Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Curent nominal bobina contactor 24Vac


coco243

Postări Recomandate

@Dr.L Eram la servici si am aruncat ochii repede si nu am observat exact partea ce trebuia citita, am inceput sa citesc topicul de la inceput, acum cand mi-ai spus am vazut exact topiculPentru ce-a de-a doua problema cu citatele am sa ma conformez.@Mircea Cristian, in legatura cu ambalarea termica, vrei sa spui ca nu mai calca discurile bine si datorita frecarii se incalzeste bobinajul? Si daca se incalzeste bobinajul creste amperajul pe bobina?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 70
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • coco243

    25

  • marius_3004

    15

  • em2006

    11

  • Dr.L

    8

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Pe frana scrie 24v/29W deci daca o alimentezi la 24 v in afara de cuplat nu are ce sa se intample.De aia aveai reostatul probabil pt a regla puterea franei,desi eu n-am auzit ca dupa redresare tensiunea sa creasca(e vreun condensator pe acolo?),dar mai stii ,la nemti totul e posibil :rade:

Link spre comentariu

...La ohmetru imi indica 2 ohmi la borne....

E prea putin, probabil e arsa, trebe sa aiba cam de zece ori mai mult, daca ne luam dupa ce e scris pe ea. Lucrand in curent continuu, doar rezistenta ohmica dicteaza curentul, cum am mai scris anterior.
Link spre comentariu

O sa ajungi sa pui o sursa de cc precum la leduri daca o mai freci mult.Daca ai bobinat frana alimenteaz-o la 24 vcc si gata,eventual daca ai tens mai mare mai redu din ea cu reostatul ala.Franele alea poti sa le alimentezi la o sursa de 24 v si 10 000 amperi,o sa functioneze.

Link spre comentariu

pentru asta ar trebui sa refac tot circuitul de comanda, si nici nu am schema electrica a strungului, si o sursa de alim in cc costa ceva in plus, dureaza pana vine si deja beneficiarii sunt iritati, sefii mei la fel, totul e ca pe un butoi de pulbere, vreau sa rezolv cat mai fara investitii si galagie problema.mi-e sa nu fie o problema in circuit are sa-mi arda si eletrofrana asta, sau sa nu o pot implementa din cauza vreunui defect pe care nu o sa-l pot repera si repara rapid.

Link spre comentariu

Eu faceam misto cu sursa de cc(curent constant)!Frana aia daca e ok poti sa o alimentezi la 24 v = si in afara de faptul ca functioneaza nu ar trebui sa se intample nimic.Verifica sa fie redresarea ok,sa ai 24 de v = pe frana,daca ai mai mult redu din reostatul ala si gata, altceva nu ai ce face.Pot sa fie iritati sefi,beneficiari,amante,amantii amantelor etc. alea sunt frane care asa functioneaza,le dai 24v = si se blocheaza.Ba chiar si mai putin sau mai mult,am ridicat tensiunea la 28 v pe una care nu mai tinea cum trebuie si merge si acum ..Idem am unele care functioneaza pe la 18 v.Deci nu te mai stresa atat,nu e bomba atomica.

Link spre comentariu

@coco243Am citit si in urma, vad ca ai scris ca ai in serie cu electrofrana un reostat de 47K.Cum insa frana are in jur de 20 ohmi, cum am spus si anterior, o valoare de 47K in serie cu ea nu se justifica, eu cred ca e de 47 de ohmi.In acest caz, daca e pus pe rezistenta maxima, din cei 24V aplicati, pe bobina franei vor fi circa 7 volti, iar pe reostat circa 17 volti. Asta se poate calcula simplu cu regula divizorului: Ureostat=24*47 / (20+47) = 1128 / 67 = 16,83 voltiUfrana = 24*20 / (20+47) = 7,16 volti.Deci pe frana poti regla intre 7 si 24 volti.Puterea debitata de reostat cand in circuit e rezistenta maxima, P=U*U/R = 16,83*16,83/47 = 6 WattDupa bobinare, masoara rezistenta ohmica a bobinei. Daca are peste 20 ohmi, o poti folosi linistit in serie cu reostatul.Masoara curentul tras din alimentare, verifica-l prin calcul si vezi ce densitate de curent iese, stiind diametrul sarmei de bobinaj.Vezi ca pe alimentare sa ai 24VAC din transformator, urmat de o punte redresoare, fara condensator de filtraj.Deci alimentarea sa vina din trafo de 24V si nu din altul care eventual mai echipeaza strungul (de ex 110V ori altceva)Astfel, n-are cum sa se mai arda bobina franei.Daca tensiunea e insuficienta (masoara in sarcina), eventual pune condensatoru de filtraj, cu acesta tensiunea in gol va creste pe punte la 32Volti (24V*1,4), dar in sarcina probabil va mai cadea, reostatul il pui pe o pozitie in care sa preia surplusul de peste 24V, ori mai putin, pt cuplarea ferma a franei.Acuma, vezi cum faci si reglajul mecanic (cat e de stransa) pentru ca s-ar putea ca beleaua sa nu fie din electrica, ci din partea mecanica (supraincalzire). Deci o mai slabesti din surub cat se poate, in functie de sarcina, nu trebe sa fie prea stransa daca nu e cazul, oricum, dupa ce se mai uzeaza discurile, mai vine stransa.

Link spre comentariu

Multumesc pentru indicatii domnule em2006.Intr-adevar potentiometrul este de 47 ohmi, m-a indus si pe mine in eroare faptul ca am avut impresia ca are 47k.Pozitia potentiometrului are vreo relevanta? daca este inainte de condensatorul de filtrare?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări