danb1974 Postat Septembrie 29, 2010 Partajează Postat Septembrie 29, 2010 Astea sint punte completa si un condensator de filtraj (cam asa sint toate care le-am desfacut).Clar, astept pina imi cad pe mina electronici de la becuri arse. Link spre comentariu
blazeu Postat Noiembrie 5, 2010 Partajează Postat Noiembrie 5, 2010 Topologia cu punte completa dubleaza excursia de tensiune pe tub, normal pentru alimentarea la tensiunea pe jumatate.Asa aveam si eu niste tiristoare de 200 de volti (provenite dintr-o tara cu 110 volti la retea), care zac inca prin niste sertare...Spor la constructii! Link spre comentariu
lucian14 Postat Noiembrie 24, 2010 Partajează Postat Noiembrie 24, 2010 Buna ziua, am citit si eu topicul asta si avand un bec economic defect am pus invertorul la neonul din WC-ul de serviciu care ma enerva ca se aprindea dupa 3 - 6 secunde. De 3-4 luni de functioneaza bine, asa ca am zis sa va scriu, poate ajut pe cineva. Detalii:- becul Philips de 23W a murit dupa 9 luni, tubul s-a innegrit la capete apoi nu s-a mai aprins- neonul de 20W, tub Philips 20W TLD, din cele ieftine, functiona de cel putin 2 ani- legatura la tub am facut-o la fel ca la cel economic, adica nu cu filamentele in scurt (e o scema pe prima pagina a topicului)- curentul absorbit de montaj e de cca 70 - 71 mA, deci puterea e mai mica decat cea initiala (puterea aparenta: 15-16W, puterea activa poate chiar putin mai mica, nu am avut cu ce sa o masor) insa luminozitatea nu a scazut, cel putin nici un membru al familiei nu a sesizat- numar de aprinderi pe zi: 15-30, pentru max. 10 min, adica functionari dese si scurte.- se aprinde cu o "balbaiala" de max. 1 secunda iar cand e cald instantaneuEvident ca sunt o gramada de tipuri de becuri economice cu caracteristici diferite, nu se poate garanta funcionarea dar in cazul meu s-au potrivit. Link spre comentariu
Vizitator amadeusmbi Postat Decembrie 5, 2010 Partajează Postat Decembrie 5, 2010 Buna,Am citit tot acest topic si tot nu m-am lamurit (probabil is mai greu de cap ).Am conectat un tub T5 8W la un balast electronic Lohuis de 36W (tubul se incingea destul de tare). dupa 4 ore s-au dus tranzistorii (si probabil si rezistentele de 1 ohm si mai stiu eu ce pe acolo)...Ce piese trebuie sa modific si la ce valori sa mearga T5 8W (probabil voi cumpara 2 BUL cum recomanda cineva aici)?Multumesc,Amadeus Link spre comentariu
bumpy_johnson Postat Decembrie 11, 2010 Partajează Postat Decembrie 11, 2010 balast electronic Link spre comentariu
adrian82 Postat Decembrie 11, 2010 Partajează Postat Decembrie 11, 2010 apropo ati proat tuburile de la lcd pe balastrurile eletronice de la cfl ? Link spre comentariu
wood Postat Decembrie 19, 2010 Partajează Postat Decembrie 19, 2010 Am 4 becuri economice de 110V (13W). Am sanse sa le convertesc la 220V - a mai facut cineva asa ceva? Trebuie sa verific diodele redresoare ce tensiune suporta, trebuie schimbat condensatorul de filtraj (acuma e unul de 200V) dar mai departe (scot spire de pe ce infasurari? altceva de modificat?)Sau daca le vrea cineva in Tm le dau pe toate 4 pentru o pizza si un suc.Planul B e sa astept pina recuperez electronica de la becuri arse de aceeasi putere si fac transplant.Inseriati 2 becuri la 220V cu cu divizor format din rezistente sau dupa puntea balastului inseriati 2 zenere pl 51v.N-am incercat dar o s-o fac-am si eu un balast electronic la 110v Link spre comentariu
danb1974 Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 Prima e riscanta, ma indoiesc ca se aprind sincronizat (doar daca peste fiecare rezistenta pun varistor sau transil bidirectional de 130-150V), plus ca se arde unul...A doua ce folos, pierd jumatate din putere pe zennereLe-am aruncat in lada care merge la deseuri electronice Link spre comentariu
blazeu Postat Ianuarie 17, 2011 Partajează Postat Ianuarie 17, 2011 Pacat, se mai puteau folosi diode redresoare (pentru alimentari la tensiuni joase, 10-100v), rezistoare, ferite, chiar si tranzistoarele pentru aplicatii peste 40 de volti, unde nu prea se gasesc integrate convenabile ca pret...Toate cele bune! Link spre comentariu
Vizitator bodoxp Postat Ianuarie 17, 2011 Partajează Postat Ianuarie 17, 2011 a "improvizat" cineva alimentare unui tub normal de 18 W cu un balast electronic recuperat din becuri economice din comert ? nu am vazut becuri economice de 18 W, se poate face asa ceva? nu de alta da e mult mai comod decat sa realizez un balast electronic singur de la zero. Si daca stie careva de ce se duc repede becurile economice chinezarii, e de vina tubul sau balastul elctronic, ca sa stiu ce bec economic sa caut ca chinezarii are la confiscate 3,8 lei :tonqe:in mod normal la chinezarii se duce balastul Link spre comentariu
vasile eugen Postat Ianuarie 17, 2011 Partajează Postat Ianuarie 17, 2011 a "improvizat" cineva alimentare unui tub normal de 18 W cu un balast electronic recuperat din becuri economice din comert ? nu am vazut becuri economice de 18 W, se poate face asa ceva? nu de alta da e mult mai comod decat sa realizez un balast electronic singur de la zero. Si daca stie careva de ce se duc repede becurile economice chinezarii, e de vina tubul sau balastul elctronic, ca sa stiu ce bec economic sa caut ca chinezarii are la confiscate 3,8 lei :tonqe:in mod normal la chinezarii se duce balastulam incercat eu si doi ani a functionat foarte bine Link spre comentariu
blazeu Postat Ianuarie 18, 2011 Partajează Postat Ianuarie 18, 2011 Ce defecte am intalnit eu:1 Cel mai frecvent a fost strapungerea condensatorului de aprindere (1,5-6,8 nF/630-1600 Volti!) Inlocuirea lui a repus in functiune CFL/lampa (da, am intalnit defectul la lampa mea cu tub drept de 40W din bucatarie, cu balast electronic)(acolo unde incape, utilizarea unui condensator de tensiune mai ridicata e de natura sa imbunatateasca fiabilitatea - eu am trecut de la 630 la 1600 volti)2 Unul (chiar amandoua!) din filamente intrerupt. Printr-un Tehnium de prin 2005, un domn Barbu Popescu propune legarea impreuna a electrozilor corespunzatori filamentelor, renuntand astfel la preincalzire. Daca nu e deteriorat vidul relativ din tub, functioneaza! Eu am aplicat aceasta modificare la o lampa pe care am echipat-o cu balasturi electronice de "chinezarii", care foloseste tuburi de 18/20W cu filament(e) intrerupte. Personal, consider ca tuburile drepte au randament mai bun decat tuburile imbarligate de CFL.3 Un alt defect relativ frecvent intalnit este strapungerea (defectarea) tranzistoarelor (uneori doar unul), insotita de carbonizarea (si intreruperea) rezistorului din emitor. Cand apare asemenea defect, se recupereaza ce mai este bun sau reutilizabil (de ex. miezuri de ferita)(diode redresoare, condensator de filtraj (cu atentie, acesta poate fi degradat!), condensatoare, rezistoare, diac utilizat de unele montaje pentru amorsare, s.a.)Ar mai fi de mentionat ca unele balasturi au o topologie de semi-punte, cu latura pasiva realizata cu 2 condensatoare electrolitice inseriate, care preiau si rolul de filtrare a tensiunii redresate. Din motive economice, aceste condensatoare sunt dimensionate la tensiune spre minim, insa, daca apare o diferenta semnificativa de valoare intre ele, se va produce si o diferenta de tensiune (condensatorul cu valoare mai mica va primi o tensiune mai mare). Inca o cale spre defectare.Ar mai fi de mentionat ca reutilizarea acestor montaje impune atentie la instalarea lor; eu am optat pentru renuntarea la cutiuta din plastic de la baza CFL-ului, de forma inadecvata si care ingreuneaza si racirea.Succes! Link spre comentariu
Vizitator ban Postat Februarie 20, 2011 Partajează Postat Februarie 20, 2011 Sunt CFL-uri cu 2 pini la tub (bipin, 2 pin, de ex G23). Totusi ele zic ca fac si preîncalzire http://www.1000bulbs.com/category/7-watt-2-pin-g23-base-fluorescent-ballasts/ sau http://www.ecat.lighting.philips.com/l/catalog/catalog.jsp?userLanguage=en&userCountry=aa&catalogType=LP_PROF_ATG&_dyncharset=UTF-8&categoryid=LP_CF_CMAPLS2P_EU_FA_AA_LP_PROF_ATG&productid=927936482717_EU_AA_LP_PROF_ATG&title=MASTER%20PL-S%2011W/827/2P%20UNP&ctn=927936482717_EU. Oare cum fac?azut Balasturile s-or putea folosi la tuburi arse? Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 20, 2011 Partajează Postat Februarie 20, 2011 Becurile alea au starter incorporat...Preincalzire fac toate balasturile magnetice,daca e s-o luam asa: se conecteaza la retea,starterul se inchide,filamentele se incalzesc,starterul se deschide,droseul elibereaza energia acumulata si neonul se aprinde Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 1, 2011 Partajează Postat Martie 1, 2011 Exact, Doctore!Ce intelegeti prin "tuburi arse"? Filamentele intrerupte pot fi "depasite" prin schema fara preincalzire, insa eu am intalnit si tuburi care nu se mai aprindeau, chiar cu aceasta schema (si care au luat drumul cutiilor de reciclare din Carrefour). Tuburile fluorescente (atat drepte cat si cele spiralate in fel si chip din CFL) contin MERCUR, care e TOXIC si ar trebui tratat in centre specializate, motiv pentru care NU se sparg si nu se arunca in gunoiul menajer!Spor! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum