Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Dictionar pentru audiofili


feri.visky

Postări Recomandate

Probabil PMPO încearcă să ne sugereze o putere echivalentă bi/tri amplifier unde registrul frecventelor joase ar beneficia de 500W ,registrul frecventelor medii 50W ,registrul frecventelor înalte 10W-15W ,registrul frecventelor joase în cazul pmpo fiind omis din puterea echivalentă(eventual pmpo "ţipă intens" fără joase...).

 

O audiţie relativ serioasă(având la intrare o sursă bună de semnal)se poate realiza apelând la soluţia două-trei amplificatoare pe canal(L respectiv R) joase-medii-înalte cu traductoare dedicate(eventual traductorul de joase montat în incintă de tip horn ,hornul poate fi şi de această manieră http://www.royaldevice.com/custom.htm dacă bugetul ne prmite , "după buget, coane Fănică"...).

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 90
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • feri.visky

    15

  • adigh

    12

  • mișa

    10

  • PL500

    9

Top autori în acest subiect

...hornul poate fi şi de această manieră http://www.royaldevice.com/custom.htm dacă bugetul ne prmite , "după buget, coane Fănică"...).

Bugetul ca bugetul dar e mai greu de pus in practica daca stam la bloc. Vecinii neiubitori de muzica ar putea protesta.Din cite vad in poze sistemul e stereo. La foarte joasa frecventa, urechile nu pot localiza sursa sonora. Ar fi fost destul un singur horn. Stereo ar fi fost necesar doar la medii si inalte unde urechile pot localiza sursa sonora. Din acest motiv la sistemele 2+1, 5+1 etc. nu se foloseste decit un singur difuzor de joase.Ar fi trebuit sa stie asta cei care au pornit la asa o constructie costisitoare.Dar daca sistemul e audiophil, in sensul de cit mai scump, atunci e altceva.
Link spre comentariu

... Ar fi fost destul un singur horn...

Pasajul muzical de început(registrul grav/jos) din coloana sonoră a filmului Arizona Dream(sau Goran Bregovic - 7-8&11-8 sau Hans Zimmer - Ashes To Ashes etc etc ) contrazice această aserţiune ,sunt numeroase situaţii în care pentru redarea pasajelor muzicale din spectrul inferior de frecvenţe audibil/grav devine imperios necesară existenţa a două canale pentru joase L+R(bineînţeles ne dăm seama de această necesitate dacă nu ascultăm sunetul redat din "pocnitori" 2+1 ,5+1 ...,+1 ăla nu poate reprezenta corect registrul grav din anumite pasaje muzicale).
Link spre comentariu

Iata un citat si linkul de unde am luat citatul:

 

"For frequencies below 800 Hz, the dimensions of the head (ear distance 21.5 cm, corresponding to an interaural time delay of 625 µs), are smaller than the half wavelength of the sound waves. So the auditory system can determine phase delays between both ears without confusion. Interaural level differences are very low in this frequency range, especially below about 200 Hz, so a precise evaluation of the input direction is nearly impossible on the basis of level differences alone. As the frequency drops below 80 Hz it becomes difficult or impossible to use either time difference or level difference to determine a sound's lateral source, because the phase difference between the ears becomes too small for a directional evaluation."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_localization

 

Mai pe romaneste, intre 200Hz si 80Hz nu se pot localiza sunetele dupa diferenta de nivel, doar dupa faza, iar sub 80Hz nici dupa nivel si nici dupa diferenta de faza nu mai poate fi localozata sursa sonora.

Link spre comentariu

Am dat mai sus trei exemple de piese muzicale cine are plăcere le poate asculta în diferite condiţii două canale de bass (L+R) respectiv 2+1(un canal de bass) ,diferenţa de amplitudine şi fază în registrul inferior/grav(L respectiv R) în cele trei piese muzicale date ca exemplu este de aşa natură încât impune două canale(L-R) pentru redarea registrului grav.Pentru anumite situaţii citatul din wikipedia poate fi neconcludent(nu rămâne decât să audiaţi una din cele trei piese muzicale desigur comparativ două canale de bass respectiv un canal de bass ,cred că nu ar fi greu să încercaţi această experienţă).PS registrul grav=sunetele de la baza spectru audio joase, registrul mediu=sunetele de la mijloc spectru audio medii , registrul acut=sunetele din regiunea superioară spectru audio înalte.- frecvenţe joase (joase) – între 20Hz şi 250Hz/300Hz- frecvenţe medii (medii) – între 250Hz/300Hz şi 6000Hz- frecvenţe înalte (înalte) – între 6000Hz şi 16000Hz/20000Hz(funcţie de auz)

Link spre comentariu

Depinde de ce cu ce comparam. Daca intr-un sistem prost 2+1 difuzorul de joase (unic) incepe sa redea de la 150Hz atunci se poate pierde din stereofonie. Daca va incepe sa redea de la 80Hz sau mai jos, iar sistemul e facut cu simt de raspundere, atunci e altceva. In cazul unui subwoofer mare ca gabarit si scump poate ca e mai rentabil constructia doar a unei singure cutii de rezonanta.Fiziologia urechii umane e destul de bine cunoscuta iar fenomenul de care vorbeam e cunoscut, nu e discutabila decit frecventa de la care se manifesta. Majoritatea sistemelor home theater au o valoare cut-off pe la 80Hz, cred ca e o valoare rezonabila. Oricum, poate diferi de la om la om.

Link spre comentariu

Asa, asa...Doar in acest text off, atentionat de misa s-au gasit mai multe prescurtari neexplicate... Ar fi foarte util, si deloc rusinos sau degradant, daca am explica intr-o paranteza... aerisita, prescurtarile la care facem apel... Multumim!

Link spre comentariu

ESR= Equivalent Series Rezistence , este o marime masurata in special in cazul condensatorilor electrolitici si determina gradul de calitate a acestora, depinde si de capacitatea condensatorilor iar masurarea propriuzisa se face cu un fel de ohmetru alimentat in curent alternativ de ordinul zecilor de Khz

Link spre comentariu

Pe la japonezi apăruse acum vreo 20 ani misticismul audiofil, sau hi-fi. Ce caraghioase trebuie să fi fost şedinţele.

Şi o definiţie folositoare: https://encyclopediadramatica.se/Audiophile :rade:

...........................

Legat de esr, adică încă o lovitură de marketing, iată un tabelaş cu cond Elna, destul de lămuritor cînd vine vorba de preţ contra caracteristici (calitate). Aştept cu încredere ziua cînd cond electrolitici vor dispare.

Link spre comentariu

Adeca, aia pt audio, au la ohmi semnul - in fata valorii, de n-au mai trecut-o-n tabel? Sau au numa' semnu'? :nas:P.S. Poate s-or inventa electroliticii soft cu extensia .exe, dai doua-trei clickuri de mouse, il instalezi si gata. Iar pt valoarea convenbila, le modifica codu' sursa. Ar fi cool, nu? :rade:

Link spre comentariu

Personal mă interesează din tabel curentul filtrat susţinut de cond, că doar în alimentări mai folosesc astfel de relicve. Şi e clar că diferenţele dintre modelul standard şi extra... sînt neglijabile în catalog, probabil la fel e şi între exemplare din acelaşi model.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări