Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cer ajutorul cuiva care se pricepe la condesatoare !


Vizitator NIK_NEK2000

Postări Recomandate

Vizitator NIK_NEK2000

Buna seara,bunicul meu are o drujba la care ii pune probleme condensatorul si imi spunea sa ii caut pe internet un condensator cu o valoare mai mare decat cel pe care il are. Mi-a spus ca pe el scrie 650 (nu imi dau seama la ce se refera) fiind condensator cu un singur fir. Daca stie cineva la ce se refera acel 650, are drujba ruseasca A4 sau imi poate spune la motoarele de barci ce condensatoare se folosesc(a avut un timp indelungat un condensator de barca dar s-a dus si acela intr-un final), il rog frumos sa posteze aici.Numai bine !

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • costinium6

    2

  • pasbogdan

    2

  • Toni Marginean

    1

Top autori în acest subiect

Buna seara,bunicul meu are o drujba la care ii pune probleme condensatorul si imi spunea sa ii caut pe internet un condensator cu o valoare mai mare decat cel pe care il are...

Condensatorul despre care vorbesti este probabil de la sistemul delco, pentru aprindere. Acel condensator are rolul de a inmagazina (in scopul recuperarii) varfurile de tensiune produse de platini la intreruperea circuitului. Sistemul este similar unui invertor. Daca piesa originala nu mai este capabila sa realizeze functia pentru care a fost pusa acolo, nu inseamna in mod automat ca nu mai este buna. Deteriorarea platinilor contactului, face ca sa existe scanteieri multiple. Aceste scanteieri multiple provoaca de fapt proasta functionare a motorului. Scanteia ar trebui in mod normal, sa fie unica si sa survina exact cu avansul pentru care s-a reglat aprinderea motorului. Se va verifica deci in primul rand starea platinilor de contact ale sistemului delco. De abia apoi ar trebui in mod normal suspectata o proasta functionare a condensatorului. De altminteri, acesta poate fi testat pentru determinarea rezistentei parazite. Testul se poate face cu un megaohmmetru de calitate, sub o tensiune mai mica decat tensiunea nominala a condensatorului - probabil 650 V. Dupa incarcarea rapida a condensatorului, indicatorul instrumentului, ar trebui sa scada foarte repede spre zero, adica sa indice o rezistenta infinita. Daca va indica o rezistenta finita de ordinul 1...2 M, atunci condensatorul trebuie schimbat cu unul identic. Daca sistemul de aprindere este electronic, atunci se va suspecta buna functionare a acestuia. De altfel in acest caz, nici nu ar mai fi justificabila existenta unui condensator de recuperare - el fiind inclus in schema electronica.
Link spre comentariu

daca e vorba de condensatorul din imagine am o caruta, daca nu atunci nu pot ajuta. oricum nu am vazut motofierastrau care sa detina un condensator in afara bobinei de inductie, care in ultima vreme sunt dotate cu procesoare conectabile la usb. :nebunrau:

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator NIK_NEK2000

daca e vorba de condensatorul din imagine am o caruta, daca nu atunci nu pot ajuta. oricum nu am vazut motofierastrau care sa detina un condensator in afara bobinei de inductie, care in ultima vreme sunt dotate cu procesoare conectabile la usb. :nebunrau:

Nu dau doi bani pe comentariul tau si nu inteleg de ce te-ai bagat in seama :bataie
Link spre comentariu

Cred ca la drujba 4 faceti referire.Teoretic din piesele de drujba 4 detiute iainte de noile mecanizari ar mai fi trebuit sa am condensatori,magnetou,platou cu platini.Bobina de inductie folosita era una de dacie montata pe"ghidon",cu o bobina suplimentara in magnetou pentru a furniza curent unei lampi de marsarier tot de dacie(ca pe vremuri) montata pe maner pentru atunci cand se facea seara si mai era de lucru.Pot sa verific la tatal meu sa vad daca mai exista ceva din piese.Daca nu gasiti alta solutie si nici eu nu mai gasesc piesele sa imi trimiteti un pm si pot cere iapoi o drujba completa donata unui vecin sau piese.Numai bine!!Nici un efort nu este prea mare pentru un bunic.. :aplauze

Link spre comentariu

daca e vorba de condensatorul din imagine am o caruta, daca nu atunci nu pot ajuta. oricum nu am vazut motofierastrau care sa detina un condensator in afara bobinei de inductie, care in ultima vreme sunt dotate cu procesoare conectabile la usb. :nebunrau:

Nu dau doi bani pe comentariul tau si nu inteleg de ce te-ai bagat in seama :bataie
cer scuze ca nu s-a incarcat poza, despre faptul ca nu dai doi bani pe comentul meu si de faptul ca am incercat sa ajut... nu stiu ce sa zic... poate ridica bunicul tau o poza cu capacitorul in cauza Dl_le NIK_NEK2000
Link spre comentariu

Am aflat mai multe informatii despre apriderea de drujba 4(druzba 4).Condensatorul original este montat intr-un locas in care conexiuile sunt fara fire,pe baza de cotactor.Se poate inlocui cu succes cu unul de dacia generatia cu carburatie.Acesta este cu fir si se poate monta extern,cu un coilier iar firul se cableaza la contactul original.Problemele de apridere erau cauzate de obicei de bobina nu de condensator.Bobiajul secundar(0.03mm)de obicei ceda.De aceea se desfacea bobina,se anula bobinajul secundar iar din primar se facea legatura la o bobina externa.Tot de dacie.Dupa multe testari s-a dovedit ca desi scateia era prezenta si parea puternica la schimbarea bobinei se rezolva problema.Solutia bobinei externe s-a adoptat pentru a elimina schimburile dese de bobine interne.Am postat aici si nu pe pm,in caz ca cineva mai este pasionat de acest model de moto fierastrau.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări