Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Curent nominal bobina contactor 24Vac


coco243

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 70
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • coco243

    25

  • marius_3004

    15

  • em2006

    11

  • Dr.L

    8

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Nu ... devine zero si se arde generatorul . Incearca sa te pui la punct cu ceva notiuni elementare , altfel degeaba sa straduiesc colegii ... si poate asta n-ar fi o problema , ca o fac benevol , din placere si ca sa te ajute , dar te-ar ajuta si la munca ... macar sa nu faci ceva ce ar avea alte urmari . Sint chestiuni simple , fara de care nu se poate , ma rog ... asa cred . O data intelese , lucrurile pot avansa in bine si va fi mai usor .

Link spre comentariu

Poate ca intebarile mele par stupide, va asigur ca legile lui Kirchoff le stiu, insa practica e ceva mai ciudata.Cineva spunea ca este o electrofrana, nu o bomba.Ei bine am pus-o pe axul ce trebuie sa-l franeze, cum pana la urma trafu de 380/24 de care tot vorbeam l-am gasit decedat, am alimentat electrofrana direct de pe o sursa alimentare in comutatie si i-am dat 24VDC, ce sa vezi , la 24VDC nu facea nimic, abia pe la 25VDC ingreuna putin miscarea axului. Bun, asta se poate de vina pe partea mecanica, cum ca nu ar fi discurile puse bine.Am facut rost de un traf de 380/24 VAC, i-am pus punte redresoare de vreo 24 sau 35 de Amperi nu mai retin exact, am pus si un condensator de 4700uf, electrolitic, si am obtinut 28VDC.Am alimentat circuitul de comanda din nou. Surpriza, potentiometrul reglat la 47 ohmi, se incalzeste excesiv. Am pus ampermetrul in circuit in serie cu electrofrana si potentiometrul, 0.4 AMPERI.De ce se incinta un potentiometru de 60W, 47 ohmi, reglat la rezistenta maxima, prin care trece un curent de 0.4A ? Nu reusesc sa imi dau seama de ce.Va rog frumos sa ma ajutati. Ce nu este in regula?

Link spre comentariu

Nu cred ca te poate ajuta cineva devreme ce tu insuti nu te poti ajuta, si sunt categoric de acord cu tot ce a spus @gauss mai sus, ai urgenta nevoie de a asimila notiuni de baza despre electronica deoarece intrebarea ta din finalul paginii precedente tradeaza o lipsa acuta a unor cunostinte elementare esential necesare, ti-as sugera sa lecturezi documentatie pentru incepatori, legile fizicii elementare, sa pricepi o data de ce 1+1 nu are cum sa rezulte decat 2, altfel subiectul asta se va tot lungi la nesfarsit si tot nu vei fi rezolvat ceva. Daca ai urgenta nevoie de electrofrana aia atunci, cheama unul care se pricepe sa ti-o puna in functiune, nu e o problema ca nu stii, problema este atunci cand te incapatanezi sa refuzi a admite asta.

Link spre comentariu

Nu ma incapatanez, dar se pare ca 1 + 1 chiar face doi, unu sunt eu iar celalat este colegul meu mult mai experimentat, care a venit sa ma ajute, trimis de sefi. Asa a crezut si seful meu, ca sunt un bou, dar problema se pare ca e putin mai complexa totusi, intrucat nu i-am dat de cap.Ce sa mai spun, ca sa fiu si la subiect, daca tensiunea de alimentare este de 28VDC, rezistenta bobinei 18 ohmi, potentiometrul la maxim 47 ohmi, curentul este I=28/(18+47)=0.43, atat am masurat, atat da si la calcule. Cu toate teoriile din lume, e greu de inteles cum se incalzeste totusi potentiometrul ala la 0.4 A, iar Kirchhoff futu-l in gura nu spune ca daca pui in scurt un transormator il bulesti.Sunt constient ca am multe lipsuri, si extraordinar de multe de invatat despre electronica, dar U=I*R si U=U1+U2 si I=I1+I2 nu sunt chiar asa de straine de mine. Sunt constient ca multi aveti mult mai multa experienta decat mine, motiv pentru care va cer ajutorul, dar sa stiti ca nici asa dobitoc nu ma consider incat sa nu stiu legile lui Kirchhoff. Am intalnit niste anomalii si nu le fac fata, de aia pun o mie si una de intrebari. Plus ca multe, cred ca le inveti mai ales din practica.

Link spre comentariu

Din cate stiam eu o frana cand este alimentata trebuie sa elibereze axul.De fapt cred ca asta a fost si scenariul.A crapat trafu' frana a cuplat pe axul in functionare. S-a ambalat termic si a distrus bobinajul.Se mai pot face mici floricele pe marginea textului cum ca a avut spire in scurt si a prapadit traful care......Nu ai nevoie de filtraj mare dupa punte. 1uF este suficient.Reostatul ala trebuie reglat la minim. Pune schema strungului sa vedem ce si cum.Poate si o poza cu frana montata pe ax.

Link spre comentariu

...Asa a crezut si seful meu, ca sunt un bou...

Stai putin, eu n-am insinuat niciodata asa ceva, cum mi-as putea permite? Am spus doar ca par a-ti lipsi anumite informatii si m-am bazat pe intrebarea ta la care am facut mai sus referire care la momentul respectiv mi s-a parut una de nepermis pentru cineva care doreste sa se impuna in acest domeniu, dar poate ca m-am inselat, poate ca a fost o scapare de moment din partea ta, poate ca... poate.In fine, cert este ca teoretic este imposobil sa se intample ceea ce spui tu, intr-un divizor format de sarcina de 18 Ohm si potentimetru de putere de 47 Ohm, alimentat la 28Vcc, curentul este de putin peste 400mA, si daca spui ca potentiometrul este evaluat la 60W ( parca...) atunci nu pricep cum poate sa protestezxe la nici 10W... deci teoretic spusele tale se cam contrazic, practic numai tu si colegul tau stiti ce aveti acolo. Incearca sa masori la bornele potentiometrului aluia ce tensiune ai atunci cand se incalzeste asa tare, este posibil ca potentiometrul sa fie supraevaluat, si daca rolul sau este doar de a reduce tensiunea pe sarcina atunci cred eu ca un control activ este mult mai recomandat.
Link spre comentariu

Coco,acolo daca eu inteleg bine ai un divizor rezistiv format dintr-o rezistenta de 47r plus una de 18r.La 25 volti facand doar raportul babeste tie pe frana iti pica cam 1/3 din tensiunea de alimentare,deci cam 8 volti,restul pe reostatul ala pe care nu inteleg de ce l-ai lasat la maxim,rolul lui e de reglaj al tensiunii pe frana.Deci ai restul de 16 volti care pica pe reostat ori 0,4amperi=vreo 7 wati.Acum eu fac pariu ca ala se incalzeste nu excesiv,adica sa se inroseasca.....dar la 7 w se incalzeste binisor.Oricum,daca tu ai un consum de 0,4 amperi pe o frana de 29 w/24v care ar trebui sa consume cam 1,2 amperi ceea ce ti s-a spus de vreo 2-3 ori,nu-ti da nimic de gandit?ia masoara tensiunea pe minunea aia de frana cum e montata acum cu reostatul la maxim si vezi cat e.Daca e 24 v,o sa cred chestia cu colegul mai experimentat... Si nu te considera nimeni dobitoc cum ai scris mai sus,toti avem de invatat.

Link spre comentariu

Daca nu ma grabesc cu concluziile, cred ca am depistat cauza. Sper din tot sufletul sa nu ma insel si sa nu mai apara problema.Dupa ce am adus electrofrana de la bobinat, cand au dat cu solutia de se intareste si protejeaza bobinajul, acea solutie iesea cu 1mm de pe tambur, si cred ca discurile cand erau atrase nu atingeau perfect partea metalica, nu inchideau circuitul magnetic, sau ceva de genu, iar curentul cred ca avea varfuri si nu puteam sa-l prind cu ampermetrul meu si de aia se incingea potentiometrul.Trebuia sa le stiu pe alea F=B*I*L*cos( alfa ) pentrua asta, si cred ca trebuia sa am un aparat mai performant.

Link spre comentariu

Eram la servici si nu am putut sa scriu amanuntit. Ideea este ca dupa ce am demnontat electrofrana si am dat cu smirghelul pe suprafata substantei intarite si am adus-o la nivel cu tamburul pe care era pus bobinajul, nu s-a mai incintat potentiometrul. Probabil ca discurile, in momentul in care ating tamburul, adica masa ( minusul ) inchid campul magnetic prin ele si nu se mai consuma curent pe care aparatul meu de masura nu-l sesizeaza.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări