nickrvl Postat Noiembrie 16, 2015 Partajează Postat Noiembrie 16, 2015 Nu-l cunosc....... Link spre comentariu
elman Postat Noiembrie 17, 2015 Partajează Postat Noiembrie 17, 2015 Am eu o poza de Proweld 250, e aceeasi treaba cu Glady sau Youli. Alte detalii nu cunosc. ce parere aveti? Link spre comentariu
danzel67 Postat Noiembrie 17, 2015 Partajează Postat Noiembrie 17, 2015 Ca si exemplu poate fi dat Telwin fiind mai cunoscut si care are o gama cam de aceasi marime cu cele de mai sus si unde e specificat ceva de genul 60A 100%, cam asta e realitatea, cel putin cele de la Telwin au si bobina pe iesire...... Seamana bobina pe iesire de la Telwin cu cea de la Proweld ? Se gasesc de vanzare ca piesa de schimb ? Se merita montata si la chinezul meu orange ? Link spre comentariu
elman Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 Gama hoby de la Telwin au o bobina cu 2 straturi fara miez. Am reparat si sudat cu Gys, nu aveau bobina pe iesire dar aveau functiie Arc Force si Antistick, sudau bine. Arcul era continuu si electrozii nu se lipeau. Problema la Gys era subdimensionarea IGBT-urilor si diodelor pe iesire. Link spre comentariu
nickrvl Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 (editat) Bobinele de pe iesire se calculeaza, in functie de frecventa etc, nu se pun dupa ochi. In cea ce priveste acel Glady sau cum se mai numeste cum am spus nu-l cunosc insa ochiometric pare undeva pe la 110A 100%, in aceasta idee pun citeva poze cu o placa de la un aparat de firma plasat in categoria "uz casnic", aceasta placa poate urca curentul pina la 190A insa e limitata "din fabrica" la 145A, durata activa la 100% si temperatura ambientala 40 grade celsius este de 110A, aceasta placa e net superioara oricarei chinezarii pe care am intilnit-o pina acum inclusiv dispunerea pieselor, accesul facil la acestea inclusiv la partea de forta (in eventualitatea unei reparatii), protectia electrica componentelor bine efectuata prin stratul protector de "lac" dar si transformatorul foarte bine izolat, secundar fata de primar, aveam citeva poze si cu acesta demontat.......... In sfirsit, cel putin asa trebuie sa fie/sa arate un invertor "minimal" de pe linga casa...... Poze aici: http://www.2shared.com/photo/MLio_5dF/187.htmlhttp://www.2shared.com/photo/rNLOpHkt/188.htmlhttp://www.2shared.com/photo/0FPWnISI/189.htmlhttp://www.2shared.com/photo/lEmw96LU/191.htmlhttp://www.2shared.com/photo/HIoBEl32/192.htmlhttp://www.2shared.com/photo/VWZ9Y0_l/193.html Am pus pentru comparatie un echier gradat si o placa de la Telwin Force 125, cel mai "prost" aparat de la acestia de asemenea fara bobina si incapabil sa sudeze cu electrozi bazici. Editat Noiembrie 18, 2015 de nickrvl Link spre comentariu
danzel67 Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 OK, Mor de curiozitate sa aflu despre ce aparat este vorba... Daca poti sa ne spui, te rugam ! Mor de curiozitate si sa ajung in weekend sa sudez cu chinezaria mea (capatata, nu cumparata- nu-mi laud cioara...) si sa va dau mai multe date despre comportamentul ei in "sarcina". Stiu : bobinele nu se pun la intamplare, dar sa fim seriosi, sunt copii dupa copii, facute dupa copii si...toate facute in China ! Un banal filtru de iesire. Frecventele de iesire, pentru ca acolo nu este si nu va fi curent continuu in vecii vecilor fara pic de riplu, sunt si ele situate intr-o gama nu foarte larga. Chiar crede cineva ca se obtine filtrarea tensiunii pentru toata gama de curenti debitata de invertor ? Eu nu. Fac pariu ca orice bobina, dar orice bobina, luata de pe orice aparat cat de cat OK si pusa unuia care nu are asa ceva in circuitul de iesire ii va imbunatatii caracteristica de filtrare... Dar SE MERITA ? Cam asta era intrebarea si ma refer strict la SUDURA, pentru ca daca era sursa de tensiune, mai intelegeam ca da... Nu e posibil, ca ramanand si o componenta alternativa in procesul de ardere al arcului sa obtinem o sudura mai buna ? Intreb si eu... Poate si bazicul se sudeaza mai bine, fara sa suprafiltram tensiunea... Scuze de oooooff-topic.... Link spre comentariu
elman Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 La un aparat de sudura fara bobina pe iesire, riplul tensiunii ete de chiar 100%. Adica pentru o perioada de 5-10uS ( sau cat o fi ea functie de frecventa si factorul de umplere) , atat timp cat traful nu injecteaza energie in circuitul de redresare , tensiunea pe iesire este 0V. Tensiunea nu inseamna ca este alternativa (nu-si schimba polaritatea), este una continua dar pulsatorie. Bobina pe iesire are rolul dea imnagazina energie pentru acea perioada de 5-10uS. Cand traful nu mai genereaza energie, bobina devine generator de energie, sensul curentului prin bobina se pastreaza, polaritatea tensiunii pe bobina se schimba astfel ca „borna”– se pune la masa prin circuitul de redresare si traf iar „borna” + merge la electrod, astfel se mentine un curent prin electrod si nu se pierde amorsarea. Cat de mult conteaza aceasta bobina ???? Poate doar cineva care a facut teste comparative ar putea sa ne spuna sau poate faci niste teste si ne luminezi si pe noi. La aparatele clasice stiu ca se imbunatatea semnificativ procesul de sudare daca se redresa tensiunea si se punea si o bobina pe iesire dar acolo vorbim alta frecventa si alti timpi de „pauza” mult mai mari. 1 Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 In foto e o placa de Lincoln ... o serie un pic mai veche , dar reusita . Cea mai simpla modalitate de constatare a efectului bobinei pe iesire e sa fie scoasa de la un aparat care are . Efectul e dramatic ( in negativ ! ) . Eu am avut aparate cu bobina " prajita " ... fara inductanta ... sudau jalnic , " stropeau " , intrerupeau etc . Deci ... Link spre comentariu
nickrvl Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 Exact, bobinele nu sint degeaba, in plus difera de la aparat la aparat, la frecvente inalte bobina scade in dimensiuni, precum cea din pozele de mai sus, la frecvente joase bobina devine mai voluminoasa incluzind un miez de "fier", asta inseamna inclusiv un aparat mai greu. Link spre comentariu
danzel67 Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 @elman "Poate doar cineva care a facut teste comparative ar putea sa ne spuna sau poate faci niste teste si ne luminezi si pe noi." Chiar as fi bucuros sa incerc ! Numai sa gasesc modelul potrivit pentru aparatul meu, ca sa nu bat campii... @gauss "Cea mai simpla modalitate de constatare a efectului bobinei pe iesire e sa fie scoasa de la un aparat care are . Efectul e dramatic ( in negativ ! ) . Eu am avut aparate cu bobina " prajita " ... fara inductanta ... sudau jalnic , " stropeau " , intrerupeau etc . Deci ..." Multumesc pentru informatie ! E clar, chinezii nu o monteaza din cauza costurilor, nu ca ar avea scheme mai "istete"... Ciudat, totusi, ca aceste bobine sa se arda daca sunt dimensionate corespunzator curentilor de iesire... Atunci de ce sa ne mai miram de tranzistori.... @nickrvl "Exact, bobinele nu sint degeaba, in plus difera de la aparat la aparat, la frecvente inalte bobina scade in dimensiuni, precum cea din pozele de mai sus, la frecvente joase bobina devine mai voluminoasa incluzind un miez de "fier", asta inseamna inclusiv un aparat mai greu." Apropo de frecvente : al meu pare sa lucreze la 32-33 KHz... Apratele consacrate cam la ce frecvente lucreaza ? In cazul in care lucreaza cu frecventa fixa... Multumesc tuturor ! Link spre comentariu
nickrvl Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 Cele mai des intilnite de mine lucreaza intre 30Khz si 80Khz, sint/exista si sub si peste aceste frecvente dar rare.... Link spre comentariu
danzel67 Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 (editat) Multumesc mult, nickrvl ! Azi am avut ocazia sa testez jucaria de sudat, chiar mai devreme decat am asteptat. Cateva concluzii, la cald : Plusuri: +sudura cu electrod de 2,5 rutilic arata mai bine decat a celor 3 aparate pe care le-am folosit inainte la realizarea unui solar cu teava de 2 mm... Am avut Panzerul meu de 180, care amorsa foarte greu, din cauza tensiunii pe secundar, mai mica decat se specifica pe prospect...Ce mai inseamna 8 volti acolo...? Apoi am folosit un aparat clasic,imprumutat de la un vecin, bine realizat ca structura, dar nu si ca posibilitate de reglaj curent. Avea 60v pe iesire si amorsa mai bine, dar pe priza cea mai mica a primarului, spulbera electrodul de 2,5... Un sudor de meserie cred ca ar fi facut treaba cu el; eu doar am topit electrozi... Al treilea aparat a fost tot imprumutat, un MMA 200, pe care l-am tot tinut in spate, dar care mi s-a parut un mare plus vis-a-vis de amorsarea arcului... + Am dus aparatul la peste 100m de locul unde era solarul si am sudat cu un mosor de 50m 2,5mm2 si cu un cablu de 2x4mm2... Asta dupa ce distanta pana la contor era deja de vreo 100m pana la solar, cu cabluri bunicele. Am pus voltmetrul pe priza si am filmat cu telefonul variatia tensiunii cand sudam...Haios e ca nu am prins in cadru decat primii doi digiti, dar e suficient, zic eu. SUDEAZA si la 160 si ceva de volti. ATAT cu plusurile ! Minusuri: - Nu are anti stick. Am masurat: ramane fix la curentul setat prin potentiometrul de reglaj al curentului, cand se lipeste electrodul. Ii pun telecomanda... glumesc...Am auzit ca MILLER-urile deja au, dar pentru reglajul curentului de sudura... - Nu sudeaza bazic, decat cand vrea el... Pe un profil metalic baban merge, dar daca vrei sa unesti doua piese....mai bine renunti la bazic. Cateva poze... Rog sudorii (sudatorii, cum le zice un prieten) sa nu dea cu zgura in mine.... In ultima poza se vede ca am periat in vederea vopsirii, nu e nimic flexat acolo... Am unele si mai rele ... Vreau sa-l modific... Numai bine va doresc ! Editat Noiembrie 19, 2015 de danzel67 Link spre comentariu
nickrvl Postat Noiembrie 20, 2015 Partajează Postat Noiembrie 20, 2015 Functie de antistic "orice" aparat are, e o schema simpla care nu necesita cine stie ce tehnologie in a implementa-o intr-un aparat, nu inteleg de ce unele nu au, ma refer la chinezarii..... Link spre comentariu
danzel67 Postat Noiembrie 20, 2015 Partajează Postat Noiembrie 20, 2015 (editat) Nici macar nu necesita componente suplimentare... O sa iau partea buna a lucrurilor : o sa-l folosesc la uscat electrozi Acum, daca aparatul ar functiona ireprosabil, functia de antistick ar fi inutila, nu ? Am vazut ca exista posibilitatea de a anula aceasta functie, la aparatele serioase. Gluma , gluma, dar cu un buton plasat pe masca de sudura, sau chiar pe portelectrod, s-ar rezolva problema cu antistick-ul si ar lucra numai la "cerere" ! Editat Noiembrie 20, 2015 de danzel67 Link spre comentariu
nickrvl Postat Noiembrie 20, 2015 Partajează Postat Noiembrie 20, 2015 Intelegi ce inseamna antistic? eu nu am vazut la nici un aparat ca aceasta functie sa fie optionala, "arcforce" da.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum