ilie_staovici Postat Martie 18, 2013 Partajează Postat Martie 18, 2013 Am o problema cu instalatia electrica la lumini[faruri] la un OPEL AGILA din 2002 motor de 1litru si as dori o schema electrica, ma poate ajuta cineva?Multumesc mult. Link spre comentariu
Matrixu Postat Martie 18, 2013 Partajează Postat Martie 18, 2013 Nu stiu ce problema ai tu la instalatia electrica la Agila dar i-ti spun ca si eu am cautat si nu am gasit din pacate. Am o cunostinta care are Agila din 2002 si tot la instalatia electrica de la faruri are probleme, mai exact se topeste blocul de lumini. Se topeste plasticul din acesta pe langa pinii care intra in mufa aferenta. L-a schimbat cu unul nou si face la fel dupa o jumatate de an, uneori nu se aprind luminile decat daca loveste bordul. Am scos papucii din acea mufa in care intra blocul de lumini si i-am strans ca sa fiu sigur ca nu joaca, aceeasi treaba, nu s-a rezolvat nimic. Nu stiu ce problema ai tu ca nu ai descris. Fi mai explicit. Link spre comentariu
Vizitator porumbelul Postat Martie 18, 2013 Partajează Postat Martie 18, 2013 inceaca si sapa pe aici: http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t ... sc&start=0 poate te ajuta cu ceva. eu am gasit multe rezolvari legate de Opel. Link spre comentariu
Mariusik49 Postat Martie 18, 2013 Partajează Postat Martie 18, 2013 Nu cred ca vrea sa fie ajutat odata ce nu zice ce problema are,ce lar interesa la instalatia de iluminare.... Link spre comentariu
ilie_staovici Postat Martie 19, 2013 Autor Partajează Postat Martie 19, 2013 Am ramas la un momentdat fara faza mica pe stinga,am cumparat si inlociut becul si nu s-a rezolvat nimic,am verificat toate sigurantele si releele intermediare nimic defect ,la o saptamina am ramas numai cu faza mare dreapta si pozitie.La faruri in soclu am pe toate trei firele curent deci nu am masa care tre sa fie comuna se aprind amindoua fazele odata dar ff slab.Din cauza asta am cerut o schema sa vad cum lucreaza ,cu relee ,direct pe comutator,comutarea se poate face pe minus sau pe plus.Ca o ironie cindva am facut o scoala de electricieni auto dar din 1972 nu am mai profesat si de atunci s-au schimbat cam multe in domeniu auto.Daca ajuta cu ceva spovedania vreau totusi schema daca are cineva.Multumesc. Link spre comentariu
ilie_staovici Postat Martie 19, 2013 Autor Partajează Postat Martie 19, 2013 Pentru Mariusik 49.Cind ii ceri unui om ceva si intii te chestioneaza tot ce il intreseaza si la urma iti spune ca nu are inseamna ca nu vrea sa te ajute ci numai insinueaza ca vrea sa te ajute.daca vrei sa il ajuti il ajuti neconditionat.O zi placuta. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Martie 19, 2013 Partajează Postat Martie 19, 2013 Incercati sa trageti fir de masa direct de la far la sasiu (sau alternator, baterie etc). Link spre comentariu
ilie_staovici Postat Martie 19, 2013 Autor Partajează Postat Martie 19, 2013 Pe mufa care intra in soclul becului la piciorul care tre sa fie masa adica acel picior comun am 12 v si cind incerc sa il pun la masa se arde o siguranta de 20 A.Cind pun la masa fiecare faza a becului se aprinde normal daci s-ar putea ca , comanda sa se faca cu tensiune de 12 V pe comunul becului si masa trimisa din comutator pentru fiecare faza. Multumesc . Link spre comentariu
ggi Postat Martie 19, 2013 Partajează Postat Martie 19, 2013 Mnu, nu cred ca se face comanda fazelor cu -Vcc; mai degraba un papuc de masa oxidat undeva la contactul cu caroseria; poate fi si la triple. Eu zic sa incercati chestia urmatoare: pporniti masina, puneti pe altcineva la volan si priviti triplele in timp ce "operatorul" actioneaza frana, semnal, pozitie sau combinatii. Eu am patit ceva foarte asemanator cu dv si la proba descrisa mai sus aveam niste jocuri de lumini prin blocurile optice spate.... ziceai ca-i discoteca; am gasit oxidat un papuc inel care era legat de la un a din triple la caroserie, l-am schimbat si toate luminile si-au revenit. Siguranta de 20A pusa de dv se poate arde si din cauza ca se auto-inseriaza unele filamente (fata&spate); de obicei pe spate se inseriaza automat cu filamentele stopurilor. Oricum, eu zic ca asta e , nu cred sa fie mai grav de atat. Link spre comentariu
ilie_staovici Postat Martie 19, 2013 Autor Partajează Postat Martie 19, 2013 Domnule ggi atunci cind o suma de filamente se inseriaza rezistenta ohmica creste si sub nici o forma nu se poate arde o siguranta din acest motiv. Toate luminile fata spate inafara de faruri functioneaza normal.O zi buna. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Martie 19, 2013 Partajează Postat Martie 19, 2013 In AutoData 3.38 nu apare schema instalatiei de la faruri. Stiu ca nu ajuta asta cu nimic...dar macar nu mai cauta si altcineva. Link spre comentariu
Mariusik49 Postat Martie 19, 2013 Partajează Postat Martie 19, 2013 Daca va ajuta,am atasat schema cu instalatia de iluminare din fata,firul alb cu albastru este masa,rosu cu alb plus faza scurta,rosu plus faza lunga.In schema atasata e22 si e23 sunt farurile,s3 comutator faza lunga+semnalizare,s2 este blocul de lumini. Agila.zip Link spre comentariu
ilie_staovici Postat Martie 19, 2013 Autor Partajează Postat Martie 19, 2013 Multumesc Mariusik49.Cind am ajuns acasa si am gasit schema problema era deja rezolvata .Asa cum am spus mai inainte la tipul asta de agila farurile pe soclul becurilor de far la borna comuna unde tre sa fie masa este alimentat cu 12 V iar pe celelalte 2 adica faza mica si faza mare din blocul de lumini vine masa .Astazi am vazut si eu dupa 7 ani de cind am agila ca am curent permanent pe faruri cea ce mi se pare o mare porcarie.Am gasit un fir care mergea la faza mica intrerupt sub izolatie, noroc ca era rosu cu alb si s-a vazut sub izolatie oxidul de cupru verde.Deci in comutatorul de lumini vine fir care este legat direct la masa pentru comanda.Multumesc din suflet tuturor celor care au incercat sa ma ajute.O seara placuta. Link spre comentariu
ggi Postat Martie 19, 2013 Partajează Postat Martie 19, 2013 la tipul asta de agila farurile pe soclul becurilor de far la borna comuna unde tre sa fie masa este alimentat cu 12 V iar pe celelalte 2 adica faza mica si faza mare din blocul de lumini vine masa .Deci se fac si asemenea masini... Interesant unde se ajunge cu economia de materiale sau ce naiba de alte "directive" de au intors pe dos instalatia de lumini... La Agila, Autocad spune cam asa: "12V, chasis ground", da' uita sa spuna ca au intors instalatia de lumini ca la Pobeda. Mna, cat traim invatam. Link spre comentariu
Mariusik49 Postat Martie 19, 2013 Partajează Postat Martie 19, 2013 eu nu cred ca este cu plus permanent si minus pentru comenzi la faza scurta,respectiv lunga...la cate am lucrat era un singur fir de minus si doua de plus,cum sunt instalatiile de obice la toate masinile...cu mufa de la far in fata,firul din dreapta minus,cel de sus plus faza scurta si cel din stanga tot plus pt faza lunga.este posibil,ca masina sa fi suferit cateva interventii,si de asta sa fie exact invers.acuma bine ca a rezolvat omu... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum