe Dracu Postat Martie 23, 2007 Partajează Postat Martie 23, 2007 Poate fi si una si alta. Link spre comentariu
ghimpe-- Postat Martie 23, 2007 Partajează Postat Martie 23, 2007 Oh, cred ca o sa schimb starterul, am vazut ca daca ciocan in el se aprinde neonul :smt003 Link spre comentariu
Gheorghe Dracu Postat Martie 23, 2007 Partajează Postat Martie 23, 2007 Vreun contact imperfect, lipitura rece... Daca vorbim de balastul ala din centru cu doua brate arcuite... Link spre comentariu
ghimpe-- Postat Martie 23, 2007 Partajează Postat Martie 23, 2007 Daca vorbim de balastul ala din centru cu doua brate arcuite...In centru este droselul :smt017 O sa studiez maine pe lumina mai bine. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 18, 2007 Partajează Postat Mai 18, 2007 eu m-am apucat de masurat rezistenta filamentelor si astfel am aflat: un economic de ~18-36w are r~20ohmi. un tub de 18w normal,are ~11ohmi :rolleyes: ,insa unul de 6-8 w are ~20ohmi. cu am avut intr-o vreme multe becuri economice-care au murit pana la urma-am testat. nici unul n-a mers(tranzistoare arse etc).am gasit insa unul cu montajul functional,si am pus un tub de 8 w-lumineaza perfect! am pus tub de 18w,care abia se aprinde.am pus si tub de 36w. prima oasa s-a aprins,cam incet,iar a doua oara au cedat tranzistorii :(. stie careva unde gasesc asemenea tranzistori? si in alea economice,si in balasuurile electronice se folosesc tranzistorii 13001/3le @dracul-pai intradevar se schimba,dar asa poti vedea compatibilitatea: un montaj de la nu economic de 18 w nu merge bine cu un tub de 18w obisnuit,crede-ma,insa cu unul de 6-8w,merge perfect :drinkers:@vio,chiar merge cu transformator din alea economice? am facut mai emult unul cu 2 tranz,si pentru un bec de 6w,consuma cam ~0,5a la 12v,dar se incalzeau si tranzistorii(mergeau cu radiator) si transformatorul era caldut(sarma era dimensionata ca pentru cele de 220) dar avea mai putine spire(cam 2x11 pe primar si 150 pe secundar). nu era mare diferenta intre 150 si 200sp. intre secundar si bec era un condesator cu folie de cam 360 p,alea ceramice se incalzeau :Dpe alimentare(pe +) merge pusa o bobina de cam ~20 sp,care scade consumul,dar nu proportional cu luminozitatea lampii :yawinkle: Link spre comentariu
MiniTehnicus Postat Mai 18, 2007 Partajează Postat Mai 18, 2007 Adica acestia, MJ13002 si MJE13003 http://www.tranzistoare.ro/datasheets2/31/311587_1.pdf Si cartea Linear & Switching Voltage Regulator Handbook http://www.onsemi.com/pub/Collateral/HB206-D.PDF Link spre comentariu
Gheorghe Dracu Postat Mai 19, 2007 Partajează Postat Mai 19, 2007 eu m-am apucat de masurat rezistenta filamentelor si astfel am aflat: un economic de ~18-36w are r~20ohmi. un tub de 18w normal,are ~11ohmi :rolleyes: ,insa unul de 6-8 w are ~20ohmi. cu am avut intr-o vreme multe becuri economice-care au murit pana la urma-am testat. nici unul n-a mers(tranzistoare arse etc).am gasit insa unul cu montajul functional,si am pus un tub de 8 w-lumineaza perfect! am pus tub de 18w,care abia se aprinde.am pus si tub de 36w. prima oasa s-a aprins,cam incet,iar a doua oara au cedat tranzistorii :(. stie careva unde gasesc asemenea tranzistori? si in alea economice,si in balasuurile electronice se folosesc tranzistorii 13001/3Dupa ce filamentele se incalzesc este evident ca valorile alea masurate la rece o sa fie cu totul altele. Masuratoarea la rece nu are nicio relevanta. Daca pui tub de 36W la balast de 18W mare minune daca se aprinde. Link spre comentariu
vio2007 Postat Mai 19, 2007 Partajează Postat Mai 19, 2007 schema unui convertor de tensiune DC/AC pentru tuburi fluorescente: http://tacashi.tripod.com/elctrncs/inverter/inverter.htm Link spre comentariu
vio2007 Postat Septembrie 8, 2007 Partajează Postat Septembrie 8, 2007 scheme lampi fluorescente compacte: http://www.pavouk.org/hw/lamp/en_index.html Link spre comentariu
MifTy Postat Septembrie 9, 2007 Partajează Postat Septembrie 9, 2007 pe mine mă interesează schema unui starter electronic, pentru tuburile cu neon "normale". adică alea în linie... posibil şi pentru cele (semi)circulare. circula pe vremea lui ceaşcă o asemenea schemă, folosea tiristor sau triac (triac comandat cu diac, în unele variante, că circulau mai multe scheme de genul ăsta...)... io însă n-am notat nimic (că n-aveam în casă neoane, aşa că subiectul mă interesa prea puţin). acum... l-am întrebat pe google... şi apropo de chinezării: patentul unui asemenea starter aparţine unui... chinez!!!:smt005 e disponibil aici. (mă interesează acum subiectu pentru că am în baie un neon care pâlpâie ca naiba la pornire... şi mă enervează!!!... unul din efectele colaterale ale starterului ăla era că dispărea pâlpâiala, şi în unele cazuri dispărea şi droselul...) Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 9, 2007 Partajează Postat Septembrie 9, 2007 in cartea 300 sau 301 circuite electronice e un asemenea circuit,da are transformator si inca niste piese,in total mai complicat decat un balast electronicmai bine schimbi suportul de neon si pui unul cu balast electronic(si izolezi balastul)poti incerca si cu alte startere si asa poti elimina clipirea enervanta si pornirea ff intarziata(nu se poate aprinde instant,da in 3 secunde poate)intre neonul drept si cel circular nu-s mari diferente,in afara de forma,daca respecti wattajul,merge si cu balast de neon dreptdoar alea economice au valoarea wattajului altfel(de ex montajul unia de ~20w economic aprinde un tub de 6-8w normal,ala de 20w abia lumineaza,la 40w se ard tranzistorii+niste rezistente)un balast electronic cu 15uF pe filtrare si cu mje13005 ca trz merge pentru 40w sau 65w? pe alt balast de 65w era tot un 15uF,da nu am asemenea tub pt proba Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum