George Postat Aprilie 18, 2013 Partajează Postat Aprilie 18, 2013 Evident, imi plac si inaltele finute de peste 14Khz, (atit cit mai aud) altfel nu plateam pretul corect pentru 2 ribboane ce pot 40Khz pt boxele de camera, sau D2500TI pentru satelitii Ev de evenimente.Un test orientativ http://www.cool-lab.com/media/XF_Hearin ... eta_II.zip Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 18, 2013 Partajează Postat Aprilie 18, 2013 Foarte tare testul, l-am ascultat la job pe o incinta monitor JBL LSR4328P http://www.sweetwater.com/store/detail/LSR4328P Am observat ca de la 17,8Khz in jos la -15db pe vu-metru, incep sa aud, ceea ce este DE BINE, la 17,2 Khz, aud CLAR! Adevarul este ca nu m-am mai testat demult, nu ma asteptam sa mai aud peste 16,xx Khz Link spre comentariu
zal Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 De pe margine citind ce s-a scris, am impresia că apartamentul e de fapt camera de rezonanţă a acelui dif, nu cutia lui (mi se pare mică), asta în funcţie de poziţionări, reflexe, mobilă... Va fi foarte greu să se anuleze aceste efecte colaterale, ca să rămînă doar semnalul. Poate cu tratarea pereţilor să se rezolve parţial.Mai observ că discuţiile se întărîtă exact ca la subiectul cu armonicile de peste 20kHz, şi acolo unii susţineau că e nevoie de frecvenţele liliecilor ptr a ''auzi'' tot materialul sonor, alţii că e inutil aşa ceva, chiar dăunător sănătăţii. Aştept să văd cum evoluează subiectul. Link spre comentariu
Sharky Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 de la 20Hz in jos rezonante in camera?Tratament acustic? La fr asa joase? Va fi greu. Ajunge sa continue proiectul si sa ii trage un EQ plus cross.Pt unde stationare se va folosi un notch. Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 Sharky , urechea sesizeaza doar trecerea prin zero a unei semialternante si in acest fel " afla " frecventa semnalului audio . Exista un gradient de presiune si unul de lungime de unda , iar la distante mici ( exact ca in cazul castilor ) principal este gradientul de presiune...La o auditie clasica in casti , se aude un bas excelent , chiar daca dimensiunile fizice in teoria unuia ( care asteapta sa vada cum evolueaza subiectul ) nu poate exista pic de bas . Situatia este identica si in cazul subwooferului lui Leco , unde nu conteaza decat radiatia sonora principala . De pe margine citind ce s-a scris, am impresia că .....Mai observ că discuţiile se întărîtă exact ca la subiectul cu armonicile de peste 20kHz, şi acolo unii susţineau că e nevoie de frecvenţele liliecilor ptr a ''auzi'' tot materialul sonor, alţii că e inutil aşa ceva, chiar dăunător sănătăţii. Aştept să văd cum evoluează subiectul.Cei care nu pricep despre ce este vorba si sustin in continuare aberatii merita sa ramana ignoranti la nivelul de educatie scolara de ciclu gimnazial , specific generatiei nostalgice dupa comunism , aceasta generatie de saraci cu duhul credeau ca vor ajunge sefi doar pentru ca erau membrii de partid . Istoria le-a dat un pumn in gura , ei fiind sortiti sa moara prosti . Pot da sfaturi ( unele sunt totusi de bun simt ) celor ca ei in continuare ! Link spre comentariu
Sharky Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 is multe de discutat si cu armonicile si modul in care se reproduc joasele in incaperi mici.Chestia cu lungimea de unda care nu incape in camera e o aberatie demna de forumul hifimm.Unde stationare tot mia apar ele, poate prin mai multi pereti, poate de fr mai mari, ca nu imi inchipui ca leco va taia subul de la 20Hz in jos, ci probabil pe la un 30-40, iar acolo pot aparea diverse fenomene de cuplaj cu peretii.La fr f joase treaba e clara, presiune si atat. Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 is multe de discutat si cu armonicile si modul in care se reproduc joasele in incaperi mici. Chestia cu lungimea de unda care nu incape in camera e o aberatie demna de forumul hifimm. Unde stationare tot mia apar ele, poate prin mai multi pereti, poate de fr mai mari, ca nu imi inchipui ca leco va taia subul de la 20Hz in jos, ci probabil pe la un 30-40, iar acolo pot aparea diverse fenomene de cuplaj cu peretii. La fr f joase treaba e clara, presiune si atat. Absolut evident . Doar ca unii sparg seminte pe margine ca compromita un subiect cat se poate de serios , asa cum le sta in fire . Mi se rupe...sufletul " despre " ei ! Leco va folosi acel subwoofer ca pe orice alt subwoofer Home Cinema , cu avantajul unei excelente extensii a benzii audio in zona de infra . Adica nu va folosi un filtru low cut , ci doar high cut la 80Hz - 120Hz , in functie de dorinta ! Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 De pe margine citind ce s-a scris, am impresia că apartamentul e de fapt camera de rezonanţă a acelui dif, nu cutia lui (mi se pare mică), asta în funcţie de poziţionări, reflexe, mobilă... Va fi foarte greu să se anuleze aceste efecte colaterale, ca să rămînă doar semnalul. Poate cu tratarea pereţilor să se rezolve parţial. Mai observ că discuţiile se întărîtă exact ca la subiectul cu armonicile de peste 20kHz, şi acolo unii susţineau că e nevoie de frecvenţele liliecilor ptr a ''auzi'' tot materialul sonor, alţii că e inutil aşa ceva, chiar dăunător sănătăţii. Aştept să văd cum evoluează subiectul. Zal, fiind vorba de incinta in compresie sau pe compresie,volumul ei, ci cit este mai mare, cu atit sint mai putin atenuate frecventele foarte joase, dar introduce si diferente de faza si group delay mai mare. Oricum pe mine NU ma intereseaza prima si a doua octava de peste frecventa de rez a difuzorului (17,4Hz) adica 35Hz si 72Hz de la aceasta incinta. Exact asa ,Victor, chiar acea portiune ma intereseaza, extensia in zona INFRAbass. Jucaria va fi taiata Hi cut intre 25Hz si 35Hz, in functie de cum imi place "la ureche", si de materialul muzical. Low cut nu ma intereseaza, fara! Isi va face treaba condensatorul de pe intrarea amp-ului, 3,3uF nepolarizat, si 27Kohm rezistenta de intrare a amp-ului, deci sub 4Hz. Citeva printscreen-uri cu 100W la borne in 200 litrii incinta inchisa: Link spre comentariu
Vizitator DNA Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 Am experimentat o chestie referitoare la HPF.Pe o incinta de test facuta cu un difuzor hifi (8 inchi) bagat intr-o incinta inchisa (25 litri), am aplicat un HPF (but/24dB) la 20Hz si i-am dat on/off pe muzica. In partea de sus l-am taiat la 70Hz (BUT24) si i-am mai dat un LSF de 12dB/oct la 40Hz in +6dB. La 3-5w aveam cursa de aproape 7mm pe sens ...Se simte diferenta cand bagi si scoti HPF-ul.Adica suna mai bine fara HPF.De ce anume suna mai bine, imi vine greu sa spun, dar diferenta exista.In sfarsit, eu as asculta fara filtru trece sus. E mai rotund basul, sau mai pufos ... ma rog, nu ma pricep la termeni audiofili. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 Da, dar eu vreau NUMAI sub 30Hz din incinta, de restul se ocupa Life SD22, incintele celelalte pe 3 cai. Practic Infrabass-ul va "compensa" caderea sub 25-30Hz a incintelor Life SD22, care pot si ele destul de bine,vedeti filmuletul facut acum 1 an si ceva la citiva wati pe canal! Astfel , imi pot face damblaua sa dau un bass boost pe la 12-15Hz de +12db, astfel incit sa compensez caderea sub 20Hz, astfel incit sa-l fac cit mai liniar intre 10 si 25Hz, exact TARGETUL MEU! Mai era o posibilitate sa-l fac bandpass ordin 4, cu acordaj pe la 17Hz, aveam un cistig de 3-4 db la 13Hz fata de 10 si 20Hz insa nu vreau doar o "cocoasa" de spl la o frecventa anume, vreau liniaritate intre 10 si 25Hz, atit. Daca va uitati la imaginile de mai sus, unde arata graficul de SPL, la 100W pe dif, la 20Hz am 100db, iar la 10Hz mai am 89db, deci daca ridic cu un +12db la 11-13Hz, il liniarizez cit de cit. Cresterea la peste 20Hz va fi atenuata de filtrul Hi cut de 25-30Hz, si uite asa am obtinut (teoretic si cerd ca si practic) o incinta cu spl constant (aproximativ) intre 10Hz si 25Hz, adica EXACT ceea ce urmaresc. Insa ce am urmarit foarte mult este linearitatea group delay-ului intre 10Hz si 20Hz, (imaginea 3) linearitate care "fuge bine" de la 30Hz in sus,acum poate inteleg "unii" de ce am vrut 200 litrii intern, si nu 120 sau 80 litrii ca ar fi fost si ei, "suficienti". Link spre comentariu
Sharky Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 Insa ce am urmarit foarte mult este linearitatea group delay-ului intre 10Hz si 20Hz, (imaginea 3) linearitate care "fuge bine" de la 30Hz in sus,acum poate inteleg "unii" de ce am vrut 200 litrii intern, si nu 120 sau 80 litrii ca ar fi fost si ei, "suficienti".MA indoiesc ca diferenta este semnificativa intre 200 si 100L.Iar 4-5ms la frecvente asa de joase, chiar nu conteaza. Dar important e ca tu sa fii multumit. Pune si ploturile cu 100L, daca ai dat-o pe simulari. Si nu uita ca la acestea se adauga defazajul, si GD in zonele de trecere ale filtrelor. La highcut (cel dat de amplificator) evident influenta e minimala, dar EQ-urile si un filtru trece jos de ordin mare aduc un GD destul de mare. Iar legat de GD, incintele inchise, comparativ cu reflexurile/hornuri si altele aproape ca nu au GD. ASta ca si cifre. Cum suna, e alta poveste, dupa parerea mea irelevanta, din moment ce sunt alti factori care au o influenta mai mare asupra perceptiei. Altfel ar fabrica toata lumea doar incinte inchise. Evident in cazul de fata o inchisa ofera un compromis bun. Un reflex care sa coboare atata ar fi fost mai mare, iar porturile necesare (acord la 15-20Hz pt un xmax de 33mm) ar fi ocupat o buna parte din incinta. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 Insa ce am urmarit foarte mult este linearitatea group delay-ului intre 10Hz si 20Hz, (imaginea 3) linearitate care "fuge bine" de la 30Hz in sus,acum poate inteleg "unii" de ce am vrut 200 litrii intern, si nu 120 sau 80 litrii ca ar fi fost si ei, "suficienti". MA indoiesc ca diferenta este semnificativa intre 200 si 100L.Iar 4-5ms la frecvente asa de joase, chiar nu conteaza. Dar important e ca tu sa fii multumit. Pune si ploturile cu 100L, daca ai dat-o pe simulari. Si nu uita ca la acestea se adauga defazajul, si GD in zonele de trecere ale filtrelor. La highcut (cel dat de amplificator) evident influenta e minimala, dar EQ-urile si un filtru trece jos de ordin mare aduc un GD destul de mare. Iar legat de GD, incintele inchise, comparativ cu reflexurile/hornuri si altele aproape ca nu au GD. ASta ca si cifre. Cum suna, e alta poveste, dupa parerea mea irelevanta, din moment ce sunt alti factori care au o influenta mai mare asupra perceptiei. Altfel ar fabrica toata lumea doar incinte inchise. Evident in cazul de fata o inchisa ofera un compromis bun. Un reflex care sa coboare atata ar fi fost mai mare, iar porturile necesare (acord la 15-20Hz pt un xmax de 33mm) ar fi ocupat o buna parte din incinta. Vezi de ce nu am preferat sa cistig 3db la sub 20Hz prin bass reflex? Ca sa nu mai pun atenuarea BRUSCA a SPL sub frecventa de acordaj+faptul ca excursia membranei o ia razna... Iesea cel putin dublu sau poate chiar triplu la volum intern ca sa lucreze ca in compresie (ca linearitate si raspuns in frecventa). Hai sa vedem si de ce NU am abordat ideea de "mic si compact": Aveti ploturile cu aceeasi putere de 100W, dar de data asta in "doar" 100 litrii, deci jumatate din volumul actual al incintei: Comparind cu ploturile la 200 litrii cu aceiasi 100W la borne, avem asa: La 10Hz in 200 Litrii avem SPL= 89,5db La 10Hz in 100 Litrii avem SPL= 85,5db La 20Hz in 200 Litrii avem SPL= 99,7db La 20Hz in 100 Litrii avem SPL= 97,5db Deci la 10Hz am cu 4 db mai putin, decit in 200 litrii, asta ar insemna ca daca vreau acelasi spl la 10Hz din incinta de 100 litrii, trebuia sa imping in difuzor 225W aproximativ, ca sa am acelasi SPL fata de 200 litrii in care dadeam doar 100W pentru acelasi SPL. La 20Hz,diferenta este mai mica, ceea ce ne arata ca am cistigat mai mult la frecvente joase de sub 18Hz decit la 25Hz, unde diferenta de SPL este de doar 1db intre incinte, la aceeasi putere, in favoarea celei de 200 litrii. Capisci acum CU TOTII , de ce am vrut 200 litrii si nu mai putin? Aviz afirmatiilor "prea mare domne MAGAOAIA" , de care sint SCIRBIT! Daca luam mai mulr de 200 litrii, de ex 300, cistigul fata de 200 era cam max 2 db la 10Hz, ceea ce nu era rentabil din punct de vedere, al greutatii, costurilor, ramforsarii, etc. Deci cei 200 litrii alesi, represinta pentru mine compromisul ideal, pret/volum/greutate/calitate/satisfactie. Link spre comentariu
Sharky Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 Stiu f bine deoarece ti-am spus ca am cochetat cu ideea de a cumpara acest difuzor.La frecvente joase, gen 10Hz presiunea generata e limitata de excursia maxima a difului.Puterea nu e o problema, ajunge diful sa bata de fier cu mult inainte de distrugerea termica.De aceea eu as fi ales o incinta mai mica, chiar daca ar fi fost in pofida eficientei. Ma rog, partea a doua ar fi ca am deja 2 reflexuri de mdf 120L intern care stau degeaba. Le inchideam si gata. Dar asta e alta poveste.Nu vreau sa spun ca ai facut o prostie/greseala, doar sa explic de ce altii sustineau ca mergea si in 100L acest dif. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 Pai de mers merge, si in 50 litrii, insa eficienta la sub 20Hz (partea ce ma intereseaza STRICT), se ducea "la gara"... Am ales compromisul cel mai bun in ceea ce ma priveste, ca stiu ca ma apuca zanga sa dau si 500W poate chiar si 1000W in el, si vreau spl bun la sub 20Hz, decit sa risc sa dau 2000W in el, in o incinta mai mica. Difuzorul este garantat continuu cu 1000W la borne la 20Hz in incinta inchisa si 1500W pMax. Intelegeti voi, ce si cum. Apropos, stiti de ce imi plac mie foarte mult basii jos, in special sub 25Hz, inafara de faprul ca sint greu de obtinut, redat, etc? APRECIEZ munca instrumentistilor: percutie toba mare, clapa, si chitara bass (mai greu cu sub 30Hz acolo, dar se poate), apreciez munca unui sunetist care stie cind si UNDE trebuie folosit low cut, a omului ce sta cu castile pe urechi cind masterizeaza, etc... Va recomand sa ascultati piesa trupei Simple Minds - Black or white, sa "vedeti" ce e acolo ce e "pe pedala"... Asta ascult acum, la 30W pe canal, FEELING! Si au am lucrat intre 2000 si 2004 ca sunetist la MCM Romania, apoi MTV Romania... Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 Incearca cu Karunesh-Krishnas Song Sunt foarte curios ce si cum... Si daca vrei sa te "manance puscaria"; Enigma-Touchness Caut-o cat mai FLAC posibil... la asta mi-ar placea sa faci un filmulet, daca ai timp vreodata... P.S. Eventual si-un Enigma-Gravity of Love Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum