bluey Postat Martie 19, 2013 Partajează Postat Martie 19, 2013 Am postat aici pentru ca probabil sunt mai multe cunostinte in ale generatoarelor decat pe sectiunea auto.Problema e in felul urmator: am o masina cu motor cu racire pe aer si dinam.Instalatia a fost modificata sa functioneze pe 12v , mai putin incarcarea pentru ca electricianul nu s-a priceput.Eu nu stiu asa multe despre functionarea circuitelor de incarcare cu dinam asa ca am zis sa intreb aici:Se poate rebobina dinamul pentru a genera tensiune mai mare ca sa poata incarca decent bateria si sa poata sustine consumul masinii in mers?Are cineva idee cum functioneaza releul de incarcare la un circuit cu dinam?Banuiesc ca releul de incarcare e ceva electromecanic cu ceva rezistente pe nichelina si contacte. O sa fac niste poze si revin.Masina este similara cu un VW broasca dar nu e broasca :)Daca e vreun cunoscator un aircooled pe aici poate stie de dinam la 12v de fabrica pe aceste motoare.Se doreste pastrarea sistemului cu dinam (ca sa previn raspunsurile de tip "pui un alternator de dacia 1300 si gata"Multumesc anticipat pentru ajutor. Link spre comentariu
verde Postat Martie 20, 2013 Partajează Postat Martie 20, 2013 Instalatia originala a fost pe 6 v ? ce scrie pe dinamul original? Link spre comentariu
bluey Postat Martie 20, 2013 Autor Partajează Postat Martie 20, 2013 Instalatia originala a fost pe 6v. Asta scrie pe dinam : http://images.thesamba.com/vw/classifie ... 166020.jpg Si utilajul arata aproximativ asa : http://images.thesamba.com/vw/classifie ... 166018.jpg Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Martie 20, 2013 Partajează Postat Martie 20, 2013 Daca e vreun cunoscator un aircooled pe aici poate stie de dinam la 12v de fabrica pe aceste motoare.Un exemplu aveţi aici :http://www.justaircooled.co.uk/generato ... 2v-79.htmlScheme şi link-uri pentru relee de încărcare pentru dinamuri s-au postat,căutaţi pe secţiunea HOBBY/AUTO. Link spre comentariu
miron1947 Postat Martie 20, 2013 Partajează Postat Martie 20, 2013 Banuiesc ca releul de incarcare e ceva electromecanic cu ceva rezistente pe nichelina si contacteCele simple au doua relee, unul pentru limitarea tensiunii si unul(disjunctorul) pentru deconectarea legaturii dintre baterie si dinam cand acesta din urma are o tesniune mai mica decat bateria la borne pentru ca fiind o masina electrica reversibila devine motor electric.Unele regulatoare mai au un releu pentru limitarea curentului.Limitarea tensiunii este similara cu cea de la alternatoare actionand prin modificarea curentului de excitatie, disjunctorul la alternatoare nu este necesar, curentul invers fiind blocat de puntea redresoare.In cazul Dvs. un regulator de tensiune de 12V pentru alternatoare poate fi utilizat, dar pentru disjunctor, ramane sa va decideti daca utilizati dioda/e sau releu, acesta din urma are doua infasurari, una derivatie si una serie. Link spre comentariu
bluey Postat Martie 20, 2013 Autor Partajează Postat Martie 20, 2013 Ideea mea era sa folosesc un releu electromagnetic clasic care sa decupleze dinamul.Releul urmand sa fie actionat de comanda excitatiei preluata de la un releu clasic de alternator.Adica in loc sa taie excitatia alternatorului, sa comande releul ce va decupla dinamul din circuit la atingerea unei tensiuni prestabilite, urmand sa il cupleze la loc cand tensiunea coboara sub o anumita valoare.Domnu Miron daca asta ati vrut sa imi ziceti si dumneavoastra imi cer scuze. Am multe chestii pe cap si nu am reusit sa rumeg suficient ce ati postat.Domnu Cristian acum am vazut ca exista dinamuri de cumparat la 12v , multumesc, mai ramane intrebarea daca poate fi rebobinat cel existent pentru a furniza 12v la un curent decent. Link spre comentariu
miron1947 Postat Martie 20, 2013 Partajează Postat Martie 20, 2013 in loc sa taie excitatia alternatorului, sa comande releul ce va decupla dinamul din circuit la atingerea unei tensiuni prestabilite, urmand sa il cupleze la loc cand tensiunea coboara sub o anumita valoare.Este periculoasa solutia Dvs. tensiunea la borne creste cu turatia si daca se decupleaza si consumatorul poate ajunge la valori care sa strapunga izolatia.Nu inteleg cu ce va deranjeaza reglajul excitatiei indiferent de metoda, cu releu electromagnetic sau electronic.Cea mai simpla rezolvare in cazul Dvs. ar fi un regulator de alternator cuplat la excitatie(pentru tensiune) si o punte de diode auto de 45A(in locul disjunctorului). Link spre comentariu
bluey Postat Martie 20, 2013 Autor Partajează Postat Martie 20, 2013 Pai si dinamul are excitatie????Ca punte redresoare sigur nu are.Deci scoate CC.Si stiam ca dinamurile sunt cu magneti permanenti. Link spre comentariu
miron1947 Postat Martie 20, 2013 Partajează Postat Martie 20, 2013 Pai si dinamul are excitatie????Cele auto da, la una dintre borne trebuie sa scrie DF, aceea este excitatia.stiam ca dinamurile sunt cu magneti permanenti.Cele de bicicleta, da, chiar si alternatoarele utilizate acum pe biciclete si motociclete sunt tot cu magnet permanent. Link spre comentariu
bluey Postat Martie 20, 2013 Autor Partajează Postat Martie 20, 2013 Multumesc frumos.O sa revin dupa ce ma apuc de modificat masina. Link spre comentariu
miron1947 Postat Martie 20, 2013 Partajează Postat Martie 20, 2013 Dar ce masina aveti? Poate au fost si variante cu instalatia la 12V ca la VW. Link spre comentariu
bluey Postat Martie 20, 2013 Autor Partajează Postat Martie 20, 2013 Este un Porsche 356B reconditionat si pregatit pentru VTM clasa automobile istorice.Proprietarul se cam grabeste si nu prea ar fi vrut sa comande un dinam pe 12v.Are cateva pe 6v si o modificare a lor era o solutie mai interesanta financiar decat cumpararea altui dinam nou. Link spre comentariu
miron1947 Postat Martie 20, 2013 Partajează Postat Martie 20, 2013 Poate gasiti unul de VW ieftin, din ce stiu eu ambele masini utilizau echipamente BOSCH. Link spre comentariu
tranzistoras Postat Martie 20, 2013 Partajează Postat Martie 20, 2013 Apoi fara suparare, daca la o astfel de masina se pune problema de costuri pentru un dinam...PSCred ca este pacat sa le stricati... Link spre comentariu
bluey Postat Martie 20, 2013 Autor Partajează Postat Martie 20, 2013 Nu este masina mea din pacate.Am mers cu mai multe masini din generatia ei si cunosc senzatia, e ceva deosebit intr-adevar, doar ca mie imi plac putin mai rapide :)La masina asta s-a cerut modificarea instalatiei pentru functionarea pe 12v si pentru ca in competitiile de vtm nu se pune asa mare pret pe originalitatea masinii cum se puncteaza la alt gen de competitii.Proprietarul masinii are si cateva masini care participa la astfel de competitii si acolo m-am chinuit cu schemele originale. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum