Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

regulator tensiune


Vizitator geowhisperx

Postări Recomandate

Vizitator geowhisperx

salut. cred ca am postat bine.

cine imi poate spune cum pot adapta un regulator de tensiune de motocicleta suzuki dr350 pe o motocicleta aprilia pegaso 600. incerc sa atasez si schemele electrice.

amandoua au 3 fire galbene care nu conteaza cum sant puse(din cate stiu eu)si 3 de alte culori. problema e ca nu stiu cum sa imperechez culorile ramase.

va multumesc pentru ajutor.

 

http://www.flickr.com/photos/ab93geo/8544013413/in/photostream dr350----numerotat cu regulator rectifier

http://www.flickr.com/photos/ab93geo/8544013369/in/photostream aprilia--numerotat cu 29

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dorel_81

    11

Din manualul DR350S am vazut ca rosu e (+) permanent, galben este un (+) plus pe contact care il iei dupa contactul general sau dupa contactul de oprit motoru, iar negru e (-) minus - masa. Acum nu stiu exact daca se potriveste la tine, deoarece unele fire au 2 culori. Nu am gasit manualul service de pegasso 600, decat de 650 si nu stiu daca sunt aceleasi instalatii electrice.Daca te pricepi cat ce cat in electronica, poti masura cu aparatul de masura pus pe diode si vezi exact care e plusul si minusul pe releu si ce ramane este acel plus dupa contact. Pe instalatia motocicletei e simplu, pui aparatul de masura pe volti curent continuu si aflii plusul si minusul si acel plus dupa contactFirele galbene duc la alternator.Bafta la mesterit si masurat.

Link spre comentariu
Vizitator geowhisperx

nici eu nu am manual de pegaso 600 dar este acelasi cu tuareg 600. am manualul poate ajuta. nu stiu unde sa il postez.din cate stiu eu nu conteaza care cu care dintre cele 3 galbene se leaga

Link spre comentariu

Am gasit si eu manualul de "Tuareg 600 Wind", acolo arata albastru masa, rosu (+) permanent (pe baterie), rosu - verde (+) luat dupa contact. Atentie, dupa mufa regulatorului pe instalatia motocicletei culorile se schimba si nu stiu daca si la tine sunt la fel ca in acel manual, asa ca mai bine masori si vezi exact. Acele 3 fire galbene vin de la alternator in releu, sunt cele 3 faze si nu conteaza ordinea in care le legi.Spune daca ai aparat de masura sau daca poti face rost de unu, o sa incerc sa iti explic pas cu pas ce trebuie masurat.

Link spre comentariu
Vizitator geowhisperx

o sa fac rost de un aparat bun si vorbim. ms pentru ajutor.

am un aparat : adt9205a digital multimeter. va rog sa ma ajutati cu masuratorile
Link spre comentariu

Ok. Setezi multimetrul pe domeniul de masurare diode, te asiguri ca testerele multimetrului sunt montate corect (testerul negru la COM, testerul rosu la volti V), masori releul regulator de la DR350 in ordinea in care iti spun eu si postezi ce afisaza multimetrul pe ecran. Daca atingi testerele rosu si negru aparatul trebuie sa afiseze valoarea 0.Releu DR350. Masuratori intre firul rosu si cele 3 galbene.Pui testerul rosu pe firul rosu de la regulator, il tii acolo si cu testerul negru masori pe rand cele 3 fire galbene ale regulatorului. Postezi rezultatele.Pui testerul negru pe firul rosu de la regulator, il tii acolo si cu testerul rosu masori pe rand cele 3 fire galbene ale regulatorului. Postezi rezultatele.Masuratori intre firul negru/alb si cele 3 galbene.Masuratori intre firul rosu si cele 3 galbene.Pui testerul rosu pe firul negru/alb de la regulator, il tii acolo si cu testerul negru masori pe rand cele 3 fire galbene ale regulatorului. Postezi rezultatele.Pui testerul negru pe firul negru/alb de la regulator, il tii acolo si cu testerul rosu masori pe rand cele 3 fire galbene ale regulatorului. Postezi rezultatele.Dupa toate masuratorile pe regulator o sa am nevoie sa-mi spui culorile de pe instalatia electrica a motocicletei acolo unde este mufa pentru regulator.Bafta la masurat si posteaza rezultatele.

Link spre comentariu
Vizitator geowhisperx

regulatorul de dr nu il mai am . am reusit sa repar motocicleta de pe care era si nu il mai pot folosi.am facut masuratori pe regulatorul de aprilia sper sa fie bine. rosu aparat masura pe rosu gros cu cele 3 galbene :1,1,1negru aparat masura pe rosu gros cu cele 3 galbene: 477,477,477rosu aparat masura pe albastru cu cele 3 galbene:piuuuuuuu 004,piuuuuuu004,piuuuuuuu,004negru aparat masura pe albastru cu cele 3 galbene: piuuuuuu004,piuuuuuu004,piuuuuuuu,004rosu aparat masura pe rosu verde cu cele 3 galbene: 1,1,1negru aparat masura pe rosu verde cu cele 3 galbene: 871,871,871mai departe, astept

Link spre comentariu

rosu aparat masura pe albastru cu cele 3 galbene:piuuuuuuu 004,piuuuuuu004,piuuuuuuu,004negru aparat masura pe albastru cu cele 3 galbene: piuuuuuu004,piuuuuuu004,piuuuuuuu,004

Asta inseamna ca regulatorul original este ars, pus in scurt.Va trebui sa faceti rost de un alt regulator de tensiune original sau de la un alt tip de motocicleta. Mai departe trebuie masurat alternatorul. Multimetrul trebuie setat pe domeniul de masurare 200 volti curent alternativ (200 V linie ondulata). In plus o sa aveti nevoie de un bec (clasic) de 230v, 50 sau 75w cu filament, el va fi folosit ca sarcina pentru a masura voltajul pe cele 3 faze ale alternatorului. Atentie, la aceasta masuratoare trebuie sa va luati toate masurile de protectie, deoarece exista riscul de electrocutare. Izolati toate firele si nu atingeti nimic in timpul masuratorii. Masurare voltaj alternator (cele 3 fire galbene banuiesc deoarece nu mi-ati spus culorile de pe instalatia motocicletei)Masurati pe rand intre cele 3 faze ale alternatorului (cele 3 fire galbene) asa cum este in desenul facut de mine. Masuratoarea se face direct pe motocicleta fara releu in circuit, cu motorul pornit. Postati voltajele cu motorul la relanti si voltajele cu motorul tinut constant intr-o turatie cat mai mare.Postati rezultatele si culorile de pe instalatia motocicletei acolo unde este mufa pentru releul regulator.

post-30711-139829604763_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator geowhisperx

culori mufa moto 3 galbene ,2 portocalii intr-un papuc1 verde negrucurent scos pe oricare dintre cele 3 aprox 33volti. nu este stabil mai mult de 33 pana pe la 39 dar nu mai putin de 32. la relanti. nu am numai 2 maini. nu am putit si accelera in acelas timp

Link spre comentariu

Este buna si masuratoarea asta, voltajele sunt aproximativ egale. Inseamna ca alternatorul este bun. Mai departe trebuie masurat pe instalatia motocicletei plusul (+) permanent si plus (+) pe contact. Setati aparatul de masura pe 20V curent continuu (unde arata linia dreapta). Masuratorile trebuie facute cu motorul oprit.1) Contactul general (Cheia) sa fie oprit. Testerul negru pe borna minus (-) la baterie. Testerul rosu trebuie pus pe rand (pe instalatia electrica a motocicletei) pe acea mufa care duce la regulator, pe acele fire portocalii si verde/negru. Doar pe unul dintre cele 2 fire ar trebui sa aveti voltaj, acela este plusul permanent, postati valoarea afisata de aparat si culoarea firului.2) Contactul general (Cheia) sa fie pornit, contactul de la mana (Engine Run/Engine Stop) sa fie pus pe pozitia pornit, dar fara sa porniti motorul. Testerul negru pe borna minus (-) la baterie. Testerul rosu trebuie pus (pe instalatia electrica a motocicletei) pe acea mufa care duce la regulator, pe firul care nu indica nimic la masuratoarea nr1 descrisa mai sus . In acest caz ar trebui sa aveti voltaj pe el iar cand opriti contactul, acel voltaj trebuie sa dispara. Notati culoarea si valorile afisate.

Link spre comentariu
Vizitator geowhisperx

Este buna si masuratoarea asta, voltajele sunt aproximativ egale. Inseamna ca alternatorul este bun. Mai departe trebuie masurat pe instalatia motocicletei plusul (+) permanent si plus (+) pe contact. Setati aparatul de masura pe 20V curent continuu (unde arata linia dreapta). Masuratorile trebuie facute cu motorul oprit.1) Contactul general (Cheia) sa fie oprit. Testerul negru pe borna minus (-) la baterie. Testerul rosu trebuie pus pe rand (pe instalatia electrica a motocicletei) pe acea mufa care duce la regulator, pe acele fire portocalii si verde/negru. Doar pe unul dintre cele 2 fire ar trebui sa aveti voltaj, acela este plusul permanent, postati valoarea afisata de aparat si culoarea firului.2) Contactul general (Cheia) sa fie pornit, contactul de la mana (Engine Run/Engine Stop) sa fie pus pe pozitia pornit, dar fara sa porniti motorul . Testerul negru pe borna minus (-) la baterie. Testerul rosu trebuie pus (pe instalatia electrica a motocicletei) pe acea mufa care duce la regulator, pe firul care nu indica nimic la masuratoarea nr1 descrisa mai sus . In acest caz ar trebui sa aveti voltaj pe el iar cand opriti contactul, acel voltaj trebuie sa dispara. Notati culoarea si valorile afisate.

1) testerul negru pe minus rosu pe portocalii--13.00v testerul negru pe minus rosu pe negru verde--0.0v2) testerul negru pe minus rosu pe portocalii ---13.00 testerul negru pe minus rosu pe negru verde----13.00
Link spre comentariu

Este in regula si masuratoarea asta, firul portocaliu este plus (+) permanent si negru/verde este plus (+) pe contact, acele 3 fire galbene sunt cele 3 faze de la alternator, iar masa (-) este pe sasiul (cadrul) motocicletei. Notati undeva sau retineti aceste date de mai sus, o sa va fie necesare la montarea noului releu (altul decat cel original).Mai departe astept sa faceti rost de un releu de incarcare bun si in functie de tipul releului folosit am sa va explic, cum trebuie legate firele. Exista mai multe tipuri de relee regulatoare dintre care cele mai uzuale sunt cele cu 5 si cele cu 6 fire, mai exact trei fire galbene (sau alta culoare dar toate 3 firele sa fie la fel) si restul alte culori. Ambele tipuri merg montate pe motocicleta.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări