Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mini strung achizitie


enjoy

Postări Recomandate

Pai n-ai o turatie ''usor reglabila''. Trebuie sa tragi mai ferm pana se cupleaza inelul pe ambreiaj. Atunci se cupleaza ambreiajul si atunci ai o viteza constanta, altfel, cum ai lasat maneta, scade turatia, ceva in genul ''patinatului ambreiajului'' la masini. La cum explici tu ''fenomenul'' s-ar putea sa fie ambreiajul putin slabit. Tragi de maneta in sus, universalul se roteste spre tine, normal, pui maneta pe mijloc - universalul ar trebui sa se opreasca - frana, apesi maneta in jos - universalul se roteste spre spate.

Poti sa traiesti si fara frana de urgenta de la picior daca franeaza bine din maneta! Daca vrei sa vezi cum arata frana aia la interior, te uiti la un opritor de la capacul lateral, unde e fulia. Este aceasi piesa si acolo.

Ca sa scoti mandrina afara, trebuie sa retragi axul pinolei pana la capat. Acolo poate are o ''retinere'' si trebuie sa insisti putin pana iasa. Daca nu vrea sa iasa dupa ceva insistente, mandrina, ori e bagata de mult timp si s-o oxidat, ori e uzata piesa din fundul axului. Iei o cheie de 24 si un imbus de 8. Blochezi maneta la pinola, desfaci surubul din maneta, scoti maneta cu atentie - are o pana intre ax si ''fulie''/maneta, desfaci suruburile cu imbusul de 8. Dupa ce-ai demontat toate astea, trebuie sa insisti putin sa scoti dopul/capacul in care erau prinse cele 4 suruburi. Ciocanesti cu un ciocan de Cupru, ciocan de care o sa ai nevoie in domeniul asta, si spun cupru ptr. ca e un material moale si nu-ti deformeaza piesele la lovire, in comparatie chiar si cu bronzul! 

Scoti dopul afara pe urma ai posibilitatea sa scoti surubul din pinola, respectiv axul pinolei DOAR prin partea din fata, tragi catre universal. Are o pana de blocare in partea de jos, de aia nu poti sa-l tragi in spate. Dupa ce-ai scos axul, bagi o tija in spatele axului si lovesti in coada conului mandrinei pana iasa afara! 

 Indiferent cand de bine a fost intretinut strungul, iti recomand sa deschizi capacele, macar cel de la cutia de viteze, schimba uleiul si in timpul operatiunii ai posibilitatea sa vezi ce si cum arata pinioanele alea pe acolo, cum arata dantura lor, poate mai auzi si vre-un rulment ca zornaie.

 Anu' trecut am schimbat 8-9 rulmenti, zilele astea am schimbat 13 rulmenti mai putin pe cei 3 de la axul principal. Cutia de viteze are 16 rulmenti. 

Multumesc de sugestii , oricum o sa mai vorbim mai ales dupa ce il pun si la treaba cat despre ambreiaj si frana functioneaza cum ai descris si franeaza  foarte repede aproape instantaneu universalul , chestia asta am vazut-o in functionare la 380V.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Urmarind forumul asta m-am hotarat sa imi iau si eu un CJ18 de la amadeal. Cu toate accesoriile incluse, transportul de 95lire si inca cateva tool-uri (blank-uri pt cutite, curea de rezerva, etc..) m-a ajuns aproape 5000ron.

De cand a venit numai probleme am avut cu el, jocurile imense oricat am incercat sa il reglez, bataie extrema la spindle, daca strangeam saddle-ul pe o portiune se misca usor, pe alta ramanea intepenit (batiul stramb).

Mi-au schimbat pe garantie batiul chiar daca m-au pus sa platesc transportul si noul batiu a venit cu un tarod rupt in el. Acum chinuiala sa scot un tarod rupt intepenit in el. Nu merge gaurit, otel prea tare, am stricat si un burghiu de cobalt. Pana la urma am sudat o ureche la piesa si am dat alta gaura cu filet in care sa o prind. Noul batiu chiar daca nu a fost perfect, cu o gramada de smirghel fin si munca, am reusit sa il aranjez sa isi faca treaba bine (finisajul interior agata la ghid).

 

Rotitele hi-lo din interior au pocnit, roata de avans fin si-a stricat pana. Am pus pereche de roti interioare de metal cu dinti marunti pt zgomot redus.

Rulmentii aveau toti joc de noi, unul dintre cei mari chiar huruia. Am pus rulmenti conici si pe cei mici i-am inlocuit cu altii de calitate.

Planeitatea componentelor varza, cross slide-ul pe partea care calca avea o forma concava si avea portiuni unde mergea usor si altele unde bloca. Am gind-uit si saddle-ul, si cross-slide-ul, le-am facut pe toate sa mearga bine.

Am inlocuit toate gibs-urile cu altele facute din alama, la cele de la saddle am folosit tablite de distantare pana am obtinut un joc minim.

Am modificat feed-screw-ul cu rulmenti la ambele capete, si refacut sitemele de manivele, toate cu rulmenti mici in interior si cu cursa marita (din fabrica cursa e prea mica la deschiderea cutitului).

Am luat fata dreapta la spindle si m-am chinuit sa montez universalul astfel incat sa aiba cel mai mic joc posibil la remontare piesa. Cam 0.02-0.03mm, mai jos nu vrea.

Refacut rotita de plastic (semi crapat) de la saddle.

 

Acum jocurile la cutit sunt inexistente si totul se misca usor, fara sa blocheze deloc, fed screw-ul se invarte foarte usor la deget. Cu o rotita custom-made cu 90 dinti (originala avea 80) face finisaje frumoase.

Azi m-am apucat sa fac niste adaptoare simple furtun 8mm-furtun 4mm cu gaura interioara de 2mm, piese mici, fara stress sau efort, si iar a crapat. Invarte motorul dar fulia sta pe loc. Nu este nimic blocat, se invarte foarte usor la mana.

 

Poate am fost eu mai ghinionist, dar viitorii strungari ar fi bine sa ia in calcul si posibilitatea ca o sa fie mult de munca pana sa aiba un strung cu care sa poata sa faca ceva precis.

Nu cred ca problema este la CJ18 sau Amadeal, cred ca toate sunt cam la fel. Avantajul este ca exista o gramada de resurse pe net si cu munca, se poate scoate un utilaj bunicel din el daca ai timpul respectiv.

Acum daca as avea de ales nu as mai da banii pe el.

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Urmarind forumul asta m-am hotarat sa imi iau si eu un CJ18 de la amadeal. Cu toate accesoriile incluse, transportul de 95lire si inca cateva tool-uri (blank-uri pt cutite, curea de rezerva, etc..) m-a ajuns aproape 5000ron.

De cand a venit numai probleme am avut cu el, jocurile imense oricat am incercat sa il reglez, bataie extrema la spindle, daca strangeam saddle-ul pe o portiune se misca usor, pe alta ramanea intepenit (batiul stramb).

Mi-au schimbat pe garantie batiul chiar daca m-au pus sa platesc transportul si noul batiu a venit cu un tarod rupt in el. Acum chinuiala sa scot un tarod rupt intepenit in el. Nu merge gaurit, otel prea tare, am stricat si un burghiu de cobalt. Pana la urma am sudat o ureche la piesa si am dat alta gaura cu filet in care sa o prind. Noul batiu chiar daca nu a fost perfect, cu o gramada de smirghel fin si munca, am reusit sa il aranjez sa isi faca treaba bine (finisajul interior agata la ghid).

 

Rotitele hi-lo din interior au pocnit, roata de avans fin si-a stricat pana. Am pus pereche de roti interioare de metal cu dinti marunti pt zgomot redus.

Rulmentii aveau toti joc de noi, unul dintre cei mari chiar huruia. Am pus rulmenti conici si pe cei mici i-am inlocuit cu altii de calitate.

Planeitatea componentelor varza, cross slide-ul pe partea care calca avea o forma concava si avea portiuni unde mergea usor si altele unde bloca. Am gind-uit si saddle-ul, si cross-slide-ul, le-am facut pe toate sa mearga bine.

Am inlocuit toate gibs-urile cu altele facute din alama, la cele de la saddle am folosit tablite de distantare pana am obtinut un joc minim.

Am modificat feed-screw-ul cu rulmenti la ambele capete, si refacut sitemele de manivele, toate cu rulmenti mici in interior si cu cursa marita (din fabrica cursa e prea mica la deschiderea cutitului).

Am luat fata dreapta la spindle si m-am chinuit sa montez universalul astfel incat sa aiba cel mai mic joc posibil la remontare piesa. Cam 0.02-0.03mm, mai jos nu vrea.

Refacut rotita de plastic (semi crapat) de la saddle.

 

Acum jocurile la cutit sunt inexistente si totul se misca usor, fara sa blocheze deloc, fed screw-ul se invarte foarte usor la deget. Cu o rotita custom-made cu 90 dinti (originala avea 80) face finisaje frumoase.

Azi m-am apucat sa fac niste adaptoare simple furtun 8mm-furtun 4mm cu gaura interioara de 2mm, piese mici, fara stress sau efort, si iar a crapat. Invarte motorul dar fulia sta pe loc. Nu este nimic blocat, se invarte foarte usor la mana.

 

Poate am fost eu mai ghinionist, dar viitorii strungari ar fi bine sa ia in calcul si posibilitatea ca o sa fie mult de munca pana sa aiba un strung cu care sa poata sa faca ceva precis.

Nu cred ca problema este la CJ18 sau Amadeal, cred ca toate sunt cam la fel. Avantajul este ca exista o gramada de resurse pe net si cu munca, se poate scoate un utilaj bunicel din el daca ai timpul respectiv.

Acum daca as avea de ales nu as mai da banii pe el

Am si eu un asemenea strung de 1 an .

Nu este o masina perfecta insa nu am avut probleme majore cu el 

A fost achizitionat cu roti metalice ,iar de roti crapate sau probleme cu rulmenti nici pomeneala.

In general sunt multumit de el ,si eu i-am adus anumite imbunatatiri.

Ai putea posta ceva poze cu modificarile aduse pentru un schimb de experienta mai bun ?

Link spre comentariu

Poate sunt eu mai pretentios si vreau precizie cand fac piese mici, poate vreau finisaje mai bune si filete mai curate, sau poate tu nu l-ai folosit decat in materiale moi cand eu il folosesc majoritar in fier si inox.

 

 

Si lista cu defectiuni continua azi ....

post-236493-0-92162100-1413127482_thumb.jpg

Link spre comentariu

La inox nu l-am folosit insa la fier la majoritatea operatiunilor de strunjire ,mai rar la neferoase si plastice.

Am montat pe el universal de 125 .

Cei drept mi-a picat o data placa electronica poate si din vina mea insa mi-au schimbat-o pe garantie gratis.

Motorul se incalzeste destul de usor asa incat am montat un termometru cu sonda pe motor .In imaginea atasata vad motorul de la el ,ce a patit ?

Link spre comentariu

Asta se cheama "ghiinion de nesansa"!

Imi pare rau de atitea belele intimpinate mai ales ca motorul e facut de alta firma.

La ala trebuie sa acorde garantie.

Ar fi bine de pus un alt motor insa aia inseamna VFD si un motor maricel , minimum 1Kva.

 

Grig

Link spre comentariu

In general cu toate strungurile de la chinezi e o loterie, unele pot avea mai putine probleme. Am invatat multe cu el, n-am avut nici un fel de cunostinta despre aschiere inainte de a-l cumpara. Am avut multe din problemele tale, inca nu-s multumit, insa este un strung ieftin, calitatea nu a fost o prioritate pentru chinezi. Inox se poate folosi pana in 304, mai sus devine problematic.Am vrut sa-l schimb cu unul de la warco mai mare, dar si alea vin cu tot felul de probleme. Rocast e o varianta mai buna si bineinteles cu un pret mai mare.

Link spre comentariu

In general cu toate strungurile de la chinezi e o loterie, unele pot avea mai putine probleme. Am invatat multe cu el, n-am avut nici un fel de cunostinta despre aschiere inainte de a-l cumpara. Am avut multe din problemele tale, inca nu-s multumit, insa este un strung ieftin, calitatea nu a fost o prioritate pentru chinezi. Inox se poate folosi pana in 304, mai sus devine problematic.Am vrut sa-l schimb cu unul de la warco mai mare, dar si alea vin cu tot felul de probleme. Rocast e o varianta mai buna si bineinteles cu un pret mai mare.

 

Recunosc, eu sunt un om care cauta problemele. Nu imi place sa stiu ca un lucru nou nu functioneaza perfect

Unii poate nu s-ar fi agitat ca cross-slide-ul nu merge cursiv de la un capat la altul si tinde sa blocheze cand il deschizi pana aproape de jumatate. Nici nu pot sa zic ca m-ar fi oprit sa folosesc strungul problema asta.

Sau surubul de avans ca are  backslash prea mare la cateva zile dupa ce l-am reglat la minim. Am montat rulmenti ca sa scot din backslash, si as fi putut sa folosesc strungul si asa cum era.

Sau ca gibs-urile merg cam greu, si am pus alama ca sa patineze mai usor la jocuri mai mici. Mergea si cu alea originale.

Mie cand mi-au schimbat batiul, cel nou avea aproximativ aceeasi problema (in realitate nu a fost stramb, doar partea interioara stramba, si la fel si cel nou) si s-a rezolvat cu cateva ore bune de smirgheluit.

Poate toate chinezariile sunt la fel, sunt facute la duzina doar, toate piesele cred ca au aceleasi defecte pt ca sunt prelucrate pe aceleasi masini de aceiasi lucratori.

Singura diferenta ar putea fi utilizatorul care accepta produsul cum este sau vrea mai mult de la el.

 

Baietii de la amadeal sunt super ok, mi-au trimis azi alt motor pe garantie fara nici o problema. Deci dintre chinezisme, amadeal e o solutie buna, macar suportul tehnic e ok, dar asta doar dupa ce te hotaresti daca merita un chinezesc sau nu

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Poate toate chinezariile sunt la fel, sunt facute la duzina doar, toate piesele cred ca au aceleasi defecte pt ca sunt prelucrate pe aceleasi masini de aceiasi lucratori.

Singura diferenta ar putea fi utilizatorul care accepta produsul cum este sau vrea mai mult de la el.

 

Problema chinezariilor ar trebui s-o privim diferentiat. Intr-o emisiune televizata, ambasadorului R.P.Chineze (in Romania) i s-a pus aceasta problema si a raspuns ca mai mult este problema celor care cumpara produse chinezesti. Chinezii produc de la cele mai ieftine pana la cele scumpe, calitatea fiind corespunzatoare. Deci, noi am fi raspunzatori de deciziile noastre. Usor de zis, numai ca nicaieri nu este mentionat: ATENTIE: Produs ieftin, de calitate inferioara, punerea in functiune si darea in exploatare, se va face de un cunoscator din bloc sau din cartier, iar piesele cu defecte din fabricatie s-ar putea sa va manance destui bani si multi, multi nervi!!!!Pana la urma il vei pune la punct, ii vei afla limitarile si vei lucra multumit si impacat (sper) cu el. Cauta sa nu te descurajezi si transforma, aceasta serie de ghinioane, intr-o victorie personala.  Multa bafta! 

Link spre comentariu

Referitor la micile probleme de calitate si fiabilitate, am tot cautat sa vad si eu diferente intre produse, sa stiti ca sunt foarte diferite produsele pentru USA, UK, Fanta, Germania, zona aia de tari, chiar cele penale sunt ok. Eu am scule din alea ieftine luate din BAHAUSS - Germania, unele sunt la fel ca Bosch-ul verde de la noi.

 

Trebuie sa retineti ca domnii chinezi incadreaza fiecare tara intr-o anumita zona de schimb in functie de volumul comercial. Noi suntem jos cu puterea de cumparare si implicit importam f f putin ca valoare, nu ma refer ca numar de produse si marfa oferita e mai proasta in unele cazuri.

Stiti ca Mercedes vinde in Europa de est masini categorie B,sau C mai degraba. Cele categorie A merg la ei. Vezi exemplul VW care a pus pe Jetta si Passat de europa de est injectie Delphi care a picat la 80.000 cam la tot lotul. Cele de Germania au avut Bosch. Si masinile s-h din Germania merg mai bine decat cele noi de aici.

 

Un reportaj facut in China cu un mare dealer roman stabilit acolo a fost socant.

Reporterul intreaba de ce marfa e proasta.

Dealerul raspunde:

Pai daca toti samsarii din Romania vin aici si cumpara ciurucuri pe care vi le vand la pret de produse lux ce doriti.

Porcarii cumparati, porcarii aveti.

Jucarii si maieuri chinezesti ca alea de pe vremea lui Ceausescu se fac si acum, dar sunt scumpe si presupun adaos comercial mic. Voi vreti bani multi si cumparati mizerii ca sa puneti adaos mare.

Asta e si cu sculele, nu e de vina chinezul, e de vina grupul de comercianti care importa.

 

Va spuneam de strungul meu, e facut in China, doar ca sub rigori germane. Quantum e gama low cost a celor de la Optimum. Acum parca au cam redus produsele si vor sa ramana doar pe Optimum.  Aceste game low cost au aparut ca o necesitate de a folosi si piesele ce nu corespund perfect standardelor impuse, dar totusi se puteau vinde cu aceeasi garantie tehnica.

 

In SUA e marca Grizzly, care tot prin China se fac, veti vedea toate modele de chinezarii cu aceleasi forme si caracteristici. Daca insistati gasiti si ceva freze romanesti reproduse de chinezi, parca sa zic ca am vazut un FUS22 replicat.

 

Chinezii fac de toate, noi mergem acolo cu punguta de etichete si le zicem pe care sa ne puna BRAND-ul propriu. Eventual vine si BULA si f....e o dunga rosie ca sa fie perfecta scula.

 

Scuzati daca e off-topic, dar vad ca va tot chinuiti sa intelegeti de ce asa si pe dincolo. Cam asta e situatia in zona noastra geografica.

 

MIERCURI INCEPE T.I.B. -ul, adica targul tehnic de la Romexpo.

O sa fie si INVENTIKA

O sa fie si cel de energii alternative  ExpoEnergiE.  Toate 3 in acelasi timp.  Ticket: 15 lei/day

La TIB am vazut ca vin astia cu scule, deci e posibil sa le vedeti si sa va jucati cu ele. Anul trecut au fost cei de la Rocast, Felvi, Proma, ceva brand german mai scump, imi scapa. Oricum e de retinut.

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

eu nu cred ca, chinezii fac vreo diferenta intre zonele in care ajung produsele. Pur si simplu ei construiesc totul in fabricile lor la duzina, nu verifica nimeni fiecare piesa in parte sa vada cat de bine a iesit.

La toate problemele mele am gasit solutii si raspunsuri pe forumuri din USA majoritar, si ei au avut aceleasi probleme cu strungul respectiv. Inclusiv cu batiul stramb (care de fapt era prost finisat pe interior), pe un site din USA am gasit problema si rezolvarea la asta

Si sa nu uitam ca vorbim de un strung vandut in UK, de acolo l-am comandat si primit, nu de romanasii nostrii samsari

Editat de suspectu
Link spre comentariu

China nu mai este ce a fost,in ani 80 am cumparat scule la inceput de meserie si constat ca majoritatea merg si acum mai bine ca cele de firma(ma refer la patenti ,clesti ,chei si alte scule mecanice de mana).

Link spre comentariu

Mai am si acuma un patent Diamond si un cleste de taiat de aceeasi marca.

Sint pe picior de egalitate cu alea de marca.

Despre strunguri eu zic sa puneti mina pe un Optimum sau Quantum si sa vedeti diferenta intre ele si altele.

Dupa aia si la pret.

Firme ce fac strungulete sint mai multe, au fost enumerate pe fornum .

Pina la urma totul se reduce la bani, cit dai atita face!

Cinstit eu inca n`am pus strungul in functiune insa sint multumit de cum se merge caruciorul si sania portcutit, lucrarea e faina.

La universal am mai scos din bataie destul de simplu , am pus ochelarii de aproape si am vazut bavurile pe 2 bacuri, luat usor cu pila fina si acum e max 0,05mm bataia.

Asta e , oricum ma astept la reglat in mod serios la el.

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări