nelutuPO Postat Martie 12, 2013 Partajează Postat Martie 12, 2013 Buna seara, am un Whirpool AWO....la reparat cu eroare F08- rezistenta incalzire intrerupta, iar dupa scoaterea fuliei de la cuva si la desururubarea surubului de la cuva ,acesta s-a retezat dupa desfacerea a 5-6 filete. Surubul este de 8 si pina acum nu am avut asa ceva. Sa incerc cu un extractor? Cu ce tarod sa dau gaura prin surubul rupt ? Cu spiral de 6 dupa care cu extractor ? Daca ati avut asa ceva un sfat va rog. Cu stima Nelu G Link spre comentariu
johny Postat Martie 13, 2013 Partajează Postat Martie 13, 2013 De ce a trebuit sa desfacet fulia pt. a schimba rezistenta????Incercati daca se poate sa faceti un canal cu o panza de bomfaier ,putin sprei deblocare suruburi ,si dupa cateva minute incercati cu surubelnita derapta. Link spre comentariu
electron49 Postat Martie 13, 2013 Partajează Postat Martie 13, 2013 daca sa rupt surubul cand avea capul bun slabe sperante sa fie desfacut cu surubelnita.trebuie dat gaura de 5 mm in surub si cu un tarod pe stanga se poate desface foarte usor. Link spre comentariu
molioa Postat Martie 13, 2013 Partajează Postat Martie 13, 2013 ...daca n`aveti tarod pe stanga, incercati dupa gaurire sa introduceti fortat un imbus. De regula, in timpul gauririi, prin incalzirea materialului se mai deztepeneste surubul. Link spre comentariu
doru3160 Postat Martie 13, 2013 Partajează Postat Martie 13, 2013 Daca sunt posibilitati,eu astfel de cazuri le-am rezolvat cu succes sudand de surubul rupt un alt surub.Cand metoda e posibila,are si avantajul pe langa ca ai la dispozitie un nou hexagon pt antrenare,si ca in momentul sudurii,prezonul ramas se incalzeste puternic si mai arde din materialul/oxidul care il blocheaza.Daca e rupt la nivel,e mai delicat,dar cu atentie merge,totul e sa permita sudura fara sa fie afectate alte parti componente. Link spre comentariu
euvasile Postat Martie 13, 2013 Partajează Postat Martie 13, 2013 Cat talent iti trebuie sa scoti un surub rupt?De fapt ce ma intreb eu, pentruca eu personal am intalnit mecanic care a iesit la pensie si habar nu avea cum se face asa ceva, am intalnit electrician care nu stia sa faca pornirea stea- triungi a unui motor. Daca este metric 8 prima data se puncteaza mijlocul cu undorn, poti folosi chiar un tarod,apoi se da gaura cu un burghiu de 4,5 ca sa te poti centra(asta este cel mai important) apoi cu unul de 6,5 si se fileteaza cu tarod m8 nr1 apoi cu nr2 si nr3 sau cu un m8 universal. Atentie nu incerca sa dai gaura si sa folosesti un tarod pe stanga risti sa rupi tarodul acolo, pentru ca pe acel filet se foloseste solutie de blocare a surubului si ai pus-o, sa vedem dupa aia care istet mai scoate de acolo tarodul fara o utilaj de electroeroziune care nu se gaseste la primul colt de strada. Link spre comentariu
electron49 Postat Martie 13, 2013 Partajează Postat Martie 13, 2013 foarte buna ideia domnului EUVASILE dar as vrea sa vad eu specialistul care gaureste surubul exact pe mijloc ca la strung...altfel sa dus filetul.cred ca l-am ametit de cap pe domnul cu fulia. Link spre comentariu
euvasile Postat Martie 13, 2013 Partajează Postat Martie 13, 2013 foarte buna ideia domnului EUVASILE dar as vrea sa vad eu specialistul care gaureste surubul exact pe mijloc ca la strung...altfel sa dus filetul.cred ca l-am ametit de cap pe domnul cu fulia.Crede-ma ca am ceva ani de experinta, iar asemenea chestii considerate de mine de doi lei le-am facut de nu tin minte de cate ori la piese sau utilaje de sute de mii de euro, fara sa stric filetul, ca altfel eram bun de plata. Link spre comentariu
doru3160 Postat Martie 13, 2013 Partajează Postat Martie 13, 2013 De multe ori sunt de 2 lei,pt ca la desfacere se simte daca surubul cedeaza sau opune rezistenta,deci in primul rand se evita ruperea lui(fie si prin incalzire preventiv...caldura in astfel de situatii face minuni cateodata).Daca raul a fost produs,normal ca ideal ar fi gauritul si refiletatul,daca ai noroc sa pici pe inceputul filetului original,dar daca aveti experienta asa mare sunt sigur ca ati intalnit situatii in care pozitia nu permite asemenea operatiune,adica posibil sa nu incapa masina de gaurit,sau sa nu poti da avans pt gaura,de centrare nici vorba...in asemenea situatii am sudat surub de capatul rupt,si prin incalzire se duce naibii orice urma de pasta de blocare sau oxid(mai ales la piese din aluminiu cu surub din otel,unde nu exista nici un risc sa sudezi surubul de piesa suport,filetata).Pt unii harsaiti in viata,nu e mare inginerie,dar pt cineva care se confrunta prima data cu asa ceva,cred ca a avut ce invata din postarile de aici. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Martie 13, 2013 Partajează Postat Martie 13, 2013 Cea mai mare gresala s-a facut,atunci cind s-a continuat sa se desfaca surubul,cu toate ca surubul sigur a dat semne ca ca nu o sa se desfaca.Daca s-ar fi folosit spray pentru deblocarea suruburilor nu s-ar fi ajuns in situatia asta.Metoda gauririi cu un burghiu mai mic poate da rezultate dar tot atit de bine poate da gres(se poate deteriora filetul ).Mare atentie sa nu se rupa burghiul in surubul intepenit.O metoda pe care am folosit-o de multe ori,a fost gaurirea surubului cu un burghiu mai mic.Dintr-un surub din grupa 8.8 sau 9.10 polizat cu 4 fete,de forma unui trunchi de piramida se poate face o scula pentru scoaterea suruburilor rupte.Dupa ce se aplica spray de deblocare si se lasa un timp destul de lung,se bate cu un ciocan surubul polizat si se incearca desfacerea lui.Daca se desface un pic,se mai da cu spray,se asteapta si se incearca din nou desfacerea lui.Dupa ce a iesit suficient de mult,se poate incerca cu un cleste mops mic,desfacerea lui completa. Link spre comentariu
Vizitator Dulgherul Postat Martie 13, 2013 Partajează Postat Martie 13, 2013 Cat talent iti trebuie sa scoti un surub rupt?De fapt ce ma intreb eu, pentruca eu personal am intalnit mecanic care a iesit la pensie si habar nu avea cum se face asa ceva, am intalnit electrician care nu stia sa faca pornirea stea- triungi a unui motor. Daca este metric 8 prima data se puncteaza mijlocul cu undorn, poti folosi chiar un tarod,apoi se da gaura cu un burghiu de 4,5 ca sa te poti centra(asta este cel mai important) apoi cu unul de 6,5 si se fileteaza cu tarod m8 nr1 apoi cu nr2 si nr3 sau cu un m8 universal. Atentie nu incerca sa dai gaura si sa folosesti un tarod pe stanga risti sa rupi tarodul acolo, pentru ca pe acel filet se foloseste solutie de blocare a surubului si ai pus-o, sa vedem dupa aia care istet mai scoate de acolo tarodul fara o utilaj de electroeroziune care nu se gaseste la primul colt de strada.Daca tot vreti sa invatati omul ceva si sa va etalati cunostintele alea dobindite pe utilaje de sute de mii de euro,cel putin invatatitil ceva corect-gaura de centrare se da cu un burghiu cat mai mic posibil max fi4 pt a permite o eventuala corectie de centrare -pt a fileta m8 se da gaura inainte cu 6,8 nu cu 6,5-tarozii rupti in gaura se pot scoate si altfel decat prin electroeroziune dar aia e alta povesteP.S nu mio luati in nume de rau,nu va contest experienta dar putina modestie nu strica,nu toata lumea lucra zilnic cu filete si gauri.Eu zic ca mai bine ar incerca prima data cu spray pt degripare sau incalzit ,si cu un colt se dalta sa bata in el sa incerce sa il miste. Link spre comentariu
electron49 Postat Martie 14, 2013 Partajează Postat Martie 14, 2013 in general sunt de acord cu ce spune domnul DULGHERUL mai putin problema cu ,,gaurile,, la care marea majoritate dintre noi au avut de ,,lucru,, Link spre comentariu
euvasile Postat Martie 14, 2013 Partajează Postat Martie 14, 2013 De ce se da cu 6,5 ? pentru a evita sa afectezi filetul, dupa gaurirea cu 6,5 mai ramane foarte putin din surubul rupt, dupa introducerea tarodului M8 nr1 in cele mai multe cazuri la scoaterea tarodului se scoate si restul din surubul vechi, mai ales daca folosesti si un spray de deblocare. Am scos si prin sudarea altui surub de capatul aluia rupt dar acolo unde a permis. Daca un surub s-a rupt tragand cu cheia de el nu va merge extras in veci cu o daltita. Link spre comentariu
Vizitator Dulgherul Postat Martie 14, 2013 Partajează Postat Martie 14, 2013 Pana la urma cum e,a iesit surubul? Link spre comentariu
adicontakt Postat Martie 14, 2013 Partajează Postat Martie 14, 2013 mai putin problema cu ,,gaurile,, la care marea majoritate dintre noi au avut de ,,lucru,,cu par sau fara? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum