Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

STK500

suirammarius

Postări Recomandate

Buna ziua!De curand mi-am achizitionat o placa STK500 pt a face trecerea de la Arduino la ceva mai complex. Buuun... deci sunt incepator. Folosesc Studio 6 pt a programa noua jucarie.Prima problema de care m-am izbit urmatoarea: dupa ce setez portul ca fiind iesire, cand scriu 0xff se sting toate ledurile si cand scriu 0x00 se aprind. De ce functioneaza "invers" ?Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• suirammarius

9

• ratza

5

Top autori în acest subiect

Vizitator kazacy

Nu am stk500 dar din ce spui tu daca scrii 0xFF adica 1 logic la iesire vei avea +5V sau cam asa ceva. Daca ledurile sint stinse in cazul acesta atunci inseamna ca electric sint legate la +5V si la iesirile din MCU. Plus cu plus potential zero deci chiar daca este 1 logic ele vor fi stinse. Evident daca vei avea 0x00 pe iesiri se vor aprinde in cazul acesta. Verifica schema electrica poate spun eu prostii :)

Link spre comentariu
Vizitator kazacy

Pai este exact ce spuneam; daca ai 1 logic pe colectorul tranzistorului, adica +5V, in cazul asta led-ul este stins pentru ca nu ai diferenta de potential, si invers. Daca ai fi avut led-urile legate la masa atunci la 1 logic s-ar fi aprins.

Link spre comentariu

Daca am tensiune pe baza tranzistorului, apare curent de baza si deschide tranzistorul; daca tranzistorul se deschide incepe sa circule curent prin LED. Corect? Pe de alta parte, am si masurat direct portul si cand scriu 0xff nu am tensiune! :(Ore de ce???

Link spre comentariu