Adi Florin Postat Iulie 11, 2009 Partajează Postat Iulie 11, 2009 Salutare.Am pus si eu niste montaje de becuri economice la neoanele din bucatarie si din baie. Problema e ca se ard neoanele cam des. Mai precis filamentele lor. Pana la urma s-a gasit o schema functionala pentru neoane de 20W cu filamentele arse? Ca e penibil ca o luna doua sa arunci tuburi de neon doar pentru ca se ard filamentele lor...Sau ce alta solutie s-ar putea folosi ca sa nu se mai arda filamentele neoanelor asa de des? Numai bine. Link spre comentariu
XAN77 Postat Iulie 11, 2009 Autor Partajează Postat Iulie 11, 2009 cred (sper) ca un balast de la un bec mai de firma sa nu mai faca asta. Chiar sunt curios de ce se intampla asa. Link spre comentariu
Stefan Postat Iulie 11, 2009 Partajează Postat Iulie 11, 2009 Adi Florin nu ai precizat ce drosere si ce neoane folosesti.la pornire prin filamente trece un curent prea mare si asa neonul se uzeaza mult mai repede, din acest motiv nu se pun drosere si neoanele la intamplare. Link spre comentariu
Adi Florin Postat Iulie 11, 2009 Partajează Postat Iulie 11, 2009 Neoanele sunt Osram Daylight de 18W. Montajele sunt recuperate de la becuri economice arse de 20, respectiv 23W. Mi se pare ca cel de 23W e pus in baie unde se si ard mai des neoanele.Astept sa se arda filamentele si la alte becuri economice Osram sa le pun montajul de la ele. Numai ca am impresia ca o sa cam dureze ceva timp, ca astea Osram sunt de 12.000 ore si nu se strica asa usor. Daca si cu astea or sa se arda asa des inceamna ca nu "firma" arde neoanele. Link spre comentariu
XAN77 Postat Iulie 12, 2009 Autor Partajează Postat Iulie 12, 2009 daca si pe cel de 20w se ard repede (nu stiu ce inseamna repede la tine) atunci sigur firma e de vina, la cel de 23 se poate rezolva adaugand spire la bobina aia sub forma de transformator. Uite de exemplu eu am acest montaj http://i41.tinypic.com/2yze77p.jpg este de la un bec de firma Hepol (nu am mai auzit de ea) e de 20W, acel neon imi merge la acvariu 12 ore/zi de 4,5 luni. Tubu merge un pic mai rece decat pe balast normal, nici montaju nu se mai incinge ca nu mai are tubul langa el, nu s-a inegrit la capete tubu etc, merge perfect. Din informatiile de pe acest topic m-am apucat sa modific bobina respectiva din montaj, am facut chiar una de la zero, ca am vrut sa aprind un tub cat mai puitn posibil, la limita cat sa se mai aprinda, astfel am vazut ca la un montaj de 20w (cel din foto) bobina respectiva avea 4,4mH, la unu care e special de neon si zice ca merge si tub de 20-30-40 (stiu e ciudat) avea 2,8mH. Eu m-am dus cu bobina pana la 11mH, ca mai mare daca era nu mai pornea tubu. Deci acolo trebuie sa umbli daca cauza arderii tubului este supraalimentarea. Link spre comentariu
Adi Florin Postat Iulie 12, 2009 Partajează Postat Iulie 12, 2009 Tubul se arde cam la o luna. Din pacate e cam greu sa mai umblu la montaj, ca l-am invelit in banda izolatoare si l-am bagat in cutia neonului si e cam greu sa stau iar sa o desfac si sa umblu la montaj. Plus ca n-ar fi lumina in baie cat timp ar fi neonul in "revizie". Cred ca o sa-l las asa si o sa incerc sa urmaresc exact cam la cat timp se arde un tub de neon.Multumesc pentru informatii. Link spre comentariu
XAN77 Postat Iulie 22, 2009 Autor Partajează Postat Iulie 22, 2009 am si eu o nedumerire, dat fiind topicul meu, ma exprim aici :Am tot modificat bobina din balasturile electronice si am masurat consumul de curent in alternativ, inseriind un DMM de tip 9205 pe scala de 200mA curent alternativ, toate masuratorile pareau a fi ok, 19,5W pentru bec economic osram de 20 (neumblat in el), 15W pentru un tub de 18 pe un balast electronic special cica pentru tuburi, 5w la montaju modificat de mine la care m-am chinuit sa aprind cat mai slab un tub de 18, aproximativ pe aproape la un bec cu incandescenta si la un ventilator etc. Ma rodea ideea sa aflu care e pierderea in cazul aprinderii tubului prin balast clasic, zis si facut, montat balast de 20 la tub de 18, inseriat aparatu, arata 1xxx, adica peste 200mA, trec scala pe 20A (nu are intre ele) si imi arata 0,36 A; avand in vedere ca la retea aveam atunci 230Vca, reiesea un consum de 82W, ceea ce mi s-a parut prea ireal, o fi pierdere pe balast ca se pierde prin caldura dar nici asa SF. Banuiesc ca acest tip de consumator influenteaza oarecum aparatul de masura. Cum sa reusesc altfel sa aflu consumul ? Link spre comentariu
Adi Florin Postat Iulie 22, 2009 Partajează Postat Iulie 22, 2009 Daca aparatul tau de masura nu are functie de masurat puterea rms atunci nu e valida masuratoarea ta. Atunci cand ai folosit balastul original, fiind o sarcina puternic inductiva, defazajul intre tensiune si curent e destul de mare. Desi produsul U*I este mare el nu reprezinta puterea consumata. http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_power Link spre comentariu
XAN77 Postat Iulie 24, 2009 Autor Partajează Postat Iulie 24, 2009 nu inteleg exact cum as putea masura. Uite asa am aflat de "true rms" dar din cate am citit, aparatele care au acea functie (prea scumpe de altfel) masoara valoarea si a semnalelor care nu sunt sinsoidale, ca acolo apare eroarea de masura daca aparatu nu stie "true rms". Nu stiu daca cu un adaptor "true rms" la DC (AD736 de exemplu) as putea masura corect ceea ce vreau eu. Sfaturi !... Link spre comentariu
Adi Florin Postat Iulie 25, 2009 Partajează Postat Iulie 25, 2009 Eroarea apare si din cauza semnalelor nesinusoidale, dar in cazul balastului "standard" eroarea cea mare apare din cauza defazajului intre tensiune si curent introdus de imensa inductanta a balastului. De aceea puterea aparenta este mult mai mare decat puterea reala consumata. Puterea aparenta = Puterea reala + Puterea reactiva. Pentru a diminua puterea aparenta si a o apropia cat mai mult de puterea reala se incearca diminuarea puterii reactive prin compensarea si dupa caz a inductantei sau capacitantei depinde de caz. In cazul sarcinilor inductive sunt baterii de condensatoare care se conecteaza in paralel care sa corecteze defazajul introdus de inductanta.Apropo, am un blast "vechi" de 20W de la unul din neoanele pe care le-am convertit la balast electronic si care are condensator de compensare (e de pe vremea dinainte de '89 cand nu se facea economie la piese). Il dau oricui il vrea impreuna cu un balast mai nou de 40W. Nu-l costa nimic pe cel care le vrea, doar sa ma intalesc cu el sa i le dau. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 27, 2009 Partajează Postat Iulie 27, 2009 cu un osciloscop poti vedea cam ce e cu consumul,mai ales semnalele nesinuosoidaledesi aceste forme de unda nu prea sunt contorizate,ele incarca reteaua Link spre comentariu
Vizitator valentines20 Postat August 23, 2009 Partajează Postat August 23, 2009 Cum sa reusesc altfel sa aflu consumul ?Deconectezi toti consumatorii din casa si cronometrezi in cit timp face o tura contorul de apartament cu un consumator a carui putere o cunosti. Cuplezi consumatorul la care vrei sa-i masori puterea , si faci regula de 3 simpla Link spre comentariu
XAN77 Postat August 23, 2009 Autor Partajează Postat August 23, 2009 ideea nu e rea, dar am contoarul pe casa scarii, nu am chef sa stau pe scara cu cronometru in mana, frigideru scos din priza si 2 vecine uitandu-se pe sub mustati. Link spre comentariu
Felis Postat Septembrie 13, 2009 Partajează Postat Septembrie 13, 2009 ideea nu e rea, dar am contoarul pe casa scarii, nu am chef sa stau pe scara cu cronometru in mana, frigideru scos din priza si 2 vecine uitandu-se pe sub mustati.Metoda care se utiliza inainte de aparitia CI pentru masurarea consumului sau a tensiunii nesinusoidale era una indirecta .se inseria cu consumatorul o proba continand in speta un rezistor si un fotorezistor cu perechea lor in camera neagra.era o metoda de tip comparativ practic se masura radiatia infrarosie emisa de rezistorul inseriat (pentru curent)sau paralel(pentru tensiune)si se compara cu etalonul din camera neagra (o incinta facuta din grafit)diferenta era valoarea cautata .La fel se folosea si metoda punte pentru determinare .practic etalonul se incalzea pana cele 2 valori coincideau.Datorita faptului ca etalonul se alimenta de la o sursa de curent continuu valoarea obtinuta era deosebit de precisa citirea se realiza pe un galvanometru si se putea utiliza metoda de la 0 hz pana la sute de Mhz Link spre comentariu
Adi Florin Postat Septembrie 22, 2009 Partajează Postat Septembrie 22, 2009 Mi se pare ca la contor zice pe el cate ture face roata pentru 1kWh, deci nu e nevoie sa stai sa cronometrezi tu. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum