Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

de ce se arde faza scurta la becuri H4


danciusergiu84

Postări Recomandate

masinile in cauza sunt un asta 96 si un escort 89la astra s-a ars candva faza scurta pe ambele parti concomitent in mers, masina fiind dusa la cineva care din cate am inteles a schimbat doar becurile, cam dupa un an de zile s-a ars din nou pe dreapta, am schimbat eu becul, am facut proba cu motorul oprit (fata masini era la un perete) si apoi am zis sa porneasca motorul sa vad daca totul e ok, dupa ce a pornit motorul cu faza scurta pornita am observat pe perete la o secunda doua... cum se albeste lumina pe perete si becul sa ars aproape instant, cineva mi-a spus sa nu se mai porneasca motorul cu faza scurta pornita, s-a tinut cont de sfat, becul s-a inlocuit si a tinut faza cateva saptamani (masina folosita zilnic) dar totusi din nou in mers cred ca s-a ars fiindca masina a fost trasa pe dreapta de politie, tin sa precizez ca mi s-a spus ca s-a tinut cont de sfat si nu a mai fost pornit motorul cu faza scurta aprinsala escort la fel mi s-a spus ca s-au ars cam deodata fiindca intr-o seara nu mai mergea niciunulinca nu am ajuns sa inlocuiesc becurile fiindca nu vreau sa tot arunc bani pe ele chiar daca nu-s ai mei... si m-am gandit sa va cer voua o parere sa inteleg fenomenul care se intampla si sa actionez la indepartarea cauzeiva multumesc pentru rabdarea de a citi si eventual posta

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • miron1947

    4

  • doru3160

    3

  • GEO 53 BN

    3

  • danciusergiu84

    2

Top autori în acest subiect

Faza scurta se arde mai repede pentru ca este utilizata mai mult mai ales in oras, dar daca se ard becurile la interval asa scurt, cred ca aveti tensiunea prea mare la instalatia masinii, sau contacte imperfecte(oxidate) la bornele bateriei si apar varfuri de tensiune.O alta explicatie ar fi, becuri de calitate ff. slaba.

Link spre comentariu

cred ca sunt in situatia contactelor oxidatealternatoarele de pe aceste masini cum isi iau tensiunea de referinta de pe baterie? banuiesc ca pe acolo sunt contacte imperfecte...

Link spre comentariu

cum isi iau tensiunea de referinta de pe baterie?

Da.

pe acolo sunt contacte imperfecte

Nu prea cred, luati-o sistematic, masurati intai tensiunea pe instalatie, curatati si la montare strangeti bine clemele la acumulator, verificati si starea conectarii conexiunii de masa de la baterie la sasiu, sa nu fie rugina sau slabita si daca ati urmat toti acesti pasi si tot de ard becurile asa rapid, cautati becuri de marca, Bosch, Philips, Osram..
Link spre comentariu

Trebuie verificata instalatia electrica si tensiunea pe care o debiteaza alternatorul.Daca dintr-un motiv sau altul se intrerupe tensiunea de excitatie a alternatorului,atunci tensiunea debitata de alternator va creste foarte mult punind in pericol instalatia masinii.Eu am patit asa ceva.Deasemenea si daca regulatorul de tensiune (releul de incarcare)se defecteaza,tensiunea poate creste mult.

Link spre comentariu

se intrerupe tensiunea de excitatie a alternatorului,atunci tensiunea debitata de alternator va creste foarte mult

Eu stiam ca fara excitatie nu produce curent, poate daca se strapunge elementul regulator ati vrut sa scrieti.
Link spre comentariu

Eu stiam ca fara excitatie nu produce curent.

Sunteti "invechit"...nu stiti nimic,ia luati aminte,ca uite-asa mai invatam si noi cate ceva :rade:Ce e mai nostim,e ca omul chiar e convins ca a patit asa ceva...
Link spre comentariu

Domnule Miron.Cind am spus ca am patit o boacana cu alternatorul ramas fara excitatie,nu am spus povesti.Intr-o iarna am ramas fara baterie,in sensul ca peste noapte bateria s-a descarcat si nu am mai putut porni motorul.Am rugat un vecin sa ma ajute sa pornesc motorul.Vecinul mi-a spus ca i-mi da bateria sa pornesc motorul.Normal ca l-am intrebat ce fac atunci cind trebuie sa dau bateria jos,nu se opreste motorul.Mi-a spus ca nu se opreste si ca o sa mearga si fara baterie dar exista pericolul ca se distruga aparatele de la bord.Am aprins farurile,am pornit ventilatorul de la climatizare,stergatorul de parbriz.Am pornit motorul si cind am deconectat bateria, becurile mi s-au ars becurile si turometrul sa dus naibii.Chiar cu bateria deconectata motorul a functionat normal.Am discutat cu un electrician auto si i-am spus ce am facut.El mi-a spus ca alternatorul dupa ce incepe sa produca tensiune,daca i se intrerupe excitatia el continua sa produca tensiune doar ca la o valoare mult mai mare si asta,spunea el,datorita autoexcitatiei.In consecinta am reparat masina cu bani destui de multisori si m-am jurat sa nu mai repet gresala de a deconecta bateria cit motorul functioneaza.Am uitat sa spun ca masina pe care o aveam atunci era o Dacia 1310.

Link spre comentariu

Decuplarea bateriei in mers,paralel cu incarcarea circuitului a dus la cresterea nepermis de mult a tensiunii in circuitul electric,in nici un caz a intreruperii alimentarii excitatiei.Prin decuplarea bateriei,s-a pierdut referinta,din cauza consumatorilor cuplati,releul a incercat sa compenseze scaderea tensiunii,si daca totul era in regula,si sarcina cat mai mica, probabil ca ar fi reusit intr-o oarecare masura,dar intrarea in autoexcitatie inseamna ca excitatia a fost alimentata fara limita,ceea ce e cu totul alta poveste,decat intreruperea alimentarii...si de regula se intampla la releele electromecanice,nu la cele electronice...asta a spus dl miron,si de altfel corect semnalat aspectul.

Link spre comentariu

Eu stiam ca fara excitatie nu produce curent.

Sunteti "invechit"...nu stiti nimic,ia luati aminte,ca uite-asa mai invatam si noi cate ceva :rade:Ce e mai nostim,e ca omul chiar e convins ca a patit asa ceva...
Ca intotdeauna tu le stii pe toate.Vorba ceea:stii si cind bate toaca in cer.Tipic moldovenesc. :nebun:
Link spre comentariu

E pacat ca ai o parere preconceputa despre moldoveni,si ce e si mai regretabil e ca folosesti orice ocazie sa o expui...partea proasta din toata treaba asta nu e ce crezi tu despre moldoveni,si mai ales momentele in care iesi cu asemenea afirmatii(cand deja ai dat cu mucii-n fasole),ci ca ajuti pe altii sa-si formeze o impresie nu prea buna despre bistriteni prin cele ce spui...eu totusi cred ca esti doar o exceptie,am cunoscut si bistriteni isteti.

Link spre comentariu

becurile se ard din cauza calitatii proaste. am testat pe pielea mea, din cauza ca becurile de faza scurta se schimba foarte greu la masina mea am decis sa folosesc becuri calitative. schimb becurile cam la 1,5-2 ani. mai trebuie ca farul sa nu ia apa, sa nu se abureasca si sa nu lasi urme de grasime pe sticla cand il montezi.ps. la mine faza scurta se aprinde cand pornesc motorul deci functioneaza tot timpul.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator turbojack

Becurile "mor" de la supratensiune si vibratii. H4 se monteaza pe "anticitati" car cu siguranta nu au retea CAN si altre controlere pe parte de alimentare faruri.Se verifica tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit.Se verifica oglinda farului sa fie bine fixata in socluri.Si trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca nu se mai fac lucrurile ca altadata.Daca tin becurile 3-4 luni e bine.Ideal de folosit becuri ale marcilor consacrate si de asemenea e bine de inlocuit ambele.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Aceias problema am avuto si eu la o skoda fabia, i-am curatat clemele de la acumulator si s-a rezolvat problema, si i-am montat si un kit xenon dinacela chinezesc 35W 6000k si merge de 2 ani fara probleme

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări