XAN77 Postat Aprilie 6, 2013 Partajează Postat Aprilie 6, 2013 Am cautat pe net si am gasit diverse retete asemanatoare, concomitent cu intreband unu si altu care stiu ca se mai ocupa cu asa ceva. Dar sunt diferente majore intre informatiile online fata de cele culese personal in sensul ca la cei cu care am vorbit personal zic raporturi ciment/balast foarte stranse de genu 1 parte ciment 2 parti balast (ca volum) iar pe net abia la B250 ajunge la 1 parte ciment 4,8 parti balast. De B75 ce sa mai zic 1-11.Intreb pentru ca am de facut in curand niste lucrari de genu introdus niste tevi in pamant pentru bolta vie, respectiv stalpii de la portita tarcului cainelui. Voi suda ceva mustati, groapa in pamant pietre si...beton. Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 6, 2013 Partajează Postat Aprilie 6, 2013 Eu am pus 1(ciment) la 4; unitatea de masura (in volum!) a fost ..roaba! Link spre comentariu
Voltus Postat Aprilie 6, 2013 Partajează Postat Aprilie 6, 2013 1:4 sau 1:5 e suficent pentru ce vrei sa faci .Daca balastrul este spalat si contine pietre mai mari poti pune chiar 1:7 .Daca mergi pe 1:4 sigur nu dai gres . Link spre comentariu
romicap Postat Aprilie 6, 2013 Partajează Postat Aprilie 6, 2013 Scrie pe sac despre raportul ciment /piatra (piatra marunta,nisipoasa etc)!In pamant se considera,, fundatie" si mai mult de B100 nu se justifica. Link spre comentariu
bcristian Postat Aprilie 6, 2013 Partajează Postat Aprilie 6, 2013 Tot 1:4 - 1:5 am facut si eu. Singura chestie care nu-mi iese ca la carte e apa - adica pun un pic mai multa decat in reteta. Nu e corect, dar altfel merge f greu la betoniera mica. Link spre comentariu
XAN77 Postat Aprilie 7, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 7, 2013 totusi e lux; sa ma fi vazut pe mine ieri cum faceam betonu in galeata. Am facut 1:4. Nasol sa nu ai o roaba si nici de la cine sa imprumuti. Betoniera deja e vis. Sa nu zic ca nici un cancioc nu am. Ma rog, de aici reiese ca nu m-am ocupat cu astfel de operatiuni. Eu l-am facut mai lichid ca sa intre printre pietrele ce le-am psu in groapa. Imi aduc aminte ca am vazut turnarea la o fundatie de casa unde erau si pietroaie la greu, betonu era facut mai lichid.Vad ca azi inca are culoarea de ciment ud. Cred ca nu continui lucrarea cu ce vreau sa ma leg de tevile prinse in beton, sa nu deranjez betonu. 24 de ore ar fi fost deajuns sau trebuie 2-3 zile ! Link spre comentariu
bcristian Postat Aprilie 7, 2013 Partajează Postat Aprilie 7, 2013 Facut conform retetei, betonul ajunge la 80% din rezistenta dupa 24h.Daca ai pus mai multa apa, dureaza mai mult. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 8, 2013 Partajează Postat Aprilie 8, 2013 Este importanta si curba granulometrica, adica ce proportii exista intre agregate, de la nisip, la pietre mari. http://betonix.ro/totul_despre_beton.html Link spre comentariu
blazeu Postat Iulie 22, 2013 Partajează Postat Iulie 22, 2013 E important sa existe "parte fina" (nisip), altfel betonul va fi poros, uneori e deranjant (e sita, trece apa prin el). Si cu cat va fi mai multa parte fina, va "cere" mai mult ciment. (laptele de ciment are de udat o suprafata mai mare).O greseala destul de frecventa e depasirea cantitatii de apa din reteta. Betonul e mai fluid, se "lucreaza" mai usor, insa excesul de apa va spala laptele de ciment si partea "de sus" va fi slaba. In plus, unde se aduna excesul de apa raman goluri, alte zone slabe...Indicele ala Bxxx e legat de rezistenta betonului, si depinde mult de proportia de ciment, insa e influentat intr-o oarecare masura si de compozitia agregatelor (pietris, nisip). Rezistenta vine in principal de la pietre ("scheletul mineral") si intr-o oarecare proportie de la liant (ciment). Pentru "fundatii" gen fixari de stalpi, un B75-B100 e arhisuficient. Problemele sunt la lucrari de rezistenta (grinzi cu deschidere mare, plansee cu deschidere mare, plansee/stalpi cu incarcare mare (cladiri inalte, socluri pentru chestii grele/solicitante (de exemplu un pilon de eoliana, sau un spatiu subteran (mare, larg) care suporta pamantul de deasupra).Betonul face "prima priza" (se intareste) in vreo 6 ore la temperatura de minim 15 grade (reactia e incetinita la scaderea temperaturii). Dupa 48 de ore are intre 60-80% din rezistenta, insa dureaza pana la 28 de zile pana ajunge la rezistenta maxima. E recomandat sa nu fie expus la inghet in stare umeda, valabil si dupa intarire.Reactia cimentului cu apa e exoterma, la lucrarile mari e problema de supraincalzire (nu face nimeni baraje, nu?), dar e bine de stiut. In fabrica se adauga diversi aditivi, care imbunatatesc fluiditatea si uneri intarzie priza, pentru a permite timpi mai lungi de transport si asteptare. Combinat cu prepararea in malaxoare mecanizate mari, asta inseamna o anumita calitate si uniformitate greu de obtinut pe santier, insa iar e o problema la volume mari si lucrari complexe.Am trancanit prea mult. Spor la lucrari! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum