Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Generator electric (intrebare)


cearda

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • daniels

    5

  • costinium6

    3

  • mișa

    1

  • cearda

    1

Top autori în acest subiect

sunt multe generatoare pe benzina care au pe rotorul alternatorului 2 magneti mici cu care incepe sa-si produca la pornire tensiunea de excitatie(care apoi intra in AVR),iar din AVR pleaca pe inelele colectoare de pe rotor...problema este ca alternatorul functioneaza la turatii ridicate....

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

exista generatoare si pe benzina si diesel care au alternatorul cu magneti permanenti, sunt cele pe care scrie mare INVERTER. id6000 si id10 sunt cu neodymium, ig1000, ig2000. ig6000... cu ferita, are si honda cateva modele.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator atedeus

exista generatoare si pe benzina si diesel care au alternatorul cu magneti permanenti, sunt cele pe care scrie mare INVERTER. id6000 si id10 sunt cu neodymium, ig1000, ig2000. ig6000... cu ferita, are si honda cateva modele.

Sunt mai eficiente decat cele cu inductie? Ca fiabile ar trebui sa fie?
Link spre comentariu

La cele cu AVR reglajul se face pe curentul de excitatie, si cum sa spus la unele modele se folosesc doi mici magneti pentru excitatia initiala, la altele ramane magnetizat remanent rotorul (daca sta mult timp nefolosit se intampla sa isi piarda remanenta si este necesar un mic impuls electric dintr-o baterie la prima pornire).Cele cu invertor au avantajul ca au o foarte mare stabilitate pe tensiune si frecventa, totusi vezi ca sunt modele mai ieftine cu invertor care scoate semnal dreptunghiular.Daca te referi insa la eficienta ca si randament categoric cele cu motor diesel au un randament mai bun, dar trebuie sa ti cont si de pornirea lor mai greoaie iarna si de costul initial mai mare, pentru o folosire sporadica sunt mai convenabile cele pe benzina.

Link spre comentariu

eugeniusro categoric cele diesel sunt mai eficiente din punct de vedere al consumului de carburant dar atedeus se refera la alternator. alternatoarele cu magneti nu sunt neaparat mai eficiente, ele sunt construite sa lucreze cu invertor dintr-un motiv aparte si anume reducerea consumului de carburant, asta se realizeaza prin faptul ca invertorul citeste in permanenta consumul de energie extrasa si controleaza turatia motorului reducand-o puternic la consumatori mici. tot invertorul redreseaza tensiunea alternatorului si o mentine in 220v/50Hz. la alternatorul cu avr chiar daca este mentinuta tensiunea stabila fregventa o ia razna la fluctuatii de turatie, motiv pentru care motorul este stabilizat la turatia necesara pentru 50Hz chiar daca are ca sarcina 1%din putere.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Am un generator care nu mai da curent. Am desfacut generatorul, iar rotorul este bobinat, are 2 poli, iar la capetele bobinei are o dioda. Am desfacut dioda, am masurat-o si este buna. Rezistenta in cc a rotorului este de cca 4 ohmi. Am masurat si statorul si are o reziatenta in cc tot de cca 4 ohmi. Infasurarea pentru condensator are o rezistenta in cc de cca 11 ohmi. Cand pun in functiune generatoru la priza am 1V si frecventa de 51Hz. Am verificat si protectia si este buna. Generatorul nu mai merge de cand a primit curent de la retea. Este posibil sa se fi demagnetiza miezul?

Link spre comentariu

Faptul ca a lucrat in paralel cu reteaua ma determina sa cred ca ai acolo o protectie lucrata. Vezi sigurantele fuzibile si cele automate (electromagnetice).

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Daca pe rotor se afla o bobina, asta inseamna ca trebuie excitata bobina ca generatorul sa produca tensiune! trebuie sa existe un releu regulator, la fel ca la alternatoarele auto! verifica prezenta tensiunii pe acea bobina de pe rotor! Si mai bine spune ce fel de generator este, si poate cineva poate sa te ajute cu o schema ceva!BaftaAlinEX

Link spre comentariu

Nu are releu de incarcare si perii colectoare (carbuni) ca alternatoarele auto. Pe rotor este o bobina distribuita cate o jumatate diametral opus, iar la capetele libere ale bobinei este o dioda.Cred ca s-a demagnetizat rotorul (ma refer la acea magnetizare rmanenta)

Link spre comentariu

eu as zice ca atunci cand a primit tensiune de la retea s-a depasit tensiunea condensatorului (se schimba). demagnetizarea rotorului se rezolva printr-un soc de supraturare (se impinge cu degetul circa 2 secunde in tija care iese din motor si controleaza carburatorul).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări