Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Apa in benzina-->dop de gheata. Cauze-->solutii


Matrixu

Postări Recomandate

Deschid aici o discutie cu speranta ca postariile urmatoare vor fi de folos atat mie cat si altor useri de pe forum care au 4 roti si un volan cu functionare pe benzina. Chiar in seara asta m-am confruntat cu problema asta : dop de gheata in conducta de benzina si a rezultat o baterie descarcata aproape complect + multa munca de convingere a masinii ca sa mai porneasca. :sparge: Din fericire eram aproape de casa si am adus o alta masina care mi-a furnizat curentul necesar pentru pornire. Care ar fi cauzele reale prin care se ajunge sa avem apa in rezervoare? Cantitate mica de comnustibil in rezervor si se face condens din cauza temperaturiilor exterioare, sau apa in benzina alimentata de la pompa? Pntru cei care vor sa excluda din start problema pompei...va spun doar ca am pus benzina intr-un pet complect uscat si cand m-am uitat la el a doua zi avea niste picaturi de apa decantate in fundul recipientului, mici intradevar, dar erau. Deci este posibil si asa ceva. In afara de aditivii pentru benzina pe care i-i gasim in comert, ce alta solutie am putea folosi ca sa evitam astfel de probleme? Stiu ca toti trecem prin criza si ca la multi dintre noi beculetul de la benzina e mai mult aprins decat stins. :jytuiyu La un momentdat chiar ma gandeam cum ar fi sa incerc sa izolez termic conductele de benzina, deoarece acestea fiind metalice, favorizeaza aparitia ghetii in cazul in care exista apa pe instalatie. Cred ca este o munca foarte laborioasa ca sa faci asa ceva. Eu in seara aceasta, dupa ce am pornit masina, am bagat cam 0.3-0.5 litri de alcool etilic la 8-9 litri de benzina. Mai bine zis spirt etilic, nu ai cum sa bei asa ceva din cauza tariei. Ca am facut bine sau rau nu stiu, stiu atata doar ca alcoolul se combina cu apa, iar alcoolul nu prea ingheata. Ce parere aveti voi?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • GEO 53 BN

    4

  • pop_ady44

    4

  • ggi

    4

  • Matrixu

    3

Top autori în acest subiect

Vizitator costin02

La batrana dacie, mai foloseam metanol(alcoolul metilic), in amestec cu benzina, cam un litru la un plin, dar trebuie precautie, e toxic, si-n contact cu pielea, mucoasele, poate produce probleme, dar mai cu seama la ingerare!

Link spre comentariu

Esti tare, pai sigur alcolul ala mai are si el nitica apa si chiar daca nu ingheata nu cred ca-ti va aduce cine stie ce beneficii. Degeaba izolezi tevile, acestea sunt prea subtiri si oricum pana dimineata vor ingeta pt ca benzina vine rece din rezervor, etc. Eu am tot mers cu benzina proasta si nu am avut probleme. Depinde foarte mult de masina. Astea frantuzesti sunt mofturoase rau!

Link spre comentariu

Eu am bagat alcool etilic din productie proprie. Acesta este primul alcool care iese la faza a doua de distilare = spirt. Nu poate fi baut dar poate fi folosit pe post de alcool la frectii, degresari, curatari suprafete, etc. Nu stiu daca nu dauneaza pe zonele cu furtun flezibil din cauciuc. :jytuiyu Oricum, daca e bun alcoolul nu i-mi fac probleme. Daca se termina i-mi fac aprovizionare de la @pop_ady44. Sigur e bun si acela :da@tranzistoras Masina nu e nicidecum de productie franceza, nu sunt fan al lor. Este masina de productie germana si daca alimentez de la un anumit peco unde stiu sigur ca e benzina buna, niciodata nu am avut probleme, dar cand pleci la drum lung, mai alimentezi si de unde gasesti. Eu caut solutii indiferent de masina si de productia acesteia. Daca ai fi aici in zona ai intelege de ce ingheata benzina. :da Am avut iarna asta si -28 de grade. Normal ca benzina este rece, dar daca nu ai apa nu ingheata. Alcoolul nu stiu cata apa contine, dar oricum nu ingheata.

Link spre comentariu

Io zic sa nu bagati alcool, distruge garniturile in timp; si apoi nici benzina nu ingheata si apa tot se va decanta. Pastrand rezervorul mai mult gol (asa cum dealtfel si eu fac) vaporii din aer ajung in rezervor unde se lichefiaza si apoi ingheata. Singura solutie care a mers 100% la mine a fost ca iarna sa aplic inversul metodei de vara la alimentare, adica: vara plec la o destinatie aflata la 20km, pun de 30ron benzina si ma duc, iarna, dupa primele ingheturi, fac plinul si merg 20km (sau cat am de mers) si apoi reumplu, nu-l las sa se goleasca. Acuma na, depinde si de modelul masinii; la cele pe carburatie exista un siretlic mai simplu, dar la astea cu mai multa electronica decat mecanica.... mai greu ! Am avut si am de ambele tipuri, cam stiu care-i treaba; e drept ca la una noua confortul e mult mai bun si e drept ca sunt mai finisate (cel putin unele), insa de te lasa-n drum... acolo stai ! Sa dea sfantu' sa fie printr-un camp sau varf de munte fara semnal la telefon, ai cam pus-o ! Pe cand la cele vechi, aproape exclusiv bazate pe mecanica, e sufient sa ai o minima dotare de scule in portbagaj si rezolvi cam tot ce poate aparea neprevazut. Si ca sa revin la oile in discutie, e bine de incercat si cu cifra octanica mai mare pentru care suporta; diferenta de pret se va regasi si in performante si in consum; in afara de asta e bine sa te orientezi in asa fel incat sa alimentezi de la aceeasi benzinarie iar aceea sa fie una care stii tu din experienta ca nu prea are apa in tancuri. Oricum, e mult de discutat pe tema asta.

Link spre comentariu

Asa este @ggi e mult de discutat pe tema asta si cred ca ceea ce ai zis tu cu umplerea rezervorului e una dintre solutii. Alcoolul l-am folosit doar iarna trecuta odata si acum...si vreau sa elimin aceasta solutie deoarece stiam si eu ceva de faza cu distrugerea garniturilor :jytuiyu

Link spre comentariu

Oricum, daca e bun alcoolul nu i-mi fac probleme. Daca se termina i-mi fac aprovizionare de la @pop_ady44. Sigur e bun si acela :da

Daca pui alcool de la pop_ady44 o sa zbori numai sta masina pe drum :ras:
Link spre comentariu

Daca pui alcool de la pop_ady44 o sa zbori numai sta masina pe drum :ras:

Acu'... depinde si unde-l pui...Daca-l pui in rezervor, clar e pierdere !Stea machineta inghetata dac-asa i-a fost placul, alcoolul lui ady-pop l-oi bea io !
Link spre comentariu

Daca pui alcool de la pop_ady44 o sa zbori numai sta masina pe drum :ras:

Acu'... depinde si unde-l pui...Daca-l pui in rezervor, clar e pierdere !Stea machineta inghetata dac-asa i-a fost placul, alcoolul lui ady-pop l-oi bea io !
Normal ca nu merita stricat in rezervor ! :aplauze
Link spre comentariu

Cind aveam Dacia 1310 am avut si eu probleme cu apa din rezervor.Problema o rezolvam usor bagind alcool tehnic in rezervor.Nu este adevarat ca alcoolul distruge furtunurile.Poate ca diluantul ar putea distruge furtunurile,dar alcoolul in niciun caz.Alcoolul il cumparam de la magzinele de piese auto.

Link spre comentariu

Bre, deci eu am zis ca distruge garniturile, nu furtunurile, si stiu io de ce am zis asta (Stan Patitu' here!), apoi la batrana Dacie aplicam un alt siretlic: un mic cartonas (cca.10x5cm) indoit in L cu o gaura de cca.1cm pe mijlocul uneia din laturi pus la carburator, latura plina in partea din fata, iar gaura trecuta printr-un furtunel pentru stabilitate; smecheria ar fi cam asta: apa din benzina migreaza in carburator, nu prea exista sanse sa inghete pe traseu ci doar in carburator pentru ca acolo sunt trasee si orificii cu lumen mic, asa ca respectivul cartonel pastreaza caldura motorului in zona carburatorului si nu ingheata stropii de apa ajunsi acolo ci trec mai departe; iar daca dimineata era vreun dop de gheata, tot aveai cum porni cu putina benzina din carburator pana se incalzea un pic motorul. Probabil ca nu m-am facut inteles, dar pot desena....

Link spre comentariu

Bre, deci eu am zis ca distruge garniturile, nu furtunurile, si stiu io de ce am zis asta (Stan Patitu' here!), apoi la batrana Dacie aplicam un alt siretlic: un mic cartonas (cca.10x5cm) indoit in L cu o gaura de cca.1cm pe mijlocul uneia din laturi pus la carburator, latura plina in partea din fata, iar gaura trecuta printr-un furtunel pentru stabilitate; smecheria ar fi cam asta: apa din benzina migreaza in carburator, nu prea exista sanse sa inghete pe traseu ci doar in carburator pentru ca acolo sunt trasee si orificii cu lumen mic, asa ca respectivul cartonel pastreaza caldura motorului in zona carburatorului si nu ingheata stropii de apa ajunsi acolo ci trec mai departe; iar daca dimineata era vreun dop de gheata, tot aveai cum porni cu putina benzina din carburator pana se incalzea un pic motorul. Probabil ca nu m-am facut inteles, dar pot desena....

Poti sa-mi spui la ce garnituri te referi?
Link spre comentariu

fara suparare la masinile moderne nu prea sunt garnituri in pompa de benzina fiind electrica :jytuiyu al doilea aspect alcoolul tehnic este recomandat nu palinca de maramures este destul de mare diferenta :nas:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări