Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

redresor (incarcare acululator)


turcu_dan

Postări Recomandate

Salutare .... datorita frigului si a trecerii timpului bateria de pe masina a inceput sa faca figuri. Asa ca pentru a mai lungi functionatea acestaia (cel putin sa ies din iarna) am vrut sa o incarc cu un redresor. In ultimele 2 sapt am facut drumuri scurte pana la piata, in oras etc. Ma gandesc ca nici nu a avut timp sa se incarce in mers. Redresorul este unul simplu "home made" (transformator + punte redresoare). Tensiunea inainte de punte este 15.2 V iar dupa redresare 14.2-14.4. Problema este ca dupa 10 min de incarcare tensiunea la bornele acumulatorului creste usor si incet, incet peste 14.4 ceea ce nu e bine din care stiu eu. Asa ca am inseriat redresorul cu 1 bec de semnalizare 21 W.Becul arde incet si tens pe acumulator este undeva la 13.5 V dupa 2.5 ore de incarcare. Am procedat bine? Incarcarea am facut-o cu bornele masinii puse, ma gandesc ca nu are nimic. Exista alta modalitate de incarcare? Sau pe sait-uri kit de redresare do it yourself? Ma gandesc sa nu fie nici prea scump..... poate mai incarc de 2-3 ori - ma gandesc ca daca da caldura nu mai e nevoie si la intrarea in iarna oricum tre' sa cumpar alt acumulator pt a nu avea surprize. Multumesc anticipat...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • turcu_dan

    5

  • Marian

    2

  • BUGHIU

    2

  • wally_gatter

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

De cat timp aveti acumulatorul? Daca i-a trecut ''termenul'' puteti sa-l ...aruncati si sa luati altul nou!!Ar fi trebuit sa cautati un trafo cu iesirea secundara mai mica,in asa fel ca dupa redresare sa aveti 9-10v !!!! :nas:

Link spre comentariu

Acumulatorul are in mai 6 ani de zile, masina a stat tot afara - nu am garaj. Nu stiu ce amperaj are transformatorul dar are o inaltime de cca 10-11 cm o grosime de vre-o 9 cm, e vechi dar pare destul de sanatos facut. Acesta are 3 prize pe secundar nu mai stiu exact valorile dar o sa le masor cand ajung acasa. Are sigur 25, ceva ; 14-15 asa cum e conectat acum si cred ca mai are 10, ceva sau 11, ceva. O sa masor cand ajung acasa si o sa revin cu valorile corecte. M-am gandit sa cumpar altul dar am zis ca daca vine caldura o sa mearga pana in iarna urmatoare. Spre ex cat timp trebuie lasat la incarcat? In faza in care era inseriat cu becul? Pana cand nu mai ardea filamentul?

Link spre comentariu

daca inaite de punte sunt 15,2 c.a. atunci dupa punte sant 21,2 c.c.-asta nu e bine deloc,ce amperaj are traful?

De unde 21 V ?Redresorul nu conţine condensator de filtrare,recitiţi cu atenţie enunţul !@turcu_dan :În principiu este corectă soluţia cu becul înseriat.Totuşi nu aţi precizat capacitatea acumulatorului.În funcţie de aceasta puteţi utiliza şi un bec obişnuitpentru far (50-55 W) în locul celui de semnalizare (21 W).
Link spre comentariu

De acord cu @cristian_draghiescu, deja s-a mentionat faptul ca redresorul nu contine condensator, si cum doar acela putea ridica tensiunea la ~20V rezulta ca dupa punte nu poate fi decat cu ceva mai mult de 1V sub tensiunea de la traf, ce-i drept acumulatorul insusi se comporta ca un condensator imens ca si capacitate insa la fel de corect este si ca daca se permite ajungerea tensiunii pe borne aproape de 20V atunci va puteti lua adio de la el ( nici nu stiu daca fizic este posibil, n-am experimentat ).Cert este faptul ca 15Vca este prea mult pentru redresor, si solutia cea mai simpla este intr-adevar inserierea unui alt consumator ( cum este acel bec spre exemplu numai ca limiteaza foarte mult curentul ) se poate apela la o rezistente de putere ( de exemplu segment de nichelina ) pe post de balast pentru limitarea curentului la valoarea dorita, oricum tensiunea prea mare ramane totusi o problema in ciuda limitarii de curent si incarcarea trebuie monitorizata pentru a nu se permite depasirea tensiunii permise. O solutie mai buna ( dar si mai complexa ) este un regulator pentru limitarea tensiunii ( si eventual al curentului ) la valori dorite, liniarul are avantajul simplitatii insa randament slab si probabil mai scump, comutatia este mai complexa dar mult mai eficienta si cel mai probabil si mai ieftina.

Link spre comentariu

Sunt de acord cu tine BUGHIU, si-a facut treaba. Dar in 2 sapt sper ca trece perioada rece,..... automat la pornire nu mai intra bujii si nu mai e asa solicitata, va porni mai usor .... asta daca nu cumva da ortu popii dintr-o data. Inca nu am ramas sa nu pot porni doar ca invarte mai greu, se simte . O sa cumpar una noua .... ce parere aveti de rombat premiere?

Link spre comentariu

Un acumulator nou si de calitate in acelasi timp este destul de scump, pe de alta parte intr-adevar o data cu terminarea sezonului rece si pornirea este ceva mai facila, evident este mult mai bine un acumulator nou, dar nici un redresor bine pus la punct nu strica la casa omului.

Link spre comentariu

La ce zice Marian ma gandeam si eu - ca nu strica la casa omului un redresor bun, mai ales ca am componentele principale :cutie,traf,punte, cabluri, clesti. La ce pret credeti ca m-ar duce componentele din schema pusa de wally_gatter in postul cu nr 2? Rezistentele ma gandesc ca sunt neglijabile ca si pret. Daca l-as realiza ma gandesc ca n-ar fi nici o problema sa-l folosesc si pe post de alimentator, nu?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări