coco243 Postat Martie 16, 2013 Autor Partajează Postat Martie 16, 2013 Mersi marius, o schema clara, si folositoare, multumesc mult.Motorul principal, este motorul universalului?Si e cu rotor bobinat?PS:A venit electrofrana de la bobinat, am masurat-o si are 18 ohmi, mi-e frica de mor sa nu o prajesc si pe asta, am dat vre 320 RON pentru bobinare. Cand este in sarcina, consuma mai mult curent electrofrana? Adica o alimentez, vad ce curent trage, si-i pun o siguranta putin mai mare decat valoarea asta, sau in momentul cand trebuie sa franeze consuma mai mult curent?Mersi inca odata pt. schema. Link spre comentariu
em2006 Postat Martie 16, 2013 Partajează Postat Martie 16, 2013 ...A venit electrofrana de la bobinat, am masurat-o si are 18 ohmi, mi-e frica de mor sa nu o prajesc si pe asta, am dat vre 320 RON pentru bobinare....Pai, nu ti-am zis ca tre' sa aiba in jur de 20 ohmi?Acuma, zi-ne si datele de bobinaj (cate spire, ce diametru). sa calculam ce densitate de curent e acolo. O sa-ti spun daca mai e cazul sa adaugi in serie o rezistenta bobinata, pt un plus de siguranta.Stai linistit, ca nu se arde asa usor.Pana mai capeti incredere, eu zic sa pui in paralel cu ea un voltmetru de curent continuu care sa monitorizeze tensiunea permanent. Nu recomand ampermetru, cu voltmetru e mai simplu, (nu va influenta nimic cablarea, rezistente de contact etc.). Iar curentul in amperi il afli in orice moment impartind tensiunea in volti citita pe voltmetru, la 18, cat e rezistenta bobinei in ohmi. Link spre comentariu
marius_3004 Postat Martie 16, 2013 Partajează Postat Martie 16, 2013 Frana aia e pusa pe axul universalului de obicei,comanda de deblocare o da un limitator actionat de maneta din fata,limitatorul actioneaza un releu care la randul lui decupleaza frana pt a se putea invarti universalul s.a.m.d...sau diverse variante.Aici b9 daca vad eu corect e limitatorul,cand e d cuplat frana e neactionata.Deci atunci cand ai tensiunea cuplata in tablou si nu e data comanda de rotire a universalului, in mod normal trebuie sa ai frana cuplata,masori curentul atunci . P=UxI deci I=P/U I=29/24 =1.2 aproximativ,baga o siguranta de 6 amperi,din reostat reglezi ca frana in sarcina sa aiba 24 volti pe ea,restul sa pice pe reostat.Poti regla chiar si mai putin pe frana daca ea franeaza axul,pana pe la 20 volti ar trebui sa mearga.Mai mult n-ai ce face,daca strungarul lasa curentul cuplat frana e actionata,la mine se intampla sa stea asa si de vineri pana luni si n-are nici pe naiba.Daca vrei sa fi acoperit fa un proces verbal cu curentul si tensiunea pe frana masurate de fata cu aia si in caz de ceva le dai in cap cu el. Am uitat,am masurat o frana romaneasca de curios acum cateva zile cand a fost discutia si avea 19 ohmi aproximativ.L.E. daca nu-mi uit luni ma uit sa vad cat e una romaneasca noua,e destul de piperata suma aia pt rebobinare dupa parerea mea.Bine, si astea care se gasesc acum sunt de tot....,nu se ard dar nici nu tin mult. Link spre comentariu
em2006 Postat Martie 16, 2013 Partajează Postat Martie 16, 2013 ... Am uitat,am masurat o frana romaneasca de curios acum cateva zile cand a fost discutia si avea 19 ohmi aproximativ.Ar trebui sa vada si datele de bobinaj, sa vada in ce masura bobinatorul a respectat datele franei originale, rezistenta mai mica iese daca pune sarma ceva mai groasa la acelasi numar de spire. Insa diferente de 1-2 ohmi la 20 nu prea conteaza, oricum mai intervin erorile de masurare, precum si temperatura (rez se mai modifica cu temperatura). Una peste alta, eu nu cred ca vor fi probleme, avand aceasta rezistenta. Curentul e dictat de rez bobinei, nu se va modifica in functie de regim, va creste doar daca creste tensiunea.Pentru un plus de siguranta, daca se considera necesar se poate dota masinaria cu un releu de curent, cum e la bormasinile cu masa magnetica, la supracurent sa dea afara. Nu e complicat, se poate ori cu contact reed pe care e infasurat unul din firele care merg la bobina franei, ori cu releu electromagnetic. Link spre comentariu
marius_3004 Postat Martie 16, 2013 Partajează Postat Martie 16, 2013 Nu stiu cat e de recomandat sa puna un asemenea dispozitiv ,ma gandesc ca daca are o piesa mare si asimetrica in universal cu o parte mai mare in sus ,dispozitivul actioneaza si decupleaza frana ,strungul e scos din viteza ,piesa tinde sa vina cu partea grea in jos si ii trage una peste maini strungarului neatent care tocmai incerca regleze cutitul sau mai stiu eu ce facea.Sunt multi de daca si probabilitatea sa se intample poate fi de 0,000001 la milion,dar daca se intampla aia de la protectia muncii ....,chiar daca asta se poate intampla si pur si simplu daca se arde siguranta sau se intrerupe un fir. Apropo de bobinat,motoarele rebobinate acum au un timp de functionare mult mai mic acum,eu am mai prins cand era un atelier de bobinaj cu cuptoare de uscat lacul,le lacuiau si la bagau la uscat chiar si de doua ori,acum e sarma chioara fara nimic,in cel mai bun caz bandijoneaza cu banda capetele bobinelor si se mira de ce nu rezista,probabil aia dinainte le lacuiau sa nu vibreze de nebuni... Link spre comentariu
gauss Postat Martie 16, 2013 Partajează Postat Martie 16, 2013 Lacul avea si un alt scop , tot de protectie . Ventilatorul mai antrena particule din exterior , curentul de aer le purta peste bobinaje, unele dintre particule aveau efect abraziv si se puteau " atasa " bobinajului ( spanuri , pilituri , etc . ) . Am vazut flexuri cu bobinele cufundate in rasina , din acelasi motiv , nu se vedeau spirele , erau produse chiar de firma " Flex " , .R.F.G. Link spre comentariu
em2006 Postat Martie 16, 2013 Partajează Postat Martie 16, 2013 ...strungul e scos din viteza ,piesa tinde sa vina cu partea grea in jos si ii trage una peste maini strungarului...Atunci, mai bine lipsa.Safety first. Link spre comentariu
coco243 Postat Martie 17, 2013 Autor Partajează Postat Martie 17, 2013 @marius, pai daca curentul nominal consumat de electrofrana este de 1,2A din calcule, de ce sa pun siguranta de 6A?@em2206, o sa intreb pe cei cei ce mi-au bobinat electrofrana sa vad ce caracteristici avea. Link spre comentariu
marius_3004 Postat Martie 17, 2013 Partajează Postat Martie 17, 2013 de cat a fost siguranta originala? Link spre comentariu
coco243 Postat Martie 17, 2013 Autor Partajează Postat Martie 17, 2013 Pai era o siguranta ce alimenta tot circuitul de comanda, de vreo 6 amperi parca, de aia cred ca s-a si ars frana, acum vreau sa pun siguranta special pentru electrofrana. Link spre comentariu
marius_3004 Postat Martie 17, 2013 Partajează Postat Martie 17, 2013 si crezi ca aia care au facut strungul au pus siguranta de 6 amperi ca asa li s-a nazarit?Eu zic sa pui siguranta inante de transformator,dupa transformator,dupa punte, dupa reostat si o siguranta generala in paralel cu toate celelalte sigurante .Lasa siguranta aia acolo doar pune una calibrata. Link spre comentariu
coco243 Postat Martie 17, 2013 Autor Partajează Postat Martie 17, 2013 Pai la 6A, 24V, puterea disipata ar fi de 6*24=144W, nu se frige bobina? Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 17, 2013 Partajează Postat Martie 17, 2013 Bobina are 18 ohmi...ce curent crezi ca poate ea sa traga la 24V? Pt cresterea curentului, ori creste tensiunea de alimentare (ceea ce nu se poate, ori scade rezistenta bobinei-adica sunt deja spire in scurt si trebuie rebobinata...) Link spre comentariu
marius_3004 Postat Martie 17, 2013 Partajează Postat Martie 17, 2013 Tu n-ai priceput un lucru:bobina franei cand e alimentata ia un anumit curent,cel care reiese din calcul,adica 1.2A.Anumitor componente este necesar sa li se asigure un curent care sa nu depaseasca cel specificat de producator,de ex.ledurile.Bobina ta de la frana nu are nevoie de asta,daca o alimentezi la tensiunea necesara, o sa ia fix cat ii trebuie,poti sa ii pui un transformator care sa ii asigure 24v si 5000000000 amperi,tot 1,2 amperi o sa ia,n-ai cum sa ajungi la 240W sau cat ai calculat.Si acolo ai doua bobine oricum,una la frana si una la avansul de lucru amandoua pe acelasi circuit,aia de la avansul de lucru decupleaza doar cand e actionat avansul rapid. Link spre comentariu
em2006 Postat Martie 17, 2013 Partajează Postat Martie 17, 2013 Rolul sigurantei in sch respectiva este mai mult de a preveni un incendiu in cazul unei avarii, decat de a proteja elementele din circuitele in care e montata.O masura de prevedere in plus nu strica niciodata, asa ca nu e nimic rau in a prevede siguranta individuala pentru un element din circuit. Asa ca, se poate monta o siguranta in serie cu electrofrana respectiva, fiind nesesar un suport de siguranta in genul celui din poza atasata, in care sa se puna o siguranta lenta (temporizata) de 2AT. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum