Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

sfat achizitie invertor


XAN77

Postări Recomandate

Poti înlocui fără probleme acel Sgw25n120 cu FGL40n120,faci si un upgrade invertorului(eu cu așa ceva le înlocuiesc)..iar pt cei ce nu cred(ssb) acest invertor de la telwin(force125) are un singur igbt si o singură dioda pe ieșire(60cph03). Schema este asemănătoare cu modelul mai vechi Tecnica114.

Schema si uite asa vedem ca se poate.

Link spre comentariu

Mai sant invertoare monotranzistor , unele de la firme cu " staif " . Am intalnit cel putin 5 ( cinci ) modele . In Occident se foloseste si sudura cu electrozi de 2mm diametru , chiar si de 1,6 ( aceste invertoare sant excelente pentru asa ceva ) . La noi nu prea , electrozii sant scumpi si lucrarile ce impun asa ceva nu au piata si traditie . Mai degraba se foloseste procedeul TIG ( dedicat ) , mai costisitor ca dotare . In fine , important este ca aceste aparate exista . Si functioneaza conform specificatiilor , chiar daca nu santem toti de acord cu acest lucru . 

Editat de gauss
Link spre comentariu

BUN, bun, dar s-a uitat careva pe schema aia?

Schema la modulul de forta nu se potriveste cu schema de comanda, schema de comanda este pt 2 tranzistoare cu traf iar partea de forta este cu un singur tranzistor.

Link spre comentariu

O fi gresita ... personal nu am analizat - o . Deci asta e tot ce pot spune . Prima schema de invertor de sudura am vazut - o dupa niste ani de " practica ". Aceasta si urmatoarele , ( caiet service si documentatie completa , unele chiar de fabricatie - fisiere cablaj , serigrafie , date inductante , nomenclator componente si module , coduri fabricanti etc . , proceduri de reglaj si punere in functiune ) am luat act de ele sub contract de confidentialitate . Pe care - l respect si acum . La vremea respectiva , internetul era incipient in domeniu . Nu circulau scheme , iar site - urile dedicate si discutiile erau sumare , sa nu zic altfel . Ce apare acum , sant pentru modele iesite din fabricatie ... si chinezariile pe care nu le revendica nimeni ca paternitate de productie . Deci ... orice e posibil . Chiar si ca anumite modele sa functioneze ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Mai cauta putin pt ca mi se pare ca acum recent a fort postata o astfel de schema.

Daca ai putea sa-ti aduce aminte cam pe unde ar fi postata... ar fi minunat. Eu bantui sectiunea Tehnica sudurii de pe la pranz, am citit toate cele... numai schema de la Telwin 125 nu am gasit-o.

Merci!

Editat de mac01
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Salut,

 

Vreau sa cumpar un invertor de sudura in buget 1000-1200(1500? daca merita...).Sudez de mai multi ani cu transformator, estetica sudurilor lasa de dorit.Vreau sa sudez table de 1-3 mm, profile de otel ,inox, sa sudez o platforma noua (TIG cu inox ar fi o varianta?)la  camionul de firma, la vara ( sasiul e OK, dar suprastructura de la bena-facuta de niscaiva firma ,e ruginita si gaurit).Bani pt un Mig-mag nu sunt, asa ca dupa ce am citit pe aici as indrazni pt o chinezarie Glady, se pare ca nimeni nu a zis nimic rau desprea ea, ba chiar a starnit comentarii pozitive.Musai sa aiba si optiunea de TIG, uneori am nevoie de suduri mai aratoase.Variantele ar fi:

  • [*]Glady 160 A [*]Glady 200 A [*]Glady 250 A

 La toate amorsarea arcului in Tig se  face prin contact.

 

Care optiune ar fi mai OK?Ar fi alte variante in fara de Glady mai bune?

Link spre comentariu

In cea ce priveste tipul aparatului, ce fel de referinte sa primeasca "un nume" care apare peste noapte fiind de altfel asemanator sau chiar la fel ca celelalte doar cu nume diferite, si culori...., daca ar fi o firma consacrata cu decenii "in spate" da se pot da/primii referinte altfel ce sa discuti....

Acum in cea ce priveste caroseria, nu ca e imposibil dar totusi, TIG? o sa te apuce vara cealalta, cred ca ar trebuii sa sudezi un pic Tig ca sa vezi ce productivitate ai si dupa acea mai discutam, ca fapt divers in toate service-urile auto se sudeaza in puncte sau Mig/Mag, Tig doar daca este absolut necesar, se mai sudeaza si "autogen" dar extrem de rar.....

Link spre comentariu

 Nu am sudat Tig niciodata, dar inteleg la ce te referi.Atunci o sa sudez cu electrod caroseria.Tig-ul ramane pt suduri de fitze.Uneori trebuie sa fac si din astea.

 PS.Firmele consacrate nu au produse in banii astia, iar eu nu am nevoie de un produs profesional, nu castig bani din sudura.Cel putin nu la modul direct si in nici un caz frecvent.

Editat de alin 105
Link spre comentariu

Si cu electrodul o sa-ti blestemi zilele dar poti incerca, personal prin '99 am sudat caroseria la Dacia cu traf si supertit insa puneam o vergea (electrod curatat de pasta) pe tabala si amorsam direct pe acesta, aft scurt, greu insa....., cum am mai spus fa ceva antrenament inainte si o sa vezi ce e bine si ce nu.

 

In cea ce priveste aparatele, ai cerut referinte si nu pret.

Editat de nickrvl
Link spre comentariu

Daca sudezi mai mult table atunci iti recomand un mig-mag.

Un echipament de genul Telmig este numai bun pentru tine.

Poti suda si confectii metalice usoare, mere fain cu sarma de 0,8.

Daca poti sa faci un test ai sa vezi ca este mult mai usor sa sudezi cu mag-ul la table 1-3 mm.

Link spre comentariu

@nickrvl .Am cerut referinte pt aparate care se incadreaza in 1000-1500....si oricum imi blestem acuma zilele cand am de facut niste piese mai deosebite si le sudez cu un traf  chinezesc, dupa care dau cu flexu` la greu....Platforma de camion e compusa in principal din profile de otel dreptunghiulare cu perete de 2 mm si va fi o lucrare atipica pt mine.In general am de lucru cu profile standard de otel  de 2-5 mm,  mai avea rar ocazia sa sudez si ceva inox , sau o piesa mai fina din tabla de 1mm ( aici ma gandesc ca Tig-ul ar fi util).

@spik , destul de rar am de lucru cu table, mig-magul costa mai mult.....in 2 saptamani ma apuc de constructia unui utilaj pt atelierul meu de tamplarie, cu sasiul facut din profile rectangulare  de 2-3 mm grosime, imbinate prin sudura.Cu actulul traf  nu e funny povestea.

Editat de alin 105
Link spre comentariu

....Platforma de camion e compusa in principal din profile de otel dreptunghiulare cu perete de 2 mm si va fi o lucrare atipica pt mine.In general am de lucru cu profile standard de otel  de 2-5 mm................

La grosimile astea te-ai descurca bine cu electrod de 1,6mm, asta daca coboara invertorul curentul pentru ca am intilnit citeva care teoretic aveau curentul minim undeva pe la 20A insa in realitate nu coborau sub 70A, in sfirsit cred ca o sa te descurci si cu 2,5mm rutilic...

De ce nu-ti transformi traful intr-un Mig/Mag? dar o sa fie de munca.....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări