Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

sfat achizitie invertor


XAN77

Postări Recomandate

:101 Ma bucur ca am ales un invertor bun, sigur o sa-l reparam, nu s-a tras de el in asemenea hal, tatal meu il foloseste ca sa sudeze cu electrozi de 2.5 in inox in principal...Intr-adevar ca si dimensiuni, desi nu e foarte foarte greu, totusi fata de un Telwin de amperaj putin mai mic e aproape dublu, deci e clar ca sunt componente care cu siguranta au fost dimensionate bine sau chiar supradimensionate.Am gasit pe aparatdesudat ro kit ptr TIG universal (nu e trecut pe site dar am vorbit la telefon si ei pot aduce la comanda), cum spunea dl gauss, cu robinet ptr reglarea debitului de Argon, la aproximativ 600 ron, este ok pretul sau se poate si mai bine?Este ok invertorul pentru a lucra cu TIG? Cam ce amperaj trebuie sa sustina constant pentru a suda inox de 1.5-2 mm tabla?Mai atasez odata schema data de cei de la Tehnoton ptr Invertorul Spark 200, ar fi fain daca s-ar putea face cablajul pentru partea de electronica de protectie si control, din ce am vazut acolo sunt probleme si cam crapa...Referitor la performante, eu nu am sustinut ca ar avea DA 100% la 200 A, eu din ce imi aduc aminte stiu sigur ca avea 100% sigur la 100 A daca nu chiar si la 120 A, deoarece cam acolo era in plan sa se sudeze cu el .schema_spark_aparat_sudura.pdf
Link spre comentariu

Sternul de 200A este destul de bun pentru pretul de 800 RON am sudat cu astfel de aparat continuu fara intrerupere si un pachet de patru Kg de electrozi bazici de 3,25 si protectia nu declansaza si asta pe timp de vara cand temperatura era de vrio 30 de grade la umbra .Sudati fara frica ca merge destul de bine si la anperaj maxim .Pretentiile la astfel de aparate sant la a fi ferite de praf mult ,inproscarile electrodului ,condens ,prize cu contact inperfect ,span de polizor ,etc. Electrozi chiar daca au aceiasi dimensiuni ale sarmei pot solicita curenti diferiti in functie de compozitia materialului din care este facuta sarma .

Link spre comentariu

multumesc de opinie, ma bucur sa aud asta.Azi am terminat prima lucrare utila cu aparatul. Tarc pentru caine. Am facut o portita din teava de 30/20/1,5 cu stalpi din teava de 30/30/2 prinsa in beton cu mustati jos etc. Balamalele le-am facut eu din tabla de 1,5 de la teava de 30/20/1,5. Zavorul la fel din cuie, care culiseaza prin ochi facuti tot din cuie :da , sa fie asa cat mai home made. Deocamdata am sudat cu un singur tip si firma de electrod de 2,5 deci nu pot compara. Am cam facut niste gauri de toata frumusetea la cadrul portitei unde era teava de 1,5mm in carne, lucru de asteptat. Tarcu e din panouri de gard zincate prinse intre ele cu sarma iar la stalpii din teava sunt sudate. Facea ceva scantei la inceput de la zincare si mergea ok. Mi se tot intampla sa se depune metal pe ambele piese pe care vreau sa le imbin dar sa nu se uneasca, desi misc electrodu si liniar si zig-zag, circular etc. dar inca sunt eu bizon incepator, asta e.Aparatu s-a comportat bine, am lucrat cu 70A la teava subtire in speranta ca nu o gauresc.Un lucru e clar, tare bun e un invertor de sudura la casa omului.

Link spre comentariu

........................ Mi se tot intampla sa se depune metal pe ambele piese pe care vreau sa le imbin dar sa nu se uneasca, desi misc electrodu si liniar si zig-zag, circular etc. dar inca sunt eu bizon incepator, asta e.....................................

Sudezi cu electrod rutilic, trebuie un pic de experienta pina ce te obisnuiesti cu "tehnica", la cei bazici nu se intimpla acest "fenomen" insa sint mai greu de amorsat, personal ma impac mai bine cu acestia din urma.....
Link spre comentariu

Tiava aia este prea subtire pentru electrozi de 2,5 .Mareste putin amperaju cam la 100A si sudeaza prin punctare sau gaseste electrozi de 2 si poti suda si continuu .incearca sa deplasezi electrodu stanga dreapta dar insista mimult pe capetele din stanga si dreapta .

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Salutare.Revin cu ceva opinii despre invertorul Proweld 250 HP pe care l-am achizitionat sambata trecuta.Din ce mi-a spus tatal meu, comparativ cu cel Tehnoton, electrozii bazici se "lipesc" mult mai tare si trebuie sa fie foarte atent, posibil ca sa nu aiba deloc ceva circuit care sa previna acest lucru?Acum in legatura cu Tehnotonul, am dat pana la urma de omul la care este la reparat si a promis ca il repara, se pare ca iarasi s-a ars un integrat, deci nimic din partea de putere nu a cedat...Acum intrebare mea este pentru cei care v-ati uitat la schema de comanda, s-ar putea face ceva ca sa creasca fiabilitatea acestei scheme, are pe undeva un punct slab ???Sau pur si simplu e posibil ca sa fi ajuns un graunte de pilitura pe placa de integrate si sa fi facut un scurt pe acolo?In acest caz nu se poate proteja partea de integrate de praf, in sens sa o acopar cu o folie sau ceva? Racirea este pentru partea de putere, dar partea de electronica nu cred ca ar fi problema de exemplu daca ar fi acoperita cu ceva folie de plastic incat sa nu poata sa ajunga pe ea pilitura sau praf metalic.Din ce am vazut eu nu este foarte complicata schema electronica, la o adica cred ca s-ar putea face un PCB pornind de la cel original, eventual "intarit" pe unde este pericol de defectare mai mare.Astept pareri.Din ce stiu eu, la ultimele 2 reparatii au pocnit optocuploare deci acolo ceva nu e proiectat tocmai ok, sau trebuie niste optocuploare mai rezistente.Ma uitam acum prin scheme si am vazut pe ultima pagina ca sunt niste rezistente care au valori diferite ptr MMA si TIG, deci probabil ca nu ar fi mers sa pun kit universal de TIG pe Spark sau nu ar fi mers cum ar fi trebuit.

Link spre comentariu

La ce te referi cand spui ca au pocnit optocuploarele? La TPL250 din driverele finalilor?Se ard singure sau se ard si tranzistorii din totem-pole de pe iesire? Este posibil ca meseriasul sa fi zis la modul general ca s-au ars optocuploarele, fiind mai greu de procurat, in realitate sa fi fost si tranzistorii. Ce valoare au tensiunile ALH si ALL? Nu trebuie sa depaseasca 35V cat este maximul TPL-ului. In schema nu sunt date aceste tensiuni, dar tind sa cred, analizand configuratia driverelor, ca este peste 25V, spre 30. Driverele sunt cu negativarea grilei finalului, cu configuratie cu masa flotanta realizata prin dioda zenner de 15V, legata intre sursa finalului si minusul ALL sau ALH. Acesti 15V pe palierul negativ, cu inca 12-15V pe cel pozitiv, dau valoarea de care spuneam. Daca sursa auxiliara este decalibrata si livreaza o tensiune mai mare, variatia se manifesta pe cele doua ramuri, ALL si ALH. Pe ramurile +VCC si -VCC existand stabilizatoare liniare de 12V, valoarea nu este afectata.

Link spre comentariu
:jytuiyu In primul rand ce ati scris pe acolo depaseste cunostintele mele de electronica :aplauze Apoi:-la 2 din reparatii am asistat personal pentru ca le-a facut un coleg si la fiecare din ele piesa schimbata a fost un optocuplor de pe placa electronica, stiu ca era unul destul de banal pentru ca l-a inlocuit imediat deci il avea la indemana...Acum de unde este acel optocuplor n-as putea sa zic.Din pacate nu pot sta langa cel care il repara acum, dar el a spus ca s-au ars niste integrate si trebuie sa le comande. Mai sunt si alte integrate in schema inafara de optocuploare?Acum el poate sa schimbe niste optocuploare si sa ceara pe reparatii pret de schimbat diode de putere... e greu de verificat cand nu te pricepi...
Link spre comentariu

:jytuiyu In primul rand ce ati scris pe acolo depaseste cunostintele mele de electronica :aplauze Apoi:-la 2 din reparatii am asistat personal pentru ca le-a facut un coleg si la fiecare din ele piesa schimbata a fost un optocuplor de pe placa electronica, stiu ca era unul destul de banal pentru ca l-a inlocuit imediat deci il avea la indemana...Acum de unde este acel optocuplor n-as putea sa zic.....

Inteleg. Probabil este CNY-ul din sursa auxiliara ca TPL250 nu este atat de banal, fiind driver dedicat pentru a comanda in grila un MOS-FET sau un IGBT.In invertorul acesta mai sunt vreo 4 circuite integrate. Comune si ieftine, 2-3 lei bucata. Cred ca la 10 lei le cumperi pe toate. Scumpatatile sunt pe partea de forta, unde un condensator de filtraj bun poate costa si 20 sau 30 de lei, MOS-FET-urile in jur de 20-30 lei si diodele finale in jur de 40-50 lei, 1 bucata. Tu ai cate 4. Iar TPL-urile costa undeva la 10-20 ron fiecare (cel putin HCPL3120 care este compatibil la pini, face face acelasi lucru si care cred ca le poate inlocui, atata este).Din pacate nu prea putem sa te ajutam online daca tu nu te pricepi. Ramane la latitudinea meseriasului sa traga sau nu la pret. Oricum, trebuie sa intelegi ca si manopera este scumpa la genul asta de electronice, dar dupa cum spuneam intr-un post mai sus, invertorul merita reparat si mai mult decat atat, este construit pentru a putea fi reparat la nivel de schimbare de componenta si nu de placa asa cum sunt multe din modelele noi.
Link spre comentariu

Multumesc de raspunsuri.Chiar imi pare rau ca sunteti atat de departe de Iasi si Suceava, probabil ca l-as fi trimis pentru o revizie completa daca erati mai aproape.Poate data viitoare.Nu ati mentionat nimic de protejarea placii de integrate la pilitura, praf metalic, etc. , sau nu credeti ca asta ar fi putut fi cauza defectiunii, pur si simplu dupa o perioada cedeaza integratele?

Link spre comentariu

....Nu ati mentionat nimic de protejarea placii de integrate la pilitura, praf metalic, etc. , sau nu credeti ca asta ar fi putut fi cauza defectiunii, pur si simplu dupa o perioada cedeaza integratele?

Nu am mentionat pentru ca nu cred ca ar fi necesar. Iar daca se protejeaza se face prin alte metode. Aplicarea unui strat de lac protector cu propietati electroizolante face mult mai mult decat aplicarea unei folii. Se gasesc spray-uri cu astfel de lac la magazinele cu componente electronice.Integratele, ca de altfel semiconductorii in general, nu se uzeaza precum segmentii sau placutele de frana la o masina, sau tubul electronic, cunoscutele "Lampi" din TV-urile de altadata. Ele ar trebui sa functioneze in parametri toata durata de viata a aparatului in care sunt montate. Nu "obosesc" de la prea multa functionare normala. Dar asta presupune sa se asigure conditiile prevazute din proiectare. In schimb se uzeaza si pot ceda condensatorii electrolitici carora pe parcursul timpului li se usuca electrolitul. In datasheetul lor este data si durata de viata in ore, iar unele programe de calcul al surselor in comutatie calculeaza aceasta durata de viata in conditiile functionarii in sursa respectiva. Acestia pot afecta regimul de functionare al integratelor si defectarea lor. La o reparatie bine facuta ar trebui schimbati toti, plus alte componente sensibile, releul de softstart, intrerupatorul de retea, etc. Dar aceste lucruri costa si atunci cand meseriasul cere pretul pe ele o sa vi se para mult. Asa ca mai bine nu se baga. O sa mai aibe de lucru si peste un an iar dumneata ramai cu impresia ca nu ai nimerit o scula de calitate.
Link spre comentariu
  • 11 luni mai târziu...

Salut Am si eu un un Tehnoton,Invertorul Spark 200 si am gasit pe partea de putere toate IGBT-urile praf 1MBH50D-060 Cu ce pot sa le inlocuiesc , ceva care se gaseste si pe la noi ?Si ce ar trebui sa mai verific?Multumesc

Link spre comentariu

Salut Am si eu un un Tehnoton,Invertorul Spark 200 si am gasit pe partea de putere toate IGBT-urile praf 1MBH50D-060 Cu ce pot sa le inlocuiesc , ceva care se gaseste si pe la noi ?Si ce ar trebui sa mai verific?Multumesc

Daca nu ai cunostinte solide de electronica si un osciloscop ,eu zic sa duci invertorul la reparat la cineva care a mai facut asa ceva.Daca nu ma insel un coleg de-al nostru,@em2006 repara invertoare de sudura,cu garantie.
Link spre comentariu

Salut Am si eu un un Tehnoton,Invertorul Spark 200 si am gasit pe partea de putere toate IGBT-urile praf 1MBH50D-060 Cu ce pot sa le inlocuiesc , ceva care se gaseste si pe la noi ?Si ce ar trebui sa mai verific?Multumesc

In electronica e o regula: in orice montaj unde exista o siguranta mai exista cel putin o piesa care se arde inaintea acelei sigurante. Deci inaintea inlocuirii oricarei piese defecte se cauta cauza defectului.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări