Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Instalatie Off-Grid de 2 kW


cipri3101

Postări Recomandate

12V*100Ah = 1200Wh.Da, e ditamai diferenta intre W si Wh (normal, ca intre A si Ah)Si eu stiu utp-uri care stau de ani de zile in soare,fara furtune...asta nu inseamna ca furtunul ajuta

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 135
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cipri3101

    38

  • unGuru

    19

  • eugeniusro

    18

  • aygun

    13

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Eu ma refeream la capacitate, atunci cand cumperi un bec de 100W cumperi de fapt un bec care consuma 100W intr-o ora si poti sa spui si ca are 100wh.Revenind la bateria mea intradevar pot consuma din ea 1200Wh (1200W pe ora) dar pot consuma si 100W in 12 ore, cel putin teoretic.Exprimarea mea este cea corecta fiindca am spus cat pot inmagazina in baterie, ma refeream la cantitatea de energie inmagazinata in ea nu la puterea ei. Confuzia pe care o face toata lumea este data de faptul ca pe consumatori se trece puterea consumata orar in W nu Wh, daca te uiti pe eticheta la orice aparat casnic vezi puterea in wati sau Kw nu in wh.Stresant este ca pe un forum tehnic mai apar cate unii care nu stiu sa bata un cui sau sa stranga un surub dar sunt foarte stresati de detalii gramaticale.Deci in concluzie cand vorbim de puteri daca vedem 100W inseamna ca e vorba de 100Wh (chiar daca pe etichetele la majoritatea aparatelor scrie W) iar daca vorbim de cantitatea de energie vorbim de W si nu de Wh.

Link spre comentariu

Protectia la ultraviolete prin furtune e testata, dar am intrebat totusi si persoane mai in tema si vad ca imi confirma ce stiam din experienta practica, de fapt faptul ca materialele plastice nu au o transparenta buna la ultraviolete face ca protectia cu plexiglas sau alte tipuri de plastic transparent sa nu fie utila pentru panouri solare deoarece le scade randamentul.

 

 

"The transparency of a plastic to UV light is thickness dependent, very dependent. At a given wavelength. Roughly: log (transparency) ~ thickness, so in general "thin is good". It is also dependent upon the wavelength of the UV light -- the longer the wavelength the more transparent the plastic is. The plastic must be "clear". Any pigmentation will cause the light to scatter. A way of testing the transparency is to place the plastic sheet between the UV light source and a piece of high quality white paper. The paper will fluoresce a bright blue if there is no plastic present. If the bright blue disappears when you put the sheet of plastic in between, the plastic is absorbing the UV light. A thin sheet of clear Plexiglas would probably be your best bet, but it does depend upon what has been formulated into the sheet.

 

Vince Calder "

Link spre comentariu

E fix pe dos cu Wh si cu W...sau crezi ca degeaba pe acumulatori scrie Ah (Wh) si pe consumatori A (W) ? Sau confundam Puterea cu Energia? Sau?Sa-mi arati si cum extragi 1200Wh intr-o ora dintr-un acumulator de 1200Wh, ca asta inca n-am intalnit :nas: Am inteles cum sta treaba cu uv-ul

Stresant este ca pe un forum tehnic mai apar cate unii care nu stiu sa bata un cui sau sa stranga un surub dar sunt foarte stresati de detalii gramaticale.

Unde? Ca eu nu i-am vazut
Link spre comentariu

"E fix pe dos cu Wh si cu W...sau crezi ca degeaba pe acumulatori scrie Ah (Wh) si pe consumatori A (W) ? Sau confundam Puterea cu Energia? Sau?"

 

Eu nu confund nimic, am spus ca este uzual ca pe echipamente sa fie trecuta puterea in (W) si nu in (Wh). Eu cand am calculat cantitatea de energie inmagazinata in baterie am spus 12V X 100 Ah inseamna 1200 W (cantitate energie) care poate fi inmagazinata in baterie, si am exemplificat ca asta inseamna ca pot consuma din ea 1200 Wh sau 100 W in 12 ore.

Evident este un calcul teoretic caci nu se poate extrage din ea decat maxim 80% din energia inmagazinata, plus ca mai apare si fenomenul de polarizare al electrozilor care ii scade tensiunea pe borne dupa un consum sustinut, am reusit sa extrag din ea 600 W (cantitate energie) cu un consumator de 100 W care a functionat 6 ore continuu, dupa aceasta perioada invertorul sa deconectat automat cand bateria a ajuns la 10,5 V, ulterior tensiunea la bornele bateriei a crescut inapoi la 11,6 V si se putea extrage in continuare curent din ea.

Am finalizat interconectarea in instalatia casei si functioneaza ok, cu ocazia asta am observat ca am consumul zilnic pentru iluminat mult mai mic decat estimasem si instalatia sta alimentata permanent pe modul solar fara sa descarce bateria la limita la care se deconecteaza invertorul.

Trebuie sa mentionez ca am iluminatul din casa echipat tot cu becuri economice inclusiv doua becuri LED, dar chestia asta imi spune ca in realitate perioada de amortisment va fi mult mai lunga decat calculasem initial.

Imi pun toate sperantele in guvernul Ponta ca va mari pretul la energie si astfel va scadea si perioada de amortizare de la instalatia mea solara. :freaza:

Apropo de metoda cu cabluri prin furtune protejate de UV, daca ai drum pe la cota 2000 (Sinaia) urca-te pe acoperisul telecabinei (e in panta se ajunge usor) si vezi in ce stare mai sunt cablurile de la antene, sunt antenele din fotografia pusa mai inainte, le spui salvamontistilor ca ai vorbit cu unul din baietii care au pus antenele acolo ca sa te lase sa le examinezi (ei au grija de ele).

 

L.E.

Cablurile "solar" sunt cabluri flexibile cu invelis in cauciuc, daca cauti "cablu MCG" gasesti mult mai ieftin, denumirea "cablu solar" a fost pusa de comercianti ca sa poata sa ii dubleze pretul, deci poti alege sa folosesti cablu solar cu 12 lei/m, sau cablu MCG cu 6 lei/m sau conductor flexibil pvc Fy plus furtun de gradina la 3 lei/m

Link spre comentariu

Ok, atunci ultima interventie pe tema asta:Puterea, adica ce scrie si pe aparate, e in W (si e corect scrisa)Energia, adica ce e in acumulator, e in Wh (si e corect scrisa, Ah*V)Foarte buna observatia cu acumulatorul! :aplauze Spor in continuare la constructie!

Link spre comentariu

Am primit o informatie foarte importanta !!!!!Am vorbit despre acest proiect cu un mecanic bun (asa cred) care repara orice (de la dacie pana la camion , orice - motor , electrica , tinichigerie etc.) .Mi-a spus ca a facut un sistem care PRODUCE CURENT GRATIS . A spus ca a pus un motor de stergatoare la un alternator si la un releu care produc curent . Eu l-am contrazis pentru ca motorasul consuma curent iar alternatorul (tot un fel de motor) produce la fel sau chiar mai putin . Ele sunt conectate la o baterie din care se consuma curent (motor) dar tot acolo se si aduce (alternator) . A zis ca secretul e la motoras pentru ca el consuma putin si produce o forta mai mare decat a unui motor obisnuit . A zis ca a pus un intrerupator automat care porneste motorul cand tensiunea scade sub o anumita tensiune . Sistemul il foloseste la o casa izolata pentru un minim de curent (cateva becuri) , ceea ce-mi doresc si eu .\P.S. Voi face si un subiect nou dar astept pareri si aici !

Link spre comentariu

Eu nu mi-as mai repara masina la mecanicul ala, are lipsuri mari pe partea de cunostinte teoretice iar faptul ca "repara orice" ma face sa cred ca e carpaci, si daca ti-a spus ca are instalatia asta undeva la o casa izolata deci nu putea sa ti-o arate inseamna ca e si putin escroc, de fapt cam toti mecanicii auto au stofa de escroci, dupa instalatori evident :da

Link spre comentariu

Hai sa zic si eu cum sta treaba din punctul meu de vedere. Exista un pavilion (asemanator cu o camera) in care vara temperatura ajunge la 50 grade si in care va exista un aer conditionat de 1700W care va functiona 7 ore pe zi, 3 consumatori radio sau incarcatori de mobil, 5 lampi fluorescente si probabil un televizor mic. Sa presupunem ca vor functiona pe acumulator, prin invertor, 10 ore toti consumatorii mentionati, mai putin aerul conditionat. Daca fiecare lampa fluorescenta va consuma 30W (se adauga si pierderile la una de 18W) asta inseamna 150W numai lampile sau 60W daca vor functiona doar doua. Se aduna inca 30W incarcatoarele de mobil si un radio mic si se ajunge la 180W la care se adauga 50W consumul televizorului. Asta inseamna 230W si care, la 70% eficienta invertorului ajunge la 300W numai pentru aparatele auxiliare si care inseamna 25A "trasi" din acumulator. Acum intervin acei C/10 care inseamna ca amperajul care poate fi extras sau curentul de incarcare in siguranta dintr-un acumulator auto cu plumb este de 10 ori mai mic decat capacitatea acumulatorului. Asta inseamna ca, la un acumulator de 100Ah se poate extrage, pentru aproximativ 10 ore, 10A. Asta inseamna ca se vor folosi 3 acumulatori de 100Ah pentru a putea furniza in siguranta energie pentru acele 10 ore. La incarcare, tot cu C/10 adica in 10 ore, se vor "baga" 25A la 12V ceea ce inseamna 300W plus pierderile, cam 350W care se adauga la cei 1700W ai aerului conditionat si se ajunge aproape de cei 2000W (treaba cu W si VA este corectata cu 0,8 acesta fiind factorul de putere care micsoreaza VA fata de W). Daca se reduce durata de functionare a consumatorilor la 5 ore este necesar un acumulator de 150Ah.Acum hai sa zic cum se poate imbunatati situatia.Prima si cea mai esentiala imbunatatire este placarea cu polistiren a peretilor pentru reducerea transferului termic care incalzeste aerul din camera. Aici exista diferite metode care se aplica in functie de situatie.A doua metoda este de a proiecta instalatia pe 12V mai putin invertorul. Asta inseamna ca puteti inlocui un tub fluorescent de 18W cu un bec cu leduri de 3W sau 9W alimentat la 12V insemnand o reducere a puterii consumate de 10 ori (merg pe principiul ca ai nevoie sa vezi unde mergi). Aici un iluminat local este necesar la citit si se poate folosi o veioza cu putere mai mare. Incarcatoare de telefon auto la 12V exista si care fac exact acelasi lucru ca unul clasic "la priza". Avantajul este randamentul superior si aici puteti reduce puterea ceruta la jumatate. Televizorul poate fi un model care se poate alimenta la 12V si in acest caz puterea scade la jumatate. Asta inseamna 5x3W=15W la iluminat fata de 150W, cam 15-20W la incarcatoare plus audio (depinde de model) si cam 25W la TV, in total 60W si rezulta ca in cele 10 ore este necesar un acumulator de 60Ah fata de 300Ah la varianta initiala. Asa se poate incadra in cei 100Ah chiar si la cei 80% limita de descarcare.Faptul ca instalatia fiind pe 12V nu mai necesita invertor insemna ca veti castiga acei 30% pierduti la conversie. Totusi veti folosi un invertor mic, probabil la 150W, doar pentru aparatele care nu pot fi alimentate altfel in perioada in care grupul electrogen este oprit si care va fi pornit sau oprit in functie de necesitati.Acum despre sistemul aer conditionat / grup electrogen. Motorul de aer conditionat are puterea capsulei undeva la 1500W la cele mici si 2000W la cele mari, de peste 12000 BTU. Caracteristica acestor motoare este ca absorb la pornire un curent de pana la 10 ori puterea motorului si astfel generatorul va trebui sa asigure aceasta putere pentru maximum 1-2 secunde fara a intra in protectie.Daca in acea zona exista o sursa constanta de apa puteti incerca cu o pompa mica sa reduceti temperatura in interior fara a fi nevoie de aer conditionat printr-un sistem de umezire a peretilor exteriori ai pavilionului si care prin evaporare va reduce temperatura interioara. Daca exista fantana care sa nu sece vara la debitul acela de apa o puteti folosi cu o pompa care se va alimenta din acel invertor de 150W (neaparat sinus).Nu cred ca am gresit la calcule dar puteti corecta. Ideea este ca se poate reduce necesarul de energie si implicit cresterea randamentului instalatiei daca se aduce sistemul la tensiunea de lucru a acumulatorului si daca se calculeaza consumurile fiecarui aparat folosit.Cat despre mecanicul acela... nu comentez. Provoaca-l pe mecanicul acela sa tina pornit sistemul acela intr-o camera incuiata cu cheia (de dv) timp de 24 ore (sau 76 de ore in functie de capacitatea acumulatorului). Daca becul lumineaza dupa trecerea celor 24 ore si atunci ii dati 5 sau 10 beri iar daca nu va da el 5 sau 10. Daca accepta atunci s-ar putea sa aveti nevoie de ajutor de la prieteni pentru "rezolvarea" berilor. Daca nu accepta atunci va recunoaste ca minte. Interpretarea poate sa o faca si altfel. Gratis este poate pentru el incarcarea acumulatorului (la munca, la prieteni etc.) care alimenteaza acumulatorul asa ca atentie cum il provocati la pariu.

Link spre comentariu

Hai sa zic si eu cum sta treaba din punctul meu de vedere. Exista un pavilion (asemanator cu o camera) in care vara temperatura ajunge la 50 grade si in care va exista un aer conditionat de 1700W care va functiona 7 ore pe zi, 3 consumatori radio sau incarcatori de mobil, 5 lampi fluorescente si probabil un televizor mic. Sa presupunem ca vor functiona pe acumulator, prin invertor, 10 ore toti consumatorii mentionati, mai putin aerul conditionat. Daca fiecare lampa fluorescenta va consuma 30W (se adauga si pierderile la una de 18W) asta inseamna 150W numai lampile sau 60W daca vor functiona doar doua. Se aduna inca 30W incarcatoarele de mobil si un radio mic si se ajunge la 180W la care se adauga 50W consumul televizorului. Asta inseamna 230W si care, la 70% eficienta invertorului ajunge la 300W numai pentru aparatele auxiliare si care inseamna 25A "trasi" din acumulator. Acum intervin acei C/10 care inseamna ca amperajul care poate fi extras sau curentul de incarcare in siguranta dintr-un acumulator auto cu plumb este de 10 ori mai mic decat capacitatea acumulatorului. Asta inseamna ca, la un acumulator de 100Ah se poate extrage, pentru aproximativ 10 ore, 10A. Asta inseamna ca se vor folosi 3 acumulatori de 100Ah pentru a putea furniza in siguranta energie pentru acele 10 ore. La incarcare, tot cu C/10 adica in 10 ore, se vor "baga" 25A la 12V ceea ce inseamna 300W plus pierderile, cam 350W care se adauga la cei 1700W ai aerului conditionat si se ajunge aproape de cei 2000W (treaba cu W si VA este corectata cu 0,8 acesta fiind factorul de putere care micsoreaza VA fata de W). Daca se reduce durata de functionare a consumatorilor la 5 ore este necesar un acumulator de 150Ah.Acum hai sa zic cum se poate imbunatati situatia.Prima si cea mai esentiala imbunatatire este placarea cu polistiren a peretilor pentru reducerea transferului termic care incalzeste aerul din camera. Aici exista diferite metode care se aplica in functie de situatie.A doua metoda este de a proiecta instalatia pe 12V mai putin invertorul. Asta inseamna ca puteti inlocui un tub fluorescent de 18W cu un bec cu leduri de 3W sau 9W alimentat la 12V insemnand o reducere a puterii consumate de 10 ori (merg pe principiul ca ai nevoie sa vezi unde mergi). Aici un iluminat local este necesar la citit si se poate folosi o veioza cu putere mai mare. Incarcatoare de telefon auto la 12V exista si care fac exact acelasi lucru ca unul clasic "la priza". Avantajul este randamentul superior si aici puteti reduce puterea ceruta la jumatate. Televizorul poate fi un model care se poate alimenta la 12V si in acest caz puterea scade la jumatate. Asta inseamna 5x3W=15W la iluminat fata de 150W, cam 15-20W la incarcatoare plus audio (depinde de model) si cam 25W la TV, in total 60W si rezulta ca in cele 10 ore este necesar un acumulator de 60Ah fata de 300Ah la varianta initiala. Asa se poate incadra in cei 100Ah chiar si la cei 80% limita de descarcare.Faptul ca instalatia fiind pe 12V nu mai necesita invertor insemna ca veti castiga acei 30% pierduti la conversie. Totusi veti folosi un invertor mic, probabil la 150W, doar pentru aparatele care nu pot fi alimentate altfel in perioada in care grupul electrogen este oprit si care va fi pornit sau oprit in functie de necesitati.Acum despre sistemul aer conditionat / grup electrogen. Motorul de aer conditionat are puterea capsulei undeva la 1500W la cele mici si 2000W la cele mari, de peste 12000 BTU. Caracteristica acestor motoare este ca absorb la pornire un curent de pana la 10 ori puterea motorului si astfel generatorul va trebui sa asigure aceasta putere pentru maximum 1-2 secunde fara a intra in protectie.Daca in acea zona exista o sursa constanta de apa puteti incerca cu o pompa mica sa reduceti temperatura in interior fara a fi nevoie de aer conditionat printr-un sistem de umezire a peretilor exteriori ai pavilionului si care prin evaporare va reduce temperatura interioara. Daca exista fantana care sa nu sece vara la debitul acela de apa o puteti folosi cu o pompa care se va alimenta din acel invertor de 150W (neaparat sinus).Nu cred ca am gresit la calcule dar puteti corecta. Ideea este ca se poate reduce necesarul de energie si implicit cresterea randamentului instalatiei daca se aduce sistemul la tensiunea de lucru a acumulatorului si daca se calculeaza consumurile fiecarui aparat folosit.Cat despre mecanicul acela... nu comentez. Provoaca-l pe mecanicul acela sa tina pornit sistemul acela intr-o camera incuiata cu cheia (de dv) timp de 24 ore (sau 76 de ore in functie de capacitatea acumulatorului). Daca becul lumineaza dupa trecerea celor 24 ore si atunci ii dati 5 sau 10 beri iar daca nu va da el 5 sau 10. Daca accepta atunci s-ar putea sa aveti nevoie de ajutor de la prieteni pentru "rezolvarea" berilor. Daca nu accepta atunci va recunoaste ca minte. Interpretarea poate sa o faca si altfel. Gratis este poate pentru el incarcarea acumulatorului (la munca, la prieteni etc.) care alimenteaza acumulatorul asa ca atentie cum il provocati la pariu.

Ok.... Multumesc de sfaturi ... Voi tine cont de sfaturi (in mare parte)In legatura de consumatori , nu prea sunt de acord cu tine : ai cam exagerat la pierderi (cred) si ai pus cam multi care functioneaza non stop . Eu ma gandeam sa pun 4 neoane in exterior (2x36w+2x18w) cu senzore de miscare pentru corpuri de iluminat pentru a nu consuma non stop (f mult) . In camere (una mare unde sunt stupii si una mica unde dorm) voi pune 3 neoane : 2 in camera cu stupii care imi trebuiesc foarte rar (doar la bagat sirop de stimulare) si cel care il voi tine in camera unde dorm care va fi deschis 3-4 ore seara (vara e noaptea mica) . Radio si telefonul vor fi puse ocazional (telefonul odata la o saptamana-cred ca ziua ; si radio 2 ore seara) . Televizor nu cred ca o sa-mi iau pentru ca nu am antena/cablu si nu vreau sa ma uit doar la tvr1 . Deci consumatorii vor fi : neon interior 4ore*30w(18+perderi) , radio 2ore*20w , neoane exterioare 2ore(in medie)*100w , alte aparate 50w ... total 120+40+200+50=400w(cu aproximatie)/o ora =40w/10ore ... rotunjit 50w/10 ore ..... Sa gandim mai pesimist : vom avea pierderi mai mari , voi sta mai mult seara (dar dupa o zi de munca nu cred) etc . Consumul nu poate depasi 100w/10 ore . Deci voi lua un invertor de 500w (in caz ca-m va trebui la un ventilator sau ceva mai puternic) . Acesti consumatori nu vor fi in acelasi timp toti ci pe rand . In legatura cu temperatura ... Sunt pe camp deci nu am nimic : nici curent , nici apa , nici canaliazare , cablu tv etc . Acolo ma duc eu cu tot de acasa . Ma gandisem si eu la asa ceva dar mai sunt si ''riscuri'' . In primul rand nu am apa (sa presupunem ca-mi iau o cisterna) dar nu asta e problema . apa trebuie sa fie pe pereti (decu si pe scandura de zbor a albinelor (care se vor ineca) care va putrezi mai repede . Albinele nu vor mai iesi din stup (de la umiditate vor crede ca ploua . Asta nu-mi trebuie decat in camera cu stupi . Camera de extractie (si dormit) este cu pereti dublii , intre care e spuma (de polistiren) si in care nu cred ca voi avea nevoie de racire . Deci in concluzie : cu leduri voi econimisi putin dar ma vor costa mai mult (nu se merita) si cu racirea voi folosi tot aer conditionat . In schimb voi incerca sa fac 2 feluri de prize (220v si 12v) si multe aparate (inclusiv neoanele-cred) voi inverca sa le trec pe 12V . Inca odata multumesc pentru sfaturi si numai bine !P.S. Daca mai aveti sugestii astept comentarii .
Link spre comentariu

Nu sunt sigur de ceva . O priza (in general) are 3 fire : Faza , nul si impamantare (nu-i asa???) . Ce se intampla daca pun la toata instalatia doar 2 fire (faza si nulul) pentru ca in general aparatele nu au nevoie de impamantare (corpuri de iluminat , telefon , radio etc.)

Posted Image

Link spre comentariu

Daca curentul provine de la generator sau invertor pamintarea nu este de nici un folos ,toata instalatia de la casa mea am facuto cu doua fire pt ca nu ma voi bransa la retea niciodata desi stilpul lor este la 10m de casa.

Link spre comentariu

@verde:Daca n-ai idee la ce foloseste impamantarea, cel putin nu-i mai deruta pe altii (si nu le pune viata in pericol).. Alimenteaza-ti tu un prajitor de paine de la un generator fara impamantare, si daca ai "norocul" s-ajunga unul dintre firele de alimentare la carcasa, o sa ai niste regrete tarzii privind necesitatea unei impamantari.@cipri3101:Nu te lua dupa el.. fa-ti o impamantare la instalatie si foloseste disjunctoare (sigurante) DIFERENTIALE (curentul diferential de declansare: 30mA).. cel putin, pentru siguranta "generala" care pleaca de la generator.In momentul in care ar ajunge (accidental) tensiunea de 230V la carcasa, va "sari" automat acea siguranta (altfel, vei "sari" tu, daca vei atinge acea carcasa). La fel, daca tu atingi accidental un cablu conectat la 230V, vor trece prin tine doar 30mA, apoi "sare" siguranta.Sper sa nu replice "cunoscatorii" (mai bine zis, curajosii) care stau pe un scaun (deci, izolati fata de pamant) si se "joaca" cu faza; acest lucru este doar un experiment stiintific - in realitate, (conform legilor lui Murphy) acel scaun va fi ud.. ;)

Link spre comentariu

@verde:Daca n-ai idee la ce foloseste impamantarea, cel putin nu-i mai deruta pe altii (si nu le pune viata in pericol).. Alimenteaza-ti tu un prajitor de paine de la un generator fara impamantare, si daca ai "norocul" s-ajunga unul dintre firele de alimentare la carcasa, o sa ai niste regrete tarzii privind necesitatea unei impamantari.@cipri3101:Nu te lua dupa el.. fa-ti o impamantare la instalatie si foloseste disjunctoare (sigurante) DIFERENTIALE (curentul diferential de declansare: 30mA).. cel putin, pentru siguranta "generala" care pleaca de la generator.In momentul in care ar ajunge (accidental) tensiunea de 230V la carcasa, va "sari" automat acea siguranta (altfel, vei "sari" tu, daca vei atinge acea carcasa). La fel, daca tu atingi accidental un cablu conectat la 230V, vor trece prin tine doar 30mA, apoi "sare" siguranta.Sper sa nu replice "cunoscatorii" (mai bine zis, curajosii) care stau pe un scaun (deci, izolati fata de pamant) si se "joaca" cu faza; acest lucru este doar un experiment stiintific - in realitate, (conform legilor lui Murphy) acel scaun va fi ud.. ;)

Nu prea am inteles ... Deci trebuie sa-mi fac la finalul instalatiei (din panou) un fir (o teava) care sa o ingrop de fiecare data in pamant ???? sau si iesirea la generator are 3 fire ??? Inca o intrebare . Unde sa pun siguranta de 30mA ??? intre baterie si invertor ??? Ca daca o pun intre generator si panou (si ea va fi tot in panou dar va fi prima) cred ca va seri de fiecare data cand bag 3 becuri .... Eu ma gandeam sa pun doar 6 sigurante : 2 pt faza si nul la general din care sa fac 2 instalatii inca o faza si un nul pt becuri si inca o faza si nul pentru prize.... La becuri 6A , la prize 15A , la general 20A .... Asa ma gandisem eu ... daca nu e bine lasati comentarii .
Link spre comentariu

unGuru,,,habar nu ai ce vorbesti, cum sa te curenteze generatorul sau invertorul daca NU AU NICI O LEGATURA cu pamintul explica-mi si mie sa nu mor prost ,,te curenteaza doar daca bagi doua cuie in priza lor si te atigi de AMINDOUA .curentul alternativ teoretic nu are faza si nul, ci plus si minus care alterneaza intre ele de 50 de ori pe secunda in cazul retelei de 50 Hz,, NULUL apare cind una din cele doua borne de iesire ale generatorului este legata la pamint.mai studiaza putin .cipri3101,,,,,nu i-ti trebuie nici o pamintare

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări